Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  [Liste] Super Army of Super Dwarves

InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2016 7:36 am
Stannis BrockerInnlegg: 325Registrert: Tir Jan 11, 2011 4:46 pm
Man gir en fordel til motstanderen (og jeg vet ikke om jeg vil anbefale refused flank i Loot), men i dette tilfellet så var min logikk at Ogres hadde tre ting som kunne knuse igjennom mitt senter, hvor de to andre Loot Tokens lå 12" fra hverandre rett foran mitt senter, nemlig 2 Kjemper og Siegebreakers. Jeg spekulerte derfor i at om jeg klarte å få Siegebreakers ut ved å ofre en Token (og Berserkers) så kunne jeg klare å stoppe de to kjempene på den andre flanken mens jeg grinder gjennom de "vanlige" Ogrene som gikk for Tokens i midten.

På en måte fungerte det og på en måte fungerte det ikke. Eirik kunne som sagt ha kommet unna med den ene token med sine Boomers, men han ville charge (for fun).

Om vi nå tenker oss at Boomers ikke hadde charget inn så hadde ikke Boomers hatt mulighet til å komme seg unna med Token om det ikke hadde vært for at min Ranger Troop overlevde to turer lenger enn den burde og ble wavered (failet Headstrong), da ble mine Earth Elementals forsinket en tur og akkurat stoppet fra å gå sine fulle 6" rett frem (og kunne heller ikke Surges mot Boomers). Om alt hadde gått etter planen så burde jeg ihvertfall kunne charge Boomers og (kanskje) tatt min andre Token på den måten. Men dette blir jo spekulasjon.

Føler allikevel at man ikke kan kategorisk si at Refused Flank ikke fungerer i Loot. Det handler vel om å ofre noe for å tjene noe. Litt som å velge å ikke få første tur eller velge å ta første tur. Man må vel vurdere det ettersom hva som vil være best der og da.

Ulrik har nok rett i at man gir en meget stor fordel til sin motstander, så man burde ha en plan.

TheNotoriousGorilla

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2016 1:20 pm
JuggernautInnlegg: 1394Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 08, 2005 2:22 pm
NotoriousGorilla skrev:
Ulrik har nok rett i at man gir en meget stor fordel til sin motstander, så man burde ha en plan.

Det er en god tommelfingerregel, "ikke bruk refused flank i Loot"" (sammen med "ikke la motstanderen starte i Invade!" og "ikke start en landkrig i Russland"). Som alle gode tommelfingerregler kan man bryte den, men da bør man først forstå hvorfor regelen finnes.

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mar 23, 2016 7:14 am
Liten oppdatering på dvergehæren min:

Iron Guard Regiment
Brew of Strength

Iron Guard Regiment
Pipes of Terror

Iron Guard Regiment

Shieldbreaker Regiment
Brew of Courage

Ironclad Troop
Ironclad Troop

Berserker Troop

Earth Elemental Horde
Brew of Haste

Brock Rider Regiment
Caterpillar

Ranger Regiment

Stone Priest
Bane Chant
Inspiring Talisman

ASB
Healing Charm

Dwarf King
Blade of the Beast Slayer (aka. "Fokk Me", derav, Fokk Me to the Face!)

Battle Driller

Ikke store forskjellene her. Har fjernet alle hundene. Rangers har blitt Regiment. Hundene fant jeg aldri noe bra tidspunkt å bruke. Endte stort sett opp med å aldri få brukt dem i løpet av kampen. Kanskje mest fordi de er one use only og da får jeg alltid lyst til å spare dem til det virkelig gjelder.

Jeg så for meg at hundene skulle gjøre tre ting; (1) drepe enemy chaff, som jeg klarte å gjøre et par ganger; (2) en mulighet til å snu meg og kaste på flyers og individuals, dette fungerer dårlige siden flyers og individuals (som jeg har møtt) stort sett har høy defense; og (3) LATE GAME KILLER DOGS!, kaste hunder på den horden med 30 wound markers og ta den ut late game. Dette tror jeg aldri jeg egentlig fikk gjort, var liksom alltid noe annet fornuftig (eller ikke fornuftig) jeg heller ville gjøre late game.

Rangers: Jeg hadde originalt to Troops med Rangers, og kuttet så ned til én Troop for å spare poeng. Problemet jeg merket med at mine Rangers var Troop var at jeg enten ble fristet til å bruke dem som chaff eller at de ble Wavered på de verste tenkelige steder og tidspunkt. Nå er de altså Regiment i håp om at de kan ta en charge. De kan brukes offensivt og defensivt. Må prøve meg frem. Deres første kamp som Regiment var mot Fred hvor de gjorde en veldig god jobb. De gjorde en Vanguard inn i en skog i Dominate-scenarioet. Noe som splittet Fred's Undeads (Unfreads?) i to deler (sort of). De gjorde ihvertfall at Fred måtte ta noen valg i tur to. Litt vanskeligere å ignorere et Regiment enn en Troop. Vi får se hvordan de gjør det fremover.

Elsker fortsatt dverger i KoW!

TheNotoriousGorilla

Kings of War

Spring of War 4.Mars
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 03, 2016 8:42 pm
Iron Guard Regiment
Brew of Strength

Iron Guard Regiment
Blade of Slashing

Iron Guard Regiment

Shieldbreaker Regiment
Mace of Crushing

Ironclad Troop
Ironclad Troop

Berserker Troop

Earth Elemental Horde
Brew of Haste

Brock Rider Regiment
Caterpillar

Herneas´ Ranger Regiment

Stone Priest
Bane Chant
Inspiring Talisman

ASB
Healing Charm

Herneas Hunter aka Super Dwarf Dude

Battle Driller

Har gjort noen større oppgraderinger på hæren min. Fikk til og med testet den på Supersøndag hvor jeg vant to og gikk på et knepent tap mot William på bord 1 i siste kamp.

Dvergekongen er ute. Mest fordi jeg følte at han alldri fikk gjort så veldig mye med sin Speed 4. Inn er Herneas Hunter og hans oppgraderte rangers med Elite og Stealthy. Elite gjør virkelig noen ganger stor forskjell, alver er heldige med den. Herneas himself var virkelig det jeg trengte. Han har bare 3 angrep, men han kan skyte med Piercing 3 og Ranged 3+. Det betyr at han får gjort noe fra tur en (med Vanguard). Han kan plukke ut Warmachines og legge press på High Def Characters og Units.

Kamp 2 gjorde ikke Herneas så mye av det han burde ha gjort. Han ble tvunget til å tanke en Giant i et par turer i stedet. Det klarte han. Det var stort sett en oppgave reservert dvergekongen. Så selv om han har Def 5+ og lavere Nerve enn dvergekongen klarte han bra jobben å hjelpe en desperat flanke noen turer. Dette var avgjørende siden jeg rullet noen avgjørende Snake Eyes i midten av bordet slik at jeg ble stående fast i en grind. Hadde ikke Herneas tanket giant så hadde hele flanken kollapset og sannsynligvis også store deler av hæren min. Poenget er at han klarte å gjøre dvergekongens jobb (ihvertfall denne gang).

TheNotoriousGorilla

Kings of War

Spring of War 4.Mars
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 03, 2016 9:07 pm
Enigma FoundryInnlegg: 426Registrert: Ons Okt 14, 2015 3:55 pm
Herneas Hunter aka Super Dwarf Dude aka Ranger King :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2016 9:18 am
Iron Guard Regiment

Iron Guard Regiment

Iron Guard Regiment

Shieldbreaker Regiment

Shieldbreaker Regiment

Ironclad Troop
Ironclad Troop

Greater Earth Elemental

Earth Elemental Horde
Brew of Haste

Stone Priest
Bane Chant
Inspiring Talisman

ASB
Healing Charm

Dwarf King on Large Beast
Medallion of Life (regen 5+)

Battle Driller
Battle Driller

Flame Belcher
Flame Belcher

Her er min nye dvergehær. Denne gangen all-infantry (med unntak av DKoLB). Håper jeg ikke vil savne Brock Riders for mye :)

Har spilt tre kamper med den så langt og stiller med denne listen på King's Cup. Så langt er jeg fornøyd med hvordan de har klart seg.

TheNotoriousGorilla

Kings of War

Spring of War 4.Mars
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2016 9:24 am
Enigma FoundryInnlegg: 426Registrert: Ons Okt 14, 2015 3:55 pm
NotoriousGorilla skrev:
Iron Guard Regiment

Battle Driller
Battle Driller

Flame Belcher
Flame Belcher

Kult!

Hvilke modeller bruker du til Battle Drillers og Flame Belchers? Og ikke minst DKoLB?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 17, 2016 11:42 am
William Time Lord skrev:

Kult!

Hvilke modeller bruker du til Battle Drillers og Flame Belchers? Og ikke minst DKoLB?

Som Battle Drillers bruker jeg en konvertert War Jack (eller hva det heter) fra Warmachine. Som stand-in bruker jeg brocken til Berserker Lord for den ene, men den skal byttes ut etterhvert med en War Jack til.

Flame Belchers er 2 GW flame cannons for øyeblikket, men jeg har deler hjemme til å lage custom made dverger med flammekaster.

For DKoLB bruker jeg en av Vidars dverger på bjørner. Skal selvfølgelig skaffe min egen etterhvert men usikker på hva slags model jeg skal bruke (noen forslag?).

Edit: Tanken bak hæren er at de er en slags Tunnel Patrol. Derfor jeg ikke vil ha Brock Riders og for mye shooting. Har planer om å lage en egen berserker army hvor jeg kan maxe på med Brocks :)

TheNotoriousGorilla

Kings of War

Spring of War 4.Mars
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 3
38 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest