Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Fre Apr 07, 2017 5:11 pm
JuggernautInnlegg: 1238Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Kamp 30 vs Hermund

Hermund hadde med seg roughly:

Vampyrlord med noe stæsj og stormlord
3 necroer
stor unit med skeletons
2 units med zombier
stor unit med grave guard
x units med chaff (3)?
2 skrikehøner (Shrieking Horrors)

Jeg hadde samme gamle.
Vi skulle spille Breakthrough.

Hadde vi spilt BT en gang til tror jeg at jeg hadde vunnet eller iallefall drawet sånn totalt sett. Men jeg går på et lite tap her.

Jeg deployer litt for tungt inn i et hjørne og det er et suboptimalt valg mot denne typen liste.
Hermund gjør som de fleste VC armeer gjør og dumper alt i midten for å så bestemme seg for hvilken side han vil spise. Spilt rett her skal jeg kunne nekte ham den ene siden, men siden jeg setter ut scoring unitsene mine feil så driter jeg meg litt på leggen.
(Pluss Hermund har litt varmere terninger enn meg).

Jeg tar en råsjans tidlig og deiser Gnasher Dashers inn i front på skrikehøne nr 1, og ulver i flanken. Skulle på snitt hatt inn en Scrap Wagon, men ruller ikke høyt nok til at jeg får den inn. Jeg gjør ikke et wound på ham siden han saver to på 6+ regen som en sjef.
Gjorde noe sånt som 9 hits med gnasher dashers.
Statistisk sett skal jeg ha. 2,5 ish wounds fra den uniten. Hadde kjærra gått inn hadde jeg kanskje fått inn et til. Ulvene skal snitte på 0-1 tror jeg, de gjør fuck all.
Hadde jeg gjort 3-4 wounds som han ikke saver så hadde styggedommen gått ned på static og crumble (3 av disse burde kommet før skrikinga på SH (Impact og I4)) og jeg hadde nok ligget ann til å vinne i området 13-7, jeg risikerer kun 408 poeng mot 500 samt at han mister store deler av trussel bobla si.

Det som isteden skjer er at Hermund smadrer det litt skjøre senteret mitt, sparer greit gjennom og vinner fortjent på VP (13-7 til ham). Mener å huske at vi drawet på scenario.
Vi spilte dog ikke lengre enn til T4, hadde vi spilt lengere så hadde han nok vunnet med mer. Men en av oss var 15 minutter forsinket og prata godt 15 minutter til i telefonen, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

Kamp som blir litt preget av at begge to er litt kranglete og diskuterer (trolig litt mer enn nødvendig) mye. Hermund går dog seirende ut.
Litt kjipt, men desverre fult fortjent. Forhåpentligvis lesson learned til neste gang.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 08, 2017 10:44 am
JuggernautInnlegg: 1238Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Kamp 31 vs Sigbjørn Ugrush Eriksrud
Da ble det et innbyrdes oppgjør før Luxembourg reisen gitt.

Han hadde med seg denne her:

Characters: 1404/1800
Core: 1125/1125
Special: 1214
Clan’s Thunder: 410/1575
Engines of War: 754/900

King on Warthrone: General, Shield, Runic Weapons (2x Might, Destruction), Runic Armour (Steel), Runic Talisman (Shielding), 820p
Thane: BSB, 170p
Anvil of Power: Runic Spells (Shattering, Gleaming, Resilience), 250p
Engineer: Forge-Repeater, Shield, 164p
35 Clan Warriors: FCG, Shields, Flaming Standard, 645p
3x 10 Clan Warriors: Musician, Shields, 160p
2x 21 Seekers: Musician, 482p
Attack Copter: 160p
10 Miners: Musician, Pistols, 250p
Catapult: Runic Crafted, 320p
Cannon: 270p
Total: 4493p

Vi skulle spille Capture the flags igjen.
På papiret så bør vel siggen ha 7 poeng om han spiller godt og jeg bør ha 16+ om jeg har maks tur.
Sigbjørn har egentlig ikke et sånn kjempegodt alternativ inn i meg annet enn å campe hjørnet for alt det er verdt.
Han gjør noen litt weird greier i deployment, han går veldig slim med en warrior blokk, planen var vel å swifte dem etter å marsjere opp med slayers eller noe sånt, men det gir meg en alle tiders mulighet til å legge en charge der på 11, jeg risikerer en 120 poengs ulve chariot for å lede 1-0 på scenario? Lett!

Sigbjørn prøver å skyte meg og fjerner 3 wound på ulve charioten.
Et igjen. Jaja, er alt jeg trenger det med litt flaks.
Jeg dødser inn og triller selvsagt 11 på chargen min og inn går de.
Jeg spanker sigbjørn og han mister uniten og overlever, og løper inn i Engineren hans som står like bak.

Sigbjørn gjør som forrige turer, reposisjonerer og skyter.
Engineren står der warriorene failer siden jeg ruller 2 impact hits og gjør 1 wound, han dinker inn det ene han trenger og ødelegger kjærra.

Jeg kaster flamme magi som en helt og griller slayers over lav terskel. Får en charge med gnasher dashers inn minersene som blir spist, jeg overrunner inn i flanken på slayers og spiser like godt den uniten også. De dreper noe type 12 slayers første runden og enda flere i neste runde. Så da går de ned.

Jeg dytter med chariots på den andre siden for å prøve en charge på den andre slayer uniten i siste runde, men i retro perspektiv så ville jeg gitt meg selv veldig mye bedre sjanser om jeg hadde startet å flytte forover en tur før sånn at jeg hadde fått noen litt mer overkommelige charges siden jeg failer miserabelt å komme inn på 12 på 3dg "swiftstride" random movement med scrap wagonsene.

Med litt mer gullhår og litt bedre spill kunne jeg dytta for mer poeng. Men jeg hadde så ugudelig flaks på de chargene jeg gjorde, gnasher dashers måtte ha 12 for å komme inn i miners, jeg ruller 12, overunner 12 til for å spanke slayers, var ganske mye som gikk min vei her.

Slaget ender med at jeg vinner 15-5, hadde jeg flyttet opp chariots en tur før hadde jeg kanskje greid å komme inn på den andre flanken og kunne klart 16.
Men overall så spiller jeg godt og får godkjent masse poeng så føltes godt å endelig få slå sigbjørn etter å ha fått den de to forrige gangene.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 08, 2017 9:01 pm
Battle BoarInnlegg: 646Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Tror ikke du kunne hatt så mye mer gullhår i ræva enn du allerede hadde mot meg :P

GG!

InnleggSkrevet: Søn Apr 09, 2017 11:35 am
Da var vi kommet til slagene i Luxembourg. Hovedfokuset her kommer til å ligge på mine slag, men jeg kommer til å ta for meg det jeg husker av pairing prosessen.

Første runde skulle vi spille mot fantastique batallion of geyser.
Dette var laget til Sylvain og Thibault som vi hadde grudget i forkant.
Definitivt det laget vi hadde kikket mest på listene til i forkant.

Jeg hadde grønne match ups jevnt over fjøla, men litt nærmere gul mot Sylvain.
Vi skulle spille HG og BT i de første runde og da ble det HG på pairing no.1. og BT på no.2.

Listene dems var:
Thomas « Lake » Champroy ©, Ogre Khans
Great Khan, General, Big name, Spinesplitter, Heart,ripper, Mammoth-hide cloak, Talisman
of greater shielding, Potion of swiftness 580
Shaman, 4 spells, Path of Shamanism, Wizard master, Dispel scroll, Ring of fire, 610
Khan, BSB, Big name, Hoardmaster, Yeti furs, Stalker's standard, Iron fist, Great weapon,
460
9 Tribesmen, Ironfists, musician, standard, champion, veteran standard bearer, Banner of
speed, 720
6 Bruisers, musician, 449
4 Tusker cavalry, Light armour and iron fists, musician, standard, champion, Dragonskin
banner, 760
3x1 Sabertooth tiger, 80
5 Scrapling trappers, 80 80
2x1 Thunder Canon keg, 300
4499

Thibault « Ankor » Rigolet, Highborn Elves
High Prince, Royal Huntsman, Lion Chariot, General, Heavy armor, Great weapon, Talisman
Supreme Shielding, Bluffer Helm, 726
Mage, 4 spells, Path of Divination, Wizard master, Asfad Scholar, Dispel Scroll, Ring of
Fire, 650
Commander Characters, BSB, Queen Companion, Great Bow of Elu, Relentless Company,
356
2x5 Elein Reavers, bow, 190
5 Highborn Lancers, 250
26 Citizen Archers, musician, champion, 508
25 Lion Guard, standard, musician, champion, Gleaming Icon, 705
2x1 Skyloop, sky reaper, 240
15 Queen's Guard, musician, 440
4495

Maxime « Mweax » Cointe, Dwarven Holds
Runic Smith, General, 3 battle runes Resolve, Gleaming, Resilience, shield, Rof Denie, Rof
Iron, 359
Dragon Seeker, Grim Resolve, Rof Destruction, Rof Quickening, Rof Fury, 450
Anvil of Power, 3 battle runes Storms, Shattering, Swift Strikling, 300
27 Greybeards, FCG, shield, throwing weapon, gleaming icon 786
2x10 Clan warriors, musician, shield, throwing weapon, 180
25 Seekers, musician, champion 590
3x10 Miners, musician, pistol, 250
2x1 Vengeance seeker, 120
1 Organ gun, rune crafted, flaming shot 335
1 Organ gun, rune crafted, 325
4495

Sylvain « Cocofreeze » Jaber, Sylvan elves
Druid, Path of Shamanism, Wizard master, 4 spells, Dispel scroll, 490
Druid, General, Path of Cosmology, 3 spells, Scepter of power, Crown of autocracy, 360
Chieftain Characters, BSB, light armour, sylvan blades, Bow of wissam, 310
Forest Prince Characters, Blade dancer, Whirlwind blade, Divine icon, 410
20 Sylvan archers, musician, standard, champion veteran standard bearer, Banner of
discipline, 595
20 Sylvan, musician, champion, 540
2x1 Forest eagle, 100
2x9 Blades dancers, champion, 370
2x5 Briar maidens, 210
10 Pathfinders, 430
4495

og for ordens skyld så var listene våre:
Team Norway
Sigbjørn “Ugrush” Eriksrud (c), Dwarven Holds

Characters: 1404/1800
Core: 1125/1125
Special: 1214
Clan’s Thunder: 410/1575
Engines of War: 754/900

King on Warthrone: General, Shield, Runic Weapons (2x Might, Destruction), Runic Armour (Steel), Runic Talisman (Shielding), 820p
Thane: BSB, 170p
Anvil of Power: Runic Spells (Shattering, Gleaming, Resilience), 250p
Engineer: Forge-Repeater, Shield, 164p
35 Clan Warriors: FCG, Shields, Flaming Standard, 645p
3x 10 Clan Warriors: Musician, Shields, 160p
2x 21 Seekers: Musician, 482p
Attack Copter: 160p
10 Miners: Musician, Pistols, 250p
Catapult: Runic Crafted, 320p
Cannon: 270p
Total: 4493p

Team Norway
Jørund “Harakiri” Haugland, Daemon Legions, Polytheist

Characters: 1740/1800
Core: 1162/1125
Special: 280
Dark God’s Might: 1270/1800
Minions of Change: 180/2250
Minions of Lust: 240/2250
Minions of Pestilence: 1852/2250
Minions of Wrath: 670/2250

Weaver of Change: General, Path of Thaumaturgy (3 Spells) and Divination (1 Spell), Power Vortex, Scroll of the Eight Pact, Shackles of Reality, Aether Wand, 1270p
Harbinger of Pestilence: Bloated Putrefaction, BSB, Icon of The Relentless Company, Horn of Damnation, 470p
15 Sirens of Lust: 240p
10 Horrors of Change: 180p
28 Tallymen of Pestilence: FCG, War Standard, 742p
5 Blight Flies of Pestilence: Champion, 640p
2x 5 Hellhounds of Wrath: Ambush, 335p
2x 5 Furies of Change: 140p
Total: 4492

Team Norway
Lars Morten “Zuhlmatul” Thu, Kingdom of Equitaine
Token of the Grail

Characters: 1755/1800
Core: 1223/1125
Special: 1522
Airborn Gallantry: 0/1575

Duke on Barded Warhorse: General, Virtue of Renown, Shield, Blessed Sword, Dragon Scale Helm, Lucky Charm, Crown of Autocracy, 535p
Paladin on Barded Warhorse: BSB, Questing Vow, Virtue of Audacity, GW, Shield, Crusader’s Helm, 467p
Paladin on Barded Warhorse: Questing Vow, Virtue of Daring, GW, Hardened Shield, Storm Clarion, 353p
Damsel on Barded Warhorse: 4 Spells, Path of Druidism, Ring of Fire, 400p
5 Knights of the Realm: Musician, Standard, 260p
6 Knights of the Realm: Musician, Standard, 314p
11 Knights of the Realm: FCG, 604p
2x 5 Yeomen Outriders: 110p
2x 3 Knights of the Grail: Musician, Standard, 260p
13 Knights of the Quest: FCG, The Oriflamme, 822p
Total: 4495

Team Norway
Karl-Erik “Kalerith” Hansen, Orcs and Goblins

Characters: 845/1800
Core: 1235/1125
Special: 2396
Death from Above: 360/675
Big’n Nasty: 0/1350

Common Orc Shaman: Wizard Master, Path of Pyromancy, 4 Spells, Crown of Autocracy, Book of Arcane Power, 575p
Common Orc Chief: BSB, Ironhide Banner, Ring of Fire, 270p
2x 8 Common Goblin Raiders: 168p
2x 20 Feral Orcs: PW, Musician, 260p
28 Common Orcs: Shields, Musician, Standard, Banner of Discipline, 379p
5x 10 Iron Orcs: 200p
3x Scrap Wagon: 90p
3x Goblin Wolf Chariot: 120p
5 Gnasher Dashers: 150p
2x Gnasher Wrecking Team: 140p
2x Greenhide Catapult: Splatterer, 180p
Total: 4500p

Jørund hadde meldt for det meste rødt og gult, mye skyting og kanoner og skit, kråka er ikke spesielt glad i dette, men jevnt over landet vi på at vi burde kunne få greie poeng ut av ogre lista.
Sigbjørn hadde gult mot Sylvain. Thibault- grønn, mot ogrene grønn og gul mot dvergene, dog veldig scenario avhengig.

Lars hadde gul/grønn på Sylvain, gul mot Thibault, grønn mot ogrene og gul mot dvergene.
Dog også her litt med forbehold om rett scenario.

Vi fikk disse pairingsene:
KE vs Ogres i BT.
Lars vs Sylvain i HG.
Jørund vs Dveger i HG
Sigbjørn vs Thibault i BT.

Vi regnet oss frem til at hvis jeg og lars vant våre og sigbjørn og jørund greide draw ish/små tap burde vi vinne litt.

NR.32 vs Thomas "Lake" Champroy

Hans liste og hva vi skulle spille kan sees over.
Vi fikk skrå deployment. Mapsene var satt opp random der nede og noen var veldig bra og andre var helt på jordet.
Sigbjørn fikk bla et map med 4-5 los blocking terrain features.

Han prøvde å gå i deployment krig mot meg, men det funket dårlig. Jeg vant den og fikk sette opp omtrent som jeg ville.
Brukte den kjente sakse formasjonen min.
Dytter du mot sentrum blir du multi charget av 3+ chariots. Deal with it.
Mitt oppdrag var bare å sørge for at mine Wrecking crews ikke fikk suacide inn i hans sabertooths.
Da måtte de spises av noe større og det var kun fordelaktig for meg om f.eks Tusker cav måtte spise dem.

Early game så spiser jeg en unit med gnoblars, men han avventer for å se hva jeg skal gjøre. Jeg dytter på mine nordlige flanke opp mot hans tuskers for å sette opp multi charges, jeg får byttet av en sabertooth tidlig mot en lang charge fra en ulve chariot.

På min sørlige flanke løper jeg avgårde med en unit med blorcs og kommer inn i hans deployment sone med dem. Han har mulige charges med på dem med hans hoved unit, men om han tar dem så er han grusomt malpossisjonert til å forsvare seg mot pushet mitt på andre siden og risikerer å miste alt det andre om han sender dem for å jakte på en 100 poengs unit.

Kanonene skyter og treffer ikke allverden. Plukker et par wounds her og der på noen chariots, men ikke allverden .

I mid game så treffer wrecking crewet mitt hans unit med tusker cav, jeg dreper to og spretter gjennom og gjøre 4 wounds på kanonen hans i tillegg.
Har litt issues med at han først failer sin LD sjekk på tuskerne, jeg går over på hans side for å gjøre noen measurements, men imens så påstår han at han har kastet sin bsb reroll og fått dobbel 1. Jeg hørte ingen terninger mot bordflaten, og terningene lå heller ikke på bordet så jeg må ta fyren i kragen og tvinge ham til å kaste om igjen mens jeg ser på.
Han kaster på ny og står. Fair enough, men skeptisk til den oppførselen der.

Han få gjennom en totemic beast som spiser begge krigsmaskinene mine.
Jeg får fatt i hans tusker cav med flamme magi.

Han innser at han taper og prøver å rydde min sørlige flanke med hovedblokken sin. Han spiser en unit med feral orcs og en unit med blorcs, men ikke den som allerede er home free i hans deployment sone.
Med en gang han gjør dette dytter jeg knallhardt på sentrum og står i posisjon til å score med 3-4 unit i tillegg til den som allerede er i hans sone.
Han tar en charge på mine blorcs med sine great weapon ogrer, og failer chargen i sin siste tur. uvesentlig for scenarioet uansett siden jeg lå ann til å vinne det uansett.
Får tak i en kanon og begge sabertoothene med mine flamme magi, og griller noen ekstra wounds av bruiserne.

I min siste tur så declarer jeg en flanke charge på bruiserne hans med mine blorcs. Matematisk taper han med autobreak om jeg når inn med 6 på terningene så han flykter.
Jeg presterer deretter å få gjennom både en scorching salvo som rydder flere wounds pluss en maks level pyroclastic flow og gjør mange nok wounds på hans dudes til at alle bruiserne som er igjen dør og magikern hans står på 1 wound remaining.
Jeg får da alle de poengene og er opp 12-8 på poeng siden jeg har blødd litt mer enn jeg budsjetterte for.
Scenarioet er dog trygt i mine hender og jeg vinner 15-5.
Desverre greier vi ikke å plukke de nødvendige poengene andre steder og Lars har uflaks på terningene mot Sylvain og taper noe i retning av 18-2.
Sigbjørn og Jørund tar 13 poeng mellom seg og vi taper 50-30 (iallefall etter hva jeg husket).

En god start for meg personlig, men kjipt når laget taper.
Vi følte dog at strategien vår var on point, men at vi hadde litt mer stang ut enn hva vi hadde budsjettert med.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 14, 2017 2:43 pm
Runde to i luxembourg. Vi skulle møte et lag som var fra Belgia mener jeg på.

Dette var deres lister:
Camille "Sire Trencavel" Giaux ©, Empire of Sonnstahl
Marshall, general, great tactician, Hardened shield, 230
Marshall, BSB, shield, ring of fire, the black helm, 246
Wizard, Wizard Master, Pyromancy, 4 spells, Book of arcane power, 480
1x35 Heavy infantry, FCG, spears, 405
2x20 Heavy infantry, 160
5 Electoral cavalry, S, shields, lances, 220
5 Electoral cavalry, shields, lances, 200
3x10 Flagellants, 160
3x5 Reiters, brace of pistols, 180
24 Imperial Guard, FCG, great weapons, banner of speed, 539
2x1 Mortar, 200
1 Steam Tank, 440
4500

Cédric "Moussococo" Laurent, Beast Herd
Soothsayer, General, Wizard master, Evocation, 4 spells, Crown of Autocracy, 475
Beast Chieftain, BSB, Greater Totem Bearer, Great weapon, Icon of the Relentless
Company, Seed of the Dark Forest, 356
Centaur Chieftain, heavy armor, Beast Axe, Throwing Weapon, Hardened Shield, Pillager
Icon, 400
Centaur Chieftain, heavy armor, Beast Axe, Shield, Throwing Weapon, Dragon Mantle, 354
38 Wildhorn Herd, FCG, Totem Bearer (Gnarled Hide), Shields, Banner of The Wild Herd,
586
2x10 Wildhorn Herd, M, Ambush, Throwing Weapon, 160
2x7 Razortusk Herd, 550
15 Centaurs, FCG, Lance, Throwing Weapon, War standard, 680
6 Centaurs, lance, 224
4495

Edouard "Wraysford" Legat, Vampire Covenant
Vampire Count, General, Wizard apprentice, 1 spell, Evocation, Von Karnstein, Hour of the
wolf, The dead arise, shield, Blade of Red thirst, Armor of destiny, 665
Necromancer, Wizard apprentice, 1 spell, Evocation, Wand of Stability, 200
Necromancer, Wizard apprentice, 1 spell, Evocation, Staff of Gerhard the Black, 240
47 Skeletons, FCG, 490
2x30 Zombies, M, S, 210
3x2 Great bats, 80
1 Cadaver Wagon, endless horde, 240
37 Barrow Guard, FCG, halberd, banner of the barrow kings, 940
4 Winged Reapers, paired weapons, 704
4 Vampire Knights, 360
4499

Lorenzo "Skarloc" Emond, Sylvan Elves
Treefather Ancient, General, Wizard Apprentice, Druidism, 3 Spells, Oaken Crown, Sceptre
of Power, 690
Thicket Shepherd, BSB, Entwined Roots, 320
Dryad Matriarch, Wizard Apprentice, Divination, 2 Spells, Scarred Bark, 310
Dryad Matriarch, Wizard Apprentice, Divination, 2 Spells, Toxic Spores, 290
23 Dryads, C, 550
8 Dryads, C, 190
8 Dryads, C, Skirmish, 190
10 Dryads, C, Skirmish, 238
5 Thicket Beasts, C, Entwined Roots, 495
1 Sylvan Eagle, 100
2x8 Blade Dancers, 320
1 Treefather, 480
4493

Våre lister finner man i forrige post om slag 1.
Var nok et lag vi burde ta på papiret, iallefall det mente vi selv.
Jeg fikk VC i ST.
Luktet veldig 10-10 av denne her, men kunne nok svinge litt på hvem som hadde bedre terninger.
Sigbjørn fikk EoS, Jørund fikk beista, og Lars fikk "Treemonic" listen.

Kamp 33 vs Edouard "Wraysford" Legat, Vampire Covenant

ST mot denne her er veldig draw på scenario og vi kommer til å gjøre Karl & Hans dansen i beste DSK stil.

Så det var det vi gjorde.
Han dyttet i sine to siste turer på flanken for å komme opp i ansiktet mitt på den flanken og for å prøve å spiste noen poeng.
Poeng messig burde det vært 10-10, men fordi han gjør 2/2 11 og 12 (på terninger) charges på swidtstride så får han nok poeng til at det ender 12-8 til han.
Jeg hadde et par åpninger til å sprette ham opp, men pga at Sigbjørn informerte meg om at Lars var opp stort og Jørund så ut til å ligge godt ann avventet jeg og tok de 8 poengene mine.
Potensielt så hadde jeg en del veldig greie charges inn i Winged Reapers. Jeg risikerer nok dog 2 poeng for å hente 2-3.
Jeg sniker dog en necromancer med Gnasher Crew fordi han er uoppmerksom og ikke flytter han til andre siden av uniten og pga. "1" spacing får jeg plass mellom zombie brickene hans.
Jeg tror nok at på papiret om alt spilles riktig så er dette en 10-10, det at han henter de poengene han gjør er kun flaks som han får på å kaste veldig over snitt to ganger.

Men laget vinner som helhet.
Jørund svetter inn en stor seier fordi han får Razortusker i flanken på fuglene og situasjonen ser svett ut, men en clutch komet i en massiv brawl senere (som beleilig tar ut mer av beistene i flanken enn jørund sine så svinger det tungt Jørund sin vei i siste runde. Pluss fuglen er på 10 attacks og BANKER grisene. Jørund hadde veldig beleilig 2 wound igjen på fuglen og gav derfor ikke opp poeng.
(Han glemte dog veldig beleilig å trille DT 2 ganger når han failer restain på å la være å pursue, 1 for å jakte ut av skog og 1 gang til for å jakte inn i en ny skog)

Lars vinner oppskriftsmessig mot Treemonic. (Noe som luktet 18 eller noe).
Sigbjørn får en smekk og tar 3-4(?) poeng.
Heldigvis siden jeg ikke risikerte noe så har deres tap vært styggere enn våre og vi vinner greit sammenlagt.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 15, 2017 7:44 pm
Kapittel tre i Luxembourg turen.
Vi skulle spille mot et lokalt lag.
Deres lister var:
Tanguy "Tartignolle" Pussacq ©, Ogre Khans
1 Great Khan, General, Spinesplitter, Heart, ripper, Mammoth-hide Cloak, Talisman of
Greater Shielding, Potion of Swiftness, 580
1 Shaman, Wizard Master, 4 Learned Spells, Shamanism, Scepter of Power, Rotten jaw, Iron
fist, 558
1 Khan, BSB, Hoardmaster, Yeti furs, Stalker's Standard, Iron fist, 430
11 Tribesmen, Iron fists, FCG, Flaming Standard, 851
15 Scraplings, Bows, 110
3 Bruisers, 165
2x2 Tusker Cavalry, Light Armor and Iron Fist, Musician, 340
2x2 Yetis, 160
1 Kin-Eater, 200
2x1 Thunder Cannon, 300
4494

Julien Ledan, Sylvan Elves
Dryad matriarch, general, Wizard Apprentice, Divination, Bound Spell Tree Singing, 210
Dryad matriarch, Wizard Apprentice, Divination, 2 Learned Spells, 230
Dryad matriarch, Wizard Apprentice, Divination, 2 Learned Spells, 230
Chieftain, BSB, Pathfinder, longbow, fey arrows, hawthorn points, light armour, elven cloak,
sylvan blades, icon of the relentless company, ring of fire, 385
16 Sylvan Archers, musician, 424
2x9 Dryads, skirmish, 194
2x8 Dryads, 170
2x1 Forest Eagle, 100
14 Forest Rangers, musician, standard, aether icon, 417
8 Blade Dancers, 320
2x3 Kestrels Knights, Swap bows for shields, 307
9 Pathfinders, 390
8 Pathfinders, 350
Total, 4498

Thibaut "Myelome/Myreille" Courselle, Daemon legions
Harbringer of Pestilence, General, Contamination, Halberd, Nauseating aura, 450
Harbringer of Pestilence, BSB, Wizard Apprentice, 1 Learned Spell, Divination, Bloated
Putrefaction, Halberd, Rending Banner, Black Orb, 570
2x10 Horrors, Musician, Champion, 340
26 Tallymen, FCG, Banner of Speed, 714
2x5 Mounted Sirens, 180
3 Crusher Cavalry, Musician, Champion, 380
5 Crusher Cavalry, FCG, Hell Axe, Flaming Standard, 735
1 Blood Chariot, 330
2x5 Furies, Daemon of Pestilence, 140
Total, 4499

Gaspacho, Orcs & Goblins
Common Goblin king, General, Green tide, Crown of Autocracy, Crown of the Cavern King,
280
Common Goblin Chief, BSB, Icon of the relentless company, Ring of fire, Shield, 200
Common Goblin Witch Doctor, Wizard Master, 4 Learned Spells, Thaumaturgy, Sceptre of
Power, 380
Cave goblin chief on Cave Gnasher, Shield, Light Lance, 116
Cave goblin chief on Cave Gnasher, Shield, Light Lance, 116
3x30 Common Goblins, Standard, Musician, Bows, Shields, 3 Sneaky Gits, 310
2x20 Feral Orcs, Paired weapons, 240
5 Goblin Raiders, Wolves, shields, 130
2x9 Trolls, 664
2x1 Scrap Wagon, 90
2x1 Git Launcher, 180
4500

Husker ikke helt hvordan vi paret, men jeg fikk iallefall "æren" av å spille mot orke listen deres.
Den desidert værste listen for meg å møte.
Men men.

NR 34 vs Gaspacho

Gaspacho var en knall hyggelig kar og spille mot, snakket også meget godt engelsk noe som gjør opplevelsen litt lettere. Alltid litt tyngre å spille mot franskmenn som ikke snakker spesielt godt engelsk, men har stort sett gått greit.

Vi skulle spille Secure target. Tingen med denne listen er at jeg er nødt til å få klaske nok ting
inn i en troll unit på en gang for å sprekke den, men han får plukket veldig mye med Git Launchere og magi siden det første han gjør hver runde er å smelle av kometen på 3 terninger (noe han selvsagt fikk 14 i snitt på terningene (sett bort fra +2 to cast).
Så når han har 1-eren fra Thauma og en pyroclastic flow som smeller av hver runde + x antall buer innafor så blør jeg rett og slett for mange chariots for fort.
Han gullet i tillegg maks med sine scrap wagons og fikk bytta dem av for mer poeng tidlig i spillet. Jeg gikk ned alt for mange chariots og hadde reelt veldig lite håp med magifaser under pari som tok bort evnen min til å smelte troll på lav terskel.

Tingen er at min liste er meget god i BT, og ok i resten. Ulempen her er at hans liste her er flagg+ST spesialisert. Dvs at siden jeg ikke kan sitte å trade så må jeg dytte på ham og gamble tungt for å ha en realistisk vinner sjanse og det fikk jeg ikke til skikkelig.

Jeg mister nesten alt, men greier å holde bunkern i live slik at han ikke får alle poengene, men jeg går ned 14 på vp og 3 til på scenario. Han sitter bare med sine scoring på sitt objectiv og dytter med trollene og dilter etter med en unit med bsb og general for å gi ld og score på slutten av kampen.

Han dropper basicly veldig sentralt med begge sine feral orc units nært sitt objektiv. Jeg sprer meg veldig ut for å prøve å sloss om begge objectivene. Jeg levde litt i frkyt på at om jeg satte ut for å sloss for et objectiv så kunne han bare dødse på kometen om jeg prøvde å stå samlet. I retro perspektiv så burde jeg heller ha gjort det sånn for å prøve å konteste best mulig og gå for en draw på scenario og prøve å få isolert en troll unit best mulig og deretter komme rundt ham.

En kamp som var veldig stang ut for meg, kasta vel ikke en magi fase på mer enn 6 terninger og hadde alltid av typen 4+1 eller 5+1.
I tillegg også trolig den beste spilleren jeg møtte der nede ferdighetsmessig og hadde stålkontroll på lista si og spillet generelt.
Første gang på lenge jeg føler jeg taper på ren ferdigheter. Er selvsagt en seig match up for listen min, men han spiller knirkefritt så blir det vanskelig å finne åpninger.

Applaus til Gaspacho.

Laget som helhet går ned, mener på at det var Jørund som hentet noen poeng til oss 12-13, men Sigbjørn hadde en tøff kamp igjen 3-4poeng, det samme for Lars som tok 2-3.
(De får bare korrigere meg hvis jeg bommer.)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 22, 2017 10:47 am
I fjerde runde skulle vi spille mot den andre halvdelen av Thibaults franske ETC konstellasjon.
De hadde med seg blant annet en halvt nordmann med navn Andreas Løhren pluss et knippe franske elitespillere.

Deres lister var:
Baooss ©, Orcs and goblins
Orc Shaman, General, 4 spells, Shamanism, Wizard Master, Crown of Autocracy, Dispel
scroll, 575
Cave Goblin Witch Doctor, 4 spells, Thaumaturgy, Wizard Master, Scepter of power, Ring
of fire, 470
Iron orc Chief, BSB, Shield, Icon Relentless Company, Dragon Mantle, Lucky charm, 310
Cave goblin chief on Cave gnasher- Pan of protection pitchin', Lance, shield, 152
2x1 Cave goblin chief on Cave gnasher- Lance shield, 122
50 Cave Goblins, C, M, Banner of discipline, 3 mad gits, Bows. 645
50 Cave Goblins, C, M, 3 mad gits, Bows. 590
29 Iron Orcs, M, C, 734
2x1 Git launcher 180
2x1 Gnasha Wreking team 140
5 Forest Goblin Raiders, Throwing weapon 130
4500

Njut, Vampire Covenant
Vampire Count (350), general, Strigoi Bloodline (90), level 1 Shamanism, Bestial Bulk (90),
GW (40), Eternal Ring (100), Divine Icon (40), The Dead Arise (30) 740
Necromancer (160), level 1 Evocation, Dispell Scroll (100) 260
Necromancer (160), level 1 Evocation 160
Necromancer (160), level 1 Evocation, Sceptre of Power (20) 180
Barrow King (160), BSB (50), Tullis' Teeth (100) 310
31 Ghouls (508), C (20) 528
21 Zombies (116), MS (40) 156
2x1Bat Swarm 120
37 Barrow Guards (652), GW (222), FCG (60), Banner of the Barrow King (80) 1014
8 Ghasts (650), Champion (20) 670
Cadaver Wagon (220), Endless Horde (20) 240
4498

Xso, Warriors of the Dark Gods
Sorcerer, (Shamanism, général) 4 spells, Wizard Master, Dispell scroll, Harvened Shield,
Crown of Autocracy, 635
Harbinger, Standard Bearer, Waste-Hardened Skin, Dusk Stone, Dragonscale helm, Great
weapon, 440
22 Warriors, SM, Lust, Banner of temptation, Halberd, 786
8 Warhounds, 130
5 Warhounds 100
14 Chosen, Hallberd, SM, Nine Tailed Standard, 520
2x10 Chosen, Lust, Hallberd, 360
2x1Battle Shrine, 240
2x1 Mauler, Lust, 340
4489

Kermit, Saurian ancient
Firstborn, Warlord on Raptor, bluffer helm, duck stone, divine icone, great weapon, light
armour, 620
Skink captain, BSB, jade staff, 170
Skink priest, Shamanism, 3 learned spells, dispel scroll, 330
19 skinks braves, poisoned javelin, caiman, Musician, 406
18 skinks braves, bow, Musician, 248
20 skinks braves, bow, Musician, 248
2x3 caimans, 210
2 snake swarm, scout, 130
2x9 chameleons, 220
10 skinks hunters, blowpipe, 180
9 skinks hunters, blowpipe, 166
2x1 weapon beast, spearback, 120
2x1 Stygiosaur, Champion 450
4498

Vi fikk pairet Jørund mot Kermit, meg mot Andreas (VC) Lars mot Baoos dere orke spiller, og Sigbjørn mot Xso (Wotdg).

Kamp 35 mot Andreas Lohren Njut/True Norse

Veldig gøy å få sjans til å spille mot Andreas. Jeg viste jeg hadde et listemessig overtak, men jeg fikk altså før kampen tilbud om 13-7 seier. Han sa han basicly kom til å sette seg i et hjørne og kaste Evocation spells hele gamet uansett hva siden han hadde 0 sjanse for å vinne objectiv (jeg fikk spille BT) og han ville gjerne se på finale bordet hvor et Luxembourgsk lag lå godt ann.

Jeg spurte Sigbjørn, men fikk beskjed om at vi var ikke reist et halvt kontinent for å ta fanger. NO PRISONERS.

Deployment gikk som forventet, jeg droppet, han satte alt i hjørnet.
Jeg fyrte av salvoer med steinkastere med flaming swords og gjorde 6 wounds på et skudd inn i hans Ghast blokk. Han hadde veldig under pari magi faser i tillegg og min atrocious luck fortsatte.
Men når tur 5 kom så hadde han en posisjon som så grei nok ut til at han burde på sine poeng.
Jeg hadde en mangler i posisjon til at om jeg rullet 13 på terningene så kom jeg inn i Ghast blokken.
Jeg hadde kastet flaming swords på den, noe Andreas stusset voldsomt over. Men siden han hadde posisjonert seg utrolig dumt med uniten så hadde jeg satt en felle for ham. Hvis jeg anglet banen på Random movet på wrecking crewet rett så kom jeg til å gå gjennom hans unit, men ikke ha mulighet for å komme utenfor 1 " av ham på andre siden, dette betydde at han måtte ta 3d6 mer hits i tillegg til 2d6 for å gå gjennom han.
Min tur kom og jeg rullet selvsagt 13 og gikk gjennom og gjorde en total sum av 19 wounds. Da hadde han champion igjen med et wound og han gikk ned til magi/steinkaster.
Han blåste scrollen, men klarte ikke å stoppe magien min pga min +3 to cast.

Så da fikk jeg 15 istedenfor 5.
Igjen var det full rulle på Jørunds bord, jeg gikk bort ditt som moralsk støtte, men blandet meg nok mer enn jeg strengt tatt burde, og vippet et par clutch situasjoner litt over på Jørunds side (basicly litt spansk coach rolle).
Merket at han fyren Jørund spilte mot var ganske lei trynet mitt når kampen var over.
Men Team Norge hadde tatt sin andre seier totalt der nede over det som må sies å være veldig bra motstand.
Smakte veldig godt.
Sigbjørn hamret inn masse poeng og Lars mener jeg på tapte litt, mens Jørund fikk 3-4 poeng. Dette puttet oss over med 5-6 poeng eller noe slikt og det å vinne var alfa for oss, selv om vi hadde to små seire var det seieren som var viktigst for oss :)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 1:50 am
Siste kampen i Luxembourg ble mot Knights of Ebene 2.
Deres lister var:
Thibaud «Bolard» Bovy ©, Vampire Covenant
Brotherhood of the Dragon Vampire count, general, wizard apprentice, occultism, the dead
arise, crimson rage, shield, Blade of the red thirst, dragon mantle, talisman of greater
shielding, potion of swiftness, 735
Necromancer, wizard apprentice, evocation, 3 additional learned spells, unholy tome, 360
Necromancer, wizard apprentice, evocation, 160
Necromancer, wizard apprentice, evocation, 160
3x2 Bat swarms, 120
20 Zombies, musician, 130
2x33 Zombies, musician, 208
Cadaver wagon, endless horde, 240
34 Barrow guards, shield, FCG, Banner of the barrow kings, 797
6 vampire knights, FCG, Black standard of Zagzvozd, blood ties, 780Suffering,
10 wraiths, 360
4498

Frédéric “genosuko” Delbruyère, Warriors of the Dark Gods
Chaos lord of wrathon daemonic steed, general, soul reaper, Jax’s pick axe, bluffer’s helm,
talisman
of greater shielding, 750
2x8 Warhounds, 130
8 barbarian horsemen of change, standard, musician, shield, light lance, throwing weapons,
336
8 barbarian horsemen of change, musician, shield, light lance, throwing weapons, 316
7 wasteland knights of wrath, FCG, aether icon, 605
2x3 crusher knights of wrath, musician, champion, daemon weapons, 566
2x1 Elder dragon centaure, paired weapons, 550
4499

Stéphane "Gandalf" Derdi, Beast Herd
Beast Lordon Razortusk Chariot, general,
Shield, Beast Axe,Talisman of Supreme Shielding, Bluffer's Helm, 630
Beast Chieftain on Raiding Chariot, Greater Totem Bearer, Beast Axe, Hardened Shield,
Dusk Stone, Charm of Cursed Iron, 410
Beast Chieftain on Raiding Chariot, Greater Totem Bearer, Shield, Beast Axe, Armor of
Fortune, Gem of Fortune, 401
Beast Chieftain on Raiding Chariot,Battle Standard Bearer, Aether Icon, Beast Axe, Heavy
Armor, Shield, 357
10 Mongrel Raiders, Scout and Ambush, 120
2x12 Wildhorn Herd, Paired Weapons, Throwing Weapons, Ambush, 188
25 Wild horn Herd, Paired Weapons, Throwing Weapons, M, S, Banner of discipline, 425
2x5 Gargoyles, 140
2x1 Gortach, 430
2x1 Jabberwock
4499

Denis « Trutchette » Bonhomme Undying Dynasties
Pharaoh, General, Light Armour, Vanquisher Eternal, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness,
500
Death Cult Hierarch, Hierophant, 4 Learned Spells,The Evocation, Soul Conduit, wizard
master, Book of the Dead, 580
Death Cult Hierarch, 1 Learned Spell, The cosmology, 160
Tomb Architect, Light Armour, Hardened Shield, 170
Casket of Phatep, 200.0
2x5 Skeleton Scouts, Aspen Bow,130
2x10 Skeleton Archers, Aspen Bow, Light Armour, Musician, 140
54 Skeletons, Spear, Light Armour, Shield, Veteran Magic Standard, Musician, champion
Icon of Relentless Company, 590
3 Great Vultures, 160
2x1 Charnel Catapult, 200
8 Shabti Archers, Great Aspen Bow, Light Armour, Standard, Musician, 630
3 Tomb Reapers, Paired Weapons, 568
4498

Vi gikk gjennom paringen og det endte med at jeg fikk velge mellom VC og UD.
Jeg trodde jeg skulle ha greit game inn i VC, men det viste seg at den skulle bli en særdeles verre nøtt for meg å knekke enn hva jeg hadde trodd.
Jeg undervurderte også et par elementer i liste, som hvor balleharde Vampire Knights er med1+/(4+ mot skyting) kombinert med healing magi. Det var noe så hårreisende seigt.
I etterpåklokskapens navn så burde jeg og sigbjørn ha bytta motstandere da jeg hadde nok hatt en lettere match enn hva jeg samt at jeg hadde nok ligget greit ann mot UD.

Men sånn ble det. Sigbjørn fikk UD, jeg fikk VC, så husker jeg ikke hvem som fikk hva av Lars og Jørund. Men de omtrent nullet hverandre ut poengmessig mener jeg å huske.
Kamp 36 vs Thibaud «Bolard» Bovy

Vi skulle spille breakthrough og hadde counterthrust deployment. Dette er noe av det mest irriterende å spille pga de estetiske utfordringene det gir i forhold til Breakthrough scenariet.
Det vi endte opp med var å forhåndsavtale at vi spilte en flat "12" dpeloyment zone som scoring sonen.

Jeg tok tidlig initiativet og pushet aggresivt på begge flanker med mine Iron Orcs og gikk for å score med alle sammen. Sentrumet mitt gikk også forover, skjerma av Gnasher Wrecking Crewene.

Jeg fikk et av dem inni wraiths og knights, men karen gjorde skam på meg og savet ufortjent mange på 4+ mot skyting banneret sitt. Det var skikkelig begredelig å se mangleren ta telling i runden etterpå mot sweeping attacks, for så å se ham raise tilbake en del wounds.

Jeg traff godt med katapultene og kjørte wraith barbacue for alle penga, men han kastet uhorvelig mange ubeleilige 5+ og 6" boble heals førte til uheldige konsekvenser da han kom seg i gode charge ranges med største delen av unitsene inntakt nok til å sloss.
Min høyre flanke hadde jeg totalt kapitulert på, jeg hadde fått to units med iron orcs rundt barrow uniten, men den måtte trues tilbake med multicharges, siden den hadde stø kurs mot det dyreste i armeen min: Wizard bunkern.

Så jeg shuffler wizard og bsb vekk og begynner chaffe prosessen med å blø poeng til barrowsene.
Jeg gjør også en glipp med en av blorcene og lar meg charge i flanken av en zombie blob som har vokst seg stor, somehow så greier de å banke nok zombier og stå, mens jeg må charge den uniten ved siden av for å kunne hindre enda en charge der og bli ganget opp på neste runde uansett. Desverre så er disse zombie unitsene blitt av størrelsesordre 50-60 som blir problematisk stort selv om mine blorcer er bedre på alle deler av jobben de skal gjøre. Jeg dreper 10 og han crumbler med 6 til, men hans gutter kommer tilbake igjen og det gjør ikke mine.

Så han får glefsa den ene flanken min.
Han får også et gjennombrudd i midten hvor hans vampire knights klarer å få en overrun inn i min bunker. Det som er uheldig er at jeg failer en 8 rerollable test med veggen forann meg (en unit med wolfriders, men han har kun 2 modeller igjen, men de klarer ikke å ta ut nok til å ta ned 4 wolf riders, men i runden etter meier de lett ned shamanen min.

Jeg får strek i regning her da han spiser så å si alt untatt 2 x blorcs og warmachines.
Jeg har vannvittig mye stang ut, han har litt for mye stang inn i tillegg til at jeg blir alt for grådig og går alt for tøft ut.

Jeg mener at dette var en overkommelig match up, men jeg må få ut wraiths for at det skal gå, og holde blorcene sentral å heller score med ferals. Hvis jeg kan stille meg slik at jeg truer flanker med blorcs så kan de pinne en unit med vampire knights og meie ned med S7.
Jeg biter meg også merke i at jeg er den eneste som spiller med Splatterers vs Git Launchers.
Det merkes litt i kampene at Git Launchers hadde gjort Ogre kampen mye værre for Lake, trolig vært omtrent lik mot Andreas. Gaspacho var en tapt sak uansett, og trolig litt bedre i forhold til at jeg kunne truet ham vesentlig mer mot den siste VC spilleren.

Jeg får draw på scenario, men har omtrent ikke tatt poeng av ham, så han tar 17-3 mot meg, noe som koker ned til spillefeil og obskure parings.
Jeg regner med at til ETC så blir jeg foret mye Dverger av typen trippel/dobbel miner med skyting, beastmen, ogrer med hellfist, den typen armeer.

Overall fra turen så har jeg fått 3+7+15+15+3. 43/100 poeng over 5 kamper er overhodet ikke bra nok. Sett ut ifra fra hvilke pairings vi kunne gjort burde jeg nok ha vært over 50 iallefall. Havner på 8.6 poeng pr kamp noe som rett og slett er for dårlig ut ifra hva det jeg forventer av meg selv. Hadde jeg dog greid å få 10 i den siste havner jeg på 10 i average istedenfor, og da er det ok. Realistisk burde vi nok ha gjort det bedre enn det vi gjorde, men det som senket oss som lag følte jeg personlig var at vi ikke hadde lister som passet et 4 mannsformat.

Hvis vi ser på de lagene som gjorde det best så hadde de to tanke lister og to steinharde kontrelister. Basicly to veldig ekstreme varianter for å kunne spille 10-10 eller 7-13 om det var i et dårlig scenario, og deretter få gode pairings på de listene som skal kunne hente 15-20 poeng hvis de får gode paringer. Type beastmen som kan trees ned et sted hvor de ikke kan svelges.
Vi hadde nok litt naive lister, Sigbjørn spiller med en dverge liste som rett og slett blør litt mye, og Jørund sine demoner er en liste som må taes litt hensyn til. (Han skal nok spille kontreliste for oss i Spania, så det går nok bra), problemet er at det er lars sine knekter også til en viss grad. Han kan ikke spille inn i hva som helst, men overall så synes jeg vi gjorde så godt vi kunne og vi hadde en knalltur synes nå jeg iallefall.
Ideelt sett så tar vi med oss noen hardere lister om vi reiser tilbake dit til neste år og så tar vi med oss vinnerskjoldet hjem til norde og bruker til fanepynt til neste år.

Next up er mine ventures ned til Tyskland og Herford med et nytt lag (denne gangen i 8 mannsformat.)
Disse battle reportsene kommer på engelsk i egen tråd på T9A forum, men jeg samler opp og linker og tar gjerne for meg listen min og hvordan det gikk der nede.
Etterpå har jeg også 4 kamper fra min egen turnering i Stavanger. Skulle vært 5 men jeg forfeita 20 den siste kampen pga at jeg var fyllesyk og [sensur] i så da var det heldigvis en som var grei nok til å gå med på dette.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 1:56 am
Kamp 1(37) i Herford vs Northland Hammer - Thorsten Path DH Breakthrough
Kamp 2 (38) i Herford vs Team Danmark - El Rey WotdG Breakthrough
Kamp 3 (39) i Herford vs Team Germany - Marcel Krause SE Breakthrough
Kamp 4 (40) i Herford vs This is Sparta - Simon Pfefferle DL (Mono Change) Capture Flags
Kamp 5 (41) i Herford vs František Švec Team Czech Pro (2-er laget til Czech)
Kamp 6 (42) i Herford vs Marco Hess Ogre Khans from Team Borderlands

Link til T9A tråden hvor kampene ligger: http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... xperience/

Sist endret av Kalerith den Søn Jul 16, 2017 12:14 pm, endret 3 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 11:40 am
Jeg valgte den listen jeg gjorde fordi jeg ville se hvordan den værste Greater demonen gjorde det, samt at jeg ville prøve de nye pest demonene mine i en semi competetiv setting.
Vi ble en del færre enn hva jeg hadda håpa på, men var forberedt på at det kunne bli litt sånn på grunn av eksamener og konfirmasjonstid.

Men vi 8 som spilte hadde det veldig koselig og hadde en rekke fete slag.
Jeg tok som sagt pest demoner, det jeg følte var en relativt snill liste, man kan spille demoner kompetetiv som flue stjerne med mono pest om man virkelig vil, men jeg tok noen kompetetive elementer og noen skikkelig fluffy.

Grandfather of Pestillence w. veil of shadows, supreme putrefaction, disolving touch, 4 spells (Thaumaturgy)
Harbinger of pestillence, supreme putrefaction, halberd, nauseating aura, plageu fly.
15. Tallymen
15. Tallymen
10. Tallymen
5. Blight Flies w. contamination
5. Blight Flies w. contamination
Deamonic Engine of pestillence w paired weapons

Stavanger Kamp 1 (43) vs Tim me EoS
Tim sin liste:
core: 1650
Characters: 846
Imperial armory: 460
Special: 320
Sunna`s Fury: 1160

50 Heavy Infantry, w/Command, w/Gleaming Icon 530
50 Heavy Infantry, w/helbards, w/Command 620
20 Light Infantry w/handguns 280
2x10 State Militia w/bow 110
Wizard, Alchemy, w/4 spells, w/master, w/Book of Arcane power 530
Prelate, w/Dragon Mantle ,w/shield 216
Marshal BSB, w/Hardend Shield, w/Charm of Cursed Iron 200
3 Knights of the sun Griffin w/lance and shield 310
Cannon 260
Mortar 200
20 Flagellants 360

Tim spilte Empire og det var egentlig en relativ grei kamp for meg, alchemy magi var lite trøbbel for mine demoner som synes rustning er dødsteit.
Kun en kanon var ikke nok til at min guo skulle svette nevnverdig med hard target og 4+ regen, men litt ubehag var det at han kunne gi rerolls to wound med flamme angrep på feks hellebardene med bound spells.

Vi skulle spille første runde Hold Ground.
Jeg dytta maks forover som planlagt og fikk en deilig charge med fluene som kom inn i en unit med flaggelanter og spiste dem ganske greit før de kjørte videre inn i bakrom og kvernet videre. Tim hadde glemt ut kometen min siden jeg ikke hadde rullet andre damage spells med rekkevidde til å ta ham, så han gamblet litt og lv 4 gikk ned til kometen da jeg kastet 10 eller noe sånt på rekkevidde.

Med magisk dominanse så truet fluene stadig mer og monster gutta mine (Guo og Engine) tygget hver sin unit. Engine tok en charge fra Knights of the Sun på haka (mener han gikk ned etter en stund, men ikke noe som skapte akutte problemer for meg).
Guo kvernet nok folk til at de breaket med steadfast

I tillegg så kom mine scoring units joggende mot objectivet, så da fluene mine som hadde nesten ikke tatt noe skade så på rompa til horden hans som stod igjen så kasta han inn håndkledet.
Men med GuO på et liv igjen og med nok skyting igjen til å plukke det woundet med litt flaks hadde jeg nok spilt kampen videre i Tims sko, men han surrenderet 20 til meg.

Husker ikke om jeg førte 20 eller hvordan jeg løste det om vi faktisk regnet og det ble 18-19 poeng eller hvordan det endet, men stor seier til de skitne demonene.

Sist endret av Kalerith den Tor Jun 22, 2017 12:29 am, endret 2 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 11:47 am
Kamp 2 Stavanger vs Hermunds OK (44)
OK
560 - Great Khan, General, Spinesplitter, Heart-Ripper, Mammoth-Hide Cloak, Divine Icon
370 - Khan, BSB, Great Weapon, Dragonhide Banner
390 - Mammoth Hunter, Tusker, Iron Fist, Hunting spear, Dragonscale Helm, Dusk Stone
395 - Mammoth Hunter, Tusker, Iron Fist, Hunting spear, Bluffers Helm, Dragonfire Gem
7858 - 10x Tribesmen, Iron Fists, M, S, C, Banner of Speed
158 - 29x Scraplings, M
185 - 3x Bruisers, M
395 - 2x Tusker Cavalry, Light Armour and Iron Fists, S, Aether Icon
300 - 2x Tusker Cavalry
480 - 2x1 Rock Aurochs
4497

Ble gjort en enkel forandring fra den svenske Herford listen og det var inn med en unit med bruisers og litt rokkering i stæsj og ut med scraplings fordi jeg hadde glemt å ta dem med og Hermund lånte modeller av meg.

Vi skulle spille breakthrough.
En røff match for min liste siden Hermund hadde en liste med mase scoring, mens jeg haddde bare mine 3.
Jeg tenkte at jeg får satse på noen gode kometer å satse på det beste.
Kan ikke sloss fair med blokken, men hvis jeg kan spise aurochs med flanker og poisone dem bort så kan kombo charges vinne meg spillet.

Vi danset en del rundt og jeg hadde mine muligheter til å vinne, men basicly det som skjer at jeg failer et par key charges på den ene flanken min og jobber en del rundt en hill for å komme inn i Hermunds Auroch. Men jeg failer chargen og da taper jeg også indirekte spillet siden Hermund får anledning til å sette opp counter charges.
Jeg jeg plukker litt små poeng, men Mammoth Hunterne er knallharde og jeg sliter med å ta dem ut siden de har store trussel ranges.

Jeg rygger og rygger på min andre flanken min med fluer for å komme meg vekk å kunne true med overlappende charges med mine fluer, men jeg får gjort en del skader, men klarer ikke få det endelige gjennombruddet jeg trenger. Failer en (9?) overrun som gjør at jeg ikke får støttet opp med en unit til i fighten med fluer vs buss og det gjør at jeg ikke klarer å knekke dem.

Men det som skjer etterpå er jo at Hermund gjør som han alltid gjør :lol: Han jukser litt.
Det som skjer er at jeg får et veldig høy kast på kometen i en veldig gunstig posisjon som med litt tur kan hindre Hermunds scoring units i å komme for scenario og i beste fall ta litt poeng også. Hermund sier scroll. Som dere kan se i lista så finnes det ikke et scroll i Hermunds liste noe som er litt problematisk i forhold til hans bruk av et ikke eksisterende scroll.

Tilfellet er at Hermund har tablet meg (GuO tar telling i T6 når jeg kaster 11 på instability rollet mitt med LD 8 på 2w igjen. Så
Men når vi innser dette så bli vi enige om å resette kampen til en 10-10.
"Heldigvis" var det bare meg han brukte denne scrollen mot så de andre kampene hans kunne vi la stå som de var.

Overall en veldig interessant kamp og det var veldig artig å se at kampen balanserte på en "knifes edge" og at jeg med det som er en veldig fluffy og friendly list kan gjøre det såpass godt å gi en steinhard turneringsliste kontrollert av en av verdens beste warhammer spillere kamp til døra, selv om jeg taper stort om vi bort i fra den justerte scoren så var 20-0 på ingen måte et veiledende resultat for hvordan kampen så ut.
Men mye stang ut fører til at Hermund får de fordelene han trenger for å vinen stort til sammen.

Men alltid interessant å spille mot Hermund. Som regel også morsomt, selv om vi stanger litt sammen av og til, men denne gangen var det bare kos siden jeg hadde med en fluffy liste og spilte bare for shit and giggles og for å se hvor mye "bestefar" klarte å få gjort.

Sist endret av Kalerith den Søn Jul 09, 2017 11:27 am, endret 2 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 11:52 am
Kamp 3 Stavanger vs Kamil Grusza VS (45)
Characters: 1778/1800
Core: 1426/1125
Special: 230
Tunnel Gunners: 1065/1350
Built and Bred: 400/1350

Characters
Tyrant: Putrid Plate, Blade of the Swarm, Shield, Vermin Guard Litter, Crown of Command, Armlets of Power - 445p
Magister: Wizard Apprentice, 3 spells, Thaumaturgy - 260p
Chief: BSB (War Standard), Vermin Hulk Bodyguard, Hardened Shield, Heavy Armour - 345p
Plague Prophet: Wizard Apprentice, 2 spells, Shamanism, Flail, Plague Pendulum - 728p
Core
31 Slaves - 114p
30 Slaves - 110p
11 Footpads - 132p
35 Stormvermin, musician, veteran standard bearer (Aether Standard) - 590p
35 Plague Monks (Plague Brotherhood), musician, standard bearer - 480p
Special
10 Plague Disciples - 230p
Tunnel Gunners
Rotary Gun - 150p
2 Thunder Hulks - 355p
Fire Thrower - 140p
Dreadmill - 250p
Verminous Artillery: Plague Catapult - 170p
Built and Bred
Plague Pendulum - 400p
Total: 4499p

En artig liste, med en lokal stavanger spiller som ikke har spilt noe særlig turneringer før.
Kamil spiller skaven med stort sett det han har, og er brukbart flink, men blir noe hindret av modell utvalget sitt i forhold til å bygge den optimale listen.

Jeg tenkte at jeg fikk bare prøve å gjøre som planlagt og dytte som best mulig. Jeg satte et objectiv på den ene flanken, mens Kamil satte det andre helt motsatt gjemt bak et hus.
Vi skulle spille secure target, så planen min var enekl. To units med tallies kunne gå mot det ene, men 1 unit mot den andre.
Den med kun 1 unit mot fikk hjelp av en demonic engine for å grinde infanteri blokka på andre siden. Bestefar og begge unitsene med fluer gikk ned i midten for å kunne danse med Pendulum.

Kamil gikk med pendulum i midten, mens han kom med flammekaster og slaver på den ene siden av huset og på den andre så kom uniten med warlorden med armlet i en unit med stormvermin for å holde ned det andre obejctivet.

Jeg gjorde som jeg har for vane å gjøre med denne listen og dytta for alt jeg klarte.
Var heldig og fikk gjort en del skade på diciples og fikk ut flammekasteren og rotary guns med magi mens den siste gikk i lufta.

Kamil var også litt uheldig med miscast osv, noe som resulterte i at en del av hans unit me monker gikk i lufta.
Jeg gjorde som planlagt, fikk demonic engine i en truende posisjon for storm verminsa, fluene gnaska en unit med slaver ganske kjapt, og den andre uniten i tospann med en magi slingende GuO danset fint med Pendulumen. Jeg hadde det ene objektivet i lomma, mens det andre fikk jeg også da jeg flanka hans unit med storm vermin med fluene og med engine i front, så knakk den uniten også. Det eneste kamil hadde igjen til slutt var uniten med pendulumen mens jeg hadde objectivet.
Resultat 17-3 til meg. Litt heldig med Enkelte ting, blødde så å si ingenting, tror jeg mista en unit med tallymen til et eller annet, men utenom det var det bare velstand. Kanskje deamonic engine også gikk ned, han holdt storms en runde og to. (Blitt ei stund sia, minnet fuzzer litt på små detaljer utenfor resultatet).

Sist endret av Kalerith den Søn Jul 09, 2017 1:12 pm, endret 1 gang

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 29, 2017 8:59 pm
Kamp 4 i Stavanger vs Hallvards VS (46)

510 - magister, general, shamanism, 4 spells, wizard master, dark shards, plague patriarch, sceptre of vermin valor
214 - dictator, bsb, dragon mantle, shield
168 - rakachit machinist - halberd
120 - 4x 10 footpads
648 - 42 plage brotherhood, FC, icon of ruin
310 - 4x 14 plague diciples
180 - 3x 8 grenadiers
120 - 3x 3 jezails
170 - 2 plague catapult
4500

Vi skulle spille Hold Ground.

Alltig artig å spille mot Hallvard, og det føltes ganske bra helt til runde 5 hvor jeg trodde jeg skulle kaste opp invollene mine i ekte Pestillence fashion.
Det hadde vært en meget røff natt hvor jeg kom "hjem" i de tidlige morgen stunder, og det er jo så uhøfelig å si nei når man blir invitert med på narsj og sterke greier kommer på bordet.

Så formen var gnaske bra frem til T4-5 da satt det langt inne å spille de siste to rundene.

Men jeg klarte iallefall å fullføre. Uten at det på noen som helst måte skal ta fra Hallvard noe, jeg spilte etter beste evne og Hallvard (SPOILER ALERT) vant fortjent.

Med tanke på scenariet så var dette en tricky kamp å spille rent strategisk siden Hallvard hadde en del scoring 5 stk mot mine 3.
I tillegg så hadde han også en tungvekter unit med scoring.
Utfordringen her er at jeg har egentlig fluer som jager dicipler, og GuO som kan gjøre det samme.

Jeg kaster en komet tidlig med dobbel 6 og mister spellen. Dette var egentlig ganske bad siden Hallvard må da bare forholde seg til den ene kometen som kommer og kan deretter spille ganske fritt og løst.
Han kjører da på og starter å flytte rundt.
Fluene danser med Dicipler, mens Engine og Guo dytter ned en flanke sammen og glefser i seg et par units.
Hallvard kommer etterhvert ned mot sentrum med majoriteten av sin arme og gjør at jeg må ta noen charges her og der. Jeg mister begge unitsene med fluer de to siste rundene og Hallvard greier hårfint å få sine scoring units i posisjon til å klare å conteste objectivet slik at han vinner 14-6 på VP.

Jeg gir opp game 5 til Jarl fordi jeg var sånn passe fyllesjuk og derfor ender jeg turneringen med 4 games. Det var helt ok å få sovet pittelitt for min egen del og det kom godt med.

Oppsummering av lista

Hva har jeg lært?
Vel ikke så mye egentlig. GuO/Bestefar sugde ikke så hardt som jeg trodde. Evnen til å ta S5 på haka no stress kombinert med muligheten for å gi ham hard target var ganske spennende og har til og med kanskje en plass i lagturnering med rett hærer i samme komposisjon, men generelt sett så var de egentlig ganske bad og veldig tunge å manøvrere.
Men han er jo en klump med dritt til 1200 poeng som daffer rundt på M6, så jeg ville definitivt ha valgt en stardragon/zombie dragon over denne karen any day of the week.

Fluer med 5+ poison var skamnice. Flyr rundt og kverner som vanlig det meste. De sklir utrolig lett gjennom alver og Vs med Nauseating aura og muligheten for å kombinere denne med regen og slikt var veldig mektig i mine øyne.
Listen trenger ikke allverden tweaking for å kunne spilles kompetetivt egentlig, bare åt a mere heralds på fluer og gjerne litt mer kampdyktig blokker som ikke er så avhengige av skjerming fra fluer for å kunne overleve.

Deamonic engine var egentlig bare utrolig ueffektivt og veldig dyrt i forhold til hva den fikk utrettet. Bør egentlig få muligheten til å få noe flere angrep eller noe fordi den var langt ifra god nok.

Sist endret av Kalerith den Søn Jul 09, 2017 5:59 pm, endret 2 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 8:38 pm
Kamp 1 mot Sigbjørns Demonic Legion (47) (Monowrath)

Scourge of Wrath, General, Eternal Fury, Mortal Blade, Shackles of Reality, Obsidian Horn, 1100p
Harbinger of Wrath, BSB, Eternal Fury, Blood Sword, Weaver's Eye, Black Orb, 400p
20 Slaughterers of Wrath, FCG, Onslaught, Banner of Speed, 610p
12 Slaughterers of Wrath, Musician, Onslaught, 304p
2x 5 Furies of Wrath, 140p
2x 5 Hellhounds, Onslaught, Ambush, 365p
2x 5 Hellhounds, Onslaught, 310p
3 Crusher Cavalry, Musician, Standard, Onslaught, 453p
Totalt: 4497p

Secondary: Breakthrough

Alt av maps kan finnes i regelpakkene for Indian Summer. Jeg gidder ikke gå gjennom det en gang til siden jeg var delvis med å skrev regelpakken.

Min liste for de neste 5 gamesene var følgende:

Ogre Khan w. heartripper, mammoth hide cloak, hellfist big name, sprout of rebirth, Heavy armor
Hunter w. Tusker mount, trolleater big name, bluffers helm, ironfist, throwing spear.
Hunter w. tusker mount, glittering cuirass, ironfst, auroch charm, headhunter big name

3+3+3 bruisers
9. tribesmen, ironfists, full command, standard of dicipline.
2 tusker cav w. ironfist
2 tusker cav w ironfist + standard, aether icon
Rock Auroch
Rock Auroch

Min liste er designet for å være [sensur] å møte i de fleste scenarioer om man ikke er spesielt tailored til å spille det spesifikke scenariet. Med 6 scoring er den ganske sterk i f.eks Breakthrough, men har mange nok units til at den holder seg relevant i Hold Ground og Secure Target. Håpet var å kunne knuse gjennom det meste som står i veien. Hunterne kan håndtere det meste som skulle komme med M8 LT så kommer de iveien for det aller aller meste og bør kunne tanke en del dritt når og hvor det skulle være nødvendig.

Første game mot Sigbjørn burde bli en spennende start da begge to har lister uten noe spesielt med skyting og har minimalt med poeng i magi/magi forsvar. Max dytting og cc ftw!
Vi hadde snakka om hvor funny det hadde vært om vi fikk sjansen til å spille mot hverandre kvelden i forveien så alt lå tilrette for en knallstart med en utfordrende kamp i runde 1.

Vi deployer begge ganske tøft forover. Sigbjørn vet at han må jobbe for å få til å kunne skape trøbbel for meg siden jeg har gode sjanser på å vinne scenario med mine 6 scoring mot hans tre. Samt at mine tusker units kan finne på å slå knock out på bikkjene hans, spesielt om jeg får charge.

Jeg deployer max bredt for å tyne maks ut av hellfist, men jeg chiller ut ved siden av et hus for å kunne smette den ene eller den andre veien alt etter hvor hans ambush hunder kommer inn. Jeg kjører huntern med bluffer maks ut til min høyre flanke, mens resten kommer litt pakka i midten. Tanken var å gå opp mot han for å kunne løpe seint over i hans deployment om vi endte med en meksican stand off, mens den ene huntern min hang litt rundt for å kunne jobbe med eventuelle ambusher som skulle dukke opp bak min arme.

Jeg mener å huske at Sigbjørn tok T1.
Han kom flaksende med utysket sitt maks forover. og resten av armeen jogga fint forover.
Da han var ferdig innså jeg at dette kom til å bli et kjapt spill.

Jeg danser med huntern rundt Scourgen, men marchet ikke fordi jeg tenkte at det kunne være artig å slenge en tannpirker i trynet på han for å se hva som skjedde.
Resten av armeen tilpasser seg Sigbjørn, mens to av unitsene med Bruisers med relativt fri bane starter jogginga maks mot hans deployment sone, mens den tredje adjuster litt da den sitter på den siden hvor sigbjørn har dumpa hæren sin så avventer for å se om det åpner seg noe muligheter på units som har fått litt deng og jeg klarer kanskje å pløye dem.

Jeg kaster min S6 tannpirker i trynet på Scourge, jeg treffer, wounder, og sigbjørn failer sin save og tar 3 wounds.

Sigbjørn innser at her er det bare å snu og flakser tilbake bak linjene. Å riske 1100 points for å jakte 450 er ikke en kul trade.
Han jogger enda litt forover og står omtrent mid table nå.
Begge bikkjene kommer inn om jeg husker rett. Begge i baklinja mi.
Sikter seg finslig inn på den ene bruiser uniten.

I min tur stikker den ene huntern tilbake for å ordne bikkjene, mens den andre finner ut at om jeg charger en unit med bikkjer så kommer jeg utafor Los på crusherne og gir ikke den lille uniten med slaughterers muligheten for å komme inn suden crusherne ikke har noe lovlige charges.
Han blir stående der og får etterhvert crushers i flanken, men ender opp med å holde både dem og bikkjene der resten av gamet og kverner etterhvert crushers ut. Takk for amazing saves, og hellfist! Fint det med reroll når en må ta en del LD8 og et par LD7 tester.

Den andre huntern spiser i tur og orden begge unitsene i baklinja mi med bikkjer, men jeg blør den ene uniten med bruisers desverre.

Den siste uniten med bikkjer går også ned til en unit med tusker cav ganske sentralt i bordet.
I siste rundene så kommer den store blobben med slaughterers mid table og scourgen kommer også fremover for å støtte. Det blir en del dansing inni der, men jeg ender opp med å deise en Rock Auroch inn i den lille uniten med Slaughterers for å sikre scenarioet ( i dette øyeblikket er enda Crushers i live mot huntern, så jeg tenkte jeg heller skulle være safe enn sorry).

I retur kommet selvsagt Scourgen og deljær Aurochen. Jeg kommer i retur med en unit tuskers i flanken hans, men sigbjørn klarer de regen savesene han skal klare og jeg får ikke knekt Scourge som banker ned Tuskers, og autobreaker eller panicker den ene bruiser uniten min i området også hvis jeg ikke husker helt feil.

Men iallefall når støvet har lagt seg har jeg 13-7 på VPs og 3 til for scenariet så jeg seiler opp i en tidlig ledelse i turneringa.
Var en veldig artig match som gav en god warhammer følelse når man slipper å forholde seg til stein saks papir formulaene og man kan la det avgjøres primært i movement phasen hvor gode odds man har for å vinne resten av spillet.
Jeg skal på ingen måte legge skjul på at terningene jobbet mer for meg enn for Sigbjørn i dette slaget, men det er sånn som skjer av og til.

Sist endret av Kalerith den Tir Jul 11, 2017 11:04 pm, endret 4 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 8:39 pm
Kamp 2 vs Hallvard og skyte HBE MSU (48)

mage - lvl4, essence of a free mind (puromancy/divination), asfad scholar, skullsplitter, ring of fire general 665
commander - queens companion, bsb, bow of elu - 310
40 spears - m,c 660
25 archers - m 470
2 sky sloops - 240
fire phoenix - 380
5x 10 lion guard - 230
4495

SecondaryHallvard med en ganske småsnasen liste mot meg. Er ikke mega fan av løver og kjenner med en gang jeg ser denne listen at jeg er litt små redd for å bli ryggende inn i et hjørne og blø poeng.

Jeg innser at her er jeg på singels turnering og må prøve å sanke flest mulig poeng og kjører heller på med offensivt spill.
Jeg kan plukke de mer utsatte unitsne til hallvard å prøve å jakte scenariet og trade poeng inn i dette sånn at jeg vinner noe på scenariet(HVIS Hallvard velger f.eks bruisers) og kanskje får litt poeng til at jeg drawer eller får en liten seier.
Det som er litt tricky med denne typen liste er de to flamme føniksene med sweeping attacks og 18" flying movement er de veldig glade i mellom rommet som oppstår når jeg dytter med hæren min.
Hvis Hallvard skulle finne på å velge mine svake units for scenaret kan han true eller bare danse i mellomrommet med fuglene.
Det fine er at om han charger f.eks en hunter så får han statistisk sett deng så de kan jeg bare druse forover med. Det samme kan jeg gjøre med Aurochene.

På grunn av at Hallvard deployer som han gjør så ser jeg fort at her kan jeg ha gode sjanser på å vinne scenariet. Han har en unit med løver langt fremme og to som står veldig dårlig plassert som gjør at jeg kan dytte på dem uten å egentlig får veldig stor risiko.

Hallvard gjør også en annen uvanlig glipp, han plasserer den ene sky sloppen veldig langt forover slik at jeg kan gi en charge med aurochen min i T1 på 18". Han har plassert den med flanken mot min linje, jeg tror intensjonen var å komme nært impassablen og leke rundt den.
Desverre for han så vinner jeg T1 erklærer chargen og må ha 11. Hallvard velger flee og stikker.
Jeg kommer forover med huntern for å deise inn i løvene på den samme flanken, mens jeg prøver å nekte mellomrom i midten samtidig som jeg går en del forover med den ene huntern slik at jeg kan true en charge på den uniten med løver som er langt fremme og som jeg marked. Jeg får også Aurochen inn i en ruin or å få cover fra skyte helvetet på andre sia.

Hallvards tur. Han rygger med de utsatte scoring unitsene, rallier med sloopen og rokkerer litt med resten. Han kommer litt forover iløpet av sine første turer for å kunne komme in range med forskjellige ting.
Flamme føniksene kommer som jeg ventet i mellom rommet mellom mine pushing elementer og resten, men de viser seg vanskelige å fange siden Hallvard har en vanvittig 18" march som viser seg særdeles irriterende med monster med sweeping attack.

Men i mid game så klarer jeg å fange dem og får drept den ene, mens den andre klarer å få kjempet seg løs siden Hallvard triller litt godt og jeg litt dårlig.
Hallvard skyter/Magi bomber også ut Aurochen min i cover ganske så greit.
Den nylig ralliede Sloopen flykter av bordet pga terror.

I midten så blir Ogre bussen min beskutt fra mer eller mindre hele hæren til Hallvard og jeg klarer omtrent ikke en eneste armor save hele gamet.
I de siste turene ser derfor Hellfist lorden min seg nødt til å hoppe over til en 3-er med Bruisere for å få litt fred fra denne pilstormen.

Jeg får etterhvert spiste alle mine marked units med hjelp fra mine Aurochs og huntere, men i slutten så charger Hallvard sin spyd blokk i fleisen på min Hunter. MEN huntere er jo seige jævler og jeg tar ikke skade og gjør 1 mer wound enn Hallvard har static. (5/6 husker ikke helt) og Hallvard feiler sin påfølgende 9 cold blood. (Husker ikke om han var innenfor med Bsb-en, men mistenker han var utenfor, husken svikter litt, men de løp iallefall) og jeg fanget dem.

Jeg husker ikke helt om jeg mistet denne hunteren iløpet av spillet, eller om jeg klarte å holde ham i live.
Dog når støvet har lagt seg har jeg 11-9 på VP og har (utrolig nok) klart å vinne scenarioet med MSU ogrer.

Hallvard gjør et par små plukk feil, men den største for min del som jeg mener han begår er når han stiller opp armeen sin og lar meg få en del veldig lette scoring units å angripe.
Hvis han spiller denne kampen lurt mener jeg han skal vinne, siden han kan velge de 3 unitsene med Bruisers og ofre føniksene inn i dem for å sanke noen lette poeng, mens han kan stå en del mer kompakt med resten av sin arme og spille avoidance gamet som best mulig om jeg rusher ham, eller eventuelt komme opp på halvdistanse å pepre meg med magi/skyting om jeg gjemmer meg i hjørnet for å prøve å ikke tape scenario.
(Noe jeg aldri ville gjort i en singles turnering, da erre bare å gønne på).

Så 14-6 mot en av de beste spillerne på norsk jord er ikke så værst, men i neste runde venter selvsagt Hermund med 74 slayers og 3 slayers lords og 8 scoring i Secure target. Jippi!

Sist endret av Kalerith den Tir Jul 11, 2017 11:04 pm, endret 4 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 4
54 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste