Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Fre Aug 19, 2016 8:31 pm
JuggernautInnlegg: 1346Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Lager meg en aldri så liten blogg jeg siden det nå var en ny forums avdeling. Poster bilder og kanskje noen kamprapporter hit.

De fleste kjenner meg jo sikkert fra før av, men jeg heter jo da Karl-Erik Hansen, er 22 år, og har spilt warhammer siden ungdomsskolen, men kompetetivt siden 2011.

Formålet med denne bloggen er at jeg skal tvinge meg selv til å spille 200 spill før neste års ETC (som jeg forhåpentligvis blir en del av igjen som et lagmedlem av Team Norge), om det blir med videorapport, eller tekst så får vi se.
Noen rapporter blir veldig basic med kunn tekst, noen med stillbilder og kommentarer til i video format, og kanskje jeg krydrer med litt live video battle reporter (dette blir mest sannsynlig ikke turneringsspill da jeg ønsker å ha maks fokus på det og de gangene jeg har gjort det tidligere har det blitt litt i veien for meg selv).

Kommer også med malebilder ol etterhvert som det kommer. Maler jo ikke fint i det hele tatt, men får hjelp av Marius Brunborg som er en over middels flink maler og sammen er vi dynamitt.

Kan i tillegg finne på å poste det jeg gjør av kommisjon her ut over høsten. Er som sagt ikke noe kjempe maler, men noen er faktisk villige til å betale for arbeidet mitt i å med at jeg er flink til det grunnleggende og får ting gjort i store kvanta til lave priser.

Sist endret av Kalerith den Tor Jul 27, 2017 9:12 pm, endret 17 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 21, 2016 7:20 am
JuggernautInnlegg: 1359Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Gode greier! 200 er mer enn annenhver dag, så her forventer vi omtrent daglige oppdateringer :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 21, 2016 6:12 pm
GhetorixInnlegg: 1968Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
200 eh? Løkke tel!!

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 21, 2016 8:01 pm
ThornInnlegg: 784Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Det er minst 4 i uka i 52 uker, slett ikke umulig med litt prioriteringer og ingen unger el som stjeler tid ;)

InnleggSkrevet: Søn Sep 11, 2016 9:57 pm
JuggernautInnlegg: 1346Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
NR 1 Torger Klætte WotG
Torgers liste:
Lord: General, Wrath, Wasteland Steed, Ogre Sword, Dragonscale Helm, Talisman of Supreme Shielding 330pts
- Harbringer: Battle Standard Bearer, Wrath, Wasteland Steed, Shield, Lance, Banner of Discipline, Gem of Fortune  245pts
- Wrathpriest: Wastehardened Skin, Sword of Strength, Crown of Scorn  180pts
- 23 Warriors: Wrath, Halberds, Full Command Group, Flaming Standard 444pts
- 12 Warriors: Wrath, Halberds, Standard Bearer, Musican  216pts
- 5 Warhounds  45pts
- 5 Warhounds  45pts
- 5 Warhounds  45pts
- 5 Warhounds  45pts
- Wasteland Chariot: Pair of Wasteland Steeds, Wrath  105pts

- Wasteland Chariot: Pair of Wasteland Steeds, Wrath  105pts

- 7 Knights: Wrath, Full Command Group, Stalkers Standard, daemonic weapons  353pts
- 7 Knights: Wrath, Full Command Group, Banner of Speed, daemonic weapons  338pts

Total 2496 p

Min første kamp på vei mot 200 og den første på Invasion.
Ble en noe myk start i og med at Torger er en gammel rev på vei tilbake inn i spillet igjen med en myk liste, og jeg trolig er på toppen av mitt game etter å ha dratt et lass av erfaringer tilbake med meg fra Hellas og Athen.

Min liste for denne turneringen var:
Army: Orcs & Goblins

Common Orc Warlord, Plates of Tuktek, Talisman of Supreme Shielding, Great weapon, Divine Icon.  235

Common Goblin Shaman, lv 1 (Litle Green), Dispel scroll 95

Common Goblin Shaman lv 1 (Litle Green), Ring of Fire 85

Feral Orc Chief, bsb, Flaming Standard, Mithril Mail, great weapon 135 

Feral Orc Shaman (Wilderness) lv 2, Tome of Arcane Lore 110 

45. Cave Goblins, short bows, 3 mad gits, banner, musician 205

45. Cave Goblins, short bows, 3 mad gits, banner, musician 205 

46. Feral Orcs, spears, bows, full command, standard of dicipline 439

5. Gnasher Dashers  60

5. Gnasher Dashers 60

5. Gnasher Dashers  60

Splatterer, bully 100 x 2 

Doom Diver 90 

Gargantula w. web launcher 255 x 2 

Total: 2499

Basicly en videreutvikling av listen min fra Athen. Ballehard for de aller fleste å møte, med drøyt 150 skudd og noen templater to boot.

Jeg husker sånn ca spellene jeg fikk, men kastet stort sett goblin signaturen og fireball jevnt over i turneringen uansett.
Mener jeg hadde noe sånt som 0,0 fra goblin lore og 0,1,3? Fra Wilderness.

Vi skulle spille classic deployment og hold ground.

Jeg deployet sentralt setter ut alt og går først, Torger en del mer spredt ut. Han hadde knights og warriors i midten flankert av chariots og warhounds på de ekstreme flankene, mens den ene knight uniten tok ly ute på den ene flanken slik at jeg ikke hadde los med katapulter og div.
Basicly det som skjer er at jeg står å skyter, knerter chariots med katapulter, den ene tar 3 wounds, spiser en gnasker dasker unit før den tar kvelden. Hundene blir får repetetive magiske missiler i trynet og løper avgårde med halen mellom beina.

Jeg sikter med doom divern etter knightsene med karakterne i og de går ned sakte men sikkert. Tror det er i min T3 så dør Torgers bsb fra min katapult fordi han har mindre en 5 R&F igjen i uniten og da kan jeg snipe.
Dette gjør at Torger prøver å gå skaffe seg noen poeng og charger en goblin unit som går ned etterhvert. Jeg har imens dyttet forbi disse gutta med hovedblokken og inn mot midten for å sikre objektivet sammen med den andre goblin uniten mens jeg dytter med spidern for å sette opp en T6 charge inn mot objektivet.
Jeg declarer charges inn med orkene og spidern, men de failer terror og torger ruller deretter dobbel en og da går alle mann ned i et stort jafs fra edderkoppen min. Trolig bare en utsettelse på det uungålige, (at jeg tar objektivet, men ble en del lettere pga dette.

Jeg har 14-6 i victory points, men scenariet svinger det til en 17-3 til meg.
Satser dog på at Torger kommer til Winterfall med en hardere liste og gruser meg skikkelig.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 14, 2016 11:58 am
NR2 Hallvard Haugen

I runde to fikk jeg den sent påmeldte Hallvard. Som jeg sa så mente jeg at jeg automatisk burde få 20 siden Hallvard hadde blitt smuglet inn i nattens mulm og mørke med tidenes ballbuster liste. Eller egentlig ikke siden vi er jo bli vant til å se Hallvard med drøy 75 stutte modeller med noe nasty spesial regler og unbreakable...

Selv om Hallvard er en jævel på brettet er han også en veldig koselig type rundt brettet så vi fikk delt en kaffi med litt atåt så rammene for en god kamp var i høyeste grad på plass.
Vi skulle spille skrå deployment og cap the flags.

Hallvard hadde ikke sendt inn liste, men han stilte med noe sånt:

Trone lord med D3 wounds og noe snadder
Shieldbearer lord med noe snadder og mulighet for å ambushe med miners.
2-3 små blokker med kaste våpen og bannere.
En stor blokk med greybeards
3 x 25 seekers aka slayers
10 miners
2 Grudsj bøstere

En interessant liste å møte. Jeg estimerte en jevn kamp, terningene kom til å avgjøre hvorvidt jeg greide å holde pushet. Jeg satte meg i et hjørne siden da kunne jeg tvinge miners inn på en ugunsig plass og samtidig så måtte jo Hallvard daffe bort til meg uansett.

Long story short: Hallvard dytter, jeg trader bort spiderne mot units med slayers som diverter bort fra mitt senter og hvor de fleste poenge mine ligger.
Hallvard har en del faktorer som kommer ham til gode:
- Jeg kaster noe sånt som 10-11 misfires. (Hvor omtrent 7-8 av dem hadde gitt meg hits på slayers/grudsj bøsters.
-Hallvard greier en 9 på terningene overrun med swiftstride inn i goblinsene mine med kongeblokken som gjør at jeg ikke får skutt 3 x fantikere på ham.
- Jeg har 4 x 3+/2+ angrep fra lord, og 6 4+/5+ angrep hvor jeg ikke greier å knerte de 3 slayersene som står igjen. Kun to går ned og en står tilbake. Pga hvordan jeg har plassert karakterene mine så får jeg ikke reformet dem slik jeg vil og derfor får jeg kongeblokka i flanken. Dette gjør også at Hallvard kan charge forbi fantikerne og slipper 6 D6 hits på kongeblokken.

Hallvard knuser da inn trynet mitt og samler sammen restene utenom en spider.
Jeg har ryddet tilstrekkelig at jeg får med meg et fattig poeng.
Resultat: Tap 19-1

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 19, 2016 12:42 pm
NR 3 Håkons Sylvan Elves

Siste runde på Invasions første dag og etter to artige kamper var jeg klar for mer.
Med de to øverste bordene fullsatte med de andre ETC spillerne på laget så følte jeg presset om å klatre oppover for å henge med de andre gutta på tabellen.

Jeg vet ikke allverdens om Håkons spillerfaringer, men han gjorde en del feil som kom av at han så veldig sliten ut etter en lang dag med wargaming. Hvis jeg har rett i at dette var hans første turnering så er det definitivt ikke bare bare å kjøre på med 8-9 timer med spilling nesten i et strekk om man ikke er vant til det.

Håkons liste var:
Dryad Matriarch, General, Lvl 2 Wilderness, Oaken Crown, 110
Thicket Shepherd, BSB, Entwined Roots, 160
Druid, lvl 2 White, 110
10 Sylvan Archers, Black Arrows, Standard, Musician, 150
10 Sylvan Archers, Black Arrows, Musician, 140
10 Sylvan Archers, Black Arrows, Musician, 140
24 Dryads, FCG, 302
5 Wild Huntsmen, shields, 160
5 Wild Huntsmen, shields, 160
5 Thicket Beasts, FCG, 285
5 Blade Dancers, 75
5 Blade Dancers, 75
10 Sentinels, Hawkthorne Poison, 145
Treefather, 215
Treefather 215
Eagle 50

Kjapt oppsumert: Vi spilte Secure target med classic deployment.

Jeg skyter ut Håkons tremann tur 1, han avanserer forsiktig, men glemmer desverre helt ut skytefasen sin. Dette preger spillet i stor grad etterpå pga at jeg får stå å skyte ham uten å være nevnerdig bekymret over reprisalier. Den ene flanken har han mistet helt momentet på siden tremannen der gikk ned og den andre dekker jeg med edderkopper. Ender 15-5 på VP chartet. Han sikrer seg det ene objektivet med sine Treekin, mens ferals står på mitt sammen med en unit med goblins som gjør at han effektivt ikke kan konteste det siden han kun har dryader i nærheten.

Trengte en seier her for å henge med resten av ETC gutta oppover i systemet så dette smakte godt. Håkon var en noe sjenert kar, men han var en koselig kar når man først kom litt over den første kneika :) Håper å få se ham på flere turneringer i fremtiden.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 19, 2016 12:51 pm
NR 4 Hans Andreas Blom og pest demoner

Hans sin liste var:

Hans Blom, Daemon Legions
-Harbinger of Pestilence on Pestilent palanquin: General, bloated putrefication, level 2, path of disease, bloated putrefication, halberd, skull of cacophrax, token of pestilence, 290
-Harbinger of Pestilence on Pestilent palanquin: BSB, halberd, bloated putrefication, level 2, path of Disease, war standard, seventh seal, 330

25 tallymen: FCG, 310
25 tallymen: FCG, Banner of Discipline 335
3 Crusher Cavalry: Banner, Gleaming Standard 175
2 x 5 Furies: 70
2 x 2 Clawed Fiends, Paired Weapons: 110

6 Pestilent Beasts: 360
2 x 3 Blight Flies: 170

Jeg skulle selvsagt spille mot pestveggen i det værst tenkelige oppdraget for meg som var Breakthrough. Det var en lost cause før jeg begynte og jeg var egentlig ganske innstilt på å få en 13-7 i fleisen (noe som det også ble).

Jeg satte meg basicly i midten og fyrte av med det jeg hadde, mens Hans gjorde det eneste fornuftige og dumpet alt sitt på sin høyre flanke og spaserte over bordet til en komfortabel 13-7 seier. Jeg klarte ikke å blåse bort nok poeng til at det utgjorde noen relevant forskjell. (Tror jeg hadde noe som 100 poeng opp på ham i VP). Jeg prøvde å deise ferals inn i en tallymen blokk og pest beist for å se hvordan det gikk. Svaret var vel at om vi hadde hatt tid til en siste runde hadde nok Hans vunnet. Men gikk kun inn for å se om jeg kunne force en instability test før kampen var over, noe jeg ikke fikk til da vi gikk inn i en perfekt uavgjort.

Som alltid mot Hans en taktisk kamp, litt mindre all inn enn forrige gang vi spilte, men neste gang klarer jeg forhåpentligvis en seier mot den hersens pest veggen.

There will be a next time mr. Blom.

Resultat: 13-7 loss.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2016 5:53 pm
NR 5 Trond Carlsen og hans slosse alver (SE)

Trond sin liste:
Forest Prince, General, Forest Guardian Kindred, Whirlwind Blade, Armour of Fortune, Divine Icon, 270 pts.
Chieftain, BSB, Forest Guardian Kindred, Sacred Spear of Cadaron, Hardened Shield, War Standard, Light Armour, 175 pts.
Druid, Level 2 Heaven, Dispel Scroll, 130 pts.
Druid, Level 2 Heaven, Tome of Arcane Lore, 110 pts.
34 Forest Guardians, FCG, Shield, Amryl's Banner, 399 pts.
17 Sylvan Archers, Musician, Standard, Black Arrows, 234 pts.
27 Forest Rangers, FCG, Elven Cloak, Stalker's Standard, 404 pts.
3 Kestrel Knights, Shield, Light Armour, Skirmish, 153 pts.
5 Sylvan Sentinels, Champion, Hawthorn Points, Scout, Paired Weapons, 95 pts.
1 Forest Eagle, 50 pts.
1 Forest Eagle, 50 pts.
1 Treefather, 215 pts.
1 Treefather, 215 pts.

Total: 2500 pts

Jeg liker konseptet til Trond, sinte alver med I 5 og gweps med stubborn er ganske artig, og den lorden er knallhard. I tillegg så har han fem heavens spells som med kometen tvinger hjørne hærer ut på brettet og danse, samt at han kan sette opp en del digge kombinasjoner med heavens. (Som jeg smertelig fikk erfare.)

Jeg synes Trond satte opp overraskende defensivt etter hva jeg trodde han skulle gjøre og prøvde å benytte seg av et hus, men jeg tror han hadde vært bedre tjent med å gå på motsatt flanke for å dytte med breiest front.
Listen hans tåler ikke å stå i stand off mot meg så hadde jeg vært ham hadde jeg trykket maks frem med alt.

Jeg og Trond kom litt skjevt ut til å begynne med fordi han misforstod meg når jeg trillet artilleri terningen. Jeg kastet hit miss terning+en vanlig terning. I 9th så bruker man da kastet resultatx2 og 6-er som misfire. Dette misforstod han/jeg var ikke tydelig nok på dette, han målte opp og sa jeg traff og da tenkte jeg naturlig nok ikke på dette. jeg burde ha målt selv heller for å unngå misforståelser.

Dette kommer frem i T2 etter jeg har skutt ut hans andre tremann og vi finner ut at den ene garantert hadde overlevd siden den kun skulle hatt et partial hit istedenfor et direkte treff. Trolig hadde den andre også det, men siden Trond har presisert tidligere at vi ikke skal backtracke en fase så blir vi enige etter litt om og men om at han skal få den ene tilbake, men den som røk i første tur er stadig gone. ¨
Blir lite dramatisk når den ryker i neste runde alikevel, men mener at jeg oppførte meg fair når uhellet først var ute, og har ikke noe dårlig inntrykk av Trond av den grunn da jeg forstår hans frustrasjon i øyeblikket.

Etterhvert så ryker det flere og flere alver og jeg spiller godt og trykt og Trond kjører en hail mary, (idiotisk av meg at jeg lot ham få den da jeg hadde flere anledninger til å rygge opp med uniten min), men han får spyda inn i ferals og har en god magi fase og får inn Blizzard og at jeg må rerolle hitsene mine, jeg hadde ikke nok terninger til å stoppa ham da han hadde 2x blizzard. Med hell burde jeg heller ha fokusert op reroll hit spellen og forsøkt å stoppe den. Scrollen hadde jeg brent på en IF komet i første runde.

Han knuser dem og løper etter meg, men pga måten warmachines står til så løper de av brettet. Dette triggrer fanatics og i begge unitsene mine som gjør at jeg drastisk reduserer spyd gruppa hans og får i tillegg en edderkopp inn i flanken. Dette holder i massevis og de dør. Spideren tar 2 wound da han må sidesteppe oppå en fanatic, og enda 2 da han løper gjennom en etter dem.

Blokken med lorden hans og gwep dudes har blitt skutt ned til det ugjenkjennelige og Rock lobberen min sniper de siste to gutta. Resten hadde gått ned til web launcher, rock lobbere, magi og doom diver (en salig blanning av alt). Lorden hadde han løpt ut av unit.
Han knerter også en warmachine med kestrels.

Vi får ikke spilt lengre enn ut T4, men jeg tror ikke det hadde endret resultatet noe drastisk.
Det ender 14-6 til meg på bannere, da han har mistet 2 og jeg kun 1.

Oppsummering av Invasion
Havner totalt på 7/18, men det skal sies at to av de som havnet over meg fikk walk overs og tok da 20 pts. Lå kun 7 poeng bak tredjeplassen og mener jeg burde ha hatt de 7 mot Hallvard i kamp 2 hadde jeg trillet gjennomsnittlig. Men men skitt au.

Overall med listen så tok den 10.8 poeng i snitt mot middels motstand på Norsk basis og det var jeg greit fornøyd med. Den presterte jevnt og bra, men den evner ikke helt å dra iland de store seierne men skal på papiret sjeldent gå ned tungt. Med hell skulle jeg gjerne ha valgt et annet kit på lorden min, men han kom ikke akkurat i meningsfylt kamp gjennom turneringen hvor det å ha den loadouten på karakteren min skadet meg noe særlig.
Det merkes også hvor forsiktig man må være med å spille såpass mange poeng i en frenxy blokk noe som er en ganske stor utfordring med unruly så står man på LD9 frenzy tester. Det kan fort koste meg et game og det gjorde det tross alt i Athen.

Når jeg titter tilbake på de fem kampene så tror jeg at listen jeg hadde i Athen kunne gjort det godt på denne turneringen.
Første kamp hadde vært enda tøffere for Torger med et ekstra monster å hanskes med, 2 kamp hadde vært mer krise for min del da fanatikerne reddet meg inn igjen i kampen big time. tredje kamp hadde nok endt ganske likt selv om doom diveren stod frem som en helt mot begge alve hærene jeg møtte.
4 runde hadde vært vesentlig bedre for meg å ha dobbel vill magi mot hans da jeg ikke aktivt kan søke konfrontasjon og han knuser trynet mitt over tid pga flere trusler hvis jeg kommitter på det. (Noe jeg kun gjør for å teste siden jeg vet at vi ikke har tid til en hel runde til).

Invasion generelt var alltid gøy. Den turneringen på norsk jord som jeg gleder meg mest til hvert år og i år var den tilsvarende bra.
Shoutout til Christopher, kjempe jobb som alltid!
Håper også at jeg får se flere av de som kom på Invasion på mitt arrangement Winterfall i November.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2016 12:53 pm
NR 6 vs Valentino og hans SE

Jeg ville kjøre samme listen en gang til etter Invasion.
Valentino hadde noe relativt vanilla SE.

2x1 Druid lev 2 with tome, dispel and wyscan (Begge med High)
Matriarch lev 1 oaken crown
Shepherd bsb entwined root
2x10 archers with black arrows and st
29 dryads FC
2x5 wild hunters
2x7 dancers
2x3 skirmish kestrels 4+
5 thicket beasts FC strength 5
2x10 sentinels with poison

Vi rollet det absolutt værste scenariet for meg som er Breakthrough. Med feite M4 blokker er det langt fra et ideelt scenario for meg.

Kort fortalt, han fikk ikke cataclysm som spells, hadde han det så hadde det vært en helt annen kamp, men uten det så var han nødt til å comitte maks for å kunne true meg skikkelig for å ta noe nevnverdige poeng.

Med ETC listen så hadde denne match upen vært veldig vrien å spille. Nå med et lass buer og 2 garanterte magiske missiler så hadde jeg mye mer kontroll i kampen.
I tillegg så setter han seg så å si i et hjørne fordi han overvurderer punchet fra ferals. Og han gir meg minst en draw i scenario, noe jeg ALDRI skal kunne få med denne listen i breakthrough, men han gjør at spiderne mine er helt offside.

Valentino prøver å skape en mulighet med kestrels, men det er et bait fra min side hvor jeg gnashers stående klar og jager dem bort. Han får ikke trukket ut fanatikerne heller.
De fleer over ferals og blir løpt ned i tur og orden. Den andre uniten med Kestrels blir også drept av en unit med gnashers.
Iløpet av spillet så reduserer jeg store deler av hans archers og scouts til han kun har et banner igjen i den ene uniten. Spiderne mine eskorterer en unti med night goblins over bordet og inni hans sone og glefser nedpå hans wardancers som skal prøve å beskytte sonen fra meg.

Etter det så skyter han stort sett hele spillet på ferals og i siste tur charger gir han meg i praksis valget, enten bli charget av treekin eller dryader. Jeg har en chaff unit å bruke og får kun chaffet en av dem. Chaffer dryader, satser på at jeg skal klare å rydde nok wounds på treekin til at de ikke får slått bort steadfasten min. Dette greier jeg akkurat. Med noen dead on acurate doom diver og rock lobber skudd så ryker begge magikerene hans og det er vanskelig å kaste combat buffs når man er et pulverisert kadaver. Desverre så får jeg ikke treff også mot banner karen som løper inn 3 scenario poeng. Jeg kunne fokusert ham først med katapultene, men landet på at jeg ville heller ta bort combat potensialet hans og gi ferals en bedre sjanse for å holde, hadde blødd en del mer poeng om de hadde løpt enn på å gi draw på scenario.

Husker ikke helt utfallet om det var 12-8 eller 11-9 det endte til meg, men jeg tok hjem en seier iallefall.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2016 1:16 pm
NR 7 vs Lars Mortens knekter (KoE)

Min liste for denne omgang var:
Great Khan w. Khadgais maul, divine icon, bluffers helm, headhunter.
Khan bsb, razor standard, gwep
Shaman lv 2 ( butchery), gwep, ekstra spell, fire ring
Shaman lv 2 (butchery) gwep, scroll
14. Tribesmen, full command, banner of dicipline
12. Bruisers, banner, muso
Sabertooth Tiger
Sabertooth Tiger
2. Tuskers w. ironfist, banner, gleaming pennant
Frost Mammoth
Frost Mammoth

Lars Mortens liste var sånn ca:
Audacity Duke
Renown Duke
lv 4 m white
lv 1 scroll w. heavens
bsb med dragelanse
2 busser (1 aspirant og 1 questing?)
en scout/vanguard gruppe med knights
en haug med chaff. Mener det var noe i retning av 3x yeomen og 3 x aspirants?

Vi spiller Hold Ground og vanilla deplyment

Jeg setter meg litt til siden, men gjør en brøler i deployment da jeg placer Bruisers for sentralt og Tribesmen til siden. Jeg gjør også en feil med Tribesmen da jeg skal flytte opp i T1.
Men er fryktelig vanskelig å komme inn noe godt sted for meg pga den abnorme mengden chaff Lars sitter på. Basicly uansett hvor jeg kommer til å prøve meg inn henn så kan han chaffe meg.
Han har meg i knipetanga fra starten av med de scouting vanguard knightsa som tok meg litt på senga.

Det er utklassing og Lars vinner fortjent med 20 og tabler meg etter noen litt heldige terningkast når det trengs. (Typ kaster 5-6 på Ordnance mot generalen min bla. Litt heldig, men det kan skje).

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Nov 28, 2016 1:38 am
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post496219
Startet opp her også i blogg seksjonen. Tenker å ha litt blandet drops der, mest battle reports her, mer bilder og hobby relaterte greier der. Har en rekke rapporter som jeg kan spytte ut her når jeg får tid, men de blir i så fall hurtige greier og kjapt oppsummert siden det er blitt ganske lenge siden jeg spilte en del av dem.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Des 03, 2016 6:39 pm
To korte rapporter oppe på bloggen fra eskaleringsliga. 2000 poeng for de som vil lese det.
08 og 09.

Sist endret av Kalerith den Tir Des 06, 2016 1:50 am, endret 1 gang

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 1:49 am
Nr 10 vs Jarle
Tanken er å skvise ut de siste rapportene av 1.1. Begynner å bli en stund siden, men skal prøve å bli flinkere å holde det ved like.

Jeg hadde den ogrelisten som er skrevet tidligere.

Jarle hadde for anledningen lånt Lars sine orker og kom med et stort sirkus av forskjellige monstrositeter.
Han hadde sånn ca:
2-3 units med wolfboyz
3x5 med squigs
2 units med boar boyz, med banner
shaman på edderkopp
ekstra edderkopp
3 giganter
stor blokk med feral big uns med lord og bsb inni der
et par wrecking crew.

Basicly så ungikk stjernene hverandre hele spillet, mens vi spiste rundt.
Vi spilte capture the flags, så basicly det jeg vant på var et par ta panikk test spells fra butcheren min som fikk boar boyzene utenfor bobla til å stikka av bordet.

I tillegg gjorde han noen uheldige valg når han skulle overrunne spiderlorden sin, han rollet svært høyt og deiset inn i bussen, min hvor lorden min gav en challenge. Han gjorde 4 wounds, pga multi wound hittet, og jeg hadde jo khadgaismaul og serverte 9 tilbake. Down went the spider.
Terninger litt mot Jarle, jeg med litt hell her og der, samt noen dårlige prioriteringer gav meg en 13-7 seier.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Des 14, 2016 10:14 pm
Nr 11 vs Kyrre

Vi skulle spille Secure Target. Min siste kamp på Bergens turen min ble altså spilt hjemme hos Kyrre. Artig å få besøke Kyrre hjemme i villaen hans.
Jeg stilte med samme ogre liste som mot Jarle og Lars.
Kyrre stilte med:
Vampire Count on Skeletal Steed: General, Level 2, Path of Necromancy, Brotherhood of the Dragon, Crimson Rage, Mount's protection (5+), shield, Blade of Strife, Dusk Stone, Potion of Strength, 460
Necromancer Lord: Level 4, Path of Necromancy, Dispel Scroll, 235
Vampire Courtier on Skeletal Steed: BSB, Brotherhood of the Dragon, mount's protection (5+), shield, lance, Tullius' teeth, 210
Barrow King on Skeletal Steed: Mount's protection (5+), hardened shield, lance, obsidian nullstone, 166
Fell Wraith on Skeletal steed: Great weapon, 85
Fell Wraith on Skeletal steed: Great weapon, 85
2 Bat Swarms, 60
2 Bat Swarms, 60
2 Bat Swarms, 60
2 Bat Swarms, 60
21 Zombies: Banner, musician, 78
57 Skeletons: FGC, icon of relentless company, 310
3 Vampire Spawns: skirmish, 129
3 Vampire Spawns: skirmish, 129
2 Great Bats: 40
12 Barrow Knights: musician, banner, Black Standard of Zagvozd 332
Total: 2499

Følte jeg hadde et lite overtakk på scenario, siden jeg hadde to seige units, men han hadde kun en unit som realistisk burde leve i mer enn to combat faser mot meg.
Men ogrebussen min burde kverne hans vampyrbuss bedre enn omvendt, selv om summen av hans karakterer kanskje var større enn min kunne jeg support attacke med D3 wounds lorden min og smelle bort en del av karakterene som ville generere kills for ham.

Jeg likte posisjonen min godt siden jeg burde kunne få grei kontroll på objektivet nesten uansett og iallefall garantere en draw.

Jeg fikk smekket ut begge vampiric spawn unitene med tusker gutta mine som leverte big time, med støtte av frosthorn aura.
Det ble som vanlig et veldig tenkende spill med der de store poengene aldri var truet. Kyrre så seg dog nødt til å ofre begge wraithene sine, mens den ene frosthornen min tygget swarms. Fikk mange små poeng, og vant til slutt 13-7. Kyrre marsjerte frem maks med skeletons i siste tur for å nekte meg å gå til objektivet, men hadde feilberegnet marginalt. Dog hadde ikke fått allverden å si siden jeg bare kunne reformet og enkelt nådd det andre objektivet siden ogrebussen er så sinnsykt lang.

Men gullet litt med missiler generelt. Dog enda en 13-7 mot god motstand, noe jeg er godt fornøyd med.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 6
84 innlegg
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste