Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Ons Sep 06, 2017 10:34 pm
JuggernautInnlegg: 1261Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Ny kamp på ub2.
Fikk sjanse til å spille mot Sigbjørn og hans chosen liste.

Han hadde sånn roughly:
Change lord på disc, 1+/4+ med BoAp. 4 spells shamanisme
Bsb, med 1+ og +1 movement på infanteri modeller banneret
2x5 fallen
15 ish warriors pest w gwep bsb-en gikk in hit
4x10 chosen wrath og hellebard
2x5 hellstriders
2 altere med Break the spirit spellen

Jeg kjørte en Vampyr drage variant.
Vampire Lord, Von Karnstein, Blade of Red thirst, Divine Icon, Luckhy Charm, Storm Caller, General riding a Colossal Zombie Dragon. 1185
Necro w. wand 200
Necro w. scroll 260
* Alle karakterene hadde 1 spell fra evocation

10. Ghouls 130 x 2
10. Ghouls w. champ 150
20. Zombies w. muso 130 x 4
Altar of Undeath w. dark tome 460
Altar of Undeath 400
7. Wraiths 252
5. Wraiths 180
4. Winged Reapers w adhd

Vi får et litt bad map med et hus og en impassable som lar meg dele opp spillet en del og med så mye Ethereal movement og flyers er dette en veldig fin fordel for meg.
Vi ruller secure target og skrå depolyment.
Jeg tror Sigbjørn valgte feil side mot min liste, han fikk velge siden også, så stusset litt over valget hans siden jeg fikk gode mulighet til å spille på listens styrker og plukke litt poeng her og der med dragen uten å egentlig være særlig truet.
Vi trader litt drops, men jeg ser etterhvert hvordan Sigbjørn trolig ender med å se ut og dropper alt og gir Sigbjørn T1.
Dette er alfa omega med denne typen liste for objektiv kontroll.
Sigbjørn går litt opp over, men gir meg det jeg selv føler er noen luker til å bryte gjennom linjen hans.

Sigbjørn gir med en 9-er charge i min T 1 som jeg tar og failer. Men er lite til ingen konsekvenser ved å faile charge for min del. Jeg ser muligheten for at jeg kan få en unit med fallen og en med chosen i front, men så lenge jeg har begge units i front er jeg egentlig ikke noe særlig stresset over situasjonen.
Han tar sjansen og får inn begge units i min front.

Han får ingen buffs av, da jeg stopper to x break the spirit, og scroller en +1 Styrke på chosen.
Jeg dreper 3 stk før han får slå med vampyr lorden. Han slår tilbake med 17 attacks, i snitt skal han treffe på 3+ så ca 11-12 treff og gjøre ca 3.5-4 wounds. Han klarer å gjøre 4 wounds.
Jeg har 5+/4+, jeg redder 1 på armor, men klarer enda en med lucky charm rerollen.
Så tar jeg enda en på regen. Så jeg tar 1 wound. Zombie Dragen dreper 6 til med stomp. Breath weapon gjør nada.
Jeg autobreaker ham og pursuer den ene chosen da jeg vil ha poengene og er ikke stresset av 5 fallen med dragen.
Fanger chosen, han ruller 8 jeg ruller 9. Fallen ruller 10. God avgjørelse :)

Får da en veldig fin posisjon, klipper akkurat flanken på enda en unit med chosen og klapper de også.
Han danser rundt med alterne sine og sorcen.
Han prøver å dytte, men jeg tier ned mellom rommet mellom huset og impassable med wraiths og alterne og skaper soner der som er kjipe/umulige å pushe inn i med hans elementer. I tillegg får jeg også summonet en unit med zombies som bare står i veien uten å gjøre noe.

Jeg velger å ha reaperne dekke det siste mellomrommet mellom impassable og sørlige table edge med en ghoul unit som decoy, siden at min los dekker hans maks overun og bør ha gode sjanse til å plukke ham opp om han failcharger med units også.
Er ikke kjempe keen på å trade dem av med mindre Sibgjørn kommitter en av sine nå etterhvert få scoring units, men i slutten så åpnet det seg en del rom å dytte inn i for meg.

Sigbjørn reposisjonerer (og gjør noen feil, eller noe jeg mener er feil iallefall når han reposisjonerer seg).
Jeg han har imellomtiden tatt en unit med ghouls(den med champ med sine fast cav og fikk hjelp av en unit med fallen).
Jeg har sjansen til å spise fallen og ta fast cavet på overrun, men innser at da får jeg chosen i rear og avstår til inntil videre til dragen har fått ryddet en del mer i sentrumet i sigbjørns nå ganske kaotiske battle line.
Jeg får muligheten til å spise min tredje unit med chosen noe jeg gjør med glans. Det gjør at en unit med fallen panicker og løpergjennom begge alterne og sorc lord, men alt står.
(Hadde tapt combat mot dragelorden og mistet frenzy).
Jeg får også reapet en unit med hellstriders og får en fin fin posisjon uten for farlige units los ganske sentralt på brettet og ser gode muligheter til å reape mer units.
Det som skjer dog er at bsb-en og uniten med gwep warriors failer panic testen med 8++ og løper når chosen popper. (Drepte uniten to a man).

Sigbjørn velger da å calle det og gi meg 20.
Jeg er enig i at dette mest sannsynlig er en stor seier til meg, han har rett og slett ikke noe som håndterer dragen tilstrekkelig og når han kun har en unit med chosen igjen så kan reaper plutselig pushe og bane vei for ghouls til å contestet det andre objectivet.

G10/150
GG Sigbjørn, alltids kos å trille terninger med deg, selv om det er over nett :)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 08, 2017 11:05 am
JuggernautInnlegg: 1261Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
G11/150

Kyrus på UB2

Han hadde ca (KoE):
HKB lord i unit. Reroll armor save og 5+ ward mot ap. (Digg at jeg ikke har ap i armeen min)
Mage. spells, ring of fire, master, essence, skullsplitter (druidism/divi, han velger divi).
bsb med daring, +1 movement banner og 1+.

12, realms full c, dicipline
3x5 aspiranter
2x5 yeomen
2x8 grails med full c, banner of eternal flame og warbanner

Jeg spilte:

DP, Change, general, obsidian rock, third eye, waste hardned skin, hardned shield, 4 spells, master, shamanism. 1090
Harbinger of Chaos, bsb, pest, dragonscale helm, shield, dusk stone, palanquin 520
25. Wasteland warriors w. gweps, full c, banner of filth. 960
4 x 10 chosen of wrath w. halberds, muso 360x4
2 Battle shrines mark of true chaos 220x2

Jeg fikk spellsene: 0,2,5,6
Han hadde 0,2,3,5 fra divi.

Vi spiller et vilkårlig map jeg ikke kjente igjen, mulig det var et av frontline mapsene.
Vi hadde frontline clash og secure target iallefall.

PLanen min var enkel gjemme 2 x chosen bak en skog og prøve et lite push de siste turene mot det vestlige objectivet, og dytte med resten på det andre slik at jeg hadde muligheten for å force ham til å stå i skogen og charge ut fra den.
Jeg satte ut alt mitt og gav ham første. Dette er ganske trygt når han ikke har allverden med vanguard some treffer hardt og kan true longball flanke chargers på t2.
Har erfart at det er veldig ok å ha objective kontroll og med mindre man spiller flagg er det nesten alltid best å gå sist. Visse unntak gjelder jo mot enkelte armeer som sitter inne på mye skyting med lang range.

Jeg klarer å faile en del frenzy tester som fører til at jeg blir trukket ut av posisjon bak skogen og ender med å få grails i flanken hvor de enkelt kan dytte gjennom begge units med chosen og alteret som dilter etter dem.

I midten så er det egentlig veldig stillingkris frem til siste runden hvor han charger lord og realms+grails inn i DP.
DP gir udødelig tittelen jeg har lagt på ham bein å gå på og tar 0 wounds og dasker 2 tilbake på renown lorden hans. I min tur sender jeg inn chosen i fronten på hans reformede realms, han har nå Cold blooded fra Divi attributten oppe som hjelper ham til å stå selv når mine Chosen rydder opp realms over lav terskel med +1 styrke. Knerter 5 og han gjør nada tilbake siden jeg fikk et høyt kast på boundspell break the spirit.

Jeg har rasket med meg litt små units og det ender 10-10 siden begge har vært sitt objective.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 8:25 pm
G12 og 13/150

Begge mot Valentino.
Vi spilte Hold Ground i begge kampene siden jeg foreberedte meg inn mot Invasion.
Han tok lista til Sondre så proxa hele driten.
Infernal Dwarves:
Characters: 1226
Overlord: General, Hardened Shield, Onyx Hammer, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness 496
Prophet: Apprentice, Alchemy, 3 learned spells, Flintlock Axe, Wand of Stability 446
Vizier: BSB, Lucky Shield, Ring of Dessication 284
19 Citadel Guard: Flintlock Axe, Full Command 656
28 Hobgoblins: Bows, Musician 250
27 Hobgoblins: Bows, Musician 240
5 Hobgoblin Wolf Riders 130
24 Immortals: Shield, Infernal Weapon, Full Command 660
Infernal Artillery; Rocket Battery 190
Infernal Artillery; Volcano Cannon 160
Titan Mortar 305
5 Kadim Incarnates
4493 pts

For ordens skyld så spilte jeg min egen Invasion liste:
Shaman, hellfist, 4 spells thaumaturgy, dragonfire gem, ring of fire 695
Mammoth Hunter, Tusker, ironfist, bluffers helm, trollhunter, throwing spear. 450
Mammoth Hunter, throwing spear, axe breaker gauntlet, dragonscale helm, potion of swiftness, tusker. 350
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
15. Scraplings, bows 110
20. Scraplings, foreman, bows. 188
5. Tribesmen, paired weapions, banner, musican, standard of dicipline. 343
2. Tusker cav 300
Thunder Cannon 300
Thunder Cannon 300
Rock Auroch, throwing spear 480
4491

Vi ble enige om at det første gamet skulle vi simulere hva som skjedde om jeg dytta max for 20 og det andre gamet skulle jeg ta en litt mer konservativ approach.
Valentino hadde ikke spilt siden ETC og hadde sine første slag med ID i T9A, så slagene bar litt preg av at rusten satt på.

G12
Mine spells: 3,4,5,6.

Vi deployet. Jeg har en stor impsasable i min sone som gjør det litt utfordrende å dytte samlet, men med så mange enkle mobile units lar dette seg egentlig gjøre ganske greit.
Jeg pusher maks opp, kanonene mine gjør nada og niks, misfirer den ene og får ikke skyte mer, mens den andre rasker 4 wounds av kadimsene etter at de har spist en bruiser unit.
Jeg plukker også shrieking cannon med en tidlig komet, på 2 hadde jeg cannon, på 5 hadde jeg hobbs og på 8 hadde jeg kadims og på 7 hadde jeg flintlock gutta jeg ruller seff 3.

Største eventsene i kampen er:

I min T2 erklærer jeg to charges på hans vulkan kanon. Chaff fella hans faller bort når han ikke har dobbelsjekka bobla og jeg terror charger ulvene ut av farlig område. Jeg redirecter både auroch som trenger dobbel 6 inn i warmachinene siden den ikke får S&S og han har allerede gjort jobben med å klare banen for mine tusker som charger flammekanona.
Tuskerne trenger 5 på switft og auroch trenger 12 på swift. Aurochen klarer det, men tuskerne failer :shock:
Jeg får også den tusker helten med dragehjelm inn i hans hobbs på flanken.
Han skyter ut min bluffer hunter i sin T2 med sine flintlocks som har fått buffet opp med glory of gold.

Jeg jafser i meg flamme kanone og overunner inn i flanken til hans immortals. Let the grind begin!
Jeg får inn en bruiser unit inn for å hjelpe huntern å grinde ned hobbs.
Jeg innser at Immortals pisser på S7 impact hits og thunderstomp, siden dette bare er S4 mot dem... :shock:
Han snur seg og ser på meg i fronten. Jeg fikk ikke allverden tyn denne runden siden jeg fikk av Smite the Unbeliever og -1 St.
Valentino kaster dog Glory of Gold repetetivt så uniten har i praksis alltid reroll to wound hele spillet.
Jeg reposisjonerer hele armeen min slik at jeg får en massiv mengde kjøtt inn i immortal blokka. Jeg innser at det å drive å plukke 2-3 soldater med S7 basic attacksene mine fra Aurochen i snitt er tull, da glefser jeg heller tilsvarende i wound på karakterer :D
Jeg tar ut lucky shield på bsb og gir magen 2 wounds.

Han tar meg ut da jeg bare hadde 1 wound igjen.
I min tur 4 går jeg inn i immortalsene med kanona mi som har misfiret, den har fått litt tyn og har 1 w igjen, men den skal egentlig bare holde overlorden i sjakk slik at den ikke får gjort noe særlig viktig annet enn å ta ut 1 w.
Jeg får også 3 bruisere i konga i front, sammen med den gjenværende Aurochen og tuskerne og den siste huntern i flanken hans.
Han utlyser challenge, jeg må si ja, spanker champen hans med 2w.
han gjør et par wounds, men Auroch står igjen med 1, kanona dør, og tar 1 w på tusker cav.
Bruiserne synes magen er teit og drepern. Aurochen tar for seg av bsb-en og han går ned.
Jeg vinner med mye, men det er bra størrelse igjen i uniten pga at jeg ikke klarer å gjøre mer enn type 2 wounds på 12 impact hits (sverger har aldri rullet mer 1-er og 2-ere for antall impacts.)

Det hjelper dessverre Valentino når han ruller 11 på break test og siden bsb-en er nede er det natta for resten av armeen. Jeg kan ovverunne aurochen og huntern autoamtisk inn i flanken og rear på flintlock gruppa ved siden av og da har han kun en unit med hobbs og 3 kadimer igjen.
Valentino kaster inn håndkledet siden han ser jeg kommer til å raske med meg restene og få 20-0.

G13.
Kjapt oppsummert. Han plukker litt wounds her og der, begge hunterne går ned relativt tidlig til kjipe artilleri kast, men jeg spiser incarnates og chaff og litt krigsmaskiner.
Veldig tidlig ble det klart at Valentino hadde muligheter til å ta poeng med sine immortals, men pga at han mistet incarnates såpass tidlig ville jeg bare renne inn i rommet han etterlot seg og blø mer poeng enn han ville klare å hente. Derfor ble det veldig stand off. Ugunstige rolls på magifasene og generelle rolls på kometene gjorde at det ikke ble så mye poeng som jeg hadde turt å håpe på. Er litt opp når vi er ferdige og jeg tar 11-9 som blir 14-6 på scenario som han bare må gi fra seg da han ikke har sjans til å stoppe meg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 14, 2017 10:30 pm
G14/150

vs Sigbjørn m Chosen liste

Husker bare grovt hva han kjørte(han poster fullstendig i sin egen tråd regner jeg med)

Demonprins m 4 alch spells, 2+/4+ med wings
bsb med 2+ og halberd. +1 movement banner
19? ish warriors, wrath halberd
4x10 chosen wrath pw
2 altere
2x5 fallen
2 fallen beasts

Jeg kjørte:

Runic smith w. shield, devouring scroll 249
Enginer w. forge repeater 160 x 2
4x10 greybeards w throwing weapon 220x4
10. Greybeards w shields, muso 260
Canon 270 x 2
16. Forge Wardens 448
2. Steam Copters, skirmish 300 x 2
Grudge Buster 370 x 2
10. Miners w. pistols 230 x 2

Vi spiller skrå deployment. Sigbjørn får en liten fordel i og med at han begynner, men det er et sentralt vann som gjør at han enten må splitte opp linja eller la en unit gå saktere gjennom. Han velger å plassere warriors med bsb en overfor vannet.

Han går maks forover. DP kaster 0 fra alch på busteren. Jeg sier ok, men spiser spellen med scrollen. Han gjør nada :P
Han prøver igjen med 3-en fra alch. Går rett i bustern igjen med trippel 5 kast. Klarer ikke å stoppe det. Men igjen blir Sigbjørn plaget av å ikke klare å rulle 3+ to wounds og Bustern tar det på kjaken.

I min tur begynner jeg å plukke på armeen. Tanken er egentlig å prøve å få ut alterne asap, men DP-en er rett og slett en for stor trussel og for mange poeng til at jeg kan la være å prøve med 2 forsøk og enginer hjelp på begge kanonene.
Jeg bommer med den første, men den andre treffer, Siggen failer warden sin jeg gjør 4 wounds. Død prins.

Plukker litt chosen og et par wounds på alteret. Sigbjørn avanserer fremdeles forover med god fart. Begge beistene hans kommer inn i kjedelige posisjoner for meg, og jeg ser meg nødt til å snu enginersene rundt for å hjelpe å skyte dem ut. Med litt panikk skyting og litt grapeshot flaks klarer jeg å smekke ut begge to i min tur. Sigbjørn er nå i posisjon til å begynne ryddingen og jeg ser problemene tårne seg opp kjappere enn jeg klarer å løse dem.
Jeg må flykte med min unit med forge wardens for å nekte Sigbjørn en del ekstra tommer om han klarer charget og da er det bedre at han fail charger og ikke havner i bakrommet i armeen min helt enda.
Miners kommer inn og skyter litt. Den andre uniten går i strupen på et alter.
I min T3 klarer jeg å blåse ut det nordlige alteret med kanonen min. Sigbjørn har omtrent ikke klart en eneste 4+ ward dette gamet.

Når alteret dør klarer jeg endelig å rydde nok til at jeg er føler jeg begynner å opprette lit board controll igjen med flyverne.
Begynt å blø litt Greybeards nå i bakrommet mitt nå som Sigbjørn er godt inne på min halvdek i T3/4.

Den ene grudge bustern rydder en unit med chosen når det åpner seg opp en mulighet for å charge i flanken, overruner i rear på den neste, men SIgbjørn har en lett charge i retur some knuser bøstern.

Jeg fortsetter å avoide å skyte, evakuerer Smeeden og jogger i sikkerhet.
I min T5 er jeg litt heldig og alteret går ned til minerne, mens chosen som står plassert i nærheten må jakte den andre uniten av bordet.
Jeg marsjerer mine miners og prøver å chaffe Sigbjørns unit med warriors som har sjansen til å ta meg i T6, men glemmer å chaffe en unit med chosen som også har charge mulighet. (En glipp fra meg, hadde gode muligheter til å chaffe ham, men glemte meg vekk).
Sigbjørn trenger 6 for å komme inn på terningene, men ruller 5. Dette fører til at i min T6 kan jeg jobbe inn på objectivet i midten.
Siggen klarer heller ikke å drepe helikopterne, som flykter og rallier og sigbjørn får nada for dem.
Har bra kontroll etterhvert her, men en katastrofal glipp på å chaffe den ene uniten med chosen koster meg nesten gamet.

Heldigvis for meg går det bra med litt flaks for meg og uflakgs for Sigbjørn.
Jeg leder 13/7 på Vp , men siden jeg tar SO er dette en 16-4 til meg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 2:55 am
G15/150
Spiller min Invasion liste:
Army: Ogre Kingdoms
Mammoth Hunter, Tusker, ironfist, bluffers helm, trollhunter, throwing spear. 450
Mammoth Hunter, throwing spear, axe breaker gauntlet, dragonscale helm, potion of swiftness, tusker. 350
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
15. Scraplings, bows 110
20. Scraplings, foreman, bows. 190
2. Tusker cav 300
Thunder Cannon 300
Thunder Cannon 300
4493

Spiller mot Jarle som har tatt over Lars sine ID for anledningen.
Infernal Dwarves
Overlord, General, Onyx Hammer, Dragon Mantle, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness, shield - 536
Vizier, BSB, Razor Blade, Hardened shield, Ring of Desiccation - 290
Prophet, Master, Pyromancy, 4 spells, Lucky shield, Besheluk's Mekanism, Ring of Fire - 560
Prophet, Apprentice, Alchemy, 3 spells - 340
20 Hobgoblins, Bows, Shields, Musician - 210
36 Infernal warriors, Blunderbuss, Shields, Fcg, Banner of Speed - 712
5 Taurukh, Shields, Musician - 190
1 Kadim Titan - 600
6 Kadim Incarnates - 660
4498

Han tar T1. Vi spiller skrå deployment.
SO er Breakthrough. Han har alch spells 0,2,3 og pyro 1,3,5,6 og ring
Jeg har 1,3,4,6 fra Thauma. Spoiler min magi dreper 1 taurukh uten å gi panikk test og det er alt. Får av en komet, men den treffer nada.

Han stiller dvergeblobben på sin venstre med titanen like ved, incarnates motsatt og taurukher på ekstrem flankene. Hobbs rundt en hill i midten.
Jeg får begge kanonene på hills, bluffer hunter lengst mulig vekk fra metall magikern, og den andre huntern stikk motsatt. Aurochene skaper soner i midten, mens jeg setter bruiser unitsene på hver flanke og en i midten sammen med gnobbs og generalens bunker.

Jarle dytter litt, makser vel ikke helt titanens movement, mens incarnates liker ikke trussel bobla fra både auroch, bluffer hunter og tusker cav på motsatt flanke.
Jeg drar over huntern og aurochen mot senter for å kaste spyd og skyte kadimmen, men 6 kaste spyd (4S6, 2S5) og 3 kanonkuler senere har han kun tatt 3 wounds og jarle har healet 1. Men de 3 woundsene har kommet fra gnobb buer :roll:

Jarle charger da bruiserne i midten på sin T2, jeg fleer med dem, han redirecter inn i gnobbs, jeg fleer med dem. Kan ikke nå dem.
Failcharger forover.
I min T2 chaffer jeg ham med huntern med fireborn fra dragehjelm og prøver en siste gang å skyte duden ned. (har hatt 2 misfires og mistet litt skudd, men shit happens.
Kommer meg samtidig utenfor los fra dvergeblobben.
Jarle tar åtet, charger meg og jeg tar 2 wounds til tross for fireborn, men jeg får gjort 1 tilbake. I min tur kommer auroch x 2 inn sammen med hunteren med bluffer. Dette var overkill, men jeg ville ha inn begge aurochene for å være sikker på at jeg tok ham ut og ikke fikk angrepene hans i retur på impact.
Jeg smekker ham ned.
Taurukene på samme flanke glefser en unit med bruisers, men de gjør ikke noe mer enn å ta hunter spyd i trynet og le av det resten av gamet.
I midten er dverge blobben omringet og får 2 kanoner i røven.
Jeg gjøre noe sånt som 10-12 wounds og vinner, men han står og snur. Smekker meg vekk i sin tur, begge overlever dog. Jeg hadde håpet på at jeg skulle klare å stå på 1/4 forsøk på LD4, men stikker avgårde. Jarle restrainer for å ikke gi rear til aurochs.
Aurochs kommer inn i min tur pluss bluffer hunteren i flanken, den ene kanona går av bordet, den andre snur.
Jeg gjør masse wounds, overlorden klarer ikke knerte en auroch og begge lever. Jarle har type 12 warriors pluss karakterne igjen og jeg har 12 attacks igjen med aurochen pluss 2d6 stomps på S7 og autobreaker blobben. De blir løpt ned.

På den andre siden står 3 bruisere 2 combar runder for lenge mot 6 kadims.
#1 han gjør 4 wounds, jeg gjør 5. Draw.
#2 han gjør 4 wounds, jeg gjør 1. Står på LD4, ruller 3.
# 3 han clearer meg.
Tusker Cav rydder også hobbs med buer, til tross for at jeg bommer litt på vinkler og får dem i flanken. Gjør 5 wounds, snur meg og smekker dem ut.
Den andre uniten har stukket av fra en terror test fra en auroch, railler og blir charget igjen og smekket ut.
Jarle caller det i min T5 når dverge blobben blir løpt ned, jeg har blødd 2 units med bruisers og 1 kanon han har igjen incarnates og 2 units med taurukhs.Jeg hadde nok klart å gi en panikk test eller å drepe den siste uniten med taurukhs på flanken med hunterne og aurochene, mens på den andre siden hadde jeg strevd med å gi en panikk test med gnobbs med buer. Måtte gått og skutt for å nå ham. (Han måtte ha gått inn i min trussel sone for å score).
Jeg har tusker cav og bunkeren min i hans sone. Hadde kanskje klart å fått inn den siste uniten med bruisers fra senteret mitt, men målte ikke for å sjekke.

20-0 til meg.
Så får vi se om jeg klarer en repeat performance mot the real deal i Kristiansand om jeg får spille mot Lars der. Gleder meg iallefall massevis til tur.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 19, 2017 11:00 am
Tar like så greit for meg alle gamesene mine på Invasion i en post.
G16-17-18-19 og 20 kommer da i denne posten.

Jeg valgte følgende liste fordi jeg ville prøve å vinne Invasion, ikke fordi jeg synes den var den beste listen eller fordi jeg synes den var kulest å spille, men fordi den gav meg en del gode kamper inn i de jeg regnet med kom til å befinne seg blant toppen av rankingen.
Jeg hadde en følelse på at jeg kunne komme til å møte Lars Morten, Hans og kanskje Jørund i forkant siden de var de antatt sterkeste deltakerne med. Hermund var også med, men han kjørte litt mer opplæringsløp og var med mest for å kose seg med nerdene og lære opp kidsa litt.

Karl-Erik "Kalerith" Hansen
Army: Ogre Kingdoms
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
15. Scraplings, bows 110
20. Scraplings, foreman, bows. 190
2. Tusker cav 300
Thunder Cannon 300
Thunder Cannon 300
4493

G16/150 Runde 1 vs Sondre Torvund med ID
SO: Hold Ground
Tror vi spilte på General 6. Samme som jeg og Valentino hadde øvd på tilfeldigvis.

Sondre rocket med:
Characters: 1226
Overlord: General, Hardened Shield, Onyx Hammer, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness 496
Prophet: Apprentice, Alchemy, 4 learned spells, Flintlock Axe, Wand of Stability 446
Vizier: BSB, Lucky Shield, Ring of Dessication 284
19 Citadel Guard: Flintlock Axe, Full Command 656
28 Hobgoblins: Bows, Musician 250
27 Hobgoblins: Bows, Musician 240
24 Immortals: Shield, Infernal Weapon, Full Command 660
Infernal Artillery; Rocket Battery 190
Infernal Artillery; Volcano Cannon 160
Titan Mortar 305
5 Kadim Incarnates
4493 pts

Jeg bestemte meg med en gang for å dytte her, prøvde det mot Valentino og følte selv det var greit å dytte. Sondre satte opp på en måte som gjorde at han kom til å miste bobla med general/bsb på Hobgoblins om han tenkte å dytte med Immortals, noe som gjorde at fordelen lå fint i mine hender.

Han hadde en impassable i sin sone. Han deployet kinda i et hjørne, men jeg satte mine kanoner slik at jeg fikk pivotere opp på hillen og fikk sikte meg inn på hans artilleri linjer.
Jeg kom med Bluffers på min høye i to spann med en Auroch, andre siden var andre huntern, en auroch, og uniten med tuskere. Resten ble dumpa i midten for å kunne forsvare et eventuelt push, selv om dette virket som lite sannsynlig.
Planen var å ta flanken til min venstre der han kun hadde Incarnates.

Jeg pushet maks fikk spise chaffet gratis. Prøvde å glefse baklinja hans med aurochen, men han sto på en LD6 terror test. Da valgte jeg heller å la være å charge tusker helten og helle bare satse på at Aurochen vipet ulvene og kunne blokke overunnet med huntern min.

Sondre gikk rett i fella mi på andre siden, charge tusker uniten, jeg fleer, han charger nærmeste gnobs, jeg fleer. = stress panikk tester. Alt står.
I min tur får de fireborn helten i flanken.
Han står der og grinder, sondre får snu seg i sin tur, men da har jeg linet opp en 3-er med bruisere og aurochen på samme flanke, charger dem og pulveriserer dem og er i baklinja hans. Aurochen spiste i mellomtiden Flamme kanona, overunnet av bordet og kom inn til min T3 kombo charge. Måtte ha 7 for å gå av bordet og ut av arc på incarnates før de ble bundet opp av hunter. I runden etterpå går sorc og fireglaives uniten ned. Deretter ganger alle sammen opp på Immortal uniten. I mellomtiden har bluffer hunteren og en 3-er med bruisere smekket ut de andre gnoblarene.

I combaten med immortals så klakker fireborn huntern ut Obsidian Hammer, men jeg ser jeg ikke får tid til å grinde ut immortals helt siden vi er i T6 når dette skjer, så jeg nøyer meg med å allokere Aurochens attacks på bsben som akkurat går ned. Bluffer hunteren tygger warmachinen til sondre. Rocket launcheren har tatt kvelden til fire ring og kanon ild.

Sondre står igjen med Overlord og Immortals som jeg ikke får poeng for, mens han har tatt en unit med bruisere. Lurer på om han fikk med seg en Auroch eller en av hunterne i siste runden også (den med fireborn isåfall), men vinner komfortabelt med 19-1. Kunne kanskje hatt 20 om Incarnates ikke stod en runde lengre enn hva jeg hadde regna med, men er godt fornøyd med første runde. Er alltid gøy å spille med Sondre som er en av Kristiansands warhammer OGs for min del og jeg synes det er viktig å få inn en kamp med en av dem slik at Invasion får den rette godfølelsen.

19/20 so far.

G17/150 Runde 2 Invasion mot Erling Nakkestad.
Erling hadde med seg følgende:
Dwarven Holds (BS2.0 Dwarven Holds) "Klan Nakkestad" [4495pts]:
Anvil of Power "Øystein Øyvindsson" [300pts]:
Anvil of Power [200pts]
Bound Spells [100]:
§ Rune of Resolve [0pts]
§ Rune of Shattering [50pts]
§ Rune of Storms [50pts]

Dragon Seeker “Gotrek” [400pts]:
Dragon Seeker [220]
Monster Seeker [60pts]
Runic Items [120pts]:
§ Runic Weapon [120pts]:
ü Rune of Might [40pts]
ü Rune of Precision [40pts]
ü Rune of Quickening [40pts]

Lords of Stone “Erling Kjellson” [500pts]:
Army General [0pts]
King [230pts]
Shield [20pts]
Runic Items [250pts]:
§ Runic Weapon [150pts]:
ü Rune of Destruction [80pts]
ü Rune of Fury [30pts]
ü Rune of Smashing [40pts]
§ Runic Armour [100pts]:
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Steel [60pts]

Lords of Stone “Espen Alfredsson” [236pts]:
Thane [120pts]
Battle Standard Bearer [50pts]
Shield [16pts]
Runic Items [50pts]:
§ Runic Armour [40pts]:
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Iron [20pts]
§ Runic Talisman [10pts]:
ü Rune of the Forge [10pts]

Runic Smith “Rune Øyvindsson” [309pts]:
Shield [4pts]
Battle Runes [60pts]:
§ Rune of Gleaming [20pts]
§ Rune of Reckoning [20pts]
§ Rune of Resilience [20pts]
Runic Items [70pts]:
§ Arcane Runes [70pts]:
ü Rune of Brilliance [70pts]

Clan Warriors “Mekanikere” [140pts]:
10x Clan Warrior [120pts]
10x Shield [20pts]

Clan Warriors “Skjoldkrigere” [140pts]:
10x Clan Warrior [120pts]
10x Shield [20pts]

Greybeards “Gråskjegger” [860pts]:
Champion [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]
28x Greybeard [576pts]
28x Great Weapon [168pts]
28x Shield [56pts]

Cannon [270pts]
Steam Bomber [200pts]
Steam Bomber [200pts]

Deep Watch "Gruvekrigere" [446pts]:
Champion [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]
17x Deep Watch [386pts]

Miners with shooting weapons “Gruvearbeidere” [250pts]:
10x Miner [180pts]
Musician [20pts]
Pistol [50pts]

Seekers “Gotreks Venner” [244pts]:
Champion [20pts]
8x Seeker [176pts]
Skirmish [16pts]
Vanguard [32pts]

Total: [4495pts]

Vi spiller refused flank og Breakthrough.
Erling fikk også en stor seier i Runde 1. Tror dette er første gangen jeg spiller mot Erling faktisk. Erling er en pådriver for Kristiansand miljøet som er Norges største så så frem til denne kampen.

Vi setter ut et par drops og så sier Erling foran sin 3 drop. Da setter jeg ut alt.
Jeg tar meg en tur i kiosken og handler en pepsi max og kommer tilbake og når jeg ser deploymenten til Erling så ser jeg at jeg henter 15 her uten å svette. Han har satt kanona på en hill og blokkene nede i et hjørne, jeg kan bare sette ut alt motsatt så er han ikke rask nok til å fange meg, og jeg kan score lett med flere units enn Erling har scoring i armeen. I tillegg har jeg 2 missiler, 1 snipe og en komet, pluss 2 kanoner mot hans ene samt at han har en 10er med warriors plassert slik at jeg lett kan fange dem med majoriteten av armeen min. Men dette er en grusomt kjip kamp å spille både for meg og for Erling. Så jeg tilbyr ham at vi leverer inn 15-5 til meg uansett resultat, så tar vi heller å spiller en kul kamp hvor det faktisk kommmer til å skje noe.

Erling er enig og aksepterer så tar vi heller en kamp med høy risiko faktor og mye blod.
Jeg setter ut mine Aurochs motsatt av hans slayers og blokker, samt hunterne på hver side. Jeg setter ut min dritt mer konservativt og bruker tuskers som en eskorte for 2x3 bruiser units for å garantere scenario seier, slik at minerne ikke kan finne på noe tull.

Min T1. Begge aurochene inn i slayers. Håpet er at erling skal fluffe et par 4+ to wound rolls og jeg kan havner rett i bakrekka hans og overunne inn i en kanon. Ellers dytter resten mot linja hans.
2x bruisers jogger avgårde sammen med Tuskerne som peiler seg inn på en unit med Warriors som er mutters aleine på flanken.

Begge beistene kommer inn. Jeg prøvde også en charge med hunteren, men etter å ha målt på frontage så jeg at jeg ikke fikk inn alle 3. Min feil at jeg ikke dobbelsjekker sånt før jeg charger, så da failcharger jeg med hunteren og velger å complete med begge aurochene.
I retro perspektiv kunne jeg kanskje ha tatt med huntern istedenfor å challenget slayer lorden, da han hadde en vesentlig bedre sjanse en Aurochen for å overleve. Men men gjort er gjort.

Jeg knuser slayers, lorden gjør 5 wounds på aurochen min. Jeg tramper han i hjel og han tar det siste med deathblow regelen sin. Mega kjipt, men men.
Den andre aurochen overrunner inn i et heliktoper.
I min tur kommer Erling inni flanken til Aurochen med kongeblokken.
Heliktopteret går ned. Husker ikke om Aurochen stod en runde eller tok kvelden.
Greybeards charger den failcharge bluffer hunteren min, men failer og strander i en skog.

I min tur skyter jeg ut kanona og charger bluffern inn i greybeard blokka.
Jeg vinner med 2, Erling failer LD testen når han ikke har steadfast og løper av bordet. Miners kommer inn for å true flanken min.
Tuskerne glefser warriorsene sammen med en 3 er med bruisere over 2 runder combat.
Heliktoperet går ned til en hunter charge eller magi (husker ikke).

Deretter danses det egentlig mest. Når kampen er ferdig så har jeg 17-3 seier inne, men vi leverte 15-5 som avtalt.

34/40 poeng så langt.

G18/150 Runde 3 på Invasion vs Lars Morten Thu.
SO: Secure Target.
Encircle deployment.

Infernal Dwarves
Overlord, General, Onyx Hammer, Dragon Mantle, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness, shield - 536
Vizier, BSB, Razor Blade, Hardened shield, Ring of Desiccation - 290
Prophet, Master, Pyromancy, 4 spells, Lucky shield, Besheluk's Mekanism, Ring of Fire - 560
Prophet, Apprentice, Alchemy, 3 spells - 340
36 Infernal warriors, Blunderbuss, Shields, Fcg, Banner of Speed - 712
1 Kadim Titan - 600
6 Kadim Incarnates - 660
4498

Lars hadde 6 mer poeng enn meg etter 2 spilte runder så her var det litt grunn som måtte tas igjen for å ta fra ham lederplassen.
Jeg hadde brukt turneringen til å hype det faktum at jeg aldri har slått Lars før og dette spilte nok inn på hvordan Lars gikk inn i spillet.

Jeg hadde spilt en oppvarmingskamp med Jarle som spilte Lars sin liste og vunnet 20-0 i den kampen som man kan se lengre opp i tråden, så var sikker på at dersom jeg kunne få lars ut i banen istedenfor å sitte tett så burde det faktum at jeg hadde spilt såpass bra med kamper kunne være i min favør.
Dersom Lars gikk for å stå kompakt kunne han fort hente 7-12 poeng med veldig lav risiko.

Men med litt thrashtalk gikk Lars så til de grader rett i fella jeg satte for ham.
Han marsjerer sin Kadim Titan 16 tommer rett mot linja mi for å stille seg foran Aurochen min, da jeg sa at jeg charger bare titanen med aurochen og sklir lett gjennom, noe som ikke falt i god jord hos Lars og kan ha spilt inn på avgjørelsen hans.
Resten av armeen kom joggende etter opp mot midten av banen og objecktivet. Vi spilte egentlig bare på den ene siden av bordet siden Lars hadde satt sitt objective midt på, mens jeg satte mitt helt ute på siden.
I min tur passa jeg frenzy checken, chaffa ham med en 3-er med bruiser på kadimen og fikk begge hunterne inn på prima kastespyd range og short på kanonene.

Når Lars sin tur kom så var kadimen stein dau.
Lars får ikke gjort allverden, men rokkerer noe.
Jeg marsjerer maks frem i min tur og jobber for å få inn flest mulig trussler for blokken hans.

I lars sin tur har jeg gitt ham en 10 er charge på aurochen min med incarnates som han failer. Han tar også en desperasjonscharge med taurukhs inn i bluffer huntern som gjør kort prosess og knuser dem.
I min tur har jeg to tilnærmet auto charger på hans incarnates med auroch og min auroch kan pivotere rundt hans hobbs (som han trodde sto tilstrekkelig i veien), og jeg trenger type 6 på 3d6 for å komme inn i flanken på dverge blobben.
Bluffer huntern er også i bakrommet og kan starte med å jakte rears og taurukher.
Vi kunne trillet det ut for ordens skyld, men her var det nok bare et spørsmål om tid før det var 20-0 til meg og Lars kaster inn håndkledet.

54/60 poeng etter dag en og jeg er bra i førersetet med Jørund på andre med 46.

G19/150 vs Jørunds WotdG. Runde 4 på Invasion.
SO: Capture Flags.
Deployment: Counterthrust

Warriors of the dark gods
Lord of chaos, mark of lust, steed of lust, general,shield, dragonscale helm, jax pickaxe, Talisman of supreme shielding 650pt
Lord of chaos, mark of lust, steed of lust,Bluffers helm, shield, Giant sword 650pt
Sorceror, wizzard master, 4 spells, occultism, mark of lust, steed of lust, Hardened shield, sprout of rebirth, ring of fire, heroes sword 725pt
20 Barbarians, paired weapons, musician 160pt
20 Barbarians, paired weapons 140pt
20 Barbarians, paired weapons 140pt
6 barbarian horsemen, mark of lust, hellriders, shield, Hellish whip 232pt
6 barbarian horsemen, mark of lust, hellriders, shield, Hellish whip 232pt
Elder dragon centaur, paired weapons 550pt
Elder dragon centaur, great weapon 540pt
4495pt

Grusomt, grusomt, grusomt SO med flagg for min del.
her skjedde det så mye at jeg blingser litt på hva som skjedde når så skal prøve å gi noen highlights iallefall.
Jeg starter gamet med å glemme å flytte en unit med tuskers som Jørund da har en 16" charge på. Kunne rygget dem 4" bakover og gitt en 20" charge istedenfor eller kanskje klart å komme ut av arcen på lorden hans siden det var en hill der som jeg kunne klare å utnytte.

Basicly så danser hunteren og aurochen med bluffers med hans lorder og steeds nesten hele gamet på den flanken. Innser at jeg ikke klarer å redde begge etterhvert og prioriterer å prøve å få ut huntern siden han har bedre sjanser til å komme seg ut med LT og mindre base enn Aurochen som må ta en Grave Calls i trynet på S6 i min T4/5.
Den andre lorden får glefset to kanoner og litt små units.
en EDC klarer å knekke en auroch, men får tatt begge edc-ene med kanoner.
Pga at Jørund har spredd seg litt for bredt klarer jeg å forhindre at han får SO når min hunter og auroch på andre siden jakter ned alle hasn 3 marauder units.

Lite jeg kan gjøre annerledes her med en så mobil liste.
Ender 13-7 til Jørund på poeng.

Da har jeg en to poengs ledelse inn i siste runde. 61/80 pts.

G20/150 vs Kristian Nilsen. Runde 5 Invasion.
Fremdeles på bord en, selv med et tap i sekken.
Jørund får Erling på bord 2. Jeg får Nilsen på bord 1.

Nilsen hadde med sine beist som han har for vane å ha med.
Beast Herds (BS2.0 Beast Herds)
Beast Chieftain [342pts]
Battle Standard Bearer, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest)
Battle Standard Bearer [50pts], Beast Axe [20pts], Heavy Armour [16pts], Shield [6pts], Upgrade to Totem Bearer [80pts]
Magic Items [50pts]
Dragon Mantle [50pts]

Beast Lord [414pts]
Army General, Hunting Call, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest)
Beast Axe [40pts], Heavy Armour [24pts], Hunting Call [40pts]
Magic Items [90pts]
Hardened Shield [10pts], Sprout of Rebirth [80pts]

Minotaur Warlord [724pts]
Frenzy, Impact Hits (D3), Primal Instinct, Strider (Forest)
Beast Axe [40pts], Heavy Armour [24pts], Shield [20pts]
Magic Items [200pts]
Bluffer's Helm [80pts], Crown of Horns [20pts], Talisman of Supreme Shielding [100pts]

Soothsayer [245pts]
Blood Offering, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest), Wizard Apprentice with 1 learned spell
Druidism, Raiding Chariot Mount [30pts], Soothsayer Staff [20pts]
Magic Items [10pts]
Talisman of Shielding [10pts]

Mongrel Raiders [100pts]
10x Mongrel Raider

Wildhorn Herd - Ambush [410pts]
Champion [20pts], Musician [20pts], Paired Weapons [50pts], Throwing Weapons [50pts], 25x Wildhorn

Wildhorn Herd - Ambush [390pts]
Ambush Predators
Musician [20pts], Paired Weapons [50pts], Throwing Weapons [50pts], 25x Wildhorn

Gargoyles [140pts]
5x Gargoyle

Longhorn Herd [850pts]
35x Longhorn
Champion [40pts]
Upgrade to Totem Bearer [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]

Razortusk Chariot [250pts]

Razortusk Herd [100pts]e

Razortusk Herd [100pts]

Gortach [430pts]
4495

SO: Hold Ground
Deployment: Refuse Flank

Her viste jeg at det ble go big or go home, Jørund burde klare å slå Erling, men om jeg slo Kristian med like mye eller mer så burde det gå veien for meg.

Kort oppsummert: Terningene liker ikke Kristian. Han hadde tydeligvis brukt opp all flaksen mot Lars runden før.
Han failet noe sånt som 5/6 fear og primal fury tester på LD8 rerollable...
I tillegg så jeg meg nødt til å kjøre en dick move, han har en 13-eller 14 charge på Aurochen min med min lorden.
Han ruller 6, har M6 så vi antok han failet. Men han hadde en Razortusk chariot like ved og skulle hatt +1 på charge range. Da hadde det blitt veldig kurrant om det var en 13 eller 14 charge. Det var snakk om de minste av marginer, men jeg avslo at en 4+ da jeg hadde jussen på min side da han hadde allerede flyttet flere andre units i sin tur og flyttet den failchargede minotaur lorden.

Jeg skyter også ut Gortarchen med kanonene ruller, 5+ to hit på begge to siden jeg flytta dem for å se, og wounder begge og gjør 3 wounds hver.
I tillegg så spiser tusker uniten og helten begge unitsene med ambush.

I slutten får jeg inn aurochen i hans bestigor unit noe som er ganske kjipt, da jeg failer frenzy testen, måtte charge i front, men var mer keen på å danse en stund til .
Heldigvis for meg redder terningene meg en del inn her da Kristian ikke klarer LD8 tester.

Jeg rensker opp chaffet etterhvert og får ganget opp på ham, men klarer ikke å grinde ned uniten. Men får smekka ut bsb-en med aurochen. Men herr Nilsen passerer den viktigste LD8 testen uten reroll og står i siste runde.
Minotaur lorden jogger videre over brettet og banker en 3-er med bruiserers og tar type 4 kanonkuler på kassa enten med bluffers som gjør at jeg reroller inn i 1 to wound eller 4+ save. Gjør 3 wounds i siste runden som er uviktig.

I sin siste får Nilsen en flanke på Trollhunter lorden med sin chariot sorc og jager ham, og knertern. Jeg får en 3-er med bruisers inn i magikern i min siste, men Kristian hadde en magisk magi fase og fikk av alt og healet 2 wounds på fyren, samt redder type 8 wounds på bestigors på 4+ som holder dem over 25%.

Men når støvet har lagt seg er det 17-3 til meg da jeg holder scenarioet sikkert.
Ender på 78/100 poeng og heldigvis klarer ikke Jørund mer enn 14-6 over Erling og jeg vinner turnering. Digg følelse å vinne, og det viste seg at det betalte seg å ta en litt kynisk liste.

Men med 9 games skal jeg ha meg en dag fri så er det klart for ny kamp ikveld mot Hovado på UB med UD-Dverger. (Jeg skal spille UD).

Vil takke alle mine motstandere for kampene, dere var koselige å spille med alle sammen selv om jeg hadde med meg en scumbag liste.
Vil også gi ekstra kred til Jørund som stepper inn for Thomas Gordeladze og fikser en meget bra turnering rent kvalitetsmessig med den jobben han gjør.
Også en ekstra shout out til Furu klanen som tok turen, med maks uflaks begge veier med havari på bil og det hele, samt det som må være Norges rekord for yngste deltaker på turnering med Solveig.
Drit fet turnering, håper å dere igjen til neste år :)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 5 av 5
66 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5