Forfatter Melding

<  X-Wing  ~  Scum and Villains, noen gode lister?

InnleggSkrevet: Fre Sep 18, 2015 7:59 am
ThornInnlegg: 895Registrert: Ons Sep 14, 2011 10:46 am
Hei,

Har spilt mye Empire siden jeg startet med X-Wing i vår, og har funnet ut at det var påtide å spille med S&V mer fremover. Hittil har jeg prøvd meg med mye forskjellig av lister, men det er stort sett bare dobbel IG-88 som har gjort det noe særlig bra og som føles brukbar nok til å ta med i en turnering.

Er det noen av dere som har hatt noen suksess med S&V lister? De har jo flere potensielt gode piloter (f.eks. Kavil og nå Talonbane), men i motsetning til flere av Empire listene så blir S&V litt for svake for meg.

InnleggSkrevet: Søn Sep 20, 2015 6:16 pm
Holy ZealotInnlegg: 44Registrert: Fre Mai 31, 2013 11:03 am
4x Syndicate Thug (Y-wing) m. Unhinged A.M. og Twin Laser Turret, er en av de dominerende listene etter W7. Vant nettopp Spanske national's, og er ellers yndet hat-liste på forum'ene rundt omkring. Du må definitivt ha en plan mot denne listen på NM.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 8:52 am
FennbladeInnlegg: 113Bosted: FetsundRegistrert: Fre Jul 22, 2011 11:27 am
Hjelper unhinged a.m så mye på manøvreringen til Y-wingen? Ser at 4 stykker med 360 radius kan være irriterende, men de får jo maks 2 hits i runden.

InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 10:37 am
Vel, 3 turn går i fra å være rød til å være grønn, som er en ganske stor forbedring, vil jeg si. Det gjør det mye lettere å holde motstanderen på range 2-3, som er nødvendig med TLT. I tillegg er du i praksis immun mot lister som prøver å stresse deg.

En annen viktig ting er at du kan ta 4 rett eller 4 k-turn, og så clear'e stress på speed 3 neste runde (med 5 valgmuligheter), mot en vanlig y-vinge som bare har 1 og 2 frem som grønne, som er ekstremt forutsigbart. Dette gjør 4 speed manøvrene mye mer anvendelig da den eneste ulempen i praksis er at du ikke kan ta en action den runden.

Ang. maks 2 hit i runden, så får de færreste fly (til 25 poeng) inn mer enn 1-2 hits på en runde med mindre man er ekstremt heldig med terningene til både seg selv og motstanderen. Y-vinger er jo også rimelig seige med 8 hp tilsammen.

Det er i alle fall mine observasjoner. :)

Edit: Den vant forøvrig nasjonalen i Polen også (10/135 etter swiss rundene).

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 11:29 am
Jepp, kom på den listen etter å ha spurt her. Ser for meg at det er en av de seigeste listene man kan stille med nå for S&V, og kanskje mer stabilt enn 2x IG-88...

Skal prøve meg på litt Y-Wing lister også fremover.

Jeg har testet ut Talonbane sammen med Guri i det siste... hvor Talonbane har hatt Squad Leader og Guri har ett oppsett med Advanced Proton Torpedoes. Det har fungert ok, spesielt siden jeg har klart å fått inn så mye som 9-10 skade på en runde bare med de to sammen (på skip som har lite til ingen agility). Det er ganske sikker skade med glitterstim på dem i tillegg.

Når det er sagt føler jeg at det er en iffy liste (selv med en enslig N'Dru som kan gjøre litt av hvert på si). Det blir raskt litt for mange avhengigheter siden Guri har så lav Pilot skill og Talonbane ikke blir så optimal med å bruke en slik elite skill for å få Guri til å fungere.

Har noen testet ut skipet til Bossk og noen fler tanker rundt pilotene der? 180 graders Heavy laser høres ganske ok ut.

InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 11:54 am
ElectromancerInnlegg: 197Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 18, 2009 12:13 pm
Jeg har prøvd Bossk. Jeg har ennå ikke funnet en god måte å bruke ham. 180 graders arc gjelder vel bare hans Primary Weapon? Uansett, les nøye på evnen hans om å gjøre en crit om til to hits. Den slår først til etter at man har truffet, dvs. etter at evade har fjernet hits (og kanskje crits).

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 12:56 pm
Tenkte på å prøve Mangler Cannon + Gunner på Bossk neste gang jeg spiller, muligens med Tactician for litt pest-eller-kolera effekt (så potensielt 2 stress på en runde). Er usikker på hva man ellers skulle dratt med; EU+PTL+K4 er jo alltids fint, men Predator frister litt også som et billig alternativ.

180 grader er bare på primary, ja. Moralo Eval lar deg bruke secondary i aux.arc, om du er ute etter det. (med HLC kansje)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 1:25 pm
Valsa over Bossk i går, med Soontir, Darth og han andre nye Tie-Advanced piloten som fjerner bonus på range 1. Var Bossk og Boba under ett. Når Boba Fett er borte, og han skal kjempe mot et par arch dodgers, så var det lett. Vi hadde for øvrig ikke fått med oss regelen med at Mangler og Bossk først kom etter eveade etc,

InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 3:30 pm
Jepp, jeg er litt skeptisk til de fleste store skip av S&V så langt... Utenom IG, har ingen av dem overbevist meg enda, og jeg har ikke engang kjøpt YV-666 siden den virker noe svak i mine øyne.

Får teste litt mer Firespray, kanskje Kath sammen med 2x Y-Wings for å se hvordan det fungerer.

InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2015 3:39 pm
Boba Fett er jo kult på S&V, men ikke sikker på at han er bra nok. Han jeg spilte mot han noen ekle komboer som fjernet Soontir på 2 runde.

InnleggSkrevet: Tir Sep 22, 2015 10:13 am
I det Polske mesterskapet kom denne listen på 2 plass.

Bossk + Veteran Instincts + Mangler Cannon + K4 Security Droid + Weapons Engineer + Outlaw Tech
Boba Fett + Push the Limit + Glitterstim + Slave 1 + Engine Upgrade + K4 Security Droid
(99)

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2015 10:43 am
Hmm... litt usikker på det å bruke K4 Sec Droid på skip som har så få grønne manøvre. Ellers ser Boba Fett buildet bra ut. Kanskje jeg tester Boba med liknende oppsett.

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2015 11:49 am
Tror disse to må kjøres tett og "grinde" seg gjennom. For øvrig verd å merke seg så ble 1 og 3 plassen i Polen gitt til Tie Swarms.

InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2015 12:14 pm
Det var vel i swiss-rundene; de endte opp på 8 og 16 i finalene. Definivt sterke lister likevel da, så man må absolutt ha en plan mot TIE-swarms.

http://lists.starwarsclubhouse.com/get_ ... ney_id=668

@omnichron
Det er vel der PTL kommer inn. To måter å se det på, enten tar du K4 for å få gratis target lock når du bruker PTL, eller så tar du PTL fordi du like godt kan være stresset når du planlegger å fly grønnt pga K4. Gir deg jo også muligheten til å bruke boost og å ha TL-focus hver eneste runde.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 23, 2015 12:30 pm
@Engangsgrill: Joda, jeg ser den. Så er spørsmålet om det ikke er andre builds som kan funke bedre på ett skip med så få grønne manøvre.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 2
17 innlegg
Gå til side 1, 2  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet