Forfatter Melding

<  Blogger  ~  The Road to 200 (and hopefully the ETC). 51/200

InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 8:39 pm
JuggernautInnlegg: 1347Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Kamp 3 vs Hermunds DH Slayers (49)

3 seeker helter:
2 med Prescision Fury Might Monster hunter (390?)
1 med Fury Smashing Crushing (370?)

Smed med (ulovlig) supercombo - spise scroll og vanlig scroll
275
6x10 dverger med skjold
17 skjold vanguard
25 seekers vanguard
24 seekers vanguard
25 seekers vanguard champ

Secondary: Secure Target

Hermund hadde (som vanlig) med seg en ulovlig liste, og måtte jukse litt, men for meg som rulla uten magi spilte det egentlig ingen rolle og fikk heller ingenting å si for utfallet av kampen vår.

Dette er mareritt match up deluxe, men planen min var å splitte meg opp som best mulig å prøve å gå etter troppene til Hermund som kunne score for å nekte 3 scenario poeng og kanskje ordne meg nok VP til at det ikke så helsvart ut på slutten av kampen.

Med sine 7 drops før han måtte comitte slayer blobbene sine så får han se nok av deploymenten min til at han at han får gode posisjoner på dem. Av en eller annen grunn så lemper han alle karakterene sine i en slayer unit.
Hadde jeg spilt kampen andre veien hadde jeg spredd dem ut i en pr unit siden da har han tre units som jeg ikke vil slåss mot istedenfor en noe som gjør listen utrolig mye værre å håndtere.

Hermund kommer kjapt forovver å er omtrent i min deployment sone på slutten av sine T1. Velig ubehagelig. Jeg klarer å få komt meg ut av hans arc med min hellfist unit og løper avgårde vekk fra karakter blobben hans og gambler på å få lagt mest mulig avstand mellom dem og meg. Jeg "Chaffer" Hermunds slayers i retur siden jeg ønsker å få mer press på ham. Om han marsjerer bort fra meg så kan jeg kjøre noe i flanken hans å holde ham en runde.

Hunterne mine darter lett gjennom linjene hans og setter opp gode charges for å knerte hver sin 10-er med warriors.
Hermund banker fint gjennom mine chaff units i sin tur, men deretter så reformer han den ene, men jeg har en ny unit med tuskere klar for å prøve å holde vekk den andre uniten med slayers uten karakterer.
Disse kommer inn og gjør overraskende bra med skade på ham og får ham ned i komfortabelt små nummer.
I sluttfasen charger også en Auroch inn i dem og går ned (ofc) til 6 slayers selv om de tar telling i retur så var det 480 poeng som jeg overhodet ikke skulle blødd til 6 slayers statistisk sett.

Hunterne glefser videre på warriors og spiser til slutt alle unitsene med warriors, den siste var veldig tight siden den sto og scoret på objectivet og jeg måtte ha bort steadfast pga Light Troops gir meg 0 rekker, så måtte drepe 6, knerter 7 og de løper.

Jeg får også opp en unit med bruisers som klarer hårfint å score selv om Hermund gjør sitt ytterste for å blocke meg ut med sine slayers på den siden av bordet.
Jeg hadde også en unit med tuskers der som danset med ham store deler av gamet på den siden.

Desverre for meg så fanger hans slayer karakter blob meg eventually med en 8-swiftstride overrun fra (jeg mener det var en auroch eller noe jeg fikk i veien, husker ikke helt hva).
Han stilte noe warriors iveien som jeg slo meg gjennom men kom meg ikke langt nok vekk til at han ikke kunne fange meg med en ovverun.

Han smadrer uniten min så heftig, men Hellfist lorden klarer å overleve, men blir fanget av Slayersene på nok et godt pursue kast.

Hermund vinner til slutt 15-5 på VP.
Men siden jeg har objectivet så justeres det til en 12-8, noe som for min del var over all forventning av hva jeg skulle sitte igjen med etter spillet. Så en beintøff kamp, men som jeg mente jeg fikk tynet mest ut av i forhold til hvor vanskelig denne match upen er når den blir spilt korrekt.

Sist endret av Kalerith den Man Jul 17, 2017 5:43 pm, endret 4 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 8:40 pm
JuggernautInnlegg: 1347Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Kamp 4 vs Valentino SE (50)

Druid, 4 spells, Tree singing, wizard master, path of druidism – 420

Chieftain, BSB, sacred seed, blade dancer kindred – 320

Thicket Shepherd, Entwined roots, General – 270

18x sylvan archers, M – 472
18x sylvan archers, M – 472

10x sylvan archers, M – 280
6x thicket beasts, C - 505
5x thicket beasts, C - 420
6x thicket beasts, entwined roots upgrade, C - 595
1x forest eagle - 100
8x blade dancers - 320
8x blade dancers - 320
4491

Secondary: Hold Ground

Ville vel helst spilt mot noen andre enn Valentino siden vi spiller en god del hjemme, men han ville på død å liv ikke spille mot Hermund noe som førte til at at vi måtte spille for istedenfor.

Vi skulle spille Hold the Ground noe som passet meg ok egentlig. tanken var å prøve å dytte på størst del av Valentino arme som mulig på en gang.
Han campet i et hjørne, men plasserte archerne sine forann kamp enhetene sine og flytta trollmannen over i en unit med wardancers for mobilitetens skyld i guess.

Jeg pusher og spiser archerne hans relativt tidlig i kampen. (typisk charger i T2.)
Valentino prøve på en cheeky charge i sin tur for å plage aurochen min, men jeg slaktet dem litt for hardt til at han genererte nok static CR til å stresse meg nevnverdig.

Jeg blir litt grådig i slutten og prøver litt for hardt å gå for store poeng og blør en del unødvendige poeng som konsekvens.
Gjør et par feil i forhold til å manøvrere hillen som han camper rundt og tabber meg ut og det gjør at jeg mister en del poeng.

Jeg ender opp med å vinne kampen, men tok ikke så mange poeng som jeg burde hatt her.
I tillegg så er jeg også spent på hvordan kampen kunne ha utvikla seg om han faktisk prøverå spille for seier her og ikke bare gjemme seg i et hjørne.

Grunnlaget for strategien var vel å gi meg minst mulig rom for å klare å combo charge osv, men personlig mener jeg at Valentino gikk inn i kampen vår med litt feil mindset og han kan egentlig gjerne spille for seier her om han spiller armeen sin godt.
Dette er nok noe han bør øve litt mer på i forhold til ETC, fordi at å ha et for defensivt mindset kan straffe seg.

Jeg taper 12-8 pga de poenge jeg ga vekk tullete nok, men jeg vinner totalt 11-9.
Hadde jeg spilt godt hadde jeg klart en 14-15 her også, men dårlige avgjørelser gjør at jeg får et mindre enn optimalt resultat inn mot siste runden.

Sist endret av Kalerith den Man Jul 17, 2017 5:53 pm, endret 2 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 8:40 pm
Kamp 5 vs Jørunds DL (51)

1270 - Weaver of Change, General, Power vortex, aether wand, shackes of reality, Scroll of the eight pacts, 3 spells thaumaturgy + 1 spell divination

370 - Harbringer of pestilence, BSB, bloated putrifecation

335 - 15x slaughterers

790 - 30x tallymen, M, C, S, war standard

780 - 6x pestilent beast

335 - 2x5 Hellhounds, ambush

140 - 2x5 furies, mark of change

4495

Secondary: Secure Target
Vi placa hvert sitt objective på hver sin side. Min plan var å prøve så godt som overhodet mulig å ta objectivet og forhåpentligvis vinne noe på VP, selv om det trolig var vanskeligere sagt enn gjort.

Det ble tidlig klart at jeg ville ha minst en draw på objectivet.

Jørund tar en tidlig charge på stamme-gutta (med lorden) mine med beasts og de blir sittende å grinde en god stund. Realsitisk så burde Jørund gjøre mer skade enn det han gjør, men jeg slipper noenlunde billig. Jeg får også inn en charge med en unit med bruisers i flanken og etterhvert kommer også en Hunter inn (karen med trolleater og bluffer).
Sammen så grindes de ned og jeg bryter meg løs.
Jørund hadde en sjanse på å komme inn i flanken min med en 8-er charge på pestblokken og feilet heldigvis denne.

Heldigvis for meg så står både 1 bruiser igjen og en redusert tribesmen gjeng. Huntern kom sent inn.
I midten så kommer bikkjene inn, men de ryddes av glittering quirass helten min og en auroch. Jørund klarer dog å fange en unit med bruisers.
Han glipper også opp med en unit med furies som jeg får "gratis" og selvsagt glefser i meg med et eller annet (mener det var en unit med tuskers med aether).
Den andre uniten med tuskers chaffer pest blokka.

Jørund får av en komet, men den ruller han kort på så får ikke gjort noe særlig med skade.
Slaughterersene gjemmer seg bare bak hillen siden de innser at jeg har rydda opp greit på den siden av bordet og at om han stikker nesa si frem for å score bør jeg ha få problemer og rydde dem bort med en combo charge med en den siste uniten med bruisere og tuskersene.

Når jeg har kjempa meg fri så får Jørund glefsa i seg min bluffer hunter med sin kråke som seff er på 10 attacks og deiser meg lett ned.
jeg var ikke klar over at hellfire negatet Regen noe som gjorde chargen fra hårete til veldig bad.

Dog han velger å ikke overrunne å ta charget mitt på haka istedenfor og jeg innser at min beste sjanse for å klare å vinne (stort nok til å contende for top spotten, siden Hermund og Hallvard hadde avtalt en draw) er å sjanse på å stå 3 combat runder med min lord i duell med kråka. Går den ned vinner jeg garantert nok, men selv halve poeng vil være en signifikant boost til min vinst.

Pestblokka vinner lett på static mot mine Tuskere og jeg får etterhvert begge Aurochene inn der i de siste rundene for å forsøke å holde dem på plass.
Lorden min tar 3 wounds de første to combat rundene og gir 2 tilbake, men den siste runden får Jørund inn de to woundsene han trenger. Jeg har kun en 5+ armor å lene meg på å klarer akkurat den ene jeg trenger og overlever.
Da vinner jeg litt på VP og tar hjem 12 - 8 på VP, men for 5/5 kamp på Indian Summer har jeg sikret meg scenariet og vinner derfor 15-5 og spretter poenget foran Hermund opp på første plass.
Sigbjørn kunne tatt meg igjen om han hadde tatt ned Valentino 3 poeng til, men Valentino holder heldigvis stand og da tar ikke Sigbjørn meg igjen.

Når jeg ser overall scoren min så har jeg negativ VP differanse etter å ha tapt mye på VP mot Hermund, men også mot Valentino. Heldigvis så får jeg mange maks ut av stramt scenario spill og seiler hjem med 63 poeng.

Storfornøyd med å vinne min første turnering selvsagt og det med 5/5 kamper mot ETC level motstand føles særdeles godt. Fikk ingen "softe" poeng mot uerfarne motstandere.
Jeg skulle gjerne ha gått til tops med 5/5 wins også, men med den krise match upen så var 8 poeng helt innafor mot Hermund.
Er ikke viktig om man vinner med en meter eller en mil så lenge man vinner in my mind.

Sist endret av Kalerith den Tir Jul 18, 2017 3:19 pm, endret 3 ganger.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 20, 2017 7:20 am
ThornInnlegg: 784Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Nå må du slutte å juke med dissa battle reportene da, placeholders er ikke godt nok :P

InnleggSkrevet: Tir Jun 20, 2017 5:42 pm
Skal ta dem igjen, jeg lover :D

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 18, 2017 3:19 pm
Ugrush skrev:
Nå må du slutte å juke med dissa battle reportene da, placeholders er ikke godt nok :P

Sånn da har jeg endelig klart å catche opp alt jeg har "placeholdet" :)
May the people enjoy.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 18, 2017 3:41 pm
Oppsummering av 2017 Pre ETC/ESC:

Vel, det ble ikke akkurat 200 kamper som jeg hadde ønska meg. Litt pga mye jobbing og litt pga motstander mangel rett og slett. Dog med den nye plattformen til Universal battle skal jeg ikke se bort ifra at litt ny giv til å spille online kan gi meg enda en boost i antall kamper inn mot 2017/18 "sesongen" rent ferdighetsmessig.

Det har også vært en del kamper utenfor disse som jeg rett og slett ikke har giddet å huske å skrive ned fordi jeg glemte å loggføre hvilken liste jeg brukte og hva min motstander brukte. Har sikkert 15-16 kamper til som jeg ikke har skrevet rapport på siden glemte å spørre om listen eller rota det bort.

Hadde en del midt på treet plasseringer i både Invasion og NM (ser bort ifra mine egne to turneringer siden jeg var TO).
Men i DSK og Indian Summer var jeg på pallen.
Merket at det å delta på utenlandsturneringer var utrolig hjelpsomt i forhold til å øke nivået mitt spillmessig og vil på det aller aller sterkeste anbefale å dra til Herford til ETC warm up.

Det er basicly et mini ETC med litt flere tyske lag, men organiseringa var bedre enn i Hellas med muligheter for gratis soving, gratis øl og mat inkludert i turneringsbilletten så håper vi klarer et norsk lag her til neste år. Absolutt mitt høydepunkt for 2016/17 sesongen.

Målsetningene til neste år for min del blir som følgende:

1. Dra på 1-2 utenlandsturneringer og klare 1 top 25% plassering.
2. Gjøre det bedre på ETC enn 2017 eller like godt om vi havner på pallen.
3. Klare pallplass på alle norske turneringer hvor jeg ikke TO-er. Da er det ikke så nøye med pall, men vil gjerne klare det på alle andre.

Målsetningen for ESC og ETC 2017:
ESC:
Få spille mot best mulige spillere. Aller helst pallplass, men vil være innenfor top 25%.

ETC: Klare topp 25% og snitte på 13 poeng med min Orke arme. Prøve å bli best in race er også et mål siden min Orke liste er såpass unik i forhold til hva alle andre har med seg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 20, 2017 3:03 pm
Jeg linker til alle rapportene mine fra Spania her i denne posten.
Driver å lager første rapporten, men når den er ferdig kommer linken til T9A under her:

ESC G1: SA/Guille Terrasa
ESC G2: DL/Jamie Payne
ESC G3: EoS/Superorko (Lucas Hidalgo)
ESC G4: DL/Brian Xuereb
ESC G5: SE/Denis Kolsuz

ETC G1: DL/Hector “El Antiguo Guardian” Pena Manterola
ETC G2: VS/Peter Folle
ETC G3:UD/Jere Jukka
ETC G4: ID/CAN OZEDE
ETC G5: VC/Thibault Ankor Rigolet
ETC G6: KoE/Samuel Freestone

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 23, 2017 10:59 am
Spilt et par kamper på UB etter jeg kom hjem. Målestning for neste år blir å ligge på 3 kamper i uken og for å klare det må jeg som regel ha noen kamper på UB iløpet av uken pga at det er kun så mange mennesker både i lokalområdet som spiller, men også på Norges basis.

Så UB kamp 1: Spilte egenkomponert VC liste mot DE med lord på kjærre og 3+ ward mot skyting, gw, bluffer osv.
2 kraken
30 execs og bsb på alter.
2 små bunkere med dread legionaires
sorc w 4 divi spells, og familiar

Jeg hadde 2 x alter
2 x SH
2x9 wraiths billig lord med hard target
2x32 skellies, m,c
2x20 zombies, m

Han dytta med alt jeg aventet og prøvde å finne åpninger med SH.
Klarte å danse Los en hans med noen og klarte å labbe en zombie unit over i hans deploymen sone slik at jeg i det minste får draw på SO.

Lorden + execs og bsb klarer en lang charge inn i den ene skeleton uniten min og får grindet seg gjennom og lorden overrunner inn i min bunkers med alle karakterer, mens execs går forbi og blir chaffet av Raise dead, og altere. (Blir grindet ned av dem og går ned siste turen, til tross for at de slår ned et alter og en SH på veien.

Skeletons kommer iflanken på lorden hans, men han står. Vinner alle challenges, men står på 2LD 9 tester med reroll, 2 LD 8 en med og en uten, og en LD 7 cold blooded uten.

Skriker ut begge krakensene på en runde, den ene har tatt et par wounds fra før, men den andre går ned lett siden den er utenfor generalens LD.

Jeg klarer så vidt å rydde exevs i siste runde og vinner på scenario. Lorden min refuser challenge og siden han er stuck med skellies i flanken kan han ikke flytte bort å slå på ham. Jeg vinner da 12 på VP, men 15 på SO.

Spiller mot VC med drage og standard build. Har fleshrender istedenfor heale sverdet dog, men ellers er det veldig Payen copy paste. Litt større skellies dog og en liten unit med spawns istedenfor wraiths.

Jeg spiller mexicanske ID fra ETC.
Vi spiller HG.

Jeg klarer ikke fjerne dragen, men Titan og en Bound Deamon rydder skeletons, men han klarer sine charges litt for lett og dragen cause havoc og tar litt for mange poeng. I tillegg panicker Hobgoblinsene mine i siste runden siden min general er utafor IP og da mister jeg SO. Tap 14-6.

Jeg spiller VC listen min fra tidligere. Han kommer med:
Drage WOC lord
bsb 1+4+ på hest. change.
7 knights change, transmutation
stor blob unmarked warriors med sorc med 3 spells fra alch. + ring
2x 8 dogs
1 hellstrider min unit
5 knights wrath
2 wasteland beasts

Jeg oppretter tidlig fordel, han deployer dragen alt for defensiv og må jobbe for komme forover.
Jeg smekker ut begge units med bikkjer, og en beast som kommer inn.
Failer dog min stupid test på SH med LD 9 når han pisker meg med lust pisker.
I min T3 så skriker jeg ut hans Wraht knights.
Han charger med knights, warriors og dragen.
Dragen failer de to andre går inn.
I min tur skriker jeg dragen ned med 10 wounds, og ser rearen på begge hans units. Magi fasen raiser jeg tilbake falne kompiser og får dem opp til 40 ish.
Han conceder da han ser at jeg bare systematisk kan rydde av de unitsene han har igjen som begge er låst i cc.
Har i tillegg sendt en zombie unit ut på jobbetur som klarer å ta SO som er BT.
20-0 til meg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 25, 2017 2:13 pm
The struggles of selection. Kjipe greier disse her valgene en må ta. Hvorfor kan en ikke bare ta med 5 hærer og se hva man vil spille på turneringer :P

Oh well.
Spilltester for det meste VC, men tenker å eksprimentere litt med Wotdg denne uken.
Satser på 2-3 kamper iløpet av helgen og 3-4 til uka avehngig av hvor mange jeg får gjort denne helgen.

har 2 avtalte på klubben på mandag. Blir enten trolig:

Fredag/Lørdag/Søndag:
Pick up games på UB2.

Mandag:
HBE/Ogrer middels/dårlig motstand. Blir nok litt opplæringskamper både denne og neste.
Rotter. Middels/dårlig motstand.

Tirsdag:
Konrad Krystecki (Abrasus) med forhåndsavtalt VC. Han spiller drage, jeg en variant med to skrikere. Verdensklasse motstander.

Onsdag: Kanskje Hermund?
Ville prøve noe rotter. Jeg er sugen på enten WotdG/VC/SA.

Kanskje noe pick up til neste helg.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 29, 2017 10:57 pm
3 kamper til nå denne uken.
Uke 3 kamp 1
Beist proxy mot Kamils VS.
Jeg tar 14-6. Vi spilte dog 3 turer hvor han brukte mesteparten av tiden.
Jeg pusher og ligger greit ann på secondary. Hadde en luke hvor jeg hadde fått en stor cent unit i flanken hans og en i front uten å touche pendulumen via en ovverunn fra en unit med slaver som jeg lett kan poppe.
Kommer da inn og savager magikeren hans og river uniten i fillebiter.
Hadde vært god natt om vi spilte en tur til.

Uke 3 kamp 2 (UB)
VC-OK styrt av Konrad Krystecki.
Hans liste var:
1 Shaman Apprentice the Hellfist @ 650.0 Pts
General; Hellfist; Wizard Apprentice; 4 Learned Spells; The Thaumaturgy
Sceptre of Power [20.0]
1 Mammoth Hunter Trolleater @ 450.0 Pts
Trolleater; Hunting Spear; Iron Fist; Light Armour; Tusker; Light Troops
Bluffer's Helm [80.0]
1 Mammoth Hunter @ 390.0 Pts
Hunting Spear; Iron Fist; Light Armour; Tusker; Light Troops
Dusk Stone [60.0]
Dragonscale Helm [30.0]
3 Bruisers @ 185.0 Pts Musician
5 Tribesmen @ 308.0 Pts Standard,Musician
15 Scraplings @ 80.0 Pts Throwing Weapons
2 Tusker Cavalry @ 320.0 Pts Iron Fist
1 Thunder Cannon @ 300.0 Pts
1 Thunder Cannon @ 300.0 Pts
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts

Models in Army: 41
Total Army Cost: 4498.0

Vi ruller random scenario: Selvfølgelig Breakthrough.
Får counterthrust deploy som er trolig den kjipeste deploymenten for meg i denne matchen.
Jeg setter meg i hjørnet.
Han får av en komet, men miscaster og ruller 1 på d3en sin. (4 terninger+1 for thauma)
Mister dog spellen. Hadde hellfisten sagt god natt der hadde jeg trolig kunnet tatt det.

Uheldigvis så skjer ikke det, han har litt mer tur med terninger enn meg, jeg gjør noen feil med plasseringer av mine Shrieking horrors som gjør at de går ned, og det koster meg spillet. Han hadde tablet meg, men jeg kasta inn håndkledet i min T4.

Klassespiller. Realistisk så kunne jeg nok vunnet denne, eller iallefall gjort det interessant om jeg spiller matchen korrekt. Listen min har ingenting den skal ha sagt når hans siste auroch er igjen og begge mine Sh-er er døde.
Da hadde han også tatt ut mine wraiths og jeg har bare skjelletter og zombies, samt 2 altre mot 1 auroch, 2 hunter chars, 1 tusker unit og 3 units med bruisere som alle homer inn på min immobile blob som er låst i cc. Han hadde nok klart å knekke meg ila T5 tror jeg. Kunne kanskje reddet meg ut med noen characters osv, men jeg kaster inn håndkledet som sagt og gir ham 20.

Uke 3 kamp 3 vs Duffman HBE (UB)
Dobbel frost føniks
2x10 flamme magikere
2x10 Queens guard
4x15 spydmen
pyro magiker
billig bsb med trippel march banner
lord med 1+/4+ på chariot, fireborn hjelm istedenfor bluffer.

Jeg har:
Lord på deamonic mount, wrath, soulfeeder, gwep, divine icon, 4+ regen, bluffers.
Shaman w. essence (alch/shamanism), lucky shield, waste hardned skind. 4 spells master.
50. Marauders w. throwing weapons, hwep shield, light armor, pest, full c, dicipline.
5x10 chosen w wrath, halberd
2 x 10 unmarked shrines

Jeg splitter opp å pusher.
Vi har skrå deployment og Secure Target.
Han legger sin i min sone oppi et hjørne.
Jeg gjør det samme på motsatt side.

Han går først. Går forover. magi gjør ingenting
han kaster flaming swords på swordmasters dog.
Min tur.
Lorden min charger swordmaster med flaming swords. Han får +1 T og jeg summoner 1 beast.
Går rett gjennom dem. De løper, jeg tar et wound fra dem, men healer det fra soulfeeder.
Failer restrain.
Får lorden hans i front og føniks i siden.
Smekker 2 w på lorden hans. tar 2 tilbake.
Står på LD 7. Healer et wound fra soulfeeder.

Får av break the spirit på hans lord.
Summoner enda en beast på 2 terninger.
Min beast kommer inn i rear på hans føniks.
Jeg vinner med 1 han står.
Hans lord har kun 1 w igjen.
Han kaster inn håndkledet. Får ikke støttet sin føniks/lord med units, jeg kommer til å gi ham en unit med chosen i flanken på føniksen hans.
Men med begge unitsene med swordmaster ute av bildet ( hadde blitt resultatet på min T3) så har jeg 3 turer til å dytte og spise resten av hans units.
20-0 til meg.

Planlagt å hente inn 1-2 games til denne uken siden jeg ikke fikk spilt forrige uke.
Har satt opp en drop inn opplæringskamp mot Sebastian, som ikke kunne spille på mandag alikevel og muligens noe mer på UB.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 30, 2017 1:56 pm
Oppstart var 14 August.
Til nå har jeg spilt 6 kamper.
Målsetning om 150 kamper innen neste års ETC.
Satte meg som mål å ligge på 200 inn mot ETC 2017, men innså at dette var hårete i og med at jeg fullførte omtrent 75 og hadde noenlunde ok battle reports på ca 50 av dem.

Så til nå har jeg 6/150.
Oppdaterer her med korterer rapporter og kommer med noen lengre og også muligens noen videorapporter når det passer.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 01, 2017 8:30 pm
Spilte enda en kamp denne uken er på 7/150 så langt.
Jeg hadde denne listen:
Deamon Prince, change, aether wand, 4 spells, iron hide, scrolls of 8 pacts, elixir of souls 1050
Pest Herald bsb, regen aura 370
26. Tallymen w. full command, war standard. 694
21. Bloodletters, full command 535
5. Hellhounds, ambush 335
5. Hellhounds, ambush 335
3. Pestillent Beasts 390
3. Pestillent Beasts 390
3. Pestillent Beasts 390
4499

Han hadde:
2x4 Tusker cav m gwep (1 av dem med dragonskin banner)
12 bruisers, banner champ
6 tribes pw, champ banner
2 auroch
1 shamen w 2 spells
1 bsb nude
1kanon

Føltes som veldig mye kjøtt og litt lite saus til denne lista hans, men føltes som jeg var litt underbemannet.
Vi skulle spille HG med Refused flank deployment. Tror det var RF3 mappet vi spilte. (Husker ikke om det var 2 el 3 jeg satte opp).
Jeg velger å sette ut alt først og at han skal gå først.

Jeg får en rude awakening, han T 1 charger en unit med Pest beist med en 11 charge med sitt dragonskin banner og sklir rett gjennom.
Jeg bruker min tur til å komme ut av los med den andre uniten med beist i nærheten og forbereder meg selv på å bli rammet i pestblokka.
Han pusher alt det andre fovover, magi plukker et par wounds av hans Auroch, men han dytter lell med begge.
Uniten med Dragonskin banner deiser løs nok til at jeg tar 2d6 wounds og mister steadfast han har gjort noe ala 15 wounds, jeg har 3 bannere og et par wounds. Triller heldigvis lavt siden jeg har cold blooded på dem, står typisk 5 stk igjen etterpå.

Jeg kommer inn med Slaughterers i flanken hans for å knekke dem, men han står på LD3 uten reroll....
I retur så får jeg en unit med bulls i rear, en auroch i flanken og alt dør. Heldigvis igjen pga cold blooded står bsben min igjen med et wound. (Han fluffer litt mer denne gangen og jeg klarer en god del mer enn ingen regen saves som i forrige combat).
Klarer å få den ned til 2 modeller pga herald leverer bra.
Så kommer DP. Inn i Auroch med 1 w igjen. Er oppe på 10 attacks.
Blåser gjennom. Har -1 LD bobla fra Evo oppe og da stikker også tribesmen 11 vekk pga panikk.
Så glefser han også resten av uniten med tuskers som står låst i bsb-en.

Tribesmennene hans snur i hans tur. Han skyter også kanonen på meg en siste gang og treffer meg på long range selv om jeg har Scrying oppe. Møkk. Ruller 1 to wound. Sigh of relief.

Jeg spiser kanonen i bakrommet med hundene og deretter så går den ene og biter seg fast i rompa på bruiser blokka som har failcharga inn i skogen. Han står dog på en LD6 test og slår meg bort i sin tur selv om han ikke får snu seg.
Demonprinser kaster 5-spellet fra Divi og gjør 16 hits og 12 wounds på den andre tusker uniten, men heldigvis for Seb så redder han 5 på 5+ armor og står på panikken.
Jeg prøvde også å charge Demonprinsen inn i dem men 2 LD 8 tester gikk fint uten reroll dessverre.
Den andre uniten med hellhounds charger også inn i T6, vinner, han tester på -4 totalt, men står alikevel på 4 rerollable.
Samme for den siste uniten med tribes som blir charget av demonprinsen på 2w ( 6 impact hits på S5 er ikke sånn kjempekult.
Klarer seg på LD 4 selv med reroll.
Den andre uniten med beist grinder ut en auroch pga litt lucky poison rolls og han greier omtrent ikke en eneste 5+ armor. (Skulle bare mangle med antallet LD tester tatt så lå han på en 95% passrate med 60% eller dårligere odds på en del av dem).
Men har 1 beast igjen på 2 wounds og en unit med 2 stk igjen som jogger opp på objektivet og snatcher det fra ham i min T6. Derfor betalte min avgjørelse om å gå sist seg, selv om jeg kunne satt opp en del klokere.

Jeg vinner 14-6/15-5 finregnet ikke på dette, men ble noe sånt.
Var en spennende kamp som kunne svingt begge veier, men skal jo også sies at dette var et introduksjonsspill så selv om jeg spilte for fullmaskin så følte jeg selv at jeg gav meg litt liste handicap.
Men et par units av disse Pest beastene er ikke helt uti natta dumt siden de har ok grind, og de tåler ganske bra S3 skyting, så det å kunne jogge opp mot objectivet med M6 er heller ikke helt dumt.
Men ideelt sett tror jeg egentlig at deamonettes kan gjøre mye av dem samme jobben, mens de spiser av core poeng, av den kjipeste gudens poeng (Lust er ikke kjempe kult med mindre du mono luster og satser på massive movement outplays, og det å fylle opp core kvoten med 15 w med 5+ save med M6 til 240 poeng er jammen meg ikke dumt når en tenker over det).
Men liker egentlig ganske godt den følelsen man får med CR tung pest blokk, men som Jørund har sagt mange ganger så føles bsb-en med regen aura mer ut som en svakhet og et noen veldig lukrative wounds å daske bort først både for poengene en kan hente men også for å ta bort regen som dropper save raten med 16%.

Artig kamp dog overall og håper Sebastian får noen kule kamper på Invasion som en av relativt få Stavanger gutter som drar for å spille T9A.
Håper på å få skvist inn en kamp til lørdag/søndagskveld denne uken sånn at jeg ikke trenger å hente opp allverdens med kamper for neste uke for å være i rute.

-Kalle out -

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 04, 2017 12:34 am
Klarte et siste game før uka var omme, fikk spilt mot Chihammer med mine vampyrer.
Vi hadde skrå deployment og vi spilte secure target.
Listen min var:

Billig vamp, stormcaller, 1 spell evo, karnstein
necro w scroll
necro w ring
necro w essence 2 spells (evo/alchemy) master
30+31 skellies w hwep shield. begge med full c
20+20 zombies w muso
2x10 Wraiths
1 altar w tome
2 shrieking horrors

James kjørte det vi ser på youtube, men han hadde en vri hvor han hadde tatt litt færre goblins og litt kjipere loadout på en del av gutta sine, og hadde skvist inn to rock lobbers og en lobber på A-Rock.

Kjedelig kamp egentlig vi danser og danser. James gjør en liten movement feil og jeg plukker ned Krom med skriking og en 2-er fra alchemy.
Han failer dog en charge med K-pack på en bisarr måte, hvor han charger over en mur, tar Dt-s og mister en chariot og da failer panikken siden han er utenfor bobla.
Kunne blitt avgjørende. Gullet litt da han trengte 11 på 3 terninger for å komme inn.
Han failer rallien på dem og løper omtrent gjennom alt mulig terreng det var mulig å løpe gjennom. Først gjerdet, så en skog å så en field. Plukker det siste woundet som trengs for fulle poeng med en cheeky fireball.

Jeg smyger meg akkurat opp med skeletons på objectivet og klarer å ta det. Sikrer det bankers med vanhels også for ordens skyld.
Kjører en T6 gambit hvor Zod tar 10 skrik i hodet fordi jeg bobler Vanhel og kommer meg innafor skrike range. Wounder med 7 av dem etter bluffers.
Han klarer heldigvis 5/7 4+ saves hvis ikke hadde jeg fått en pen slump mer poeng.

Tar 12-8 mot James. Helt greit fikk nesten en pen slump til når Vanhel kommer gjennom, men litt stang ut for meg når James skal trille saves. Hadde fort blitt 14-6 da istedenfor.

Game 8/150

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 04, 2017 6:30 pm
Ny uke, ny kamp. Denne gang mot Lars på UB.
Godt å se at stadig flere norske ETC-ere får komt seg på nettet. Er en super måte for god matching og simulering av kamper hvor en ikke har figurene. Helt konge.

Jeg spiller en VC variant av den polske Herford lista.

Kommer med:
VC lord Nosferatu general, blood magic, 4 spells cosmo, scroll
VC lord nosferatu, arcane knowledge 5 spells occultisme, Book of Arcane Power
Necromancer w. wand of stability evocation
30. Skellies full c hwep shield
30. Skellies full c hwep shield
20. Zombies w. muso
20. Zombies w muso
2 bats
2 bats (chaff bats)
9. Wraiths w champ x 2
5 vamp knights w champ
5 vamp knights

Lars hadde:
Overlord, general, shield, onyx hammer, dragon mantle, sprout of rebirth, potion of swiftness 536
Vizier, bsb, shield, dragonscale helm, ring of desiccation, 304
Prophet, wizard master, 4spells, pyromancy, besheluks mechanism, hardend shield, ring of fire 560
Prophet, alchemy, lucky shield 350
37 warriors, shields, blunderbuss, fcg, banner of swiftness 729
2x20 hobgoblins, shields, bows, musician 210
2x5 taurukhs, shields 170
6 kadim incanates 660
Kadim titan 600
4499

Vi får Secure Target og Frontline Clash. (Vi spiller Frontline 2, siden jeg hadde den lagra).

Jeg setter ut bats og knights, lars kjører taurukher spredd og sine hobbs ned og så sin store warriors blob.
Jeg vet at resten kommer trolig rundt den siden han vil ha synergien av Beschlucks og magikeren. Magiker kan kun gå i blokka, så da går mitt ned på motsatt halvdel for å sloss om det objectivet som er på "min" side av brettet.
Lars deployer obskriftsmessig. med kadims til høyre og titan til venstre for blokka.
Jeg vinner roll off med +4 og velger at lars skal gå først siden han ikke har allverden med skyting og jeg ønsker meg best mulig objective kontroll.

Vi shuffler litt i starten, men det store utfallet kommer når Lars gir meg enn inn på titanen. Jeg trenger 13 med en unit med knights, får 7 på terningene går inn, gjør 3 wounds.
Lars gjør 4 tilbake, men jeg får semi yatzee og klarer 4/4 6+ armor save. Maksi flaks.
Imens tar flamme magikeren til lars en S10 D3 wound snipe på haka.
Jeg sklir forbi med knigths spiser en unit med hobs med buer, men klarer ikke å restraine så får hans andre unit med hobbs i flanken da lars står på en LD 5 test for mye for meg med den første uniten til at det er greit.
Hadde håpet å klare å rydde baklinja hans, men etter semi yatzien min med samme unit skal jeg ikke bli grinete over det, de betalte seg tilbake og vel så det.

Lars dytter med kadims og blokken nedover mot sentrummet mitt, jeg gir Lars en del debuffs på sin stor blokk og han må takle å spille med LD 8 på storblokken fra min T4 og ut, da han ikke prioriterer å stoppe mine remains in play spellsene mine og heller vil stoppe snipes.
Det klare han til gangs, og de snipene jeg får av klarer ikke skade ham noe særlig.
Lars viser flanken til en av mine wraith units og jeg går inn, men får ikke nok kills (har 4 lars gjorde 2, han har +5 på static jeg har 2 for charge og flanke).Lars vinner på static og snur seg bare og smekker meg bort i påfølgende tur.

Jeg får grindet ned Kadims med skellies og en påfølgende flanke charge.
Hobbene hans har det siste objectivet, men han griller dem for alt han klarer, men champen min står igjen i min siste tur og jeg gir ham en terror som han failer og jeg klarer å shuffle skellies opp slik at SO er en draw.

VP er Lars 11 forann på så det ble en draw. 10-10 og GG Lars.
Gam 9/150

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Pålogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 4 av 6
84 innlegg