Forfatter Melding

<  Maling  ~  Penny som baser

InnleggSkrevet: Man Aug 06, 2018 12:57 pm
TrencherInnlegg: 72Bosted: KolbotnRegistrert: Tir Mai 01, 2012 11:00 am
Jeg vurderer å skaffe meg litt 15mm ww2 til skirmish (Bolt action / Brink of Battle). Våre venner i UK anbefaler da å bruke 1-mynter som base. Finnes det noe tilsvarende her? Skiver med lite nok hull er det jrg har tenkt på, men finnes det andre ting?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 06, 2018 4:09 pm
Stannis BrockerInnlegg: 309Bosted: the Plague PlanetRegistrert: Tor Okt 08, 2009 12:16 pm
Finnes garantert planskiver eller noe lignende på Biltema som du kan bruke. Jeg bruker det for å vekte ned basene til modeller som har litt mye flagg/bannere/armer og bein i alle retninger. Samme størrelse som 1-kroner og koster ingenting.

InnleggSkrevet: Man Aug 06, 2018 10:24 pm
Var redd for at hullene kanskje var litt store for 15mm figurer, men det finnes vel kanskje utvalg nok. Får ta meg en tur innom etter ferien.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2018 8:06 am
ElectromancerInnlegg: 157Registrert: Ons Aug 13, 2008 7:26 am
Penny-mynten er solid, uten hull, og er på størrelse med vår 50-øring. Skanfil selger gamle, ukurante mynter i poser, kanskje du kan få noen kilo med utgåtte 50-øringer billig?

Gamle tiøringer kan nok også brukes til single 15mm figurer.

Jeg tar alltid vare på One Penny/2 Pence-mynter etter englandsturene(veklser noen ganger disse til meg), og utifra de brukte miniatyrene jeg har kjøpt på Ebay er det mange andre som bruker disse til basing!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2018 12:11 pm
Takk for tips om Skanfil. Har faktisk en 50-øring liggende i en boks til dette, men har tenkt at det kan bli vanskelig å skaffe nok.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2018 3:28 pm
Fant noen fine på biltema, 20mm med små hull. Glemte å sjekke prisen, så det kostet vel femtigangeren sammenlignet med en penny :?

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
6 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet