Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Ons Okt 11, 2017 8:29 pm
JuggernautInnlegg: 1346Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Ny uke ny kamp. Jeg og Valle bestemte oss for å gå for armeer som vi ikke helt har fått testa før så jeg spilte min første kamp med VS og Valentino sin første kamp med Beastmen.

26/150

Jeg spilte:
Tyrant w. jacks pick, dark shard brewm vermin guard litter, shield, dragonhelm, talisman of preservation. 541
Bsb w. standard of dicipline, ring of fire, 245
Magister, Plague Patriarch, 4 spells shaminisme, two dark shards, skullsplitter, master wizzy 520
40. Vermin Guard, full c, icon of ruin 680
3 x 13. Footpads w muso 176 (x3)
3. Rotary Guns 150x3
3x8 Grenadiers 180x3
9+9+8+8+8 Diciples. 990 (210+210+190+190+190)

Valentino stilte med:

Minotaur lord. 2+armor/4+ward, beast axe inc.
Minotaur bsb, aagors flayed hide, gwep, totem bearer
Shaman, 4 spells druidisme.
2x10 Scouts med bue.
30 ish vanlige dudes, full c og shields. (wildhorns)
3x10 ambushers (wildhorns), pw og throwing weapons
8 Centaurs w lances
7. Minotaurs w. pw. full command, banner of swiftness
2 Gortachs

Vi spilte Secure Target (randomiset et map på måfå), og Encircle Deployment.

Valentino bestemte seg for å sette ut alt først og ta første tur. Han løp alt forover og ville se blod.
Det ene ST objektivet var helt ut med table edgen og det andre i sentrum nært en impassable. Min plan var å conteste det sentrale og å sikre flanken og ta det andre.
Valentino hadde deployet mer på en åpne siden hvor det ikke var så mye movement blocking terreng for å close meg ned kjappest mulig.

Han spilte Centaurs som sober.
Skjedde ikke allverden første turen hans.
I min tur så besvarte jeg med ild.
Jeg kastet Swarm of Insects på Goretach nr 1 og gjorde 4 wounds.
Deretter går jyplingen ned til ratling gun fire.
Den andre "chaffer" jeg med en 8-er med disipler. Får også av +1 styrke på dem.
Noe som viser seg å være helt urelevant for Valentino som effektivt kaster +2 T og nuller det greit ut. Han smacker dem skikkelig og tar kun 1 w.
Minotaurene blir også charget i min tur av en unit med disipler. Smekker dem greit ut, men tar 2 wounds. Bueskytterne starter å pile inn for å skyte piler på weapon teamsene.
Valentino sender alle sine ambushers på motsatt side av der objektivene er. Jeg mener at dette er en dårlig ide og sier konsekvent ifra, men han velger å ikke ta rådet mitt. (Koster han trolig objektivet siden jeg har en unit med Footpads som kan jogge fritt opp på objektivet).
Jeg klarer deretter å downe den andre goretachen med noen usedvanlige gretne bier. (Må ha vært noen monster veps jeg påkalte), da jeg gir ham 5 wounds på 18 hits.
Jeg hadde da posisjonert 16 Grenadiers som skulle skyte ham ned, men når vepsene klikker mongo så var det ikke nødvendig :P
Deretter starter høvlingen av minotaurer. Dreper 4 stk på 3 ratling kanoner på short range. Jeg har også chaffet ham med en unit med footpads. Han har sendt ut mino warlorden for seg selv, men joiner den tilbake til uniten mens han swifter forbi chaffet mitt. Healer et par wounds.
Jeg tar i min tur en rekke charges:
9-er med disipler inn i cents.
Unit med 8-er failcharger den store blokken med wildhorns.
Unit med 8 disipler charger en unit med wildhorns som sloss mot footpads, men de failer.
Valentino rydder sakte men sikkert ut weapon teamsene mine, men til slutt ender han opp med å blø alle sine ambushere.
Verminguard charger også minotaurene.
Jeg smekker ut de gjenværende r&f, men taper pga at karakterene slakter 12 stk alene!
Her burde jeg trolig ha issuet en challenge med min lord å prøvd å tanke opp en av karakterene :P
Eller bare droppet chargen og skutt mer på dem.
Jeg blir deretter grindet ned av karakterene som snitter på å drepe 8-10 stk hver runde, jeg klarer å legge 2-3 wounds på hver av dem med grenadier skyting inn i cc, men Valentino healer dem bare tilbake hver gang.
Jeg mister en masse poeng i slutten når de breaker og Valentino glefser bsb-en min og gir panikk til begge grenadier unitsene ved siden av.
Jeg får dog av en break the spirit den runden han breaker meg så han måt ta en del DT-er på karakterne som gjør at bsb-en tar telling i siste runden.
Jeg klarer også å gi Valentino et eksra poeng da jeg skal kaste bie svermen en siste gang og kaster 4 terninger siden jeg ikke har annet igjen på minotaurlorden med bluffer.
Jeg miscaster bort hele uniten til magen, men han står igjen. Ironisk nok så fører dette til at han slipper panikk testen siden han er eneste fyr igjen og har frenzy. Men miscasten fører til at Valentino får 176 poeng til som ender opp med å være forskjellen mellom 14-6 og 13-7 til meg.
Jeg får 13-7 dog. Valentino har igjen sine scouts, magikern og bluffer minolorden, jeg har igjen min general som flykter, magikern, 1 unit med footpads (som står oppå objektivet), jeg har også igjen en 9-er og en 8-er med disipler, og to flyktende units med grenadiers.

Hadde Valentino valgt å strekke linja mi og slippe inn ambusherne på objectivet tror jeg fort dette kunne endte annerledes, trolig med 14-15 poeng til ham om han spiller det korrekt.
Men var iallefall artig å få testet en kamp med en ny arme. Dog merker at det er en ekstrem tight rope på LD-en i armeen og jeg har fått en helt ny forståelse for de som digger Vermin Deamon :D
Et av de mer lærerike slagene for min del på en god stund, både i forhold til hvordan man skal spille rottene, men også hvilke armeer som bør ha grunnlag for å kunne gjøre det godt mot dem.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Okt 14, 2017 8:38 pm
JuggernautInnlegg: 1346Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
27/150
vs Marius Brunborg m HBE
Marius Brunborg
Highborn Elves
High prince, lion chariot, general, royal huntsman, great weapon, heavy armor, bluffers helm, shard of Cenyrn, Talisman of supreme shielding,longbow 752

Commander, Eagle, Seed of rebirth, flaminglance, heavy armour, shield, great weapon 360

Comander, elven steed, daemonhunter helm, dragonforged armour, great weapon, shield 324

Comander, BSB,elven steed, War banner of Ryma, Crown of scorn, enchanted shield, heavy armour, shield 364

10 Highborn lances, FC, flaming banner 585
10 Highborn Lances, FC 540

13 Lion Guard, skirmish, champion, standard bearer, aether icon 432

10 Queens guard 280
10 Queens guard 280

8 Grey watchers 288
8 Grey Watchers 288

Total 4493 pts

Min liste var den same jeg vant Invasion med som dere kjenner fra tidligere rapporter.
Vi spilte på mappet Refuse Flank 1 og med Hold Ground.

Jeg tok det hjørnet med minste movement blocking terreng på for å kunne løpe forover med bredest mulig linje og få størst mulig område å true fra.
Marius gjør en manøver jeg er uenig med, han setter en Lancer unit uten flaming banner med røven til meg på linja. Da dumper jeg bare alt og har begge hunterne og Aurochen og en 3-er med bruisere klare til å ta ham.
Jeg charger alt inn, og klarer det med bluffer hunteren og går greit inn.
Det var 540 gratis poeng slik jeg ser det. Dette gjør også at han gir meg en gratis trussel ut vinduet og jeg vet at jeg har gode muligheter for å pushe her.

Setter fart på ham, men siden han skyter litt ekstra bra på poison, og jeg ikke har like bra Armor save rolls som i kristiansand, så tar jeg 4 wounds i starten.
Jeg bestemmer meg derfor for å få litt ekstra juice ut av Aurochen siden den andre lancer uniten er borte, så charger jeg ham. Knerter 5 på impact hits, og tar mirakuløst bare 1 wound og vinner cc. Marius står seff. Han hadde joinet bsb, generalen på vogn og deamonhunter helm duden inn dit, så var ganske overrasket at jeg kom fra det i live.
Han følger opp med å daske sine skirmish lions inn i meg også bare for å være sikker, og smekker meg ut i sin tur.
Jeg skyter stadig vekk på lorden, men fikser 3 misfires, 1 kanon får ikke skyte på neste fase, men den andre treffer og wounder 2 ganger, men marius klarer begge 4+ savene sine.
Jeg får i tillegg misfire på begge kanonene i rundene etterpå og begge får ikke skyte mer ila spillet.
Sniper 2 wounds på bsb, og forcer litt flees med en hunter og litt bruisere, men tar ikke noe særlig poeng.
Jeg setter opp en felle, jeg går inn med en tusker i løvene og huntern med bluffer inn i en noble på ørn som er overrunnet inn like foran. Jeg gjør 1 wound og har charge og flanke og gir fear, men Marius står på 6rerollable LD test. Hadde jeg jaget ham hadde jeg fått løpt inn i løvene og gitt mer deng. Trolig spist dem også. De hadde tatt litt skade fra magi missiler og piler tidligere, men jeg hadde nesten tatt dem på snitt rolls. (Vipet ut to a man).
Det kjedelige er jo at når han står på LD 6 smekker han ut tuskern min og gaffler meg i flanken med lorden og bsb og unit.
Jeg klarer å plukke halve uniten på en magi missil tidligere slik at han bare har champ og banner igjen.
Jeg prøver meg på en frekkis med å allokere alle mine angrep på hans bsb med 1 wound igjen, men gjør kun 1 hit og 1 wound, men han klarer 4+ armoren sin.
Da tar resten hunteren min og det er game.
Han tar 2 bruiser units av meg, jeg mister også nevnte auroch og tusker uniten og bluffer huntern når støvet har lagt seg. Men jeg har stålkontroll på midten.
Så jeg er noe ned på poeng, men siden jeg har scenariet går jeg fra 12-8 til 9-11 seier til meg.

Følte vel selv at charget med hunteren inn og den dobbel chargen var i overkant grådig, risikerer 750 for omtrent det samme, men ender opp med å sitte igjen med ingenting, så å får 11-9 seier selv med en sving på ca 1500 poeng som svinger feil vei er ikke verdens undergang. Hadde det gått andre veien hadde jeg vunnet med 15-16 istedenfor. Men men, kan ikke alltid ha stang inn heller.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 16, 2017 9:57 am
Snart er det tid for at 5 av våre utvalgte skal dra ned til Paris og kjempe for den norske æren i en liten elite turnering med kun noen få utvalgte lag.
Jeg skulle inderlig ønske jeg hadde hatt mulighet for å dra selv, men en lite beleilig plassert eksamen gjorde at jeg ikke hadde anledning.

MEN...
Jeg vil dog komme med en liten input på hva jeg tror hadde vært den sterkeste lag komposisjonen akkurat nå.

Vampire Count, General, The Dead Arise, Von Karnstein, 1 Spell, Colossal Zombie Dragon, Divine Icon,
Fleshrender, Lucky Shield, Obsidian Nullstone, Storm Caller, Evocation- 1240
Necromancer, 1 Spell, Wand of Stability, Evocation- 200
Necromancer, 1 Spell, Dispel Scroll Evocation- 260
41x Skeletons, M, S, C, War Standard- 460
36x Zombies, M- 226
20x Zombies, M, S- 150
20x Zombies, M- 130
Altar of Undeath, Dark Tome- 460
Altar of Undeath- 400
2x Great Bats- 80
5x Wraiths- 180
4x Winged Reapers, Paired Weapons- 704
4500

Du får raise spam, du får dobbel alter, du får drage, du får reapers og trippel necro.
Jeg tror nok heller jeg ville valgt 2 necroer med dobbel kit, har mest inspirasjon fra Mince, men valgt å endre lista noe. Pw på Winged Reapers og 2 necroer med defensivt magi kit for å dekke dragen istedenfor den 3 necroen. Jeg mener det holder med 3 heals.
Fleshrender og DI er knall for å grinde, glefser stort sett alt over lav terskel med dette utstyret. En Scourge kan til og med være i trøbbel mot denne, han gjør 2.5 wounds på snitt og tar omtrent det samme i retur. Er lite kult å trade likt med scourge når motparten healer.

Men iallefall jeg mener Zombie Dragen er for god for å la være å ta.

ID listen til Konrad:
450 - Prophet, General, 4 spells, Essence of Free Mind (Alchemy, Pyromancy), Lucky Shield
325 - Vizier, BSB, Hardened Shield, Talisman of Shielding, Wizard's Hood
200 - 21x Hobgoblins, M, C, Bow
310 - 3x10 Citadel Guard, M, Flitnlock Axe
130 - 5x Hobgoblin Wolf Riders
190 - 5x Taurukh Shields, M
540 - 19x Immortal, M, S, C, Shield, Infernal Weapon, War Banner
90 - 2x Hobgoblin Bolt Thrower
660 - 6x Kadim Incarnate
550 - 5x Kadim Incarnate
340 - Rocket Battery, Bound Daemon
4495
Uforandret. Liker den som den er og den kan gi deng og få den av alt. Er i tillegg mulig å spille mot den franske vrien av zombie drage uten MR3 pga alchemy.

Put denne i hendene til f.eks Andreas (eller noe lignende) så tror jeg man fort ser på en liste som snitter 70-80 poeng selv om det ikke er en av verdens beste spillere ved roret.

Deretter er det litt stylistisk hvilken vei en ønsker å gå. Jeg tror at man kommer til å se flere zombie drager og derfor ville jeg spilt dverge copter lista:

Denne er en grei mal:
209 - Runic Smith, General, Shield, Aether Loathstone
164 - 2x1 Engineer, Shield, Forge Repeater
180 - 2x10 Clan Warriors, Shield, Throwing Weapons, M
260 - 3x10 Grey Beards, Shield, Throwing Weapons, M
120 - 2x1 Vengeance Seeker
250 - 2x10 Miners, Pistol, M
370 - 2x1 Grudge Buster
300 - 2x2 Attack Copters, Skirmish
200 - Steambomber
270 - 2x1 Cannon
4497
Dette er lista til Michal Maly. Fin fyr. Ikke den sterkeste spilleren.
Men lista er ballehard. Lett en bra utsett i BT. Eller som kontre arme til zombie dragen. Men en kan like fint reformatere den til å ha f.eks to kanoner og 1 feit kongeblokk med støtte om man vil. Men to kanoner skal med slik at man tenker seg om før man komitter dragen i denne match upen.

Så ville jeg hatt med en ogre liste. Hellfist.
Kan ta utgangspunkt i den jeg har spilt selv i siste battle report, men kan nok kuttes litt i for å gjøre mer nasty og den ene hunteren bør reformateres (han med magisk våpen) for å kunne spille inn i en mer habil meta. Eventuelt trade inn i master på trollmann og en ekstra terning på kasting ved behov og kanskje en unit eller to med yetis eller noe lignende.

Den siste listen en kan ta med er litt up in the air. Alle disse listene står greit inn i zombie dragen, og kanskje ville jeg tatt med enda en liste som synes det er greit å klapse en zombie drage.
Men jeg ville nok dog godt for listen til Jarle.
Han har en eksakt vri selv, men jeg husker den sånn ca:

Lv 4 med fly.
billig core for å gi ham scoring og magikeren kan hoppe mellom
kanskje 1 unit med chariots
2 x colossus med magi
1 sfinx
1 unit med cataphracts i ambush
2x3 stalkers i ambush
Synes også denne er fin og kan stresse en zombie drage litt med I 2 og en haug med skudd, med kun en 4+ save å lene seg på, da tvinges han til å sitte tight inni armen sin med max buble wrap eller la UD ta objectivet.

Jeg tror at om denne hadde vært gjennomførbar hadde jeg selv tatt med disse armeene.
Fordelingen kan være:
Kyrre - (Zombie Drage) VC/Ogrer
Lars - Ogrer/ID
Andreas - ID/VC
Hans - UD
Kenneth - DH

Men det blir iallefall mega spennende å følge de gutta både inn mot og under turneringen, skal ta meg en pust i bakken fra eksamens lesningen for å sjekke resultater :)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 10:45 am
Kamp vs Lasse Blichfeldt. 28/150
Lasse tok med seg sine Beastmen og han var sugen på å teste en liste med masse kjøtt og kun totem som magi.

Hans liste var:
Lord på stor chariot m hunting call, 2+/4+ regen og gwep og divine icon.
Hero bsb, 1+ m lucky shield, totem bearer, beast axe, raiding chariot
Hero på raiding chariot, 1+ w. 5+ ward. beast axe
Hero på 1+ chariot w. beast axe, dusk stone, totem bearer.
2 x 10 ambush wildhorns
37. Wildhorns w. pw, full command, banner of the wild
3 x 5 centaurs pw
6 minotaurs w pw
10 scouts w bows
2 gortach

Jeg hadde samme liste som på Invasion, men hadde byttet om litt utstyr, min general hadde fått et item ga meg mulighet til å legge til en terning på kastet mitt av et spell, hunteren min hadde istedenfor med seg dragehjelm og ironfist isteden for axre breaker gauntlet og speed potion. Utenom disse tweaksene var listen den samme.

Vi spilte Refused Flank og Secure Target.
Han plasserte sitt objektiv helt ned i et hjørne, jeg plasserte det motsatt, men en del mer sentralt slik at han ikke kunne ha sterkt ambush spill på begge deler.

Hadde et lite uhell med denne rapporten siden jeg hadde skrevet den, men pga litt tekniske utfordringer ble den utradert da jeg disconnectet fra nettet.
Så jeg skriver heller noen bullet points:

- Skyter ut begge Goretachene, den ene går ned til hunter spyd og kanon, den andre går ned til den andre huntern, samt en stand and shoot fra Aurochens mounted hunter.
- Den ene kanonen min misfirer i T1 og får ikke skyte mer resten av kampen.
- Er veldig stand off i midten, men han får gjennombruddet sitt da jeg feilprioriterer dispellingen min og slipper en darkwing totem på generalen hans som står på 18" fra min Auroch. 18 uten darkwin betyr 10 på 3 d6, med dark wing er dette i snitt 7 på terningene med swift.
- Han kommer inn og låser ned begge Aurochene, den andre huntern min med bluffer er låst i en stalemate med hans 1+ helt med 1+/5+ og står der.
- Minotaurene får en lett charge på goretachen, smeller den ned men overrunner i i rearen på hans chariot hero, og blir stuck der.
- Lorden hans smeller ut min Auroch over 3 cc runder. Første runden gjør han 5 wounds, den andre failer han en fear test og fluffer angrepene sine, og den 3 går jeg ned.
Han får med seg en kanon til i runden etterpå. Begge Gnoblar unitene dør som chaff. Jeg rydder dog 2 centaur units.
- Han tar 2 kanonkuler på haka med lorden, den ene før chargen, og den andre etter han har tatt 3 wounds av aurochen.

Når støvet legger seg er det en 16-4 til Lasse, klokken var blitt seint og jeg ville hjem da jeg hadde forelesning dagen etterpå kl 0815 og da vi rundet av var den 0045.
Men var en fortjent seier for Lasse, men jeg skulle virkelig ønsket jeg stoppa darkwing totem og hadde fått sjansen til å se hvordan kampen hadde utspilt seg videre da.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 11:48 am
Mountain Massacre Game 1 vs Kenneth Trasti-Smedstad og DH 29/150

Jeg hadde med meg Vermin Swarm som jeg hadde lånt av Kyrre for anledningen, med unntaket av en Vermin Deamon som jeg hadde lånt og malt for Marius.

Listen min var som følger:
Vermin Deamon (725), (Jarle the Grand) Schemer, 3 Dark Shards, 4 spells (Occultism) (150), Master Wizard (70) General. Total: 945
Chief (110), BSB (50), Standard of Dicipline (35). Total: 195
10. Footpads w. musician (20). Total: 140
20. Rat at Arms w. shields, light armor, musician (20). Total: 180
20. Vermin Guard w. musician (20), standard (20), lightening rod (100). Total: 390
8. Grenadiers. Total: 180
5. Jezzails. Total: 210
3. Jezzails. Total: 120
3. Jezzails. Total: 120
14. Diciples 310
14. Diciples 310
14. Diciples 310
14. Diciples 310
4500

Kenneth hadde med seg ca dette:

Enginer med wyrm slayer rocket
2 slayer chars med insert nastyness runes. Grim resolve.
30 ish longbears.
15 longbears
10 longbeards
Kanon
Organ gun med rune crafted upgrade
2 x 10 miners
2 x 19 Seekers w vanguard

Vi spilte Frontline Clash og Secure Target.
Kenneth fikk velge side og valgte den siden med en impassable.
Jeg så med en gang at her kan jeg dytte eller iallefall semi dytte og trade en del poeng.
I tillegg så setter Kenneth opp kanonen sin veldig keitete slik at det oppstår en dødsone pga impassablen som gjør at jeg kan plassere Jarle slik at jeg kan dytte, men starte ute av los for kanona og utenfor range av på Organ gun.

I de to første fasene skjedde det ikke allverden. Jeg prøvde og pile wounds på Organ gunnen slik at jeg kunne få den ut av spill den runden jeg bestemte meg for å gjøre et decisive push, og ville helst ha den på 1-2 wounds left når jeg dytta.
Jeg fikk tatt ut 2 wounds så den satt på 3.
Kenneth brukte de første to turene på å shuffle samt og posisjonere seg.
Jeg ville helst også vente ut minersene, og da de kommer inn så kommer de i hjørnet mitt. Jeg blør litt unødvendige poeng fra dem pga at jeg ikke klarer å skyte dem ut med 3 units med grenadiers og 10 slings, så de spiser en unit med grenadiers, men 2 av dem flykter gjennom noen av mine units og blir senere brukt til å chaffe slayers, og charger inn for å holde slayer karaktereren på plass. Den andre kommer inn i hans T4 og går da inn i hans deployment sone, der en unit med Disipler har kommet seg i en gunstig posisjon.
Jeg har dog bommet litt på LD bobla mi og må ta en Frenzy test på LD 5.... som jeg seff står på. Danser ut av facingen til slayers som har går 2 bred og jeg hadde fått miners og slayer karakteren i flanken.
Men på andre siden av slayers står jeg ok trygt.
Jeg failcharger også organ gun på 13 charge med disipler. Jeg klarer ikke drepe Organ gun som er ganske kjipt, men jeg plasserer Jarle på long range og har enda ikke poppet Lightening Rod. Han skyter på Jarle i sin tur, men får kun 4 skudd og gjør 1 wound som reddes.
I min neste tur rydder jeg bort en unit med 10 warriors. Han tar en unit med disipler i retur med sin slayer karakter, men han går ned til litt skyting fra Jezzails etterpå.
Deretter prøver jeg å trade slayers, den ene uniten får jeg under 25% og den andre offrer jeg en unit med grenadiers for å holde på plass slik at slayer lorden ikke kan make waye til disiplene som kommer inn både i front og en til i flanke.
Han holder seg dog både over 25% og får en av mine units under 25%.
Jeg triller uheldigvis for meg ganske søppel.
I min siste tur så løper Jarle frem og sniper Kenneths general.

Da vi er ferdige har jeg tatt ut:
Kenneths general, 1 slayer helt, får halve poeng for en slayer unit, får en unit med miners, får en unit med longbeards, organ gun.
Kenneth har tatt ut 1 unit med disipler, en unit med grenadiers, en 50% av disipler og det tror jeg var det.
Jeg har også SO som er Secure Target og da vinner jeg 17-3.
Føltes bra å starte med en seier, men Kenneth kunne nok prøvd å spille litt annerledes. Synes dog at Seekerne ikke helt betaler seg tilbake. Ville heller spilt med tryggere tropper selv og kanskje tatt en kanon til og noen helikoptre.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 12:42 pm
Game 30/150 mot Vidar B, med Ogre Kingdoms.
Vidar hadde ca dette:
Hellfist karakter med 4 spells, ring of fire og 5+ ward.
Hunter på tusker m. dragonhelm og ironfist, axe breaker gauntlet og speed potion.
12. Tribesmen w. ironfist, full c.
2 x 3 bruisers
2 x sabertusk
2 x kanoner
2 x rock auroch
3 tusker cav w. ironfist og standard m. +1 movement banner

Jeg spilte samme listen som forrige slag.

Vi spilte Hold Ground med Encircle Deployment.

Vidar var en forholdsvis fersk spiller fra Geilo, men han hadde tatt knekken på bruttern i forrige runde, så her var det ingen nåde å få.
I løpet av mine to første skytefaser så mister Vidar begge Aurochene fordi jeg treffer bra med Jezzails, men han havner også innenfor rekkevidden til 2 units av Globardiers som fører til at de går greit ned.
Jeg prøver deretter å legge press på kanoner, får av en Charge på den ene med en unit med Diciples, og da løper Jarle ut frem fra hillen for å sette press på den andre med magi.
Jeg klarer å fjerne den neste kanonen, men må ta to skudd på haka. Første treffer og gjør 2 wounds, det neste bommer pga lightening rod. (Hadde lagt 2 wounds på den med magi og klarer ikke å fjerne den med 8 Grenadiers på short range, sto igjen med 1 w).

Den andre flanken går det tråere, jeg mister en unit med 10 slynger, og enda en unit, til tuskers. Huntern gjør ikke allverden, før han begynner å ta en del wounds fra Jezzails.
Plukker ham ned med magi på tampen med Jarle.
Jeg får også en rear charge på hellfist uniten med mine disipler, dreper et lass med ogrer, men han har magikern og rekka igjen. Løper dem ned i den påfølgende runden.

Så i utgangspunktet ut som en grei 20-0, men jeg gjør en liten bommert. Skyter på den sårede uniten med tusker cav med grenadiers, knerter ut 1, han passerer LD8 panikk. Han blir da en singel modell og løper da opp på objectivet og stjeler noen poeng tilbake.

Da klarer han å komme ned igjen på 16-4 tap istedenfor et maks tap, da jeg kun har 1 unit som contester objektivet. I retro perspektiv burde jeg ha fått Vermin Guard over dit i tide og bare måbevist gått mot objektivet, men glemmer det ut og tar da en 16-4 seier.
Var gøy å stifte et nytt bekjentskap med Vidar og håper å få se ham igjen i turneringssituasjon.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 1:01 pm
Game 31/150 vs Lars Morten Thu.
Tilbake der jeg hører hjemme, table 1. Dette gamet ble også streamet online, som det første mot Kenneth.
Lars sin liste var:
Token of the King
Duke, General, Royal Pegasus, Quest Vow, Virtue of Audacity, Shield, Fleshrender, Crusader Helm, Dragon Gem, Divine Icon 685
Paladin, Bsb, Warhorse, Quest Vow, Virtue of Daring, Great Weapon, Hardened Shield, The Oriflame 413
Damsel, Master, 4 spells, Divination, Dispell Scroll, Warhorse 520
6 Knight Aspirant Musikk 304
6 Knight Aspirant Musikk 304
14 Knight of the Realm fcg, movement banner 816
7 Knight of the grail musikk 576
8 knight of the grail musikk 660
5 yeomen 110
5 yeomen 110
4498

Denne gangen spilte vi Counterthrust og Capture flags.
Jeg var ikke superoptimist i forhold til egne sjanser her siden Lars er en god spiller, har overlegen rekkevidde når han skal sette opp charges, samtidig som han kan legge press på Jarle med Divination magi, og jeg har litt mange lette flagg å ta.
Så Lars kan vinne lett med 13-14 poeng her bare med å ta mine 10-ere med slynger.
Jeg velger en litt mer aggresiv variant enn det Lars forutså for å prøve å få ham inn i situasjoner hvor mine Grenadiers kan jobbe sammen med Jarle for å knekke bussene slik at Disiplene kan ta dem.
Eventuelt trade med disipler og rydde opp med skyting.

Lars er med på leken, lorden gjemmer seg fra Jezzails, men flakser over i bussen da Lars avanserer. Det kicker off med at jeg failer en 9-10 charge på Lars (trengte 9-10 på terningene), med disipler og han charge lorden ut av uniten og inn på dem.
Han tar 2 wounds fra toxic og jeg sneaker 1 wound gjennom i fasen etterpå da jeg klarer å stå på LD siden Jarle er innafor IP range.
Jeg reduserer også en unit med grails ganske heftig i sør, og får ryddet dem med grenadiers i end gamet. Desverre for meg går en unit med aspiranter amok i baklinja mi og får gjort mer skade enn jeg er fornøyd med.

Bsb-en går også ned etterhvert, mener dette forekommer ved at han charger ut av uniten.
Det som feller meg er at Lars klarer å ta ut Jarle ved hjelp av Divination magi. Han kaster 3 dice på d3 wounds, jeg lar den gå, han gjør 2, jeg redder ingen på 5+. Han kaster 2 d6 4+ to wound, jeg failer dispell, han gjør 4 wounds, jeg klarer ikke en 5+ pga divine attacks. Mektig irriterende.
Får en haug med panikk tester, men går overraskende bra.
I nord får en unit med grails spise litt ymse ting, men de overlever til slutt og tar en del poeng for lars etterhvert.
Jeg klarer et uforskammet antall LD5-7 tester de siste 2 rundene på panikk og break tester som gjør at jeg klarer å plukke litt mer poeng.
Den store realm lansen til lars velger å ta en pursuit move etter en av mine siste dicipler som fikk sjansen til å charge dem, men bouncet og ble jaktet ned.
Dette gjorde at Lars overrunnet inn i min unit med Clanrats. Jeg charger 5-eren med Jezzails i flanken dems, ned fra en hill, lars fluffer og taper med 3.
De løper og jeg fanger dem.
Da alt er ferdig så har jeg tatt ca 4000 Vp fra lars, og han har tatt ca 3500 fra meg.
Han har dog SO-et og jeg taper 11-9

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 4:50 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 253Registrert: Lør Des 29, 2012 5:56 pm
lorden døde første fasen før han får slå (to wounds på toxic og et på de 8 angrepene du hadde på gruppen) når han charger de 11 eller så flail frenzy dudene som stod igjen etter at bsb hadde charget dem runden før, og dødd på din tur. Som da videre gjør at du kan charge bussen min, du kommer inn men bounser og blir løpt ned. :P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 8:01 pm
Godt du husker bedre enn meg Lars :)
(Pluss det ligger videobevis på nettet) 8) :mrgreen:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 6 av 6