Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  [Taktikk ] Skyting

InnleggSkrevet: Tir Mar 22, 2016 10:01 pm
ThornInnlegg: 812Bosted: TrondheimRegistrert: Tir Mar 01, 2005 8:14 pm
Okay, neste tråd i serien "Lær meg KoW": Skyting i KoW.
Her har jeg som vanlig masse spørsmål.

1. Hva er skytings primære funksjon?
Er det å fjerne chaff helt fra brettet før de kan nå fram i en posisjon til å lage kvalm?
Er det å svekke kraftige enheter så det kan routes på første charge?
Er det å drepe helter og monstre?

2. Hvor mye skyting bør være med i en hær?
Her tenker jeg på sammensetningen av magikere, krigsmaskiner og skytetropper.

3. Hvordan og hvor bør skyting deployes?

4. hvordan kontres skyting?
Bruk av terreng, bruk av egne tropper. Charging med flygere så de er disordered og ikke får skutt. Er det verdt å bruke egen skyting for å kontre motstanders skyting?

Igjen, på forhånd takk for alle svar.

InnleggSkrevet: Ons Mar 23, 2016 11:59 am
ArchangelInnlegg: 3141Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
egne meninger, og litt på farta:

1.
Skyting er mest for å svekke fienden. Wounds blir liggende, du kan klare en heldig Waver, og så blir det lettere for combat troppene dine å fullføre jobben.

Ofte blir man tvunget til å skyte på chaff, siden de ofte screener en bedre unit som går bak, men det er greit å få chaff vekk så ikke fienden dikterer rekkefølgen på charges like godt.

2.
skytetropper ser jeg lite av, kanskje fordi vi spiller med mye terreng. Pga terreng har de ofte begrenset Line of Sight, og veldig ofte får de -1 to hit pga terreng eller fordi de må bevege seg for å se noe.
War machines og lightning bolts føles som de tingene som har "tatt over" skytefasen hvertfall i vår meta. War machines fordi de har såpass lang range at de får targets lettere, og lightning bolts fordi de alltid treffer på 4+.

3. hvis fienden har fast cavalry eller flyers så tør jeg kanskje ikke å deploye mine warmachines i hvert sitt hjørne (da er de så lette å komme til) og velger kanskje å deploye de litt mer inni resten av hæren. Vanskeligere for meg å få targets, men de lever lenger.

4. Skyting kontres ved å bruke screens foran dine beste units, og bruke terrenget flittig.
War machine vs war machine kan lønne seg, da de har lav nerve og et godt treff + gjennomsnitt nerve check er oftest nok til å drepe fiendemaskinen.
Hører om trikset med å charge de, men har aldri sett det i praksis. Du må uansett lande en gang "in their face" og gi de den ene turen med skyting på deg, og da er det litt coinflip om de raske flyerne dine (som ofte har lav nerve) overlever eller ikke. mest sannsynlig blir de wavered, står still og skjelver i buksa, og blir plaffet ned neste tur.

edit: fjernet personlig detalj som var litt utleverende :roll:

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mar 28, 2016 12:28 pm
Battle BoarInnlegg: 570Bosted: OsloRegistrert: Tor Okt 07, 2010 6:03 pm
Jeg kan legge litt mine tanker om mobile warengines, som goblin war trombones og ratkin weapon teams.

Disse har breath weapon, så de får ikke minus ved å skyte på ting i cover, eller på individuals. De kan gå bak infanteri og skyte på fiender som ikke er infanteri, over egne tropper. De kan også snu seg og skyte på flyers og individuals som kommer bak egne rekker. De har piercing, og kan også bane chantes for en frekk Piercing (2).

Ulempen er at de kan løpes fra siden de ikke kan gå dobbelt, og de har bare range 12. Men de kan også brukes som chaff i de senere rundene av spillet, og blokkere motstandere som har mulighet for flanke charge, samtidig som de får skutt den siste runden.

De er veldig sårbare mot individuals, som får triplet angrepene sine, men samtidig så er de gode på å ta ut individuals, så det går litt opp i opp.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
3 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet