Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  [Liste] Nurgle of the Abyss

InnleggSkrevet: Ons Mar 02, 2016 11:31 pm
ThornInnlegg: 812Bosted: TrondheimRegistrert: Tir Mar 01, 2005 8:14 pm
Første forsøk på KoW. Be gentle...
Listen er tilpasset de Nurgle figurene jeg har i malt. Jeg har gjort en del antagelser om hva som vil fungere. Si fra om jeg er på jordet.

Hæren sliter med lav fart på senteret, og minst en for lite Inspiring. Kavaleri på flanken kan bli en utfordring.

++ Forces of the Abyss 2E (Standard) (1500pts) ++

+ Hordes & Legions (640pts) +

Lower Abyssals (40) (200pts)
Ambolt

Molochs (6) (205pts)
Magic Artefact [Blade of Slashing]
Hammer /Ambolt med 5 pkt fyll

Tortured Souls (6) (235pts)
Magic Artefact [Brew of Haste]
Flankere med SP 11.

+ Troops (160pts) +

Gargoyles* (10) (80pts)

Gargoyles* (10) (80pts)
chaff. Fly, billig og pålitelig. 3+ regen på chaff er spesielt.
+ Monsters

Chroneas [1] (210pts)
Nærildstøtte sammen med Efreet, for å sette opp gode situasjoner.
Heroes (490pts) +

Archfiend of the Abyss (325pts) [Winged]
Magic Artefact [Blessing of the Gods]
Like subtil som en sekk med hammere. Fly til flanke, charge, drep. Går i følge med Tortured Souls, eller i cover bak Molochs.

Efreet (165pts)
Magic Artefact [Heart-seeking Chant]

InnleggSkrevet: Tor Mar 03, 2016 10:51 pm
JuggernautInnlegg: 1394Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 08, 2005 2:22 pm
Ser bra ut. Liker komboen med Chroneas og Efreet. Tror ikke Blessing of the Gods er verdt det på Archfiend, Mace of Crushing vil gjøre samme jobben (gi deg et ekstra angrep) i 95% av tilfellene.

Men du har altfor lite Inspiring - bare Archfiend. Han kan til nød passe på Tortured Souls, men vil ofte fly av gårde. Du trenger en BSB til fottroppene dine.

Kanskje reduserer TSouls til regiment? Ikke like tøffe fra fronten, men fremdeles livsfarlige i flanken (~9 CS2 hits i flanken tar mye)

edit: Huh. TSouls har Shambling, men det finnes ikke Surge. De kan bli vanskelig å få i noen flanke da.

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Mar 03, 2016 11:02 pm
ArchangelInnlegg: 3124Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Beklager Tor Erling, jeg er ikke så god på listeknusing, så har ikke så mye å bidra med.

Basically min reaksjon på alle KOW lister:

Bilde

Kan bare anbefale at du prøver det ut i real life, og gjør endringer ut ifra det.
Det meste funker. 8)

Upcoming events for Kings of War : www.kowoslo.no
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Mar 04, 2016 12:29 am
Enigma FoundryInnlegg: 416Registrert: Ons Okt 14, 2015 3:55 pm
Kul liste!

Enig i at denne er veldig tynn på inspiring, men prøvde selv å tweake listen for å få inn noen gode inspiring kilder, men det var vrient!

Enig at elite på AotA er overkill, ser at Ulrik nevnte mace of crushing, men tror nok han mener at du bør flytte blade of slashing fra molochs til AotA. Grunnen er at med flying skal du stort sett få chargen og triller 2+ to wound med vicious så du trenger heller en reroll failed to hit.

Jeg synes efreet er for utsatt for lightning bolts, og du har ingen healing i hæren så jeg hadde nok kanskje droppet han for en mounted abyssal champion som kan teame med tortured souls. Jeg hadde kjørt AotA og TS på hver sin flanke. Satt AotA opp mot et def 6+ unit, prøve å få flanke og slakte det in one go :)
Nei, [sensur] ble keen på å lage abyssals nå :\ So much miniatures!:)

Lykke til med byggingen! :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Mar 04, 2016 3:17 pm
William skrev:
Enig at elite på AotA er overkill, ser at Ulrik nevnte mace of crushing, men tror nok han mener at du bør flytte blade of slashing fra molochs til AotA. Grunnen er at med flying skal du stort sett få chargen og triller 2+ to wound med vicious så du trenger heller en reroll failed to hit.

Mente faktisk Mace :) Både Mace og Blade er egentlig samme item, +1 angrep hvis du bommer eller feiler å wounde. (Molochene liker også +1 angrep.)

Det er større sjanse for å "feile" med Mace (dvs klare alle damage rolls) enn Blade (bomme på alt), men det relevante er 3+ to hit vs 2+ for damage. At du kaster angrep først har ingenting å si.

Blessing/Chant gir deg et ekstra angrep for hver 1'er du slår, så du må slå to enere på en runde med angrep (9 angrep gir 1.5 enere), så lite forskell fra Mace/Blade.

tl;dr: Alle de fire itemene gjør ca det samme for en Archfiend, +1 angrep. Velg de billige, og det har ikke mye å si hvilken.

edit: Så klart, hvis du tror du trenger mer hjelp når Archfienden flanker er Chant/Blessing knallgode da (ca +3 angrep), men trenger du virkelig mer oomph da?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Mar 04, 2016 7:23 pm
Enkleste måten å finne Inspiring på er å gi det til Efreeten (Inspiring Talisman). Da mister du riktignok Piercing på fireballen hans, som er merkbart.

Test det litt. Alternativ 2 er som sagt å kjøre TSouls som regiment og legge til en BSB.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mar 08, 2016 3:32 pm
Takk for innspill, også Borat :D.

Shambling har jeg sett, og tenkt at Plague Drones klarte seg riktig så bra med Hover (gjør akkurat det samme).

Resten skal jeg se om jeg får ivaretatt i nytt utkast. Uansett må det her testes.

InnleggSkrevet: Fre Mar 18, 2016 11:16 am
TrencherInnlegg: 69Bosted: TrondheimRegistrert: Fre Mai 20, 2005 10:25 am
Casket of souls er ekstremt ille bra imo hos deamons

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 03, 2016 7:37 am
Ser Casket kan være gøy. Særlig med impassable terreng å gjemme seg bak. Det gir også en type healing til Efreet. Tester den :).

Archfiend tar med seg ensorcelled Armour. Han stikker seg nok ut, greit at han overlever.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
9 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet