Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Ons Des 14, 2016 10:30 pm
JuggernautInnlegg: 1343Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Hadde tre kjappe kamper til etter jeg kom hjem fra Bergen med 1.1
Nr. 12, 13 og 14 oppsummerer jeg veldig kjapt siden jeg husker veldig begrenset av hvordan det utspilte seg.
Iallefall her er de korte oppsummeringene:
(Jeg spilte ogre listen min i alle slagene)

Nr 12 vs Henrik Waage
Henrik hadde med seg EoS, var en stund siden han hadde spilt fantasy spill, men han er en kløpper i 40k og hadde vunnet Invasion i 40k avdelingen, hvor nivået var veldig bra.
Han hadde med seg masse halberd infanteri, noe flaggelanter, litt buff wagons, magi og noen krigsmaskiner.
Tror vi spilte Capture Flags.
Jeg tok T1, løp opp maks, kastet buff magi sånn at hele linja mi var T6.
Han skøyt og kastet magi gjorde ikke allverden.
Min T2 jeg klasker inn i flaggelantene med ogre bussen og kverner disse kjapt, mens bruiserne sitter inni halberdiersene. Desverre får jeg støttet opp med både mournefangs ogtribe bussen i min tur 3 og 4 og vinner komfortabelt. Henrik får vi forhåpentligvis se oftere med fantasy, han er en veldig dyktig spiller uavhengig system, men trenger litt hjelp med å få gjort research på hva som er hardt og ikke, noe som kan være mer vrient å sette fingern på i T9A enn det er i 40k hvor det som regel er det nye GW vil selge som er best.
Ender 20-0 ved concede.

Kamp 13 vs Svein Terje (Mehrunes Dagon)
Mer EoS, men mye knights, med sonnenstahl, stank og masse magi og litt skyting på toppen. Vi spiller Capture the Flags igjen.
Jeg tabber meg ut og tar en litt for ambisiøs charge og får sonnenstahl + knights i flanken på gutstar og de løper og blir fanget. Dog Bruiserne redder meg fra å gå ned knallhardt da de spiser både Stank og knights i tur og orden. Jeg er ned en del og taper (husker ikke helt, men tror det var 14-6 og 17-3 til ham på scenario).
Dog burde vunnet om jeg ikke hadde spilt som en total amøbe. Men godt utnyttet av Svein som spiller godt på mine feil.

Kamp 14 vs Valentino (Nantuko)
Han hadde med seg en SE liste med blandet skyting, en stor blokk med dryader og treekin og en del med haukriddere.
Begge spiser en del av de mindre elementene, monsterne mine går selvsagt ned mot poison igjen. Valentino ruller alltid 40% 6-ere på poison mot mine monstere.
Men jeg vinner på scenario og får det jeg mener å huske var en 12-8 seier.
Han prøver litt last ditch effort mot objektivet i slutten, men er litt opp på VP, men får ikke nok units bort for contesten sin.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Des 23, 2016 2:39 am
JuggernautInnlegg: 1343Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Kamp 15 Valentino SE

Til de som frekventer denne tråden så blir Valentino en som kommer til å frekvente mine battle reports, da han er en av de jeg spiller oftest med. Om folk er interesert i å lese to sifrede antall kamp rapporter hvor vi driver ETC testing med div lister så for all del les ivei. Hvis en dog vil ha ferskere motstand så kan en selvsagt hoppe litt rundt som en vil.
Noen av de neste rapportene som ikke faller innenfor turnerings spill har jeg mistet litt oversikten på hva jeg spilte og hva jeg spilte mot, så bare with me på at listene blir litt sånn omtrentlige :lol:

Jeg hadde med meg en vampyr variant med
lahmia vampyr på kjærre. 4+ ward og 1+ armor med eternal ring slik at den omtrent er immun mot kanoner, sinna lorder fra kaos osv. hadde i tillegg tatt obsidian blade.
Barrow king, bsb, sverd som gir 6 angrep.
to necroer. purely for raising. en av dem på cart.
stor blokk med skjelleter, liten bunker med zombier, et par units med bat swarms.
stor blokk med barrow guards og en stor unit med winged reapers.

Valentino hadde mye poison skyting som vanlig, men han hadde litt forandringer. Han hadde med seg noe warhawks, og en del forskjellige cav units. Det som var den store forskjellen fra de vanlige listene hans var at han hadde en fighty lord i en stor gruppe med forest guards.

Vi spilte capture flags og classic deployment. Mine reapers gikk dukken litt vel tidlig til Valentinos som vanlige over average rulling på poison. (kan egentlig bare regne med at han triller poison like mye med 6-ere som jeg ville gjort det med pest demoner med poison på 5+).

Jeg strekker meg litt vel langt og betaler prisen. Veit jeg er nede litt på poeng pga at reapers gikk ned tidlig og pushet for en seier. Dog mitt highlight fra kampen var at min wight king tok to wounds i challenge mot alverlorden men gav 12 ! tilbake. Divine icon på ham, samt 6 angrep med treff og wound på 3-ere med reroll to wound er småpene saker.
Valentino spiller bra, men får mer poeng enn han skal ha fordi jeg spiller alt for aggresivt og går ned 16-4.

Det er den sedvanlige diskujsonen om hvorvidt man skal spille for å vinne eller for å spille på best mulig resultat. (To ting som ikke alltid sammsvarer). Jeg for min del liker å spille på best mulig resultat da det er dette som gir meg mest personlig, da jeg alltid skal prøve å trene mest mulig relevant inn mot ETC.
Men er noen ganger da man ser, okei, spiller mot SE. Den beste strategien her er:

Kaste fireball bound spellen hver runde: Check
Raise den skaden som blir gjort/eventuelt gjemme bort skadede elementer: Check.
Får 10-10 fordi du vinner scenario (med mindre du spiller breakthrough), men blir litt underveis: Check
Tror vi har kontrol på SE VC match upen for å si det sånn.

Men skal prøve å få skvist ut de kampene som jeg fikk spilt på turneringen. Jeg måtte stå over en kamp, og spilte et opplæringsslag da vi hadde en no show. Vi var litt for harde på flaska på fredagskvelden og min følgesvenn er ikke like bra dagen etterpå som meg så da ble det sånn ;) Men han skal ha kreds for å være med å trille litt terninger på søndagen da.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 3:11 pm
Winterfall Game 1 vs Jørund Haugland (16)

Min liste for turneringen var:
Karl-Erik Hansen Orc & Goblins
Goblin King (general), cave goblin, crown of the cavern king, crown of autocrazy, green tide 290
Cave Goblin Chieftain bsb, crown of scorn, 150pts
Iron Orc Chieftain, boar, plate armor, shield. 220
Iron Orc Chieftain boar, plate armor, shield. 220
Iron Orc Chieftain boar, plate armor, shield. 220
45. Cave Goblins w. bows, banner musician, 3 fanatics, veteran standard: Aether Icon 690
30. Cave Goblins w. bows, banner musician, 3 fanatics 440
14. Mounted Common Orc Eadbashers, heavy armor, boars, shields, lances, full command group, Mikinoks Totem. 710
Splatterer 200
Splatterer 200
Splatterer 200
Gargantula 480
Gargantula 480

Min motstanders liste var:
Lord of chaos, Chariot, Mark of change, talisman of greater shielding, Third eye of change, Burning blade of chaos, lucky shield. 760
Barbarian Chief, General, Path of the fallen, heavy armor, Great weapon, Crown of Autocracy. 278
Barbarian Chief, BSB, Heavy Armor, Hardened Shield, Ring of Fire, mark of pestilence 260
Sorcerer, +3spells, dispel scroll, path of alchemy 500
49 barbarians, paired weapons, full command group, Banner of filth, Mark of pestilence 736
3 x 20 Barbarians, Musician 480
8 One Chosen, Full command group, Flaming standard, Mark of pestilence, Great Weapons 840
5 Warhounds 100
Elder dragon centaur, light armor, paired weapons 540
4494pt

Jørund er en kandidat til å være med på årets ETC lag (spoiler alert han ble tatt ut).
Han har gjort det meget bra på flere turneringer på landsbasis det siste drøye året.
Han pleier å spille bra offensivt og gjør sjeldent feil.
Vi skulle spille Hold Ground. Automatisk trodde jeg at Jørund ville ha en liten fordel pga at han har vesentlig flere scoring units som liker å slåss.
Jeg for min del hadde egentlig kun porkalypse blobben min som egentlig kunne gi ham en fair fight på objektivet. De kunne godt tenke seg å slåss med lorden hans :)
(Note er en god stund siden denne turneringen så blir tatt fra minne så godt som jeg husker det).

Early game
Jeg tok første tur pga at det var fordelaktig i forhold til å få skyte mest mulig.
Dette fører til at Lorden hans havner på feil flanke i forhold til å slåss med porkalypse ridderne mine. Dog de får sjansen til å bryne seg på en edc.
Første tur var jeg skyter på Jørund, Jørund ward saver det ene hittet mitt på chariot lorden, samt jeg smadrer er par maraudere.
Hans T 1 alt går frem og gjør no dill dall i magi fasen.
Den neste turen mister han enda flere maraudere til min skyting. Chariot lorden ler fremdeles av katapultene mine.
Jørund får i sin T2 inn en litt over average lang charge på den ene spidern min med sin chariot lord. Han smadrer den seff og gjør en latterlig mengde wounds. Han reformer og ser både flanke på den ene uniten min og warmachines.

I min tur 3 treffer katapulten min chariot lorden til Jørund igjen. Endelig feiler Jørund Ward saven sin og han tar 3 wounds.
Jeg skyter fremdeles maraudere og smadrer en haug med once chosen med noen veldig heldige rolls på fanatikerne mine. (Knerter noe sånt som 11).

Min andre spider jobber med å spise maraudere, mens mine porkalypse riddere får bank av Jørund sin Elder Dragon Centaur. Desverre så kommer jeg ikke kjapt nok igang med å tygge maraudere så han har mange nok units igjen til å ta objektivet relativt ustresset.

Høydepunktene sitter tett i sluttspillet når mine fanatikere kommer tilbake igjen gjennom Jørund sin unit med once chosen og spiser enda mer slik at han dropper faretruende lavt. I mellomtiden har jeg skutt bort dene store marauder uniten totalt og i tillegg lagt to wounds på hans bsb med en fanatiker.
Lorden hans dør til Dangerous terrain test når han skal charge en katapult.

Det ender til slutt 16-4 til Jørund, som trolig var greit nok i og med at min liste primært var en Capture flag liste og fellestrekkene for disse er at de sjeldent gjør det stort i turneringer med mindre de treffer veldig godt på match ups. For all del jeg mener jeg burde kunne slå Jørund om han hadde hatt litt mindre flaks med sin lords ward saver, men det er noe en må regne med fra tid til annen. Var veldig klar over at han kom til å knerte det han tok i.
Veldig mye som står og faller på denne lorden i denne typen kamp. Dør han har han lite som kan stoppe spiderne mine. En spider bør kunne enten knerte eller skade EDC en hans og marauderne er nesten helt ufarlige for meg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 3:22 pm
Kamp 2/3 på Winterfall. vs Hans Blom (nr 17)

Siden vi hadde en drop out så måtte jeg stå over den andre kampen.
Men siden Ole-Gunnar skulle i en familie tilstelning så lot det seg gjøre at jeg fikk spille den tredje kampen.
Da skulle jeg spille mot Hans, noe som alltid var en krem kamp.
Den største forskjellen med Hans er at man kan veldig klart se en forskjell på post og pre ETC med denne karen. Han har blitt markant strammere i objektiv spillet sitt, men i denne kampen skulle vi spille "mitt" scenario: Capture the Flags. (Vi skulle egentlig ha spilt Secure Target, men vi byttet om på dette siden den Counterthrust deploymenten var såpass ny og derfor ville vi heller ha 3 timer istedenfor 2,5 til akkurat denne slik at vi fikk tid til alt.

Jeg hadde samme liste som tidligere.
Hans rocket sine Undying Dynasties:
Hans Blom - Undying Dynasty
Pharaoh 320 540
Vanquisher Eternal 110
Bluffers helmet 70
Potion of swiftness 10
Terracotta 30
Herald 190 280
BsB 50
Lucky Shield 10
Terracotta 30
Tomb Architect 160 190
Terracotta 30
Hirophant 160 390
Scroll 100
2 Extra spells 100
Terracotta 30
6 chariots 500 750
Stan mus 40
Terracotta 180
War standard 30
3 chariots 290 420
Stan mus 40
Terracotta 90
29 Tomb Guard 558 908
Halberd 116
Full com 60
Terracotta 174
10 Tomb Guard 140 240
Standard 20
Paired weapon 20
Terracotta 60
10 Tomb Guard 140 240
Standard 20
Paired weapon 20
Terracotta 60
Catapult 240 270
Terracotta 30
Catapult 240 270
Terracotta 30

I praksis en haug med T5 gutter.
Kort oppsummert så chaffet jeg den store blokken hans, mens resten av armeen min lekte gjemsel med gutta hans. Aporkalypse gutta mine ble brukt som redirectors.
En av spiderne mine spiste en av terracotta unitsene hans (de små) og vant derfor scenariet for meg siden omtrent det eneste Hans tok ut var mine orke helter og en spider. Resten av gutta mine var inntakt. Jeg fikk også fatt i den lille uniten med chariots pga god rulling på katapulter.
13-7 til meg. (kan være det ble 12-8 også, husker faktisk ikke for å være helt ærlig).

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 3:38 pm
Den neste kampen var en treningskamp mot Daniel Sverre Hagen nr 18 på Winterfall.
Det ble en introduksjonskamp for å vise flest mulig av reglene i spillet til Daniel.
Jeg tapte 6-14, litt for å ikke skyte for høyt opp i rankingene, men også for å få demonstrert en del ting som man ikke nødvendigvis vil gjøre til vanlig. F.eks charge aporkalypse ridderne gjennom en skau inn i white lions :)

Men tar ikke for meg så mye rundt den kampen og går heller videre til den siste runden hvor jeg skulle spille mot Valentino Giorgini.
Valentino Giorgini Highborn Elves nr. 19

Mage, wizard master, 3 learned spells, dispel scroll, ring of fire, asfad scholar (cosmology)
Commander, bsb, mithril mail, charm of the cursed iron, long bow, great weapon
Commander, heavy armor, dragon mantle, spear of the blazing dawn shield.
32. Citizen spearmen, full command, war banner
5. Highborn Lancers
5. Highborn Lancers
Eagle
30. Swordmasters, full command, icon of the relestless company
24. Lion Guard, champion
11. Queens Guard
11, Queens Guard

Husker ikke hvilket scenario vi skulle spille, men Valentino vant det iallefall.
Var en tight kamp, men siden jeg fluffet mine viktigste rolls i kampen når jeg skulle kverne spearmen så var det ikke å komme ifra at Valentino banket meg.
Pluss han spilte et fantastisk bra movement game med sine lancere og hadde kontroll fra start til slutt. Husker ikke helt hvordan det gikk til slutt, men mener på at det var 15-5 han vant.
(Scenario og 12-8 på VP).

Merket veldig savnet av magi i denne lista og skulle fint ofret en del for en flamme magiker/komet magiker. Tror det hadde betalt seg i så å si alle kampene.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Feb 22, 2017 3:18 pm
Desember var det veldig lite spilling i.
Januar dog var vesentlig bedre.

Nr 20+21 vs Valentino

To oppvarmingsspill med veldig tilnærmet NM listene våre. Jeg prøvde meg frem med en av mine varianter med Blorc spammen min og kjørte NM listen min.

Valentino sine utkast:
Chieftain, General, LA, Hail Shot, 230p
Chieftain, BSB, Longbow, LA, Shield, Black Arrows, Sacred Spear of Cadaron, Crown of Scorn, Forest Guardian Kindred, 376p
20 Sylvan Archers, Musician, 520p
19 Sylvan Archers, Musician, 496p
10 Sylvan Archers, 260p
29 Forest Rangers, FCG, Aether Icon, 782p
3x 8 Blade Dancers, 3x 320p
3 Kestrel Knights, 295p
2x 5 Wild Huntsmen, Sylvan Blades, 290p
Total: 4499

Han prøve spilte også et utkast med magi istedenfor den ene duden med hail shot i den ene kampen.

Jeg rullet med: Feral Orc Shaman, General, 4 Spells, Pyromancy, Book of Arcane Power, Ring of Fire, 575p
31 Feral Orcs, PW, 405p
3x 20 Feral Orcs, PW, 3x 240p
6x 10 Iron Orcs, 6x 200p
3x Goblin Chariot, 3x 120p
3x Scrap Wagon, 3x 90p
6 Gnasher Dashers, 174p
5 Gnasher Dashers, 150p
2x Gnasher Wrecking Team, 2x 140p
2x Splatterer, 2x 180p
Total: 4494p

Jeg gikk ned med 18-2 mot den vrien som ikke hadde magi siden han måtte fjerne en unit for å få plass til magikeren og det gjorde at han fikk skapt mindre trykk i charge sones. (Noe som er ganske krise for ham i utgangspunktet.)
Hele gimikken med type liste er å skape frykt for å bli charget i retur, men han vinner på poengene han plukker med skytingen sin. Problemet for min type liste er at om jeg blir charget kan det rakne skikkeligstygt om han bare knuser gjennom og laget et hull i linja mi.

Den vrien med magi fikk jeg en skikkelig killer magi fase og tradet veldig mye bedre mot skytingen og slapp med 12-8 tap i sekken.
Mener vi spilte capture flags i den første og hold ground i den andre.
Forskjellen fra den første og andre kampen var jo at han fikk stengt ned en del av min magi, mens damage outputten hans forbedres ikke nevnverdig selv om han deltar aktivt i en ekstra fase i sin tur pga valget av druidism. Druidism har definitivt sine bruksområder, men den strever litt mot type fire. Den er dog knallsterk sammen med f.eks thicket beasts i Secure Target scenarioet som vi utforsker mer på senere.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Feb 22, 2017 4:23 pm
NM kamp 1 vs Trond Carlsen
Ser jo Trond allerede har laget en knallrapport og lagt ut på T9A, men lager nå en kortfattet oppsummering selv.

Min liste var som i forrige post og forblir lik frem til NM er over.
Trond rullet med følgende:
Forest Prince, General, Shield, Sacred Spear of Cadaron, Armour of Destiny, Divine Icon, Forest Guardian, 490p
Chieftain, GW, The Charm of Cursed Iron, 316p
Chieftain, Jack’s Pickaxe, Blade Dancer, 270p
Dryad Matriarch, Wizard Apprentice, 2 Learned Spells, Divination, Scarred Bark, 310p
39 Forest Guardians, FCG, Amryl’s Banner, 659p
20 Dryads, Champion, 478p
29 Forest Rangers, FCG, Icon of the Relentless Company, 757p
2x Giant Eagle, 2x 100p
15 Blade Dancers, FCG, Banner of Speed, 640p
5 Briar Maidens, FCG, Gleaming Icon, 380p

Gullkantet match up, og med mindre jeg spilte veldig dårlig og Trond veldig godt og hadde hellet med seg så var i realiteten alt under 15 poeng her vært et veldig skuffende resultat.
Selv om Trond spiller teoretisk korrekt er dette en kjempe vanskelig match up med blytung oppoverbakke med tanke på at han har såpass lite chaff og ingen buer. Heller ikke noe særlig med magiske missiler å skrive hjem om.

Vi spilte Hold Ground.
Trond tok det rolig i sin T1 og daffet rolig forover. Dette i seg selv er en dårlig ide mot min liste, han burde enten gjemt seg enda mer enn han gjorde eller bum rushe som F**n forover og gå for den store gull medaljen. Noe sånn imellom fungerer heller uoptimalt.

Jeg sitter rolig tilbakelent i egen deplyment sone og åpner ild med pyro magi og katapulter og dreper en håndfull alver. Omtrent her innser Trond at han "må" comitte og har allerede tapt en tur på å avstå. Jeg har to manglere på motsatt side og så han vil ikke presse med sine wardancers, jeg har 4 chariots og 2 unit med hoppere på andre siden som betyr han han må gamble med sine rangers for å komme skikkelig frem. Han marsjerer langt fremover med trippel march. Fremover med begge unitsene sine i midten (dryader og guardians).

Jeg gjør akkurat det samme en gang til.
Åpner ild på rangers og gjør at en håndfull casualties til sammen med et monster katapultskudd som smadrer enda flere.

Trond failer nå en charge med forest guardians og er stuck ingenmannsland, ser seg nødt til å ofre ørnene for å unngå å bli multi charget til helvete og tilbake igjen.
Midten går fremdeles fremover.

Jeg spiser ørnene i min tur og prøver å kaste mer drit etter rangers. Reformer akkurat utenfor los for rangersene med alle chariotene. Litt heldig på den ene av dem, men det måtte bare ofret den og tatt en flee isåfall.
Manglerne inntar en litt mer sentral posisjon.
Chaffer også rangersene.

I trond sin tur prøver han en long bomb charge med wardancers på en unit med ferals.
Jeg ser meg nødt til å håndtere dem snart siden de står til flanke på en del av unitsene mine. Jeg sender dene ene manglern inn dit, men den gjør lite ( type 2-3 wounds) og dør i terrenget etterpå.
Da sender også inn en unit med ferals og en scrap wagons. Trond gjør 3+ ward save dansen gjør 4-5 wounds i trynet mitt samt smekker inn litt mer på scrap wagonen mens han ruller 3+ saves som en garvet Space Marine spiller.
De gjør ikke allverden etterpå å ha løpt ned feralsene.

Rangers går ned til chariots etter å ha spist chaffet (husker ikke om jeg charget dem, stod og han reformet i sin tur eller hvordan det skjedde).
Han fikk iallefall en haug med chargers i seg. Mener det var en scrap wagon, to units med hoppere og 3 wolf chariots. Wolf chariots ruller trippel 6 og gjør en crap ton med wounds og når det er impactet ferdig står kun bsb-en igjen med 1 wound.

Han auto knekker og blir løpt ned.

Dryadene får også bank av blorcene som de charger, de står, men taper combat igjen runder etterpå og blir løpt ned. Dog de hadde tatt en del casualties fra pryo magi og en stray mangler som harver ned en del guardians og dryader.
Guardiansene blir ikke engaget, men de ser en grind fest i ansiktet og hadde nok mest sannsynlig gått ned runden etterpå.

Vi får ikke ferdig den siste runden, men vi blir enige om et resultat som begge synes er fair, kalkulerer VP og det er 19-1 til meg. Trond var egentlig keen på å bare gi meg 20, men rett skal være rett og 19-1 er scoren.

Det er alltid litt bismak og vinne første kamp stort fordi da må du mest sannsynlig spille mot de beste gutta i de 2 neste kampene, mens hvis du vinner middels kan du skli oppover mot slutten av dag 1 og utnytte det litt bedre.

Har også litt video fra starten av eventet og litt oppsummering av kampen som kommer etterhvert, men tenker å skrive ferdig tekst rapporter først sånn at jeg har litt notater å ta av mens jeg rambler meg gjennom de resterende kampene.

Motstander endte midt på (10/18), så gjorde det godt de neste kampene og klatret en del.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mar 26, 2017 11:13 am
NR 23 vs Captn Kyrre

Lista til Kyrre:

Kyrre – ID :
Prophet, General, Wizard Masters, 4 Learned Spells, Pyromancy, Lucky Shield, Ring of Fire, 520p
Vizier, BSB, Hardened Shield, 210p
20 Infernal Warriors, Musician, Blunderbuss, 310p
30 Hobgoblins, Bow, Musician, 270p
30 Hobgoblins, Bow, 250p
30 Hobgoblins, Bow, 250p
20 Orc Slaves, 120p
20 Orc Slaves, 120p
2x 5 Hobgoblin Wolf Riders, 2x 130p
2x 6 Kadim Incarnates, 2x 660p
2x Titan Mortar, 2x 305p
2x Rocket Battery, 2x 190p
2x Hobgoblin Bolt Thrower, 2x90 p
Total: 4495

Stødig liste med mye skyting, primært en flagg liste.
Vi hadde skrå deployment og jeg hadde full kontroll på objectivet fra T1 pga at Kyrre corner deoplyer helt inne i hjørnet sitt og blir der hele kampen.
Han planter kadims på flanken og sikrer seg som best mulig.
Jeg dropper scoring på objectives og drit på flankene. Min liste var den samme som i forrige kamp.

Egentlig veldig lite spennende kamp vi plukker små poeng av hverandre mens jeg setter opp for combo chargers som kan smadre en kadim unit om jeg kommer inn og Kyrre rygger lengre og lengre vekk.
Ender 10-10 på VP, men siden jeg har objectiv så vinner jeg 13-7.
Lite å skrive om egentlig.
Kyrre kneip tredje plassen så i retro perspektiv så treger jeg litt på at jeg ikke prøvde å stresse ham mer.

Sist endret av Kalerith den Søn Mar 26, 2017 11:23 am, endret 1 gang

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mar 26, 2017 11:21 am
NR 24 vs Jørund Haugland

Jørunds liste:
Jørund – DL p:
Weaver of Change, General, Thaumaturgy, Power Vortex, Aether Wand, Scrolls of the Eight Paths, Shackles of Reality, Token of Change, 1310p
Harbinger of Pestilence, Bloated Putrefaction, Horn of Damnation, Icon of the Relentless Company, 470p
29 Tallymen, FCG, War Standard, 766p
10 Horrors, 180p
10 Horrors, 180p
2x 5 Furies, Change, 2x 140p
2x 5 Hellhounds, Ambush, 2x 335p
5 Blight Flies, Standard, 620p
Total: 4476p

Jeg liker listen til Jørund pga dens allsidighet, men heldigvis skal vi spille "mitt" oppdrag, Breakthroguh. Jørund valgte å gå førs for å få seks muligheter på kometen, mens jeg syns det var helt ok å gå som nummer to også. Jeg deployer veldig bredt, men garanterer meg at jeg får vunnet scenario siden Jørund primært dumper alt på en side.
Hadde samme liste som de to foregående slagene.

Jørund ender opp med å offre fluene mot en mangler, noe som viser seg å være en blemme siden han tar 12 wounds, (redder 3 eller noe sånt) og jeg smadrer den fjerde med en katapult, så flyr han den siste i dekning.
Kråka er et konstant uro moment, men Jørund har kalde terninger når han skal kaste komet og får ikke den gjennom en eneste gang iløpet av spillet.
(Heldigvis for meg, en bra komet kan fort svinge 2 poeng eller mer i hans favør).

Jørund bruker kampen på å knaske i seg mine units, mens jeg prøver å grille kyllingen hans. Uheldigvis for meg så gjør jeg ikke det. Jørund får spist til 13-7 på VP, men jeg vinner soleklart scenarioet og får 10-10.
I retro perspektiv om Jørund ikke offret fluene så kunne han kanskje ha nektet meg eller gjort det vanskeligere for meg å få scenariet.
Jeg kunne også spilt annerledes, men hadde en knallkamp som var meget taktisk utfordrende så synes 10-10 var et ok resultat for meg.

Sist endret av Kalerith den Søn Mar 26, 2017 11:23 am, endret 1 gang

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mar 26, 2017 11:22 am
NR 25 vs Jarle Kvåle

Å spille mot Jarle er alltid litt skummelt fordi du veit at du spiller mot en fyr som er ganske mye glupere enn deg selv, så hans noen ganger litt ukonvensjonelle valg er som regel mye glupere enn hva jeg klarer å se.

Jarle spilte med:
Jarle – VS:
Vermin Demon Schemer, General, 3 Learned Spells, Occultism, 825p
Chief, BSB, Ring of Fire, 210p
15 Vermin Guard, Musician, Standard, Lightning Rod, 310p
2x 60 Slaves, 2x 230p
2x 15 Plague Brotherhood, Musician, 2x 180p
2x 15 Plague Disciples, 2x 330p
2x 12 Plague Disciples, 2x 270p
5 Plague Disciples, 130p
2x Rotary Gun Team, 2x 150p
9 Grenadiers, 202p
2x Dread Mill, 2x 250p
Total: 4497p

Jarle hadde med seg rottene fra helvete. Mata dem med methamfetamin og holdt med i bur i et par uker.
Min strategi var å forsøke meg på å renske ut Diciplene og håpe på det beste.
Det skjedde så mye iløpet av denne kampen at jeg holder meg til noen korte recaps for å slippe å bruke hele søndagen på å skrive:

Vi skulle spille flagg. (Fack).
- Jarle Dytter knallhardt. Jeg rensker Dread millsene hans tidlig med magi og skyting.
- Jarle skyter en haug med skudd inn i Wrecking Crewet mitt, mens gjør kun to wounds. I Runden etterpå spiser den noe sånt som 13 diciples fordelt på to units.
- Jeg failer freny test inn i Vermin deamonen :mrgreen:
- Jarle breaker meg, men jeg løper 12 og rallier i siste runde. :mrgreen:
- Vi har en 20 minutters diskusjon hvor Sigbjørn er med bordet vårt ca 3 ganger. Vi blir ikke enige og må kaste en 4+ på om han er inne eller ei siden vi allerede har skumplet unitsene våre. Helt ærlig hadde vi spilt på klubben så hadde jeg sikkert ikke kjipet meg såpass til og gitt Jarle the benefit of the doubt siden han er en kjernekar, men vi var tross alt på NM og turneringsfjeset var på :oops:

Når alt er said and done så leder jeg 12-8 på VP (lusne 2 VP fra 13-7 I might add), mens Jarle har scenariet i sin hule hånd og det ender 11-9 til ham.
Ideelt så kan jeg deploye mer kompakt, men merker at i deployment typen classic så må jeg ofte spre meg så voldsomt ut og får en umåtelig brei front. Dette er som regel en god ting siden jeg kan trøkke på flankene og holde midten, men Jarle har jo fanken meg ei liste som over fjøla slår hardere enn meg så å pushe mot det er egentlig ikke så optimalt det heller.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mar 26, 2017 8:50 pm
Nr.26 Hallvard Haugen
Siste runde på NM mot Hallvard :)
Han hadde med seg dette her:
Hallvard – WDG
Lord of Chaos, General, GW, Bluffer’s Helm, Dusk Stone, Waste Hardened Skin, 530p
Harbinger of Chaos, BSB, Hardened Shield, Nine-Tailed Standard, 360p
Sorceror, 4 Learned Spells, Shamanism, Hero’s Sword, Lucky Shield, Wand of Stability, 425p
40 Barbarians, FCG, Lust, Spear and Shield, Banner of Speed, 610p
20 Barbarians, 140p
21 Barbarians, 150p
2x Battle Shrine, 2x240p
5x 10 Chosen of Wrath, Musician, Halberd, 5x 360p
Total: 4495

Liste som kan være problem å håndtere for meg, men jeg hadde litt stang inn i de situasjonen hvor jeg trengte det. Penetrerte rekkene til Hallvard og skapte en del problemer for han med multi charges og slikt hvor jeg brøt gjennom.
Han måtte også passe seg for Enveloping Embers på hovedblokka, men han fikk ryddet manglers unna greit dog.
Spilte skrå deployment med Hold the Ground igjen.

Jeg var hårfint unna å få objektivet, da Hallvard nesten tok en dumdristig charge på bunkeren min (trengte 9-eller noe sånt på 2d6) for å nå inn.
Istedenfor kom han seg på objektivet og da drawet vi den. Jeg tar 13-7 på VP dog.
Er egentlig en grei match for meg, med hans units er greit seige, men Scrap Wagons skinner skikkelig for meg og rydder greit unna for meg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 01, 2017 10:24 pm
Kjapp status rapport før jeg går videre her.
Hva lærte jeg på NM?

Lista trenger følgende:
- BSB
- LD 9 IP boble. Ld 7 frenzy checks pga unruly hvis ikke.
"Insert flashback til kampen mot Jarle"
(500 point wizard to his squad: "Fuck it boyz lets get that Vermin Deamon he is lookin at us funny"!)
- Kanksje litt chaff?

Reelt sett følte jeg at ferdighetsmessig så er jeg der jeg bør være. Middle of the pack av ETC gutta og de i apparatet rundt er godkjent. Litt surt at Kyrre edger meg på podium, men det vil alltid være if`s and but`s i Warhammer.

Så den reviderte versjonen som jeg spiller med i de 10 neste battle reportsene ble seende slik ut:

Characters: 845/1800
Core: 1235/1125
Special: 2396
Death from Above: 360/675
Big’n Nasty: 0/1350

Common Orc Shaman: Wizard Master, Path of Pyromancy, 4 Spells, Crown of Autocracy, Book of Arcane Power, 575p
Common Orc Chief: BSB, Ironhide Banner, Ring of Fire, 270p
2x 8 Common Goblin Raiders: 168p
2x 20 Feral Orcs: PW, Musician, 260p
28 Common Orcs: Shields, Musician, Standard, Banner of Discipline, 379p
5x 10 Iron Orcs: 200p
3x Scrap Wagon: 90p
3x Goblin Wolf Chariot: 120p
5 Gnasher Dashers: 150p
2x Gnasher Wrecking Team: 140p
2x Greenhide Catapult: Splatterer, 180p
Total: 4500p

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 01, 2017 10:46 pm
Så bar det videre på DSK i Bergen, det var et par glemte testkamper innimellom her med Valentino as pr usual, men ikke noe å skrive hjem om. Så vi går videre til neste turnering.

Lista mi var også sendt inn til lagturneringen i Luxembourg så det var kjempeartig å få inn noen testslag med listen.

Slag 27 vs Amund (husker ikke etternavn) med HBE

Jeg spilte seff listen min fra forrige post.

Amund hadde noe type dette:

Master of cranreig tower med noe stæsj. (3 x alchemy spells, 1x druidism spells).
en bsb
2 grupper på archers. husker ikke hvor mange.
3 bolt throwers
2 flamme fønikser
1 gruppe med riddere
30 swordmasters
2 ørner.

Pre game analyse.

Alchemy spellsene var heller lite nyttige mot meg. Joda du kan sikkert smelte et par jern orker, men realistisk så jeg ikke noe annet enn 15+ poeng her. Amund virker som en fornuftig spiller, men han bar preg av å ikke ha spilt fantasy på en stund.
Vi skulle spille Hold ground.

Kort oppsummert skjer dette:
Jeg skyter godt, og starter swordmaster barbacue med ildmagikern.
Styrer swordmaster blokka dit jeg vil ha den mens jeg skjermer meg fint med wolf riders slik at bunkern får stå i fred.

Jeg ser at Amund blir litt stressa av at Swordmasterne får juling på range og han bestemmer seg for å dytte. Jeg ser han går litt i samme fella som det Trond gjorde mot meg på NM og det er at han ikke får bestemt seg ordentlig for en skikkelig game plan når han starter kampen.
Merker at det er den største blemmen flest nye T9A spiller går på, det at de ikke vet hva de skal gjøre og ender opp med å forandre planen flere ganger iløpet av et game. (I noen skikkelige uheldige tilfeller, flere ganger iløpet av en deployment fase).

Han makser forover med sverdmestrene, men desverre så fører dette til at han får et par for mange chariots i fleisen og det går ned noe sånt som 20+ swordmasters på impact hits alene.
Han finner da ut av at han bør spille defensivt og knipe der det knipes kan.
Jeg får også spist en ørn og litt forskjellig.
Han rømmer med føniksene og trekker seg bakover.
Beklageligvis for Amund så er Ildmagikern min on fire og griller uanstendig med wounds av de resterende troppene hans.
I siste runde tar jeg noen charges inn i føniksene og downer en som ikke får komme tilbake siden det er siste tur.
Han har et eller annet rask igjen, men har ikke tatt allverden av meg og jeg vinner 20-0.

Hadde Amund spilt korrekt her så kunne han nok realistisk sluppet unna med 15-5 tap siden han kan trade relativt greit med meg, på rekkevidde og heller prøve å spille safe og bare gi opp objektivet. Ulempen hans er at han har en del poeng som sitter litt løst etter min mening. Han spiller en kul liste, men den har ganske høy skillcap.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 02, 2017 11:35 am
Kamp nr. 28 vs Hallvard Haugen m. DH

Tatt fra minnet spilte Hallvard med:
2 x 2 skirmish helikoptere, 3x10 dudes med kaste våpen
2 grødsj bustere
1 bomber
2 bolt throwers
2 flamme kannoner
1 runesmith
2 units med miners med gønnere
Anvil

(Jeg har garantert glemt et eller annet, men jeg fikser det når/hvis jeg får de komplette listene) .

Mener på det var Hold Ground vi spilte. (Forrige runde var Secure Target mener jeg på, ikke HG som jeg skrev).

Artige med å spille mot Hallvard er at begge spilte MSU liste på et vis, men han hadde MYE mer skyting enn meg.

Dette var en kamp som var preget av crazy dice rolls.
Hallvard failer noe sånt som 50% av sine LD 9 tester.
Han starter og går fremover, skyter litt av mitt, men ikke noe super heftig. Jeg kaster magi tilbake og tar ut et helikopter. De failer så panikk test og flykter, og tar med seg en tier med warriors som jogger mot Ulrikken.

De rallier dog i neste runde.
Hallvard skyter meg og jeg trader med flamme magi.
Sånn fortsetter det i 4 runder, men siden jeg har siste runden så får jeg grapset til meg en draw på objectivet, samt har noen skikkelig heftige terninger på Scorching Salvo som griller uhørt mye.
Jeg er litt opp på VP etter et par shaky LD tester og vinner 11-9, men hadde vi spilt ferdig hadde nok Hallvard hatt seiern tror jeg.
Merker at jeg guller litt når det trengs og seieren føles litt ufortjent ut på en måte.

Men men jeg tar det for det om.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 07, 2017 4:53 pm
NR 29 vs Hans Blom

Hans hadde fra minnet:
Konge med kult utstyr
Architect med kult utstyr
Trollmann med evocation og boka.

Unit med archers
unit med vanlige skeletons
3 sfinxer
1 unit med tomb guard
2 katapulter
2 units med horsemen

Jeg hadde min sedvanlige liste og vi skulle spille flagg.

Blir en veldig kort rapport fordi ikke allverden skjedde.
Jeg prøvde å skyte/kaste magi på sfinxene for å plukke poeng der, hans hadde greie magi faser og healet derfor enkelt.
Det var kun småpoeng kampen handlet om så gidder ikke gå inn i detaljer. I bestefall spiller en av oss for 11 poeng liksom.

Han kan ikke push fordi da klemmer han inn i bjørnesaksa mi, mens jeg kan ikke gi ham muligheten til å sloss på hans betingelser derfor ble slaget stort sett bare reposisjonering av unit og flamme/evoc magi.
Men alltid koselig å spille med Hans, så 10 poeng var helt ok, ikke krise for noen av oss.
I retroperspektiv skulle jeg gjerne ønske at jeg prøvde å få Hans til å svette mer enn jeg gjorde her bare for å se hvordan det hadde gått og om jeg hadde fått det til.
Jeg har en mistanke om jeg deiser nok inn kan jeg knekke ham, men er nesten avhengig av at sfinxene tar kvelden før det er mulig.

Hadde jeg møtt Hans i BT så vinner jeg, men møter jeg Hans i HG så vinner nok han. Både Flagg og ST bør på papiret være en draw, iallefall med to såpass spesialiserte lister.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 6
84 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste