Forfatter Melding

<  Blogger  ~  Kyrres kamper

InnleggSkrevet: Ons Aug 09, 2017 5:19 pm
JuggernautInnlegg: 1321Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Kamp 2 mot Tyskland

Team Germany
Thomas "Zwergnase" Möller - Ogre Khans
Great Khagan, General, Heart-Ripper, Mammoth-Hide Cloak, Talisman of Greater Shielding, Potion of
Swiftness - 540
Khagan, BSB, Gem of Furtune - 295
Shaman, 4 Spells, Pyromancy, Wizard Master, Sceptre of Power, Ring of Fire - 530
Mammoth Hunter, Tusker, Iron Fist, Bluffers Helm, Dragonfire Gem, Headhunter - 435
10x Bruiser, FCG, Flaming Standard - 886
31x Scraplings, Musican, Spear - 258
3x Tusker Cavalry, Musican, LA&Iron Fist, Standardbearer, Gleaming Icon - 520
2x Yetis - 160
1x Sabretooth Tigers - 80
6x Mercenary Veterans, Accurate, Poisoned Attacks, Musican, Standardbearer, Brace of Ogre Pistols,
Banner of Discipline - 795
4499

En litt spesiell ogreliste. Faktisk ganske mye skyting/missiler. Tror jeg har et brukbart game her på papiret. Jeg har flere drops, og kan på sett opp skjeletter mot bruisers og barrow guards mot den siden mournfangs kommer på. Bordet blir counterthrust, og jeg gjør en liten feil som dikterer kampen og som irriterer vettet av meg..... Er ikke nøye nok med å måle hvor jeg plasserer vampire spawns. Tror jeg har satt de trygt - med ryggen til selvsagt så de ikke kan Frenzy baites, men han får plassert mournfangs innenfor 20 så de får en charge på dobbel 6. Det er 7 prosent sjanse for success og 93 prosent sjanse for fail. Feiler han den, blir han stående ganske offside halvveis bak en impassable. Men jeg trenger jo ikke skrive hva han ruller..... Selvagt går det inn. I tillegg får han en syk magifase som bare rydder alle tre units med bats. Så når jeg starter min første runde, er det uten chaff, og med mournfangs som har overrunnet langt innpå min halvdel og som begynner å true flanke på Barrow gurads og ikke minst bunkeren min. Blæh!

Resten av kampen blir egentlig damage control, og jeg synes faktisk jeg spiller riktig så bra. Mournfangs herjinger gjør at jeg må gå forsiktig med Barrow guards for å holde både dem og mercaneraries i front arc. Jeg får raiset dead en runde for å holde mournfangs i sjakk, får jeg slingshotter lorden min bort som en roadblokk. Han tar charge, de slåss resten av spillet, han er heldig som unngår å gi bort poeng da det står igjen 1 med fulle wounds (føkk parry!) og i tillegg står på en rekke break tests på rundt 5,6,7.

Men kan klarer å holde opp Barrow guards med sine to chaff units lenge nok til at han får isolert skjelettene. Så gjør han en good move: han har mulighet til å charge tusker helt i flank, og bruisers i front. Trolig nok til å ta de, men kan gå galt for ham også. Men i stedet venter han, han vil ha mercenaeries med også. Kun tusker helt går inn i flanke for å holde skjelettene på plass. Så klarer han å få blokkert Barrow guards med scraplings Swift reform shenenigans. Virkelig kreativ type, lærte et triks eller to. de sto 5 brei, han har ikke movement til conga line, og det å gå to rekker + 4 tommer er heller ikke nok til å stoppe Barrows. Men har reformer da to rekker, men slik at han ser EN ANNEN VEI. På den måten kan man omtrent diktere hvor man vil ende opp. Litt vrient å forklare i teori, men jeg kan vise i praksis hvis noen er interessert. På den måten får han neste runde charget merc + bruisers inn i front på skjeletter, og 70-80 bodies bare poffer.

En meget god spiller, tror han var topp 20 i antall poeng, over 80 totalt, og han er en av 2 på det tyske laget som var med og vant ETC i 2013. Men han gjør 1 feil i sene runder: glemmer at cadaver wagon har champion regel. Charger generalen sin inn dit, og med regen så må han ta breaktest på 5 med reroll. Kalrer det selvsagt. Scraplings rallyer på 5 uten reroll - selvsasgt - og lorden min får som nevnt ingen poeng for mournfangs. Vi drawer scenario,

Resultat: 4-16.

Den helt horrible starten dikterer kampen, jeg kjemper meg tilbake og er nær ved å nulle ut poengene han har tatt. Close, men ingen sigar. Men laget vant, stemningen var god, og jeg hadde fått litt tro igjen på at det var mulig å ta poeng med lista.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 11, 2017 2:05 pm
Kamp 3 mot Finland

Olli Katila, Orcs and Goblins
Common Warlord on Boar Chariot: General, Crown of Autocracy, Bluffer's Helm, Talisman of Greater
Shielding, Shield, Lance, Waaargh!, 600
Orc Shaman: Shamanism, Wizard Master, 4 Spells, Book of Arcane Power, Ring of Fire, 555
Cave Goblin Chief on Cave Gnasher: Shield, Light Armour, Lance, Bow, 126
Cave Goblin Chief on Cave Gnasher: Shield, Light Armour, Lance, Bow, 126
30 Common Goblins: Bow, Shield, Musician, 3x Shady Gits, Standard Bearer, War Standard, 340
30 Common Goblins: Bow, Shield, Musician, 3x Shady Gits, Standard Bearer, 310
20 Feral Orc: Paired Weapons, Bow, Musician, 280
20 Feral Orc: Paired Weapons, Bow, Musician, 280
10 Iron Orcs: Musician, 220
10 Iron Orcs: Musician, 220
3 Grotlings: 80
Git Launcher: Orc Overseer, 200
Git Launcher: Orc Overseer, 200
Gargantula: 480
Great Green Idol: BSB, 480
Total: 4497

Classic deployment og hold ground. Har en god feeling både etter pairing og deployment, han står egentlig bare rett overfor meg, men jeg er ikke veldig redd for verken skytingen eller magien hans. I tillegg gjør han etter min mening en feil i sin runde 2 når han løper opp ene flanken med Gargantula, men stirrer omtrent bare rett inn i en hill. Det gjør at jeg tilkaller coach og drøfter muligheten for rett og slett dytte knallhardt og satse på å rulle over ham. Føler sjansen er god for det.

Så jeg dytter. Hardt. Litt for hardt. Jeg blir litt overivrig, og tar en charge med skellies (som nå er 80-ish) på hans 10 iron orcs som står litt off center. Jeg tror det skal gå bra, men i ettertid ser jeg tilbake på det som en tabbe. Lykkes det, kan jeg reforme inn mot midten og "rulle" opp. Men det som skjer er at jeg dreper kun 1-2 stk, vi står der, han kontrer med gobliner i flanken, og så bare grinder han meg ned i løpet av 4-5 combat runder. [sensur] irriterende. Skulle bare stått med skellies innenfor 6 av objektivet sentralt. Da hadde de ikke dødd, selv om det hadde blitt vrient å ta objektivet uansett. For han har så [sensur] mange små units som han bare manøvrerer innenfor objektivet de siste rundene.

Vampire spawns bare feiler alt som er av Frenzy tester på ld 8, og charges ned av gnasher helter i flanke....

Han gjør en tabbe som jeg utnytter godt: blokkerer Barrow guards frammarsj med noe smått, men glemmer å blokkere lorden min på hjørnet. Så han charger ut mot hans green idol BSB som ikke kan gjøre annet enn å holde, og smekker ham ned. Men det får aldri særlig konsekvenser annet enn de poengene, han trenger vel ikke ta en enste ld-test av betydning.

Jeg må samtidig passe lorden min for hans chariot-lord for jeg tåler ikke en S8 charge derfra. Så får ikke brukt lorden særlig mer.

Det ser drawish ut både på poeng og på scenario helt til siste runde, da jeg gjør en feilestimering som kombinert ed vanvittig utur koster føkkings 4-5 poeng. Barrow guards har banket 10 iron orcs, og skal bare reforme så jeg får blokkert hans chariot lord fra å charge inn i combaten i midten (feral orcs og gnasher helt vs. zombies/vogn). Vi stresser skikkelig på tid med å få fullført, så jeg er ikke nøye nok. Tror jeg har ordnet det, men i hans siste tur mener han det er plass til chariot lord. Vi måler med laser, klokka tikker, jeg foreslår en 4+ for å bli ferdig med det. Han er enig, og ruller selvsagt 4+. Lord inn i kampen, det svinger den slik at zombiene crumbler, jeg går fra draw til loss på scenario på grunn av det, og taper litt på poeng også. Grusomt irriterende. Særlig fordi jeg runden før fikk en 11-6 fase i magi, men ikke klarer å få av en eneste evocation på zombies, som trolig hadde reddet dem uansett.

Resultat: 5-15

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 11, 2017 2:46 pm
Kamp 4 mot Tyrkia

Team Turkey
Cagdas -Tulmir - Coskun Kingdom of Equitaine
Favour of the King
Duke on Barded Horse (General, Shield, Fleshrender, Crusader's Helm, Virtue of Audacity, Questing Oath)
565
Paladin on Barded Horse (BSB, GW, Questing Oath, Hardened Shield, Warbanner, Virtue of Piety) 358
Damsel Mistress on Barded Horse (Level 4, 4 spells, Path: Divination, Ring of Fire, Scepter of Power) 490
15 Realm Knights (M,C,S (FC) Banner of Last Charge) 860
5 Aspirant Knights (Standard, Musician) 280
8 Grail Knights (Standard, Musician) 680
8 Grail Knights (Standard, Musician) 680
5 Yeomen Outrider (Throwing Axe) 110
5 Yeomen Outrider (Throwing Axe) 110
Green Knight 360
4493

Her skulle jeg spille secure target, ikke hold ground. Mener å huske det var for å beskytte en av de andre hærene våre i pairingen, for å holde den på hånda i siste utsett (som var hold ground).

Uansett, min oppgave og tanke her var egentlig å låse ned i 10-10. For tror ikke jeg kan gjøre særlig mer hvis motstander spiller korrekt. Jeg må velge en av markerne å "ta" og klumpe meg rundt, og så forventer jeg at ridderne snu/rygger og tar den andre markeren. Faktisk tilbyr motstander meg 10-10 før kampen, han virker litt lei og småsur, og ikke supergira på å spille egentlig. Jeg avslår selvsagt, har ikke reist til Salamanca for å ikke spille kamper.

Jeg får første runde, går litt opp, han re-posisjonerer litt, jeg går lenger opp, og så forventer jeg at han skal snu seg vekk og løpe. Men så feil kan man ta. Plutselig declarer han en charge med generalen sin - alene - inn i Barrow guards der barrow king står. Jeg bare: oooookei...... Vet han er stubborn i kontakt med T5, men han får jo rimelig mange angrep mot seg også da. Faktisk 5-7 S6 lethal strike (avhengig av om champion/Barrow king lever eller ikke) som treffer på 3+ i 9 combat runder MED DOBLE WOUNDS mot cavalry! Men det skal vise seg bare helt umulig å drepe denne lorden. Han ruller noen heeelt drøye saves. Jeg får gjennom minst 20 wounds gjennomm en hans 4+ med reroll saver omtrent alt. 3 går gjennom rusting til hans ward save, og han klarer alle 3. Bare helt klin kokos rulling og sinnsykt irriterende, for han holder opp min viktigste unit i denne kampen gjennom hele spillet, og det kommer ikke engang innenfor objektivet. Og så dreper han min BSB ganske tidlig da, og får poeng der. Tenk hvis generalen hans hadde gåt ned i runde 3 eller 4, i hans runde, og mine Barrow guards kunne charget videre... Han spilte med en helt vanvittig risiko i hvertfall....

Han dytter også ganske hardt med grail knghts, men jeg posisjonerer fint med skellies og zombies (der general står) så han tør aldri å committe inn i Barrow kampen. Jeg får manøvrert slik at jeg i min siste tur kan charge cadaver wagon inn i flanken til hans lord. Jeg vil da ha følgende combat res: charge, flanke, banner, tre rekker, muligheter for wounds. God sjanse for å breake ham. Men så failer vampire spawns Frenzy testet og må charge inn i kampen, slik at han er stubborn fordi han er i kontakt med S5... Sinnsykt irriterende. Og min andre unit vampire spawns? Han holder ene markeren med 5 aspiranter, min plan er å fly og banke dem med vampire spawns. Men feiler selvsagt frenzy check med de også - de hadde 9 fra general - og må charge inn i front på grail Knights.....

Tross all stang ut tror jeg at jeg klarer å drawe scenario: skellies er innenfor og en raise dead unit har blokkert hans realm-lanse. Tror jeg. Han greier å reforme og få den innenfor siste runde. Jeg trodde jeg hadde klart å plassere de slik at det ikke var mulig, men det var det visst. Jeg kunne gått lenger med dem og virkelig blokkert, men da kunne han charget flanke, og muligens overrunnet innenfor uansett. Ikke godt å si. Er bare litt lei av at så mange poeng i denne kampen som i forrige skal bli avgjort på millimetere i siste runde, til min disfavør. Synes for mange poeng deles ut på scenario, håper det endres noe til versjon 2.0.

Summa summarum tar han objektivet + litt poeng.

Resultat: 5-15.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 13, 2017 4:12 pm
Kamp 5 mot Irland:

Stephen Coleman - Daemonic Legions
Courtesan of Lust, General, 4 Spells, Lash of Lust, Shackles of Reality, Black Orb, Wizard Master, Aspect
Clawed Caress, Divination, 1240
Harbinger of Lust, BSB, 1 Spell, Barbed Claws, Blissful Bindings, Token of Lust, Wizard Apprentice, Aspect
Dance of Death, Divination, 500
15 Sirens, M, S, 280
10 Slaughterers, M, S, 250
24 Sirens, FC, War Banner, Aspect Clawed Caress, 600
2 x 5 Mounted Sirens, S, 200
2 Clawed Fiends, 220
Blood Chariot, 330
Blazing Chariot, 270
3 Crusher Cavalry, FC, Gleaming Icon, 410
4500

Igjen usikker på om vi gjorde rett i pairing. Vi pairet mot Irland sent lørdag for å kunne komme i gang fort søndag morgen. Jeg var førsteutsett, og fikk valget mellom denne lista og SA i hold ground. Måtte kikke kjapt på listene og ta en rask avgjørelse.

Uansett: det ble demonene. Courtesan er en av få monstre som generalen min faktisk er redd for. Courtesan dreper vampyrlorden rimelig sikkert, problemet er at det ikke er sikkert at jeg dreper han i retur..... Så var litt spent på hvordan Stephen ville spille Courtesanen sin.

Ganske forsiktig, skulle det vise seg. Vi rullet encircle map. Etter fire kamper har jeg jo skjønt at lista mi ikke bare kan gå på i midten slik jeg trodde på forhånd. Så jeg deployer veldig refused flank, og planlegger å dytte mot midten derfra, for å hindre at han kan løpe opp og rundt meg.

Jeg både får og får av occultism spell som reduserer Courtesans wepaon skill permanent, og samtidig øker min egen til 10. Det svinger faktisk den veldig, hvis han skulle finne på å charge inn. Men det gjør han ikke. Courtesan danser rundt og truer flanke/rear på Barrow guards. Og det er skummelt nok det, jeg tåler ikke en combo charge fra sirens i front på Barrow guards og Courtesan i flanke/rear. Mye av spille går med på å hindre at så skjer, med raise dead, rygging, flaggermus-blokkering. Men det gjør at Barrow guards ikke kommer seg fram for å conteste scenario. Og det er egentlig samme stoty all over again som mange av slagene i Salamanca. Skjelettene med vampyr dytter ganske hardt oppover, han må sette ting i veien, og jevnt over trader vi wounds ganske likt. Jeg tar siren cav, fiends, han tar flaggerums og vampire spawns. Men han har bare flere scoring units nær midten når vi slutter. Rett og slett.

Resultat: 7-13.

Veldig taktisk kamp mot en utrolig hyggelig motstander, ingen problemer overhodet. Selv om denne rapporten var litt kjedelig, var kampen spennende, og movement-fasen den alt-avgjørende hele veien. No room for mistakes.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 13, 2017 4:31 pm
Kamp 6 mot Wales

Kieran Showell (c) - Undying Dynasties
Pharaoh, General, Great Weapon, Talisman of Supreme Shielding, Crown of the Pharaohs - 520
Death Cult Hierarch, Hierophant, 4 Spells, Wizard Master, Evocation, Book of the Dead, Ring of Fire - 530
Architect - 160
50 Skeletons, Spears, M, C, S, War Banner - 550
23 Skeleton Archers, M, C - 316
2 x 5 Skeleton Scouts - 260
32 Necropolis Guard - Paired Weapons, M, C, S, Rending Banner - 809
3 x Battle Sphinx - 1350
Total - 4495

En ganske åpen kamp i hold ground. Men grøsser når vi får kartet: refused flank med den impassable i midten som jeg har klaget min nød om tidligere. Han vinner terningkastet, og deler selvsagt bordet slik at impassable gjør det nesten umulig for meg å få scoring units innenfor 6 av midten. Vurderer å bare spørre om han vil ha 13-7 og bli ferdig med det.

Men ser an deployment først. Og her mener jeg han gjør en feil som gjør det mulig for meg å spille. I stedet for å "stå høyt", deployer han utrolig langt bak. Og veldig refused flank. Det gjør at jeg kan deploye skellies til venstre for impassable, komme meg innenfor 6 av midten etter hvert, og så bare håpe/sørge for at de ikke forsvinner mot necropolis guards (har Barrow guards like ved for å støtte også). Og siden han ikke har noe på andre siden, plasserer jeg 20 zombies til høyre for impassable, som også kan gå innenfor 6 av midten etter hvert.

Det var nå i hvertfall en slags plan, selv om jeg frykter sphinxene. Med rette. Han dytter de hardt mot flanken til Barrow guards. Og han klarer å blåse vekk mine bats med pustevåpen etter hvert, så mister de road bumpene jeg hadde kalkulert med.

Jeg posisjoner slik at han aldri kan få mer enn 1 spinx inn i Barrow guards, men jeg har på et tidspunkt ikke så mye annet valg enn å sette lorden foran en av dem, og ta den andre på haka med Barrow guards. Spinx er vel noe av det verste Barrow gaurds kan møte, de får ingenting igjen for S6, og kan stompes....

Spinx vs. min lord: Han dreper meg over to combat runder (med S5!) og jeg klarer ikke drepe ham.... Hvis noen vil kjøre matte på det, vær så god, men det er syk uflaks. Jeg treffer og wounder på 3+ og har doble wounds, trenger altså bare få inn 3 stk.... Men lorden min går ned, og dermed kan lordens over-spinx joine den andre i å tygge Barrow guards, noe to stykker gjør med største letthet. Charge videre inn i zombies og knaske alt som er av cadaver wagon og zombies. (Rakk å evakuere ut necromancers.)

I midten charger necropolis guards inn i skellies i runde 4. Han gjør 0 wounds på min BSB første runde, og med parry+BSB bonuser mister jeg nesten ingenting. Men io neste runde ruller han vel 5 av 12 terninger 6 på poison, BSB går ned, og derfra går det ganske fort, 80-ish skellies forsvinner i løpet av 3-4 combat runder.

Zombiene har hadde håper skulle conteste scenario blir skutt bort/flammeringet bort. Jeg taper på alle fronter og bikker akkurat over den kjipe, nedre grensen.

Resultat: 0-20.

Tipp topp motstander som unnskyldte sin egen flaks etterpå. God stemning hele veien, hadde i det hele tatt veldig god kjemi med alle de 6 jeg spilte mot.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 24, 2017 5:57 pm
Det er på tide å legge vekk den vandøde for en periode, og prøve noe annet. Littegrann før ETC, og i et par kamper etter, har jeg spilt SA. Har vært veldig gøy. Er ute etter en allround liste som er litt med i alle faser av spillet. Som sjelden går ned stort. Som kan spilles defensivt mot en del med avstandstrusler, samtidig som den har fart og kjøtt til å kunne løpe ned rene gunlines. Som kanskje ikke vinner 20-0 hver gang akkurat, men som kan vinne bra om jeg selv spiller godt, om flaksen står meg bi, og om motstander spiller dårligere enn meg. Sånn det bør være, eh?

Da jeg begynte å forme lista, tenkte jeg slik: Jeg vil ha en Cuatl lord som leverer god magi både når jeg lener meg tilbake, og når jeg skal dytte. Løsningen jeg endte på, og som jeg er veldig fornøyd med så langt, er wanderings paths med 1 spell fra divination og 3 fra pyro. Pyro er gull på avstand. Divination garanterer meg Scrying, som er nydelig når det drar seg til nærkamp. Og med wandering paths får jeg trait spell fra Evocation, et annet nydelig nærkampsspell. Så gir jeg Cuatl lord jade staff, og vipps har jeg tre gode nærkampspells + 3 fra pyro.

Temple guards. Jeg har digget de i alle versjoner av Warhammer. Det har fått mye tyn i 9th, folk synes ikke de er gode nok/for dyre. Jeg kan ikke se at de er så mye dyrere/dårligere enn i 8th. Det er viktig at man har nærkampsmagi til dem. Det har jeg. Og så tror jeg at de får seg et løft i versjon 2.0 som kommer snart, så driller dem inn alllerede nå. Veldig trygg plattform for Cuatl lord å få jobbe med sine spells, god Points denial units, passer etter min mening godt i flere objektiver.

Er veldig glad i cowboyene til SA. De er steinharde. Tanky, og med evocation spell kan de breake både monstre, mounted chaos lords og medium size unites alene. Har spilt med to stk til nå, super fornøyd med de foreløpig. Har ikke flere fordi jeg vil ha poeng til en del skyting også, samt at det går en grense rundt 2-3 hvor mange bra Magic items man har å porsjonere ut. Jeg bruker det jeg mener er de to beste kit-ene: En med 1+ rerollable, den andre med 1+ 4++, begge med great weapon.

Core: Er ute etter 4-5 scoring units totalt. Med temple guards i boks trenger jeg 3-4 fra core. Ønsker en rimelig stor blokk som sammen temple guards kan beskytte hverandre. Går for en skrox blokk med 30 skinker og 3 kroxer. Mener at det er godt betalt å få putte kroxer i core poeng. Og synes 10 nakne sauruser er en veldig billig og god scenario unit, Cold blooded ld 8 gjør at de kan stå langt ute på flanker og vente.

Chaff. Spilte de par første kampene uten dedikert chaff, i min siste kamp prøvde jeg to units med snake swarms. Og likte det veldig godt. Samme pris som for 5 skink Hunters (som de fleste andre bruker). Men jeg liker chaff som kan tåle en Fireball og/eller en runde bueskyting. 10 wounds og ITP er kjekt der. Man kan stole på at slangene er der. Hvis motstander vil bruke skyting/missiler til å fjerne de - be my guest. Da går skinkene fri.

Skyting: Mener spearbacks er helt vanvittige for poengene, så vil ha 2x2 sånne. Punktum. Og poison skyting er bra, putter resten av poengene i chameleon skinks.

Så, min foreløpige liste er denne:

Cuatl lord: general, BSB, wandering path, 1 spell from divination + 3 from pyromancy (+ trait spell from evocation), jade staff, shielding scroll, 750
Veteran: raptor, Great weapon, armour of destiny, lucky charm, 410
Veteran: raptor, Great weapon, light armour, dragonhelm, dusk stone, 430
10 saurian warriors: 170
10 saurian warriors: 170
30 skink braves: 3 Caimans, musician, 560
28 temple guards: full command, war standard, 827
2 snake swarms: 110
2 snake swarms: 110
2 Weapon beasts: spearback, 240
2 Weapon beasts: spearback, 240
10 chameleons: 240
10 chameleons: 240
Total: 4497

Har fem kamper foreløpig, og ikke tapt ennå. Skal ikke skryte på meg sylkvass motstand, men det viktigste er at lista har føltes veldig trygg, veldig god - og ikke minst veldig morsom å spille. Har tatt 14-10-20-11-20 på de fem kampene, kun med minimale liste-forandringer.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 09, 2017 7:53 pm
Hei, lenge siden forrige update, men får litt for lite feedback til at jeg føler det er verdt tiden. Har heller begynt å legge ut korte Twitter-rapporter med bilder. Så er du interessert, gå på Twitter og søk opp kontoen @ETCNorway9thage

I det siste har jeg lekt meg med mye forskjellig mens vi venter på 2.0-updated. Dette er listene jeg har testet (og egentlig likt alle :) )

Dread prince: general, elven horse, heavy armour, lance, shield, dragonscale helm, midnight cloak, potion of strength, 586
Captain: BSB, elven horse, heavy armour, lance, hardened shield, aether icon, crown of scorn, 395
15 dread legionaires: speras, musician, 230
15 dread legionaires: spears, musician, 230
15 dread legionaires: spears, musician, 230
15 dread legionaires: spears, banner, gleaming icon, 240
15 dread legionaires: spears, 210
9 dread knights: musician, 488
5 Dark acolytes: 240
Raptor chariot: 190
Kraken: 360
Total: 4499

Scourge of wrath: general, supreme aspect, eternal sword, shackles of reality, 1080
Harbinger of wrath: crusher, blood sword, obsidian horn, 340
Harbinger of wrath: crusher, blood sword, horn of damnation, 380
10 slaugtherers: musician, 230
10 slaugtherers: 210
3 crusher cavalry: banner, aether icon, 415
5 hellhounds: ambush, onslaught, 365
5 furies: mark of wrath, 140
5 furies: mark of wrath, 140
Total: 4490

Mage: general, master wizard, 4 spells, path of pyromancy, asfad scholar, ring of fire, shielding scroll, talisman of shielding, 590
Commander: BSB, shield, spear of the blazing dawn, potion of swiftness, bronze breastplate, 299
30 citizen archers: musican, 560
5 highborn lancers: musician, banner, gleaming icon, 300
5 highborn lancers: musician, 270
28 lion guards: full command, flaming standard, 821
5 sword masters: 135
Giant eagle: 100
Reaver chariot: 150
Reaver chariot: 150
Sea guard reaper: 180
Sea guard reaper: 180
Fire phoenix: 380
Fire phoenix: 380
Total: 4495

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 10, 2017 7:49 am
Battle BoarInnlegg: 684Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Liker demon lista, men synes personlig det er litt for lite "cowboy effect" av ensomme Harbingers på Crushers. Har du lagt it noe om kamper med denne lista? I så fall har ikke jeg fått det med meg.

InnleggSkrevet: Ons Okt 11, 2017 8:39 pm
Hadde en kamp mot Lars sine BH. Cowboyene rocket brai 18-2-seier, dog med en solid dose flaks. Synes de er billige og skaper multi threats

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 2
24 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet