Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  [Liste] Kingdoms of Men

InnleggSkrevet: Tor Sep 10, 2015 8:27 am
ThornInnlegg: 947Bosted: OsloRegistrert: Ons Feb 16, 2005 3:18 pm
Jeg har en plan om å være med på NM med en liste vagt basert på hærene som kjempet under krigene til Charles den Tapre av Burgund. Hæren er under maling og det vil dukke opp en maleblogg etterhvert.

Jeg har ingen anelse om dette er en liste som kan fungere eller ikke, men vil gjerne kjøre en liste med en kjerne av pikenerer. Har vurdert å oppgradere den ene blokken til Heavy Pike, er og usikker på om jeg burde hatt litt mer "chaff" som kunne ofres. Og usikker på om Knight Horden burde vært splittet i to, har skjønt at det er kronglete å manøvrere horder.

3 Pike Horde
1 Foot Guard Regiment (2hw)
1 Pole Arms Regiment
2 Bowmen Regiments
1 Arqebusier Troop
1 Knight Horde
2 Cannon
3 BSB
1 Wizard med Bane Chant

Slik listen ser ut nå er det 65 poeng til "overs", som kan brukes på items og/eller mounts.

Råd mottas med takk :)

Andreas

Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance - HL Mencken
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Sep 10, 2015 9:00 am
GhetorixInnlegg: 1975Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 09, 2005 6:13 pm
Hei Andreas

Veldig veldig kult med 3 pikehorder. Det er noe jeg ville prøvd om jeg hadde modeller til det også. Fordelen er jo at de sammen kan tvinge motstanderen til å engage dem i front. Selv har jeg litt erfaring med en horde pikes (og mer erfaring med horde av pole-arms og foot guards), og jeg må si at de virkelig får folk til å tenke to ganger før de angriper.

Jeg ville faktisk vurdert et par milita-tropper bare for å ha noe å sende fram slik at dine andre tropper kan komme i bedre posisjon. Dessuten gir de deg en klar edge i deployment.

Bedre posisjon er også stikkordet for Knights. De er ikke gode nok til å kunne stole på at de knekker fienden front mot front, så om du deler opp i regimenter blir de lettere å manøvrere rundt fiendens linjer. Selv er jeg også en fan av å ha et regiment med mounted sergants. De slår ikke like hardt, men er lettere å få gjennom/rundt motstanderens tropper, og en rearcharge er jo gull verdt i dette spillet 8)

Er dette 2000poeng? Selv ville jeg hatt en bsb, og en wizard med inspiring-item (jeg gir også min bsb boomstick), deretter kan det være greit å ha en general på pegg - altså noe som kan hjelpe deg med nervetester på kavaleriet ditt. Fordi du har very inspiring så vil to karakterer til fots gi deg en inspiring-rekkevidde/linje på 36" tommer. Jeg mener det holder, så kan en general bli med kavaleriet på en av flankene, eller alternativt fly tilbake og hjelpe i midten om noen de andre karakterene skulle dø.

Gleder meg til bilder!

Facebook:Kings of War Norway
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 10, 2015 11:01 am
ThornInnlegg: 947Bosted: OsloRegistrert: Ons Feb 16, 2005 3:18 pm
Hei,

Det var en begynnelse på en NM liste, så 2000 poeng.

Denne listen er akkurat 2000 poeng, syns kanskje General på Pegasus var litt "dyr" og har mistet foot guard og en del skyting. Men er uansett et sted å begynne så får man modifisere etterhvert. Kan kanskje gjøre om Pole Arm Troop til Milita Mob og få 20 poeng til å leke med ?

3 Pike Hordes
2 Bowmen Regiments
2 Militia Troops
1 Pole Arm Troop
2 Knight Regiment
1 Mounted Sergeants Troop
2 Cannon
1 General på Pegasus
1 Wizard, Bane Chant, Inspiring Talisman
1 BSB, Warbow of Kaba

Andreas

Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance - HL Mencken
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
3 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet