Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Komme i gang - oslo

InnleggSkrevet: Tir Jul 11, 2017 9:22 pm
TrencherInnlegg: 50Registrert: Lør Des 28, 2013 2:05 pm
Hei,
Tenkte det var på tide å se på mulighetene for å ta opp kings of war ... Jeg pleide å spille litt warhammer for en ti års tid siden, men dessverre ikke hatt anledning til å holde på, selv om jeg har fulgt litt med, og testet Warmachines & hordes en kort periode.
Lurte litt på når og hvor det spilles i Oslo, og hvordan det er å droppe en tur innom en dag?

Mvh
Magnus

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 11, 2017 9:44 pm
ArchangelInnlegg: 3114Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Hei!
Det spilles på 2d6 klubben i storgata for de som er medlem der, og vi har også tatt et par kamper på nye Outland i Storgata noen ganger.
Det hender også at det spilles KOW på torsdager på OMSK, men siden mange av oss er medlemmer av 2d6 så er det litt lettere å bare dra på "klubben", så dermed er det andre spill som har større oppmøte akkurat på OMSK (så ikke dra dit og la de andre spillene huke tak i deg! neida ;) )

Vi pleier å avtale kamper inne i "kings of war oslo" gruppen på facebook, så jeg foreslår at du joiner der.

Må nevne at nå på høysommeren er det ganske stille, men nærmere høsten blir det nok full fart igjen :D

Ellers samles vi oftest i større grupper på turneringer. Neste som kommer er en 2 vs 2 turnering første lørdagen i september, som blir uformell og vanligvis veldig moro.
Info om kommende turneringer legges ut på flere steder, f.eks:
http://www.kowoslo.no eller i turneringskalenderen her på forumet (link). Så følg gjerne med der, og kom innom enten for å spille, eller bare se på.

Upcoming events for Kings of War : www.kowoslo.no
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 12, 2017 9:07 am
Flott, takk for hjelpen.
Er det noe sted i oslo eller omegn en får kjøpt figurer, eller må jeg bestille de på nett? Outland hadde visstnok bare starter-settet.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 12, 2017 9:12 am
Veldig mange bruker gamle warhammer armeer som de får tak i på nettet eller ebay.
Ellers har William ganske mye til salgs fra da han importe en hel drøss: link til salgstråd
Spillsjefen.no har også noen varer, som det er rabatt på nå.

Ellers har jeg kjøpt en del direkte fra manticgames.com faktisk.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 12, 2017 7:06 pm
I det store dypet klarte jeg å klore frem noen gamle modeller.... av varierende slag.

Hvordan er undead i KoW, lurer på om det kunne vært et morsomt prosjekt å malt sammen dette diverse jeg har funnet i et undead theme som sikkert rent hobbymessig kunne vært artig.. Men hadde vært litt greit med litt info om hvordan de føles å spille... Fant nok high elves modeller til at jeg bare hadde trengt spearmen og archers til å fielde en ok hær av det.. Så Undead vs elves.. Noen tips om hvordan jeg velger? =)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 12, 2017 7:15 pm
To av de beste hærene i spillet, vil jeg påstå. :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jul 14, 2017 10:43 am
ThornInnlegg: 844Bosted: OsloRegistrert: Lør Des 03, 2011 8:28 pm
Elves er typisk raske og mobile og med relativt bra skyting.
Undeads er vanskelige å drepe, de er stort sett trege, men kan stort sett "surges" som gir de muligheten til å charge bakover eller til siden om muligheten byr seg. de har og flere enheter slår også veldig hardt i nærkamp

InnleggSkrevet: Fre Jul 14, 2017 11:27 am
Det ble alver =)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jul 14, 2017 8:26 pm
GhetorixInnlegg: 1523Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am

InnleggSkrevet: Fre Jul 21, 2017 11:14 pm
Kanskje noen kunne gitt meg et tips på movement trays... Jeg har noen gamle fra gw liggende her, men syntes de lukkede jeg så når jeg var på 2d6 så mye mer behagelige ut å spille med da figurene ikke sklir ut i bakkant når det går i motbakke (Noe de jo gjorde for meg det meste av tiden..... hoho)

Men uansett, jeg så på denne typen:
https://warbases.co.uk/?product=close-order-tray-20mm-2

For det første, er disse ok? For det andra, er det best med 2 eller 3mm top layer?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 11:15 am
TrencherInnlegg: 83Bosted: LillestrømRegistrert: Tor Jan 28, 2010 7:32 am
Warbases funker, og om du skal ha 2 eller 3mm avhenger hvor høye basene som skal stå i trayen er, og om de skal være jevn med kanten rundt.

Tobias
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
11 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet