Forfatter Melding

<  Turneringer  ~  2d6 Invitationals 2017: 16. desember

InnleggSkrevet: Tor Okt 12, 2017 10:27 am
HaleyInnlegg: 5840Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Som annonsert tilbake i januar i denne posten vil 2d6 Invitationals finne sted lørdag 16. desember.

2d6 Invitationals 2017

Regler: 75 poeng, 2 lister, 16 spillere, 4 kamper, brackets, knock-out. SR2017
Malekrav: Advanced Painting Requirements (jfr SR2017)
Modellkrav: Proxing er ikke tillatt.
Maps & scenarier: TBA
Venue: Outland Storgata

Påmelding:

1. Jarle - Cygnar
2. Jonas - Cryx
3. Christian Brubakken - Protectorate
4. Nicholas - Mercenaries

5. Martin - Legion
6. Tor Egil - Cygnar
7. Sverre - Retribution
8. Asbjørn - Circle

9. Amund - Mercenaries
10. Kenneth - Cryx
11. Hans - Skorne
12. Mats - Trollbloods

13. Kuba - faction tba
14. Juan - Grymkin
15. Stian - Grymkin
16. Nima - Retribution

Brackets:

Bilde

Avmelding: Avmelding frem til og med 9. desember medfører at plassen gis videre. Ved avmelding etter 10. desember vil tiltenkt motstander i din bracket helt enkelt få en walk-over.

Tidsskjema:
09:30 Oppmøte, rigging kamp 1

10:00 Start, kamp 1
10:15 Seneste tidspunkt for start av klokke, kamp 1
12:15 Slutt kamp 1. Lunch

13:15 Start, kamp 2
13:30 Seneste tidspunkt for start av klokke, kamp 2
15:30 Slutt, kamp 2

15:45 Start, kamp 3
16:00 Seneste tidspunkt for start av klokke, kamp 3
18:00 Slutt, kamp 3

18:15 Start, kamp 4
18:30 Seneste tidspunkt for start av klokke, kamp 4
20:30 Slutt, kamp 4

Alle kamper har 135 minutter før det blir dice down. Klokka begynner å gå når deployment starter og det er 60 minutter per spiller. Ila. 15 min etter pairings er klare skal dermed alle klokker være startet. Vi kjører 15 min pause mellom kampene, med unntak av kamp 1 hvor vi har 1 times pause for lunch (mat blir i utgangspunktet ikke organisert felles).

NB! Hvis motstander ikke er til stede innen 5 minutter etter pairing er klar så begynner deres klokke å gå.

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Okt 14, 2017 11:03 pm
Detaljert info oppe. Merk at Outland er venue! Jeg er i dialog med de nå ang. sponsing, detaljer omkring dette postes senere.

Invitasjoner kommer i midten av november :)

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 31, 2017 12:13 pm
Kort disclaimer her: Jeg spesifiserte da 2d6 Invitationals ble annonsert at man måtte ha deltatt på 3 eller flere rankede arrangementer for å være utvelgbar. Dette var primært for å sørge for at det kun er aktive spillere som fikk invitasjon, slik at jeg slipper å feks invitere svenskene som kommer en gang i året for NM (antar de fleste ville sagt nei og det er sykt mye mer jobb for meg som arrangør).

Nå viser det seg at grunnet uheldig timing, ventelister etc så er det et par spillere som absolutt havner innenfor "aktive spillere" kategorien, men som rent teknisk ikke har de nødvendige 3+ rankede arrangementene. Her kommer jeg til å vise skjønn og likevel invitere disse, gitt at plasseringen deres på rankingen er høy nok (naturligvis). I første omgang gjelder dette Sverre og Kuba. Det er verdt å merke seg at begge disse spillerne har vært på nok turneringer, men grunnet flere team-events (som ikke er ranket) har de ikke rent teknisk oppfylt kravet.

Jeg håper samtlige ser på dette som naturlig og udramatisk. Dersom dere vet om flere spillere som også bør vurderes tilsvarende så vil jeg gjerne høre om det, jo før jo bedre.

Invitasjoner sendes ut og plassene populeres løpende ettersom jeg får svar etter førstkommende helgs IA-turnering.

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 31, 2017 1:01 pm
JuggernautInnlegg: 1245Registrert: Tir Aug 07, 2012 11:56 pm
Hei!

Av prinsipp er jeg helt uenig i den beslutningen. Det er svært enkle og objektive kriterier for utvelgelse i utgangspunktet.

Jeg ser:
1) At Kuba og Sverre hører hjemme pga deres åpenbare skillz
2) At en regel som hadde intensjonen "utelukke svensker" fikk et annet utfall... Slikt skjer

Hadde jeg blitt en kandidat til invitationals foran Sverre på grunn av utvelgelseskriterier, så ville jeg nok tenkt at han kunne ta min plass. Men da er det bedre med subjektive utvelgelseskriterier til å begynne med.

Hvis for eks Spiller X gjør det kjempebra på turnering Y i Januar, spiller 2 ggr i uka på klubben, er kjempeaktiv men er på alle mulige måter en ræva spiller som ligger på 4 plass på rankingen med 1 turnering. Ville du gitt spilleren plass?

Jeg skriver ikke denne posten for å starte en lang diskusjon, jeg bare nevner at jeg synes det blir feil å endre utvelgelseskriterier når man ser at ting blir annerledes enn man ønsker. Jeg mener at de beste spillerne bør være med på invitationals, men det er mulig å sette seg i skoene til en som spiller masse turneringer og havner på 17 plass på grunn av at andre dyttes oppover men samtidig har veldig lyst til å være med.

Opp til dere uansett. Jeg kommer ikke til å lage mer bråk.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 31, 2017 1:36 pm
Battle BoarInnlegg: 565Bosted: LillestrømRegistrert: Ons Apr 13, 2005 2:54 pm
Må si meg enig med Geir her.

Prinsippet bak Invitationals er jo enkelt, de 16 beste rangerte til et tidspunkt. Deretter fylles det opp nedenfra hvis noen ikke kan eller ønsker/kan delta eller kvalifiserer.

At man legger til kriteriet om 3 rankede turneringer er jo både for å utelukke "svensker", "one-hit-wonders" samt å være turnering for å kåre "den beste" av de som regelmessig er på turnering.

Og det er jo ikke slik at det har manglet på rankede turneringer i Norge i å hvis man hadde ønsket å være med i Invitational...

Og dette handler jo ikke om Kuba og Sverre og om de er objektivt er gode nok eller ikke...men om man endrer reglene når man ikke får de ønskede resultater.

Rankingen er jo et kjempebra tiltak av Jarle og fungerer ypperlig til å gi et bilde av resultatene de som regelmessig spiller turneringer i Norge. Ønsker man å gjøre det bra på rankingen så man man spille bra, og i tillegg velge rette lister på turneringer.

Med de resultatene som vi fikk på siste WTC er det ikke tvil om at det å møte på turnering i Oslo så møter man tøff motstand!

Da er det vel greit å ta en diskusjon på om ikke rankingen burde vært grunnlaget for lagene i WTC også ? Spiller du regelmessig på turneringer og gjøre det bra, så kvalifiserer du!

Forslag:

De 10 (el 15 om vi har 3 lag) beste spillerne på rankingen per 1/3/18 til WTC

- man må "bo" i Norge for å kvalifisere
- minst 3 rankede turneringer i perioden 1/3/17 - 1/3/18
- hvis noen ikke ønsker å delta så rykker neste person fra rankingen opp
- hvilken hær man spiller er jo ikke viktig da man har tid til øve med ny hær opm ønskelig
- 100% objektivt

InnleggSkrevet: Tir Okt 31, 2017 7:50 pm
GhetorixInnlegg: 1558Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
stigandr skrev:
Da er det vel greit å ta en diskusjon på om ikke rankingen burde vært grunnlaget for lagene i WTC også ? Spiller du regelmessig på turneringer og gjøre det bra, så kvalifiserer du!

Som tidligere WTC-kaptajn er jeg helt uenig. Sammensætning af faktioner og potentielle matchups kan være så vigtige, at man må håndplukke spillere og faktioner for at få en god WTC-sammensætning - uanset om spillerne ligger højt eller lavt på rankingen (selv om jeg antager at der reelt vil være flertal af højt placerede spillere). Nej, det er ikke alle der er interesserede i bare at samle en ny hær op - og dem der gør det får ikke nødvendigvis samme indsigt som en person, der har spillet med hæren i årevis.

Beklager sidesporet. Jeg forstår både argmenter for og imod hovedemnet, så det styrer jeg langt udenom...

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Nov 01, 2017 7:37 pm
Det var en feil av meg å ikke legge til en setning som sa noe om skjønnsmessig vurdering i edge caser da posten med informasjon om denne turneringen ble lagt opp way back. Det tar jeg til etterretning.

Jeg har tatt en ekstra titt og ser nå at dette kun gjelder Sverre: Kuba har allerede deltatt på 3 turneringer og oppfyller dermed kravet. I Sverre sitt tilfelle så har han vært med på 2 rankede arrangementer: NM og Indian Summer. Han var dessverre for sen til å melde seg på IA til helgen og kom dermed på venteliste, relativt langt nede. Da det plutselig ble plass grunnet mange avmeldinger hadde han dessverre lagt andre planer.

I tillegg til dette har Sverre deltatt på minst 2 turneringer jeg vet om som ikke var ranket: IA doubles og IA for lag. For ordens skyld vant han begge turneringene. Han har også vært kaptein for Munin og synlig og aktiv i det norske miljøet hele året.

For meg blir det helt feil å ikke gi Sverre en invitasjon. Intensjonen var å sørge for at denne turneringen gjelder aktive, norske spillere. Igjen var det min feil å ikke legge inn en disclaimer her. Det får jeg ikke gjort noe med nå.

For å (forhåpentligvis) stilne dette så setter jeg min plass til disposisjon til den som evt mister plassen sin fordi Sverre får en invitasjon. Dersom vedkommende ønsker å spille og synes det er feil å ta med Sverre når han teknisk sett ikke møter kravene så vil jeg stå over, slik at det blir en plass ledig (in effect: Sverre får min plass og ingen andre påvirkes).

Hva WTC angår så er det en helt annen diskusjon. Jeg foreslår at den tas videre i dette forumet.

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Nov 06, 2017 10:07 am
Jeg har prøvd å få tak i Kuba per slack og per sms, men ingen svar. Hvis ikke jeg hører fra ham ila. denne uka går plassen automatisk videre.

Hvis noen av dere har lyst til å prøve å komme i kontakt med ham ang dette så tar jeg gjerne mot hjelp ;)

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Nov 06, 2017 9:13 pm
Listen over inviterte er klar og ser ut som følger:

1. Jarle
2. Jonas
3. Christian Brubakken
4. Nicholas

5. Martin
6. Tor Egil
7. Sverre
8. Asbjørn

9. Amund
10. Kenneth
11. Hans
12. Mats

13. Kuba
14. Juan
15. Stian
16. Nima

Samtlige har svart bekreftende på deltakelse. Ref. diskusjon tidligere i denne tråden har også Geir Vedeld (nestemann på lista) fått tilbud om plassen som tilfalt Sverre. Han takket nei og jeg anser dermed denne saken for avsluttet.

I tiden fremover vil det være en del deadlines å forholde seg til. Først og fremst må alle bekrefte hvilken faction de skal spille på turneringen. Dette må være avklart senest lørdag 2. desember, dvs 2 uker før turneringen. Hva avmelding angår er det fullt forståelig at det fortsatt kan dukke opp ting som gjør at man dessverre må trekke seg. Gitt formatet på turneringen er det derimot ønskelig med en viss forutsigbarhet. På grunn av dette er det en endelig deadline på lørdag 9. desember for avmeldinger. Frem til og med denne datoen vil en avmelding føre til at nestemann på lista (pt. Geir Vedeld) får tilbud om plassen. Avmeldinger etter 9. desember fører helt enkelt til en bye for motstander i runde 1.

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Nov 07, 2017 12:11 am
GhetorixInnlegg: 1770Bosted: OsloRegistrert: Tor Okt 28, 2010 5:55 pm
Spiller Skorne

Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2017 9:27 pm
Jeg trekker meg. Avventer melding fra Geir på om han ønsker plassen eller ikke før jeg oppdaterer oversikten etc.

For ordens skyld: dette er av personlige grunner, ingen dramatikk.

www.courageofcaspia.com
Pålogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
11 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet