Forfatter Melding

<  Blogger  ~  Åsmunds Årcer og alviske ambisjoner

InnleggSkrevet: Tor Jun 29, 2017 10:06 am
TrencherInnlegg: 67Bosted: OsloRegistrert: Man Mai 15, 2017 10:48 am
TurboTT skrev:
Så kult at du fikk mange bra AAR fra Archon og se at malingen begynner å komme fram. Du får lært sykt mye på turneringer og spesielt de første, utrolig bra for erfaringen din.

Vil gjerne spille mot deg på torsdag neste uke hvis du er keen, så kan jeg se på hvordan armeen din er malt og nye skills dinne :)

Hei Tim, hyggelig å høre :) spiller gjerne en kamp neste uke. Er OMSK åpent i juli eller tar de ferie? Evt går det vel an å spille på Outland?

Ugrush skrev:
Kult å lese, var ikke alt jeg fikk med meg selv om jeg var der.

Du lærer veldig mye av å lage battle report også, når man har mulighet til å være litt "captain hind-sight" mot seg selv så ser man mange feil man gjør også ;)

Ja det er mye som er mer åpenlyst i etterpåklokskapens lys.

Arcon oppsumert

På Arcon fikk jeg spilt 3 mot svært forskjellige motstandere og hærer. Selv om jeg tapte alle 8) var det gøy å prøve. Lærdommene jeg kan trekke fra turneringen er blant annet å passe bedre på war machines og mage i fremtiden. I hver eneste kamp ble de meid ned til slutt på grunn av aggressivt flankespill eller ambush.

Siden vi bare var 4 deltakere, og ingen kunne vinne mer enn en premie, fikk jeg trøstepremien "best malte hær".

Bilde

Knights of Ryma var mine beste dudes i turnering, de moste både minotaurer, horder med goblins og riddere. Nøkkelen er selvfølgelig å få inn en charge, så 5 S4 angrep blir til 10 S6 angrep. Holder fienden til neste runde blir det vanskeligere.

Sword masters var effektive når de først kom til nærkamp, men det var ikke så mange av fiendene som ønsket å sloss med dem. Skal jeg bruke den i fremtiden kan det være lurt å gjøre dem raskere, for eksempel med banner som gir swiftstride.

Har brukt Citizen Spears i absolutt alle kampene mine med Highborn Elves og er godt fornøyd med innsatsen deres. Selv om de ikke er så sterke så slår de som regel først og kan levere rundt 20 angrep. De fungerer godt mot store fiendtlige core units, som horde med orker eller wildhorn herd. Med mange rekker kan de utligne steadfast og holde fienden i minst en runde eller to, tid nok til å få inn en supplerende charge med et mer slagkraftig unit.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jul 01, 2017 12:44 pm
FennbladeInnlegg: 133Registrert: Tir Mai 12, 2015 1:48 pm
Det går heilt fint å spille på outland om omsk er stengt! Btw gratulere med best painted!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jul 08, 2017 5:11 pm
Totem trouble

Denne uka spilte jeg min andre kamp mot TurboTT. Det ble første gang med 4.500 poeng. Tim stilte med en Beast Herds hær med mange monstre og store blokker.

Jeg stilte med følgende liste Highborn Elves:

640 Mage: Asfad Scholar, Wizard Master, 4 spells, Book of Arcane Power, ring of fire = 640
484 Commander: BSB, High Warden of the Flames, Spear of the blazing Sun, dragon mantle, heavy armour, shield. = 484
362 Citizen archers x 19 = 362
+ Musician
500 Citizen spears x 30 = 500
+ FC
30 + War banner
735 Flame Wardens x 25
+ FC
70 + Rending banner
160 Giant eagle x 2
190 Elain reavers x 5
380 Fire Phoenix
360 Sea Guard Reaper x 2
576 Knights of Ryma x 9
+ Musician

Total: 4487

Tim hadde ikke noe å skyte med så han ville i nærkamp så fort som mulig. I deploymentfasen samlet jeg mine units i venstre hjørne med boltthrowerne og bueskytterbunker med mage bak. Helt på venstre flanke hadde jeg Knights of Ryma og en ørn. I sentrum sto spydalvene med BSB. Og på høyre hadde jeg Flame Wardens, ørn og reavers.

Bilde

I de første rundene spilte jeg defensivt og ryklket bare fra ørnene og reavers for å blokkere geitekrigere og monstre. Bolt thowerne fikk gjort en del skade, men han nådde fortsatt fram med det meste i god behold.

Bilde

Bilde

Tims svære Gortach og en horde med geittekrigere fikk inn en charge hver på mine spydalver som slo greit fra seg med fikk en totem mot seg som reduserte deres weapon skill med 2, det sugde balle.

Bilde

Mine Flame Wardens var satt opp til en counter charge for å støtte spydalvene, men Tim fikk inn en frekk charge i flanken deres med en Jabberwoch som det tok 2 runder å drepe når bare 4 alver fikk slå. Her dreit jeg meg ut og glemte combat reform etter første runde mot Jabberwochen. Dagens første store bais på leggen.

Etter at jeg endelig fikk has på Jabberwochen snudde jeg mine Flame Wardens helt for å angripe geitene som sloss med spydalbene i flanken. Det var mine andre store bais på leggen, fordi jeg da stilte meg lagelig til for å bli charget i ryggen av Tims andre horde med geitekrigere. Hadde jeg stilt meg lurere kunne jeg vært klar til å angripe som planlagt, samtidig som Tims charge vill kommet i min front.

Bilde

På min bakside satte Tim inn et unit med ambush. Jeg brukte min Fire phoenix til å fly over dem å gjøre et sweeping attack, men de klarte seg brukbart og kunne fortsette inn i ryggen på bueskytterne min.

Foran dem ble overmakten for stor for spydalvene som flyktet og BSBen daua. Archerne måtte da sloss fremover mot en svær Gortach og bakover mot en gjeng geitekrigere. De endte opp med å drepe fler i nærkamp enn med bil og bue.

Bilde

Jeg fløy videre med min fire phoenix og angrep horden med geitekrigere som akkurat hadde jaget vekk mine spydalver.

Til venstre slo mine Knighst of Ryma først en chariot, før de angrep en giant som Tim blokkerte veien deres med. Ridderne klare å få inn akkurat et wound for lite, men heldigvis slo hesten til og fikk has på kjempen. Så angrep ridderne horden som slåss med føniksen.

Kampen endte med at jeg hadde mistet både general/mage og BSB. Tim hadde fortsatt begge sine karakterer i spill, men hans store men en av hans horder var utslettet bortsett fra BSB'en. Han vant nok litt på å ha knertet litt mer av meg enn jeg hadde av ham, men han fikk også poeng for objektives så rent poengmessig ble det klar seier.

Summa Sumarum
Dette var min andre kamp mot Beast Herds, den hæren har virkelig noe nasty shit å spille mot. Svære blokker som ganske enkelt får omkast på misslykkede to hits i nærkamp og totems som gir gode buffs for dem eller debuffs for meg.

Mange av mine units gjorde en grei jobb hver for seg, men jeg fikk ikke til noe særlig combined arms og alle kampene ble utkjempet alene. Hadde jeg fått inn en charge med Knigts of Ryma eller Flame Wardens for å støtte spydalvene hadde det nok gått bedre. Flame Wardens virker å være et solid unit. Til tross for at de aldri fikk sloss med fronten og mer enn 4 stk av gangen drepte de mange. Kanskje jeg en dag får brukt dem skikkelig...

PS: Spilte også en kamp mot mot Ivovich (Saurian Ancients) uken før denne. Skulle i bryllup den helgen så hadde ikke tid til å skrive noen rapport fra den matchen.

PS 2: Har fått tid til litt maling i helga. Har et helt unit med Sea Guard som jeg tenker å male litt i stil med Knights of Ryma. Malte championen som testmodell:

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Jul 09, 2017 7:39 pm
ThornInnlegg: 784Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Kult å lese. Ser for meg at horder med Beist er utfordrende for en elite hær som alver ja.

Er du i Oslo i sommer? Jeg kan rope ut hvis og når jeg får trommet sammen noe folk for å kaste litt terninger etterhvert. Gitt at du er interessert!

InnleggSkrevet: Søn Jul 09, 2017 10:10 pm
Ugrush skrev:
Kult å lese. Ser for meg at horder med Beist er utfordrende for en elite hær som alver ja.

Er du i Oslo i sommer? Jeg kan rope ut hvis og når jeg får trommet sammen noe folk for å kaste litt terninger etterhvert. Gitt at du er interessert!

Jeg er i Oslo det aller meste av sommeren og absolutt lysten på å trille litt terning. :)

Beistene er jo ikke så skremmende i seg selv, men i horde, stubborn med karakter og buffs fra Totems og omkast med primal instincts blir de veldig seige. Har ikke nok alver til en grind fight med dem.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jul 10, 2017 9:42 am
Enigma FoundryInnlegg: 422Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
De beist hordene er fæle. Tror de vil bli litt nerfet etter hvert, eller så er det kun jeg som ikke skjønner hvordan de skal bli kontret.

Ps. Drep deres Champions ASAP. Da forsvinner totem.

InnleggSkrevet: Man Jul 17, 2017 2:04 pm
Flames of Glory

Forrige uke ble det ny kamp mot @TurbuTT aka Tim. Kampen ble en slags omkamp etter uken før, siden vi begge hadde modifiserte utgaver av listene fra den kampen.

Min liste var som følger:

Highborn Elves 4.500 pts

Lord of the Seas: High Warden of the Flame, Fire Phoenix mount, bluffers helm, great weapon, havy armour.

Commander: BSB, Master of Canreig tower, 3 spells (druidism, ring of fire, shield, heavy armour, spear of blazing dawn, Dragon Mantle.

5x Knights of Ryma + musician
30x Citizen separs + Full Command + War Banner
2x Sea guard reaper
2x Giant Eagle
25x Flame Wardens + Full Command + Rending Banner
20x Sea Guard + Full Command
5x highborn lancers + musician.

Tim stilte med kun en horde denne gangen, men hadde brukt poengene han sparte på monstre og kavaleri isteden.

Bilde

Bilde

Høyrre flanke: Highborn lancers vokter flanken mot Tims kavaleri.

Bilde

Tim vanguarder med en av sine to giants og setter den rett foran nesa på mine citizen spears og sea guard. Jeg velger å charge den med begge blokkene, som jeg nok ikke hadde trengt.

Som forrige uke har han et unit med ambushing geitekrigere med kastevåpen som han får inn på brettet ved første mulighet. De knerter en bolt thrower.

Spydalvene blir charged av monstre og en chariot i front og ambushing geitekrigere i ryggen. Ser [sensur] dårlig ut. Heldigvis er de alver og får slå først. De klarer å stikke ned charioten på første forsøk og gjør litt skade ellers. Men de blir most og autobreaker. bye bye.

Bedre går det ikke med Sea guard bunkeren som også blir charged

PÅ min venstre flanke failer min giant eagle på en charge av Briar Beasts og blokkerer knighst of ryma. Dermed blir det heller jeg som får en charge mot meg.

Bilde

På høyre side går det bedre. Flame Warden og General på fire phoenix får inn en combocharge på Tims horde. Mange geiter blir slaktet og mine rekker av flame wardens nekter ham steadfast.Det ender med at han autobreaker og løper. Generalen løper etter og får tatt dem igjen.

Tims monstre som har skurt gulvet med spydalvene mine snur og flyttes tilbake for å angripe generalen min og Flame Wardens. Blokken min kan ikke vinkles slik at alt kommer i front, så må tåle å bli angrepet i flanken også. Min general på flame phoenix flyr over Tims Gortach som står i en field og gjør flame swoop og får in et wound eller to.

Når Tim charger med alt han kan inn i mine Flame Wardens skjer det helt avgjørende, han failer chargen med sin Gortach som i sin tur blir charget av min Fire Phoenix.

Dermed sloss flame wardens mot 1 gigant, 1 Jabberwoch og 5 kavalerister. Mine highborn lancers kommer rundt en fjellknaus og får inn en support charge i Tims kavaleri. Jeg får has på giganten og kavalerienheten. Jabberwochen flykter. Flame Phoenix dreper Gortachen.

Bilde
Bilde
Bilde

På min "banehalvdelen" får jeg dreisen på det. Hans Briar Beasts og kavaleri blir drept eller flykter, etter at de jaget min giant eagle av sted. Knights of Ryma fortsetter med å ri ned hans ambush geiter.

Etter rally av giant eagle får jeg inn en combocharge med knights of ryma i fronten på hans minotaurer og giant eagle i flanken. Minotaurene vinner til slutt, men har lidd så store tap at Tim gir seg.

WUHU powah to tha elves!

Summa sumarum

Burde ha plassert BSB'en et bedre sted. Offensiv bunker med 20 sea guard fungerte ikke så bra. Sea guard fikk heller ikke brukt sin evne til å skyte. Så det ble litt bortkasta.

I motsetning til forrige kamp fikk jeg faktisk brukt den dyre blokka med Flame Wardens ordentlig denne gangen. Med Imune to Psycology og 4+ ward save ble de seige å få has på og ble avgjørende.

Som vanlig mister jeg begge bolt throwerne relativt tidlig. På venstre flanke kunne jeg brukte deployment bedre og ikke murt meg selv inne.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jul 20, 2017 7:52 am
Gratulere med seieren. De Flame Wardens folka var sykt vanskelig å få ned, var en morsom kamp som vi burde gjøre igjen! Har du fått malt noe i det siste?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jul 22, 2017 4:22 pm
TurboTT skrev:
Gratulere med seieren. De Flame Wardens folka var sykt vanskelig å få ned, var en morsom kamp som vi burde gjøre igjen! Har du fått malt noe i det siste?

Takk for det :D

På ferie frem til torsdag, men fra fredag og utover er jeg tilgjengelig for litt kriging.

Fikk malt litt i begynnelsen av forrige uke. Så kom svigers på besøk før jeg dro på tur. Skal legge uten noen bilder når jeg er hjemme igjen.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 6:41 am
Gleder meg til å motta bilde, er desverre opptatt i helga. Kommer en god del Ikea varer som jeg må sette opp. Må nesten bli neste uke, hva med torsdag neste uke?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 10:27 pm
JuggernautInnlegg: 1347Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Dødsfett med mye content, stå på ^^
Hvem fra Oslo gjengen kommer til Invasion? :)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 26, 2017 9:16 am
Akkurat no ser det ut som det er bare meg som er meldt på, tenkte å lure flere til å dra. Litt kjedelig reise aleine.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 26, 2017 11:11 am
Kalerith skrev:
Dødsfett med mye content, stå på ^^
Hvem fra Oslo gjengen kommer til Invasion? :)

Takk :D

Invasion passer nok litt dårlig for meg tror jeg. Reiser bort i slutten av uka etter så er fare for at jeg må jobbe helga turneringen er. Men ikke spikret enda, så skal ikke utelukke helt

Når er det frist for påmelding?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 26, 2017 4:30 pm
JuggernautInnlegg: 1347Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Tror ikke det er en siste frist, men er 50 kr dyrere å melde seg på hvis en er veldig sen med betaling. Men tror ikke det er en endelig deadline. Kanskje noe i forhold til listesjekk osv, men hvis du er i tvil om du får kommet deg dit så kan du alltids sjekke med Thomas Gordeladze og si at hvis du kommer så tar du med dette bare for å kontrollere at alt er innafor.
(Han heter Guadrian her på forumet).

Ifjor hadde vi en som ramla inn natt til lørdag med påmelding ;)
Var litt sjokk å se en kar plunke ned 75 slayers på brettet må jeg si, når du ikke er forberedt på det ;)

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jul 29, 2017 5:05 pm
Liten oppdatering på malefronten:

Har malt 3 mad gits og har forsøkt med på å pynte basene litt.

Bilde

Har også kommer langt på en Lion Chariot:

Bilde

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 6
82 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet