Forfatter Melding

<  Battle report  ~  Frykt og avsky i bibelbeltet.

InnleggSkrevet: Man Mai 02, 2016 12:25 pm
GhetorixInnlegg: 1942Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Ha ha ha herre jesus krist som jeg flirer :lol:

4/4

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 6:05 pm
TrencherInnlegg: 67Registrert: Tir Sep 25, 2012 2:51 pm
Instant klassiker at alle fikk 4/4 i sportsmanship :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Des 17, 2016 4:41 pm
FennbladeInnlegg: 108Bosted: KristiansandRegistrert: Tir Apr 10, 2012 2:19 pm
Okidoki, hadde en kamp her for en to ukers tid siden, planen var å skrive batrep asap, men det kokte vekk i kålen, så her kommer en oppsummering etter husk (som sikkert er FULL av feil og mangler).

Spillte v1.2 mot Jørunds Warriors.

Jeg stillte med:
Prophet på Lammasu med Hardened Shield og Wand of Stability, apprentice med +3 spells
Bsb med dragon mantle, heros sword og skjold

2x35 hobs med buer, musician
27 infernal warriors med GWs, FC og Banner og nezibkesh
2x5 hob wolfriders
2x Volcano cannons
2x4 Taurukh Anointed med Paired Weapons og musician
Infernal Engine med shrapnel guns
Fikk Quicksilver Lash, Molten copper, Glory of Gold og Transmutation

Jørund stillte med en chariot wrath lord med 1+/4+ og bluffers helm, GW
Bsb pestilence på palanquin med 1++
2x12 Chosen of Wrath med skjold og halberds
6 Fallen of wrath
40 pest barbarer med Flails og banner of filth
Shrine
Fallen beast med ambush
2x Elder Dragon Centaur
2x5 bikkjer

Scenarioet var Breakthrough og Diagonal deployment, så en MASSIV fordel for ID (ehhh..)

Kampen gikk som følger, Jørund holder seg utenfor range for så og si alt som kan skyte/kaste magi i starten. Jeg får smettet inn lammasuen utenfor LoS bak han når rykker frem, og den holder seg der stort sett hele kampen. Den ene centauren blir litt redusert i starten, infernal engine rykker frem for å gjøre kål på den. 6 skudd, 6 hits, 6 toere to wound. Yatzeee! Begge Volcano cannons er så og si ubrukelige store dele av kampen.. Den ene misfirer tidlig, og kan ikke skyte. Den andre får tatt 2 fallen.
På venstre flanke ender den ene Elder centauren opp med å stange mot Infernal Engine, og de blir stående frem til runde 5 elns, ender opp på 1 wound igjen på begge, og Enginen vinner til slutt. Taurukher charger den andre centauren, fluffer ALT av angrep, tar endel tilbake, breaker og blir løpt ned. Hobs ender opp med å holde Centauren stående frem til runde 6 elns, før den til slutt blir combocharget av Chosen og Warshrine. De tok han ned på ETT wound takket være glory of gold+signaturen. Infernal warriors får Chariot Lorden i fleisen, tar han ned på to wounds, og de får da tilslutt BSBen i fleisen, og Fallen beast i rear (etter den kom inn og spiste siste volcano kanonen). Fallen Beast dør samme runde den kommer inn. Infernal engine charger chariot lorden i flanken, tar han ned på ett wound, og blir til slutt slått ned av han. Den andre taurukh uniten kuket jeg skikkelig til, fikk en combocharge av Chosen og ulver og de ble løpt ned. MEN: den andre hob uniten fikk flankecharget chosen, og breaket dem, og løp dem ned, for så å bli charget av fallen i front, og bikkjer i rear.
I min runde 6 dør de siste infernal warriorsene, of Jørunds lord (med ETT wound igjen) reformer mot min lammasu prophet. Hobs er i kamp med fallen. Dette er det eneste jeg har igjen. Men: jeg får en sterk magifase, der takket være en 16 hits med molten copper, så dør den siste elder centauren, og signaturen +1 quicksilver lash på BSBen. Ruller seff 3 hits.. Så han overlever med 1 wound igjen.
I Jørunds siste runde charger han min lammaprophet med chariot lord, men han må gjennom ruins. Han gambler. Og lorden dør selvfølgelig på DT.

Det er alt jeg kan huske ^^

Når vi til slutt summerer hva vi har tatt av hverandre var den en knepen 11-9 til Jørund, men han får naturligvis scenarioet, og vi ender på en 14-6.
Alt i alt en meget artig kamp med massevis av elendige terningkast og ubrukelige Taurukher ^^

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 11, 2017 6:05 pm
GhetorixInnlegg: 1942Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
:D

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 2
19 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet