Forfatter Melding

<  Blogger  ~  Åsmunds Årcer og alviske ambisjoner

InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2018 4:42 pm
TrencherInnlegg: 71Bosted: OsloRegistrert: Man Mai 15, 2017 10:48 am
Jobber videre med orcene. Siste tiltak har vært å pynte basene. En del slavearbeid må til for at 40+ baser skal få grus, maling og gress, men resultatet ble bra. Velpyntede baser løfter modellene og regimenter ser bedre ut. Utfordringer er bare å finne motivasjonen til å starte på den tidkrevende jobben.

Bilde

Bilde

Denne uka fikk jeg også spilt en kamp mot Tim og hans geitekrigere. Hans hær begynner også å se bra ut. Spesielt hans karakterer på chariots med ekstra pyntede baser er kule.

Denne kampen hadde Tim makset ut alle poengene han kunne i karakterkategorien og hadde mange chariots. Min liste med Orcs & Goblins var helt uten skyting.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

[img]https://i.imgur.com/pdBChYv.jpg[/

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2018 1:45 pm
Helt kårka

Sist jeg spilte mot Tim hadde han fått til noen fete effekter med kork på basene. Det må jeg selvfølgelige herme etter.

Hadde noen troll å male, så det passet bra å prøve seg på fjell og stein på basene.

Svingte en tur innom Europris og kjøpte et sett med gryteunderlag i kork til litt over 50 kr. På IKEA har de vist enda billigere gryteunderlag, men å dra ens ærend til IKEA for litt kork blir i meste laget.

Vel hjemme kuttet jeg passelige biter av korkplatene og limet på basene. Korken hadde en tendens til å smuldre litt og det ble mye rusk på bordet. Noen av de litt større smuldrebitene passet godt som steiner.

Til slutt kom trollene på plass og resten av basene ble pålimt grus.

Bilde

Siden korken er smuldrete dynket jeg den i et lag utvannet PVA-lim for å forsegle materialet. Så ble lat grunnet svart med sprayboks. Alt som skulle bli stein eller fjell malte jeg Eshing grey, så to runder med drybrush av lysere gråtoner.

Delene av basene som skal være vanlig jord er malt i Dryad Bark.

Bilde

Til slutt pyntet jeg med litt static grass.

Bilde

Litt detaljmaling på trollene så er de klare til å momse dverger og annet snacks på slagmarken. :mrgreen:

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2018 3:16 pm
GhetorixInnlegg: 1969Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Lekkert!

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mai 02, 2018 8:47 am
Her om dagen skulle jeg spille en liten kamp mot brodærn og hans Sylvans Elves. Vi troppet opp på Outland for å finne et bord, men denne lørdagen var det vist turnering i X-wing eller noe annet romskipaktig på gang. Hele lokalet var smekkfult og oksigennivået enda dårligere enn vanlig. Ingen plass til en alv og en orc som bare ville slåss litt.

Skuffet satt vi oss på banen og suste hjem til meg for en alternativ kamparena. Jeg har gått til anskaffelse av en matte (kvalitet type mus), men mangler et bord/plater i riktig dimensjon. Løsningen ble gulvet. Skikkelig throwback til da vi var små.

Bilde

Bilde

Opplegget fungerte ganske greit. Heldigvis er vi ikke så gamle enda at vi tåler litt bøy & tøy.

Jeg stilte med følgende Orcs & Goblins liste

Iron Orc Warlord 285
War Cry 45

Wyvern 200

Shield 5

Paired weapons 10

Shady Shanking 55

Death cheater 90

Iron Orc Chief 160

BSB 50

Greentide banner 45

Basalt armour 35

Shield 5

Willows ward 15

Forest Goblin Witch Doctor 115

Wizard Master 225

Gargantula 500

Spider shrine free

Skull fetish 55

Core 1386

Orcs x 30 375

+ FC, Paired weapons

Orcs x 30

+ Fc, Spear/shield 435

Goblins x 20 180

+ M, bow/shield

Goblins x 42 396

+ FC, Shield/spear

Special 1208

Iron Orcs x 29 724

+ FC

Stone Trolls x 6 504

Brodern stilte med en blokk spydalver, en blokk dryader, 2 x 5 heath riders, 8 blade dancers, 10 pathfinders, 5 wild huntsmen, general på elg, bsb til fots i spydblokken og magiker på ørn.

De første rundene rykker O&G fremover under konstant beskytning. Min magiker på kjempeedderkop får inn en charge på heath riders etter å ha overlevde mer enn 40 pilskudd.

Skogalvgeneralen er litt vel frempå og charger fremover med wild huntsmen. Mot troll og min general på wyvern holder de ikke så lenge. Blokken med dryader får de også has på.

Blokken med spydalver er seigere. BSB'en har en oppgradering som gior hele uniten distracting om han får inn et wound, noe han gjør hver gang. Iron orcs får sitt å stri med og taper til slutt.

Goblin Witch Doctor får av Wrath of God som blir liggende til marinering i flere runder før den endelig går av. Totalt mister jeg flere modeller av magien, men magikeren på ørn går med i dragsuget.

Siste del av kampen blir en jekt på geriljaalver som alvene vinner.

Når generalen på Wyvern og den siste nærkampblokken flykter kaster jeg inn håndkle. Sjansen er liten for at 20 goblins kan utrette stort på egenhånd.

Bilde

Bilde

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mai 13, 2018 4:28 pm
Har mått malt litt i det siste, blant annet på en gjeng manlings. Fikk tak i Bretonnia-delen av starterboksen til 5th-edition warhammer fra Games Workshop. I tillegg har jeg noen empire state troops liggende.

Knektene og bueskytterne er fra 1996, så gammelt gull det her. Infanteriet får et gult/grønt fargetema. Knektene blir nok mer varierte.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2018 8:51 am
Rumble in the Jungle

Nylig spilte jeg en kamp med Orcs & Goblins mot Ivan og hans Saurian Ancient.

Jeg stilte med følgende liste:
Characters: 1890

Iron Orc Warlord 285 (690)
War Cry 45
Wyvern 200
Shield 5
Paired Weapons 10
Shady Shanking 50
Death Cheater 95

Iron Orc Chief 160 (265)
BSB 50
Basalt Armour 35
Shield 5
Willows ward 15

Forest Goblin Witch Doctor 115 (935)
Wizard Master 245
Gargantula 510
Spider Shrine 0
Skull fetish 65

CORE: 1367
Forerst Goblins x 48 492
+ Spear/shield + FC
+ Green Tide Banner 45
Feral Orc Eadbashers x 30 785
+ Spear/shield + FC
+ Greentide banner 45

Special: 1738

Iron Orcs x 29 733
+ FC
+ Green tide banner 45

Bridge Trolls x 6 460
Gnasher Dashers x 6 185
Goblin Wolf Raiders x 5 130

Death From Above
Git Launcher 185

Ivan stilte med følgende (etterhukommelsen)

Saurian Warlord general til fots.
Saurian Warlord on Alpha Carnosaur
Skink captain BSB on Alpha Pteradon
2 x Skink captains

19 Saurus handwapon/shield. Full command.
20 Saurus handweapon/shield full command
19 Temple Guards full command.

5 skink hunters
5 skink hunters
Snake swarms

Taurosaur with Ancient engine
Taurosaur

Vi spiller vanlig frontline clash deployment og secondary objektives var spoils of war (to markører/objectives der vi leggerut en hver).

Jeg velger side og velger den med en hill jeg kan sette git launcher på.

Bilde
Bilde

Bilde

Ivan stilte opp alle sine store dinosaurer på samme flanke for maks impact hits mot mine forest goblins. Han går først og bruker sin første tur til å gå frem med dinosaurene og forsiktige fremrykning med saurus.

Skinkene løper frem for å skyte, men klarer ikke å gjøre særlig skade.

O&G første tur: Wolf raiders charger skinks og vinner combat, løper ned flyktende skinks og overrunner inn i en blokk med saurus.

SA tur 2: Carnosaur og Taurosauruser erklærer combocharge mot forest goblins og alle kommer inn. Det blir rått parti, men forest goblins klarer å ta 2 wounds av Taurosaur with Ancient Engine før de flykter. Goblins blir løpt ned av alle dinosaurene som kom mer etter. De ruller høyt på over run og warlord på alpha carnosaur løper av brettet og må vente til neste runde for å komme inn igjen.

Temple guards med generalen charger goblin witch doctor på gargantula og chaff blir sendt frem for å hindre countercharge fra Iron Orcs og Eadbashers. Generalen utfordrer til duell og de tar noen wounds av hverandre. Templeguards vinner klart på combat resulution, men edderkoppen er stubborn på discipline 6 og står.
Bilde

Saurus flopper mot wolf raiders og får bare gjort 2 wounds. De to gjenværende ulverytterne er grønnskållinger med dødsfortrakt og ruller snake eyes (to 1-ere) på disciplinetesten og blir stående. :mrgreen:

Bilde

O&G tur 2: Gnasher dashers gjør et kamikazeangrep mot saurus warriors og tar en del wounds før de blir utslettet.

Trollene charger en skink capatin som er sendt ut av uniten sin som chaff.

General på Wyvern charger inn i flanken på taurosaur som løp etter goblins. Generalen gjør noen wounds og vinner combat. Taurosauren klarer ikke sin reduserte discipline test og blir løpt ned av general på wyvern som overrunner inn i den enste taurosauren.

De to siste wolf raiders dør. Iron Orcs spiser snake swarms og reformer og eadbashers tar den siste gruppen med skinks.

Goblin magiker på gargantula klarer å gi seg selv breath weapon, men trenger ikke å bruke det for å utslette saurus-generalen. Temple guard vinner alikevel på combat resulution, men for andre gang denne kampen ruller en goblin to 1-ere på discipline testen og blir stående uten problem.

Bilde
Bilde

SA tur 3: Saurus warriors charger inn i flanken på trollene, men klarer ikke å få dem til å flykte.

Den andre blokken med saurus charger Iron Orcs.

Warlord på carnosaur kommer inn på brettet igjen og prøver å stille seg opp mellom orc warlord på wyvern og resten av kampene på. Men han stiller seg akkurat ikke riktig nok for å blokkere line of sight til saurusene i kamp med trollene 100%.

Orc Warlord dreper den siste taurosauren og snur seg mot carnosaur og saurus/trolls.

Temple guards får gargantulaen ned i 2 wounds, men taper combat og mister steadfast etter alle angrepene tilbake fra eddekoppen, goblins og breath attack. De flykter og blir løpt ned av edderkoppen som akkurat er nær den bakerste saurusen i kamp med iron orcs.

Bilde

O&G tur 3: General på wyvern får inn en charge i flanken på saurus warriors over alpha carnosaur :mrgreen: og sammen med trollene spiser de øglene som flykter. Generalen flyr dem ned og trollene snur seg mot carnosaur.

Bilde

På motsatt flanke spiser Iron Orcs og Gargantula de siste saurus warriors.

Her velger Ivan å kaste inn øgleskinnet og det blir en stor seier for grønnskållingene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2018 2:04 pm
Litt sommerstille på bloggen for tiden, men her kommer en liten oppdatering.

Det fine været har ikke gitt så mye maletid, men har fått gjort litt. Har en del gnashers og gnasher dashers i malekøen. Nå har jeg fått malt ferdig noen og snekret sammen en Goblin King on Cave Gnahser. Goblinen er fra GW og gnasheren fra Windmaster Miniatures.

Bilde

Bilde

Siste kamp jeg spilte var med Orcs & Goblins mot Tim og hans Empire of Sonnstahl. Det endte med en knepen seier til de Grønne som stormet frem på skikkelig orcevis mot Tims overlegne gunline.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 21, 2018 10:20 am
Hvitløk mot Vampyrer

Bilde

Sist torsdag spilte jeg et slag mot Eirik og hans Vampyre Covenant. Vi har begge tenkt oss på Invasion i Kristiansand til høsten og trenger litt trening og listetesting.

Vi spilte encircle deployment og spoils of war

Jeg testet følgende liste:

Feral Orc Warlord (General)
War Cry!
Paired Weapons
Tuteks Guard
Pan of protective pinchin
Shady Shanking
Light Armour

Iron Orc Chief
BSB
Shield
Death Cheater

Forest Goblin Witch Doctor (Witchcraft)
Wizard master
Skull fetish
Gargantula

CORE
Forest Goblins x 42
Spear, Shield, Full Command, green tide banner

Feral Orc Eadbashers x 26
(Champion, Standard bearer, paired weapons, Green Tide Banner)

Special
Iron Orcs x 22
Full Commannd, Green Tide Banner.
Goblin wolf raiders x 5
Goblin wolf raiders x 5

Big N Nasty
Giant w/ Net
Giant w/ Net

Eirik spilte en liste med to vampyrlorder med spesialisering på nærkamp.
Generalen (wizard apprentice) til hest i en blokk med 11 Black Knights, den andre lorden (wizard adept) på en Zombie Dragon.
5 x vampyre knights
3 x vampyre knights
1 store murstein med skjeletter.
2 små grupper med zombies.
2 units med døde hunder som chaff.

DEPLOYMENT

Bilde

Eiriok deployer alt med en gang (fra sin venstre) 5 vampyre knights, begge zombieblokkene med chaff foran, kavaleriblokka med generalen, vampyr på zombie dragon, skjelettene og 3 x vampyre knights.

Jeg deployer (fra min høyre) Giant, wolf raiders, blokken med goblins, feral orcs med generalen, Iron orcs med BSB, magiker på Gargantula, wolf raiders og giant.

Begge vanguarder opp chaff.

VC tur 1:
En chaff løper opp for å blokkere Iron Orcs og ferals, den andre opp for å dekke venstre flanke. Vampyre knighst rykker frem på hver sin flanke. Sjeletter, zombie dragon, sorte knekter og zombies går frem på midten.

O&G tur 2:
Wolf raiders og giant på min høyre flanke charger hundechaffet. Lang charge for kjempen, men han klarer det. De døde hundene blir ekstra døde. Kjempen overrunner inn i zombiene bak. Wolf raiders reformer for å chaffe 5 vampyrknekter.
Andre gruppe med wolf raiders chaffer de tre vampyrknektene på min høyre flanke.
I midten charger ferals de døde hundene, lett match. Ferals gjør en post combat reform.

VC tur 2:
Generalen og blokken med knekter charger blokken med feral orcs, det samme gjør lorden på zombiedragen. Men bare riddereblokken kommer frem. Knektene og generalen gjør en del wounds, men orcene slår greit fra seg tilbake og blir stående på steadfast.
På min venstre flanke charger de tre vampyrknektene mine wolf raiders som flykter. Knektene gjør en failed charge fremover.

Kjempen og zombiene slår på hverandre. Den store blokken med sjeletter marsjerer fremover. Vampyrknektene til høyre charger wolf raiders som løper.

Bilde

Bilde

O&G tur 3:
Iron Orcs med BSB charger inn i flanken på knekteblokka. Wolf raiders på høyre flanke klarer rally og sette opp ny chaff for vampyrknektene. På venstre flanke charger kjempen inn i de tre vampyrknektene.

De to blokkene med orcer gjør kort prosess på de gjenværende knektene og vampyrgeneralen går i oppløsning på Combat Res. Iron Orcs gjør en reform og snur seg så godt de kan mot zombiedragen. Feral orcs snur seg mot de fem vampyrknektene til høyre.

Kjempen og zombiene fortsetter nærkampen. Kjempen til venstre slåss med vampyrknektene men kampen ender uavgjort.

Bilde

VC tur 4:
Zombiedragen charger inn i Iron Orcs. Skjelettene charger inn i gargantulaen. De må løpe gjennom en innsjø og noen drukner på veien (dangerous terrain).

Vampyrknektene til venstre vinner kampen mot kjempen som stikker av. Vampyrknektene på høyre flanke blir stående og kope i frykt for den store blokkene med hissige goblins.

Lorden på zombiedragen MÅ utfordre til duell og knerter Iron Orc champion lett, resten av uniten blir stående.

Skjelettene blir stående i kamp med gargantulaen. Skjeletter og zombies begynner nå å crumble fordi generalen er død.

Bilde

O&G tur 4:
Iron Orc BSB sier nei takk til en duel med vampyrlorden som isteden knerter mange Iron Orcs. Kjempen til høyre har slått en gjeng med zombies og baler med den neste.

Wizarden på gargantulaen får av Ravens Wing og løfter blokken med Ferals til en posisjon der de kan charge zombiedragen i flanken. :mrgreen:

VC tur 5:
Vampyrknektene til venstre går for å plukke objektivet i nærheten.

De siste zombiene blir slått ut, kjempen snur seg mot vampyrknektene.

Skjelettene crumbler i kamp med gargantulaen og går i oppløsning.

Lorden på zombiedragen moser flere Iron Orcs, men de blir stående.

O&G tur 5:
Feral orcs og gargantulaen charger hver sin flanke av zombiedragen. Vampyrlorden slår alt inn i gargantulaen og dreper den, men blir selv drept av orcene og combat res.

Wolf raiders, goblins og kjempen på høyre flanke omringer de fem vampyrknektene som bærer på det ene objektive.

Her må vi avslutte kampen fordi Outland skal stenge og vi blir kastet ut.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 04, 2018 10:04 am
Watch'it ya git!

I det siste har jeg hatt lyst til å begynne med terrengmakeri. Har ingen erfaring med det, om vi ser bort fra noen pappbiter jeg limte sammen for mange år siden.

I helga fikk jeg muligheten til sette i gang. Første prosjekt er et utkikkstårn for Orcs & Goblins. Siden "stilen" for grønnskållingene kan beskrives som kjapt & gæli gjør det ikke noe om byggverket ikke er helt i water og at det blir ganske røft.

Materialene jeg bruker er:

Jackofoam XPS (kjøpt på byggmaker på Brobekk)
Div pinner til modellbygging (fra Panduro hobby)
PVA lim
Superlim
Sort og Brun maling fra Panduro.
Tapetkniv
Papp
Fruens hagesaks

Først kuttet jeg ut en base av papp. Så skar jeg jeg til en passende bit av Jackofoam XPS. Her er det lurt å bruke en skarp kniv for å kutte rent, min har begynt å bli sløv så det ble litt pirkejobb for å fjerne uhumskheter. Limte foamen på basen med PVA.

Kappet til pinner som skal bære konstruksjonen og satte dem litt ned i foamen i en røff kvadratisk form. Limte dem fast med PVA. Kappet til flere pinner for å feste bærestolpene sammen og begynte på plattformen.

Flere "ispinner" ble kuttet opp og kuttet til slik at de ble spisse i den ene enden. Bruker disse som vegger rundt plattformen. Limte også på noen "støttestokker" til bærestolpene.

Hele basen ble først grunnet med en miks av PVA og vann, så ble hele stasen grunnet med sport maling. Byggverket ble så grunnet igjen med brun maling.

Kom på at jeg hadde glemt å lage en stige, så det fikk jeg lagt til.

Nå gjenstår det å flikke på plattformen, drybrushe lysere trefarger, fikse noen ornamenter som skriker Orcs & Goblins og male/pynte basen skikkelig.

Legger ved noen bilder av prosessen så langt:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Sep 08, 2018 9:28 am
Invasion

Helga 15. - 16. september arrangeres turneringen Invasion i Kristiansand.For 9th age er det lagturnering og sammen med Tim og Trond skal jeg rulle nedover mot sørlandshovedstaden.

Dette er min første lagturnering, så ander ikke hvordan det vil gå.

Til Invasion stiller jeg med følgende liste:

Feral Orc Warlord (general), War Cry!, Paired Weapons, Tuteks Guard, Pan of protective pinchin,
Shady Shanking, Light Armour. 470
Iron Orc Chief, BSB, Shield, Death Cheater. 310
Forest Goblin Witch Doctor, Wizard master (Witchcraft), Skull Fetish, Gargant
ula. 915
Forest Goblins x 42. Spear, Shield, Full Command, green tide banner 482
Feral Orcs Eadbashers x 26. Champion, Standard bearer, paired weapons, Green Tide Banner. 654
Iron Orcs x 25. Full Command, Green Tide Banner. 697
Goblin wolf raiders x 5 Light lance, shield, bow 140
Goblin wolf raiders x 5
Light lance, shield, bow 140
Giant, Nets 345
Giant, Nets 345

Karakterer:

General Gublub i rødt, flaggbærer Bagdagh Onetooth og heksedoktor Biznog Brainbusta på gargantula.

Bilde

Core:

42 Forest goblins med spyd, skjold og Green Tide Banner.

Bilde

26 Feral Orc 'Eadbashers med paired weapons og Green Tide Banner.

Bilde

Special:

To grupper med 5 goblin wolf raiders med light lance, shield and bows.

Bilde

25 Iron Orcs med Green Tide Banner

Bilde

Big N' Nasty

To giants med nett

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2018 7:42 am
FennbladeInnlegg: 140Registrert: Tir Mai 12, 2015 1:48 pm
Ser bra ut, lo godt når jeg leste nava til heletene spesielt "heksedoktor Biznog Brainbusta" :)

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 6 av 6
86 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet