Forfatter Melding

<  Battle report  ~  Ugrush sine battle reports inn mot ETC 2018

InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 8:07 am
Battle BoarInnlegg: 680Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Første testkjøring mot Kalle med Chosen lista. Ganske tøff motstand med Von Karnstein Zombie Drage. Mistanken min om at jeg sliter med å håndtere store monster blir i stor grad bekreftet.

Jeg stilte med følgende:

Sorceror of Change on Disc, General, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Shamanism, Lucky Shield, Book of Arcane Power, Talisman of Greater Shielding, Third Eye of Change, 825p
Harbinger of True Chaos, BSB, Halberd, Lucky Charm, Nine-Tailed Standard, Waste Hardened Skin, 440p
14 Wasteland Warriors of Pestilence, FCG, GW, Warbanner, 554p
2x 5 Fallen of Wrath, 180p
2x Battleshrine of True Chaos, 240p
2x 5 Barbarian Horsemen of Lust, Hellriders, Hellish Whip, Shield, 200p
4x 10 Chosen of Wrath, Musician, Halberd, 360p
Total: 4499p

Kalle hadde følgende:

Vampire Lord, Von Karnstein, Blade of Red thirst, Divine Icon, Luckhy Charm, Storm Caller, General riding a Colossal Zombie Dragon. 1185
Necro w. wand 200
Necro w. scroll 260
* Alle karakterene hadde 1 spell fra evocation

10. Ghouls 130 x 2
10. Ghouls w. champ 150
20. Zombies w. muso 130 x 4
Altar of Undeath w. dark tome 460
Altar of Undeath 400
7. Wraiths 252
5. Wraiths 180
4. Winged Reapers w adhd

Jeg ruller opp Awaken the Beast, Savage Fury, Pounding Drumbeat, Break the Spirit. Ikke helt håpløst, får forsåvidt det viktigste i mine øyne, men ingen summon. Skulle gjerne hatt Swarm of Insects mot wraiths!

Vi rulle Secure Target med Diagonal deployment. Jeg plukker hjørnet som gjør at Kalle må splitte hæren sin for å komme rundt impassable i midten, noe som viste seg lite taktisk etterhvert.

Tidlig i gamet har jeg en ganske easy charge med HB chosen i front på dragen, tar det. Tenker ikke på at han har distracting, helt min egen feil etter å ikke ha sjekket info på dragen. Jeg var også helt sikker på at regen fra altere ikke kunne buffe large targets, å da skulle chosen i snitt ta 3-4W av dragen, noe som ville vært en meget bra start.

Ruller vel en ok magi fase, men begynner med å feile å kaste BTS fra et mage med 2 terninger. Det er egentlig spikern i kista for å få igjennom noe mot dragen denne runden ettersom kalle nå har flere DD enn jeg har PD igjen. Dette betyr også slutten på chosen og den ene flanken min allerede i T2.

Fra dette punktene er det kun å prøve å berge stumpene egentlig. Jeg gjør noe feil i et forsøk på å sette opp noen charges som Kalle kan ta for å ende ugunstig plassert i ettertid for hans del uten videre hell. Når han utnytter den chosen blokka som står ubeskyttet og pest blokka med BSB flykter nærmere Kalles reapers gidder jeg ikke dette lenger når kl er 23 allerede. Før core blokka stakk av estimerte jeg 16p til Kalle, når de flykta så er det nok 18-20p et sted.

Oppsummering:

Allerede før slaget begynte savnet jeg Alchemy, Ring of Fire, Flamme Banner eller en Combat Chaos Lord. Jeg har ingen magic attacks i lista og har effektivt ingen svar på hverken wraiths eller dragen.

Jeg har kun meg sjøl å takke for at de endte som det gjorde til slutt, men hadde i hvertfall 2 kritisk magic phaser der jeg kun sitter med 1PD mer enn Kalle har DD og feiler kasting tidlig i fasen.

Jeg tror nok jeg burde pushet mye hardere, med unntak av dragen er resten av hæren til kalle håndterbart i CC. Burde brukt Hellriders til å blokke rear charges og sørge for å hold dragen stupid fremfor noe annet egentlig.

Mistanken om at lista slite med monster av typen drage, scourge, vermin demon er bekreftet. Jeg kommer nok til å gjøre om en del. BoAP blir nok byttet i EoFM med Alchemy/Shamanism bla. og RoF skal inn. Dette er gitt at Sorc Lord i det hele tatt skal være med videre. Synes jeg fikk dårlig utbytte av de 825p i denne kampen i hvertfall. I denne matchupen hadde jeg hatt langt bedre utbytte av en monster hunter disc lord med BBoC og PoS evt. en Wrath Cowboy.

Nå må jeg fikle litt i AB, så skal det bli ny kamp i kveld håper jeg. Beklager dårlig report, fra og med neste skal det bli bilder og good stuff igjen, men måtte få feeling med UB2 først ;)

Sist endret av Ugrush den Tir Sep 26, 2017 6:25 pm, endret 1 gang

InnleggSkrevet: Fre Sep 08, 2017 12:00 pm
4500p WDG vs VC
Player: Kao201010

Deployment: Refused Flank
2nd Objective: Capture the Flags

Sitat:
WDG list:
Daemon Prince of Change, General, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Alchemy (0,1,2,6), Hardened Shield, Lucky Charm, Daemonic Wings, Third Eye of Tzeentch, 1110p
Harbinger of Wrath, BSB, Halberd, Nine-Tailed Standard, Waste Hardened Skin, 470p

2x 5 Fallen of Lust, 170p
14 Wasteland Warriors of Wrath, FCG, Halberd, Flaming Standard, 569p

2x Battleshrine, 240p
2x Fallen Beast, 130p
4x Chosen of Wrath, Musician, Paired Weapons, 320p

Total: 4499

Sitat:
VC List:

Vampire Count on Colossal Zombie Dragon, General, Von Karnstein, Storm Caller, Wizard Apprentice, 1 Learned Spell, Path of Evocation (T, 3), Giant Blade, Divine Icon, Lucky Shield, Lucky Charm, 1240p
Necromancer, Wizard Apprentice, 1 Learned Spell, Path of Evocation (T, 4), 160p
Necromancer, Wizard Apprentice, 1 Learned Spell, Path of Evocation (T, 1), 160p
Necromancer, Wizard Apprentice, 1 Learned Spell, Path of Evocation (T, 5), 160p

2x 25 Zombies, Musician, 160p
21 Zombies, Musician, 136p
29 Skeletons, FCG, Warbanner, 340p

Cadaver Wagon, 220p
Altar of Undeath, Dark Tome, 460p
Altar of Undeath, 400p
2 Great Bats, 80p
2 Bat Swarms, 120p

Total: 4500p

Deployment
Bilde

He choose side. I start deployment. We trade drops, he drops everything when it guarantees him first turn. I put DP on the reaper/dragon side to hopefully put some wounds on them with magic.

He choose 2x Chosen and Warriors for scoring, marked by stars. I choose 2x Zombies and Skeletons. Should have taken the 3 lower units when I look back at it.

Fallen beasts ambush, though I forget them completely until the end of the battle….
Sitat:
T1:
VC:

- He pushed up with dragon and reapers, leaving me with quite a simple charge.
- Magic: 3-2. I dispel Touch of the Reaper on my DP.

Bilde

WDG:

- I take the easy charge on Reapers with DP. I wasn’t thinking about the fact that my 2 magic missiles where now useless for a few rounds. One of my best tools against the dragon… I pass all DTs for water.
- I seriously consider charging the fallen into the bat swarms, but decide to castle up and plan for a surrounding of the Dragon with DP, fallen, warriors and Chosen.
- I march most of my army outside the view of the Dragon.
- I make sure shrines are within BTS range of the Dragon.
- Magic: 12-7. Problem, I have too many dice compared to spells I currently can cast.
- I get off BTS from a shrine on the Dragon
- Boosted Word of Iron on Chosen without Fallen in front.
- He dispels Glory of Gold on DP
- Combat: DP does 4W to Reapers, Reapers do 1W in return. 4 more crumbles.

Bilde

Sitat:
T2:

VC

- Zombie Dragon Charges Fallen, takes 1W DT from BTS.
- Bat Swarms fails march test.
- Altars push against the flank where dragon cannot see.
- Magic: 5-4, nothing goes through.
- Combat: DP does 2W vs Reapers, forgot hellfire both this and last turn, reapers does 0W in return.
- Dragon kills Fallen, does not regen a wound. Repositions to have both Chosen units in front.

Bilde

WDG

- Fallen does a quite long charge against Skeleton.
- Chosen Fails a 6+ charge into scoring Skeletons.
- Chosen and Shrines repositions to avoid LOS of the Dragon as best they can.
- Warriors turn to face the incoming Altars and to be in the flank of the Dragon.
- Lower Chosen push to catch Scoring units after the Fallen guys.
- Magic: 6-4
- BTS from Shrine goes in on Dragon
- Glory of Gold is dispelled on Chosen in front of the Dragon.
- Combat:
- DP does 2W on Reapers, they do 1W in return, 1 W crumbles. Keep forgetting Hellfire wounds.
- Fallen fluffs spectacularly, with 15 attacks on 4+ they hit with 3 and kill 1 skeleton. Skellies does 0W in return but win on static. Fallen break but get away, almost blocking my own Warriors.
{u]- Picture was taken before we resolved Fallen combat, forgot it initially.[/u]

Bilde

Sitat:
T3:

VC

- Dragon charges Chosen, so does the two Altars. Takes no wounds from BTS DT.
- Skellies run away scared.
- Great Bats chaff Warriors.
- Magic: 3-3. I dispel Evocation.
- Combat: Altars and Dragon wipes Chosen, dragon overrun into the nest unit.
- DP finished up reapers, finally.

Bilde

WDG

- Shrine charges altar in the flank
- DP Charges altar in the front, lining up overrun to help shrine with the other altar.
- Warriors charge Great bats
- Upper Shrine and lower Chosen keep pushing to catch scoring units.
- Magic: 5-4 Glory of Gold goes though on DP with Alch Fire on the Altar I’m engaged with to make sure I can take them both in 1 round.
- Combat: DP Kills first altar
- DP kills #2 altar with shrine.
- Dragon fluffs and Chosen hold, Dragon reforms, slides over to keep distance from me.

Bilde

Sitat:
T4

VC

- Zombies shuffle around to get Necros within healing range of Dragon
- Skeletons turn around to face chosen inbound.
- Bat Swarms chaff Battleshrine
- Cadaver Wagon chaffs Warriors
- Magic: 8-6. Evocation is cast on Dragon. 2x Evocation dispelled.
- Combat: Dragon wipes Chosen, reforms to face rest of my army.

Bilde

WDG

- Shrine charges Swarms, taking 1W from DTs
- Chosen charge skeletons
- Fallen charge zombies
- Warriors charge Cadaver Wagon
- DP relocated to have Dragon in LOS and Necro bunker
- Shrine moves out of Dragon LOS
- Chosen keep chasing scoring units.
- Magic: 6-5. Quicksilver Lash does 1W on dragon, Alchemical Fire is put on Dragon
- Combat: Fallen does 7W to Zombies and 7 more crumble
- Chosen do 12W to skeletons, skellies does 1W in return. More crumble
- Warriors kills Cadaver Wagon and reforms to face Dragon
- Shrine does 3W to Swarms, more crumble.

Bilde

Sitat:
T5:

VC:

- Dragon charges Warriors
- Zombies charge Shrine in the flank
- Necro Bunker shuffles backwards to be OLOS of DP
- Necros leave bunker to get to safety
- Magic: 8-5: Evocation goes off on Dragon with Overwhelming Power, Dragon is back to full health. Necro is unhurt after miscast.
- Necro #2 casts Touch of the Reaper on DP, overwhelming power again and kills both DP after 3x failed ward and kills Necro on miscast.
- Dragon kills BSB, Warriors break after failed steadfast roll and are ran down by the Dragon
- Shrine kills bat Swarms, break from static flank charge form Zombies but runs away
- Chosen wipe out skeletons and turn to face zombies.
- Fallen wipe out zombies and turn to face more zombies

Bilde

WDG

- Battleshrine fails charge in the flank of Zombies
- Chosen Fails charge in to Zombies.
- Fallen charge Zombies
- Battleshrine rallies
- I forget magic since DP is dead.
- Combat: Fallen kill a bunch of zombies

Bilde

Sitat:
T6:

VC:

- Dragon pass march test and blocks Shrine from charging flank of Zombies
- Magic: 9-5 2x Evocation summons 8+10 zombies. Miscast does 1W on Necro.
- Dragon Breath Weapon does 0W to Shrine
- Combat: Fallen Fluff again and loose to Zombies, but escape.

Bilde

WDG:

- Chosen charge flank of Zombies
- Shrine charges front of Zombies
- Fallen rallies
- I keep forgetting magic on Shrines
- Combat: Chosen does 15W on Zombies, they do 1W in return, rest of unit crumbles.
- Shrine does a few wounds to Zombies resulting in a draw.

END GAME
------------------------------------------------------------------------------

Conclusion:

I’ve lost scenario, mainly due to poor choices when it came down to which unit I selected initially.
I’ve lost 3000p including General and BSB while I’ve taken 2440p. This totals out to a 5-15 loss for my part.

- I lost 3p from objective simply by picking wrong units. I should have selected the bottom three.
- After I killed the Altars, the DP should have reformed to look at the Necromancers and wiped them out one at a time and waited for support form Chosen in the flank.
- Uncertain about the T1 charge with the DP. This rendered my magic dmg useless for 3 magic phases, which was critical to any chance of killing the Dragon. Pretty sure I played the DP with S5 two combat rounds as well, which should have meant Reapers should have dies earlier.
- Forgetting both my Fallen Beasts for the entire game could possibly also have saved me the objective by getting them in on T2-3.
- If I had done this DP would have survived the game and objective would have been draw with a final result of 11-12p to me instead.

I’m quite satisfied with the DP, but not overly impressed by magic this game either. My fault rendering dmg spells useless when I get 12 PD though.

Chosen with PW works really good against T3! Halberds would have done little difference this game.

Still a bit unsure if 2x combat lords would be better totally. That would get me some serious monster handling capabilities with Jacks and Ogre Blade/Burning Blade of Chaos.

InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 9:57 pm
4500p WDG vs DH
Player: Kalertih

Deployment: Refused Flank
2nd Objective: Hold Ground

Sitat:
WDG list:
Daemon Prince of Change, General, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Alchemy (0,1,3,6), Hardened Shield, Lucky Charm, Daemonic Wings, Third Eye of Tzeentch, 1110p
Harbinger of Wrath, BSB, Halberd, Nine-Tailed Standard, Waste Hardened Skin, 470p

2x 5 Fallen of Lust, 170p
14 Wasteland Warriors of Wrath, FCG, Halberd, Flaming Standard, 569p

2x Battleshrine, 240p
2x Fallen Beast, 130p
4x Chosen of Wrath, Musician, Paired Weapons, 320p

Sitat:
DH List:

Runic Smith, General, Shield, Runic Arcane Item (Devouring), 249p
2x Engineer, Forge Repeater, 160p
4x 10 Greybeards, Throwing Weapon, 220p
10 Greybeards, Musician, Shields, 260p
2x Cannon, 270p
16 Forge Wardens, 448p
2x 2 Steam Copters, Skirmish, 300p
2x Grudge Buster, 370p
2x 10 Miners, Pistols 230

Total: 4497p

Deployment
Bilde

He choose side. I start deployment and drop my entire army. I’ve got a large water fucking up my deployment, but decided that I can live with the main block being delayed as long as I got range with Nine-Tailed and that is 12”.

Kalle drops the army quite defensive, obviously, with flyers out on the flanks.

Fallen beasts ambush, this time I remembered them at least!

T1:
WDG:

- I push forward with everything, I need to close the gap asap to take as little casualties as possible from shooting before I get into combat.
- Magic: 8-4: I roll 3 dice and get though Quicksilver lash on the upper Grudge buster. Kalle pops scroll to Devour it, as expected. The spell doesn’t do anything against the GB and nothing happends to me during the miscast.
- With the remainig dice I cast the Silver Spike, alch 3, on the same GB, failing to wound on 3+ after Kalle fails to dispel.

Bilde

DH:

- Kalle shuffles around a little bit, not much moves around at all except flyers.
- First cannon miss the DP, 2nd cannon hits, wounds, I fail Ward and the DP Is dead. Great, down 1100p I T1….
- I’ve overlooked the fact that models with Towering Presence doesn’t get a bonus from the altar against shooting, crap.
- 4 Copters do 1W against the Battleshrine
- Forge Wardens do 1W vs Chosen
- Grudge buster does 2W vs Chosen

Bilde

T2:

WDG

- I keep pushing, need to keep my feet going when I’m without the DP already.
- Fallen beasts both get on the table, threatening both the Cannons in a sweet spot OLOS of all Dwarves around.
- I’m actually quite comfortable as the Dwarves have no-where to run soon.
- Magic: 4-3. BTS is dispelled on the upper buster and the lower shrine fails to cast due to Dwarven anti magic, -1 to cast

Bilde

DH

- A unit of miners enter play, threatening the flank of my lower Shrine.
- Greybeards turn around to face Fallen beasts. From the pictures I’m pretty sure they did a Swift Reform without a musician and contributed illegally to kill the Fallen beasts with Throwing Weapons
- GB that did a reform did 3W on the lower Fallen beast.
- 1. Cannon and Engineers kill the upper Fallen beast.
- 2. Cannon misfires aiming at my Battleshrine and takes a wound.
- Copters does 0W with Rock on the shrine but 1W with shooting.
- Miners do 0W against the Shrine with shooting
- FW does 0W against Chosen with shooting
- Grudge Buster does 2W against Fallen with shooting.

Bilde

T3:

WDG

- Chosen charge FW, they SnS.
- 2nd Chosen charge FW, they flee, far.
- Lower Fallen charge FW pushing them off the table, panic the Cannon and panic 10 Greybeards which run off the table. We forgot the re-roll failed panic rule on the Greybeards.
- Upper fallen Fails charge into the cannon
- Upper chosen fails charge into the Grudge Buster.
- Rest of the army keep pushing to support.
- Nothing happends in magic.

UPS, forgot picture

DH

- Copters drops bombs on Shrine doing 1W
- Miners enter play
- Cannon does 2W, killing the upper altar as I can’t roll 4++ in this game…
- Copters do 2+2W against upper Chosen
- Greybeards do 1W vs upper Fallen
- Grudge Buster do 2W against the lower fallen
- Grudge Buster do 0W against the upper fallen

Bilde

T4:

WDG

- Upper chosen charges Grudge Buster, 1 model dies to SnS, 1 dude left alive.
- Single Fallen charge cannon and get in
- Upper middle chosen charge Greybeards, lining up a overrun into the next unit taking 1W from SnS.
- Fallen charge the next unit, to hopefully get 2 combat rounds with the Chosen, they fail.
- Lower middle Chosen charge greybeards chaffing them taking 1W on SnS.
- Lower Chosen turn around to take care of miners
- Shrine turn around to face incoming miners.
- Warriors and BSB block push forward since they got out of the water last turn.
- Magic: 8-5: BTS goes off on Greybeards chaffing Chosen with Overwhelming power and loses me the spell.
- Combat: Grudge Buster takes 1W from the lone Chosen before killing him.
- Fallen kills off the cannon and overruns off the table.
- Lower middle chosen only do 4W against thei chaffing Greybeards… They take 2W in return and break the GB running them down. Unfortunately exposing their flank to a Grudge Buster.
- Upper chosen does 4W with the 24 attacks on 2+/4+… Great day for a dice game! They break the Greybeards, run them down and into the flank of the next Greybeards unit.

Bilde

DH

- Miners charge into the lower Shrine
- Grudge Buster charge into the flank of the exposed chosen unit
- Copters do 1 + 2 W against the fallen with shooting
- Copter do 1W with Bombs on the Warriors
- Cannon does 1W against the Warriors, into their flank.
- Grudge Buster do 2W against Chosen, breaking them, catching them and overrunning into the rear of the Chosen unit lined up to take care of the miners
- Miners do 3W against battlershrine, suffering 2W in return. Shrine holds.
- Chosen break Greybeards and send them running off the table.

UPS, forgot picture

T5:

WDG:

- Warriors charge the flank of Grudge Buster engaged in the rear of the Chosen
- Chosen turn around moving to get back to the objective
- Grudge does 1W with Impact hits on the Chosen before it is killed by the Harbinger and Warriors. They turn around to get back to the objective to draw it atleast.
- Miners finish of the Shrine.

Bilde

DH

- Copter move up to chaff the block, but forget chaffing the Chosen with the other copters.
- Shooters shuffle around
- Engineer kills the remaining fallen that just came onto the table.
- Miners do 1W against lower chosen with shooting

Bilde

T6:

WDG:

- I’m just blocked off from charging the harbinger out of the unit and into the flank of the miners running for the scenario. I decide that a 6+ charge with the chosen and a following 5” ish overrun will get me the exact same result and also win me the objective. Chosen fail their 6+ charge ofc…
- Copter do 2W on SnS against the block..
- Lower Chosen charge miners to clear them out
- Lower Chosen do 9W vs miners and suffer 1W in return, this was more statistically correct! Both units run of the table.
- Harbinger and warriors only do 4W against the copters, break them but can’t run them down getting me nothing… with the miners passing the panic test.

Bilde

DH:

- Miners run to win the objective
- Engineers shuffles closer to depleted chosen unit.
- Engineers do 0 + 2W against Chosen unit.
- HC does 1W vs Warriors
- Grudge Buster do 0W against Chosen, I’m left with 3 models not giving away any VPs.

Bilde

END GAME

Conclusion:

I’ve lost scenario mainly due to the chosen guys unable to do a 6+ charge in my T6. Not quite sure if the T5 charge with the Warriors into the Buster was a wise chose either regarding scenario and final result.

I’ve lost 3200p including General while I’ve taken 2300p. This totals out to a 4-16 loss for my part.

- Losing the DP in T1 is a major problem. I basically played 3400p vs 4500p in 5/6 turns. Not much I could have changed as there was nothing to hide behind either with my quite short range spells requiring LoS.
- The face that I couldn’t roll a single 4++ most of the game was an issue, but this is a dice game after all. Totally this was a spike down dice wise looking at poor saved and poor results from Chosen in combat which should have wiped the floor with anything they contacted of infantry.
- I lost 3p from objective. Had the Chosen got in I would most likely have won the objective resulting in a 10-10 result instead
- I pushed hard, but was a bit on lockdown with the warrior block unable to march the first 2 turns of the game. I do believe this was the right chose as opposed to splitting up my army even more giving Kalle room to focus on single units with shooting.
- The FW running off the table was huge. When they never could shoot on short range, they are quite uneffective.

This game proved that the list can perform just as good without magic from a caster. I will run a 2-3 Demonic Steed characters in my next iteration, relying on BTS from Battleshrines and Ring of Fire for my 3 spells. These characters will benefit from the Hard Target, they are not Towering Presence ref. cannon shooting and they are just as good or better fighters as the DP at half the price tag.

I’m also considering running Chosen of Lust with Halberds just to have the lovely M7 to rush my opponents.

InnleggSkrevet: Søn Okt 01, 2017 7:34 pm
4500p WDG vs SE
Player: Tommy Kwong

Deployment: Flank Attack
2nd Objective: Capture Standards

Sitat:
WDG list:
Lord of Wrath on Demonic Steed, Jack’s Pickaxe, Lucky Shield, Talisman of Supreme Shielding, 660p
Lord of Wrath on Demonic Steed, GW, Bluffer’s Helm, Spout of Rebirth, Crown of Scorn, Soul Reaper, 770p
Harbinger of Wrath, BSB, Shield, Sword of Strength, Lucky Charm, Aether Icon, Waste Hardened Skin, 475p
14 Wasteland Warriors of Wrath, FCG, Halberd, Banner of Speed, 574p
2x Battleshrine, 240p
2x 10 Chosen of Lust, Halberd, 360p
10 Chosen of Lust, Standard, Nine-Tailed Standard, 460p

Sitat:
SE List:

Forest Prince Blade Dancer, General, Giant Sword, Spout of Rebirth, 470p
Forest Prince Forest Guardian, Sacred Spear of Cadaron, Helm of the Hunt, 400p
Druid, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Shamanism, Book of Arcane Power, Ring of Fire, 540p
3x 14 Sylvan Archers, Musician, 376p
15 Blade Dancers, 590p
6 Wild Huntsmen, FCG, Shields, 442p
29 Forest Rangers, FCG, Shields, 727p
2x Forest Eagle, 100p

Deployment
Bilde

I pick side and choose the large center. We trade a few drops before he drops his entire army to go first. I’m quite pleased as I can do whatever I want and I got the shrines free to ensure hard cover to everything I need. I do mistake putting the right LoW, the one with bluffers too far behind.
I also misunderstand what cav he had and didn’t really thing to ask, assuming they were glade riders and not wild riders as they are.

He picks my three chosen units for scoring and I pick his 3 archer units.

T1:

He moves a bit forward, turn the left archers on the heel and runs away from my Lord.
My T1 I push up quite hard, still thinking that I can easily take glade riders in the flank of my chosen unit, which is true, but the unit being wild riders are completely different!
I set up the fallen so he can get them with Rangers, overrun into a chosen unit and expose their flank to my warriors block. I didn’t ever hope he would actually take the bait!

T2:

Tommy takes the bait, charging the Forest Rangers into the Fallen and eventually overrunning into the chosen, lining up a perfect flank charge for my warriors! At this point I’m pretty confident this will end well, this move lost him the game.
He also charges the Wild Huntsmen into the chosen, kick their ass only taking 1W back. They fail to overrun into anything.

In my T2 the warriors charge the obvious flank of the Rangers. Blade dancers are too far away to represent any threat and also on lockdown from a LoW. After Combat I break the Rangers and run them down almost overrunning into the Wild Huntsmen which are chaffed by the Bluffer Lord.
Right archer unit is also hunted by the last chosen block for an inevitable engagement.

T3:

They SE army are in an uphill battle, rangers gone, 1 archer block running away, Blade Dancers OLoS and Huntsmen Chaffed by Bluffer Lord. He has no real options than to try and setup something for late game and avoid my LoS for the coming turn.

My T3 the left battleshrine march off against the archers running away, the Jack’s Lord chase after the archer block with the Druid located in the center of his deployment and the rest of my army setup a counter charge against the blade dancers and Wild Huntsmen.

The Chosen unit also charge the archers and kill them on the spot.

T4:
The SE keep dancing around me catch the warriors with the Blade Dancers and the Wild Huntsmen at the same time.

The Jack’s Lord rear charge the archers with the Druid in, sealing their fate. My Warriors being boxed in, having to use a shrine to chaff Wild Huntsmen and setting up a potential charge against the dancers with the Bluffer Lord. The archers hold on steadfast after miserable rolling by the Jack’s Lord in combat, preventing an overrun into the rear of the Blade Dancer unit.
The Battleshrine charge the left archers, I assume it has enough time to break them before the game ends.

T5:
I’ve overlooked that the Blade Dancer Lord is on the corner of the unit and can charge out of the unit and into the Warriors. The Wild Huntsmen charge the chaffing Battlshrine, actually breaking it and overrunning into the rear of the Warrior. This turns out really ugly on my part and waste a 2nd opportunity to chaff the riders. I was dead certain they would never break them shrine and that the shrine should do something in return before dieing… The result is a depleted Warrior block, no more Wild huntsmen alive and I hold on a lucky breaktest.

The Jacks’ Lord break the archers with Druid inside and run them down

In my T5 both Lords charge into the Blade Dancers, which are outside a forest currently and perfect target at the moment. In combat the Blade Dancer Lord kills my BSB in a duel but the Warriors hold on steadfast. The blade dancers are stupidly resilient with the 3++ and hold for a turn.

T6:
No real options for the SE than to run and hide having lost all their scoring units and only taken two of mine.

My T6 the Lords wipe out the Blade Dancer unit and run them down.

Bilde

END GAME

Conclusion:

I’ve won scenario and I’m up on points which totals out a 17-3 win on my part.

- A stupid start with misunderstanding which cav he had almost cost me the game very early.
- I barely used the Lords of Wrath, they should have been in combat T2 as there are basically nothing in his army they fear except the Blade Dancer Lord with I8 and S7.
- Getting 2nd turn didn’t really matter as I then got to place everything within the Battleshrine bubbles resulting in almost no casualties to shooting.
- The T2 flank charge on the Forest Rangers was the game breaking move.

I’m quite pleased with the new chosen build with MoL, sweet free reform, M7 with banner and Halberds. The missing magic didn’t really matter to be honest.

It was a fun game and Tommy and me got along very good, hope we’ll meet again some day!

Next up is Korpacz with VC of Nosferatu which claimed he would do more resistance!

Sist endret av Ugrush den Man Okt 02, 2017 3:30 pm, endret 1 gang

InnleggSkrevet: Man Okt 02, 2017 3:19 pm
4500p WDG vs VC
Player: Korpacz

Deployment: Encircle
2nd Objective: Breakthrough

Sitat:
WDG list:
Lord of Wrath on Demonic Steed, Jack’s Pickaxe, Lucky Shield, Talisman of Supreme Shielding, 660p
Lord of Wrath on Demonic Steed, GW, Bluffer’s Helm, Spout of Rebirth, Crown of Scorn, Soul Reaper, 770p
Harbinger of Wrath, BSB, Shield, Sword of Strength, Lucky Charm, Aether Icon, Waste Hardened Skin, 475p
14 Wasteland Warriors of Wrath, FCG, Halberd, Banner of Speed, 574p
2x Battleshrine, 240p
2x 10 Chosen of Lust, Halberd, 360p
10 Chosen of Lust, Standard, Nine-Tailed Standard, 460p

Sitat:
VC List:

Vampire Count, General, Nosferatu, Blood Magic, Wizard Master, 4 Learned Spells, Occultism, Book of Arcane Power, Talisman of Supreme Shielding, 770p
Necromancer, Wizard Apprentice, 2 Learned Spells, Path of Evocation, Ring of Fire, Scepter of Power, 280p
20 Zombies, 110p
23 Zombies, 128p
49 Skeletons, FCG, 510p
2x 8 Dire Wolves, 116p
2x 2 Great Bats, 80p
39 Barrow Guards, GW, FCG, Banner of the Barrows, 1068p
4 Winged Reapers, Halberds, 736p
Shrieking Horror, 500p

Deployment
Bilde

He wins the roll off for picking side and I make him start deployment. Quite early he drops the Barrow Guards and I’m all free the put the last scoring unit at the upper position and also send the Jack’s Lord that direction. I drop the rest and want to be player 2. My goal is to jam that bluffer Lord into the BG and take out his general asap.

T1:

He moves forward with shrieking horror, winged reapers and his Barrow Guard. forward, turn the left archers on the heel and runs away from my Lord. He has positioned him just short of having range on any spells basically, so I get off easy on the dmg spells in T1. Horror kills of a few Fallen in the lower unit.

In my T1 I advance up rigging for T2 charges. I shuffle away from the Horror not to expose the flank of anything significant to it. Not much else happends.

T2:

His army shuffles around, I guess he wants to get as much out of his magic as possible before engaging. I couldn’t really do anything with his BG, without exposing their flank to the Bluffer Lord.
He summons a unit of Zombies to chaff the Bluffer Lord. He also chaffs upper chosen and Jack’s Lord with each their Wolf unit.

In my T2 I charge. He has traffic jammed himself pretty badly so I can control what happends afterwards with overruns and the following turns. Lords go into wolves and zombies repectively, Chosen3 go into dogs and Chosen1 go into skeletons. Central fallen move up to chaff Winged Reapers from flank charging Bluffer Lord. Wolves are easily cleaned up, Chosen kill a few skeletons, Bluffer Lord fluffs and a few zombies remain alive.

T3:

Winged Reaper charge the Fallen in their front, as nothing can counter them. Horror is outside general march range but barely manage to get within screaming range of Chosen2. I stop any magic trying to buff the zombies that are engaged with my Bluffer Lord, but fail to dispel Touch of the Reaper doing 2W to my BSB. The Bluffer Lord clears out the zombies.

In my T3 the Lord and the Chosen1 charge and wipe the Zombies. The Bluffer Lord charges the Barrow Guards. Fallen2 move up to protect the flank of the Bluffer Lord from the Winged Reapers.
The one model left in Chosen2 charge the Horror just to try and lock it down for a turn, but obviously fail to do so. He does 1W to the Horror though. The Jack’s Lord charge a summoned unit of Zombies and I hope they hold until his turn is over and I can take out the Horror. A Battleshrine charge the Horror, fails miserably and he is free to move in his turn.

T4:
This turn is a grind out basically, I keep killing his champion and he keeps summoning it back. Chosen1 slowly grind down the skeletons, but I keep rolling only 10 attacks with them and not 15 as I should… The Jack’s Lord wipes the Zombies and reform to charge the Horror. He keeps refusing a challenge with his Vampire, so I strike his Winged Reapers and do 4W intead. I hold on a lucky ld6 break test, sealing the fate of the Reapers.

In my T4 the Jack’s Lord charges and kills of the Horror, the Bluffer Lord does another 4W to the Winged Reapers and Chosen1 kill off a summoned zombie unit to protect the flank of his skellies. My Warriors are finally in combat against a skeleton and he reforms his skellies to horde formation.

T5:
The Vampire Lord finally accepts the challenge, suffering 2W as a result. The rest is a grind.

In my T5 the Battleshrine charge the rear of the Winged Reapers alongside the Jacks’ Lord, cleaning them out completely. BG Crumble 10W or so, starting to go down now.

T6:
Korpacs throws in the towel. Skellies will be wiped anytime now, BG are grind down by the Lords and the only this he has left is a Zombie bunker and his Necromancer basically.

Bilde

END GAME

Conclusion:

I’ve won scenario and I’m up on points which totals out a 20-0 win on my part.

- Pretty pleased with this game and how the list works
- Jack’s is the nemesis of Monsters
- Bluffer’s Helm is stupidly broken in this game. Coupled with Soul Reaper the Bluffer Lord was unkillable basically.
- The Fallen won me this game, denying Winged Reaper into the flank of the Bluffer Lord early game. As we saw later in the game, I could just have taken it. If Korpacz had accepted the challenge the round he got the Reapers in my rear, this game would have ended very differently.
- The lack of magic didn’t bother me this turn either, feels good to have combat lords instead.

InnleggSkrevet: Man Okt 02, 2017 7:38 pm
JuggernautInnlegg: 1286Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Digg med rapporter. Men tror du stod ganske greit i begge kampene. Ulempen med å kjøre den builden VC spilleren gjorde er at han egentlig har de redskapene han trenger, men han har feil bruksanvisning.
SH og WR fungerer utemerket, men ikke sammen med en nosferatu vampyr. Man kan virkelig tyne veldig mye ut av en Von Karnstein vampyr. Men et meget pent snitt på andre siden av atlantern. Håper du beholder det her på norsk jord :D

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 03, 2017 10:08 am
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg hadde relativt gode matchups ja.

Korpacz har gått ubeseiret igjennom Adepticon et par år visstnok, men han virket ganske rusten. Jeg sto også ganske hardt på at hvis han skal bruke vampyren slik han gjør er Von Karnstein et mye bedre alternativ på alle måter.

Han fikk overraskende mye ut av Blood Magic dog, hadde vel ingen magic phaser med færre enn 9 PD, men det veide ikke opp for hva Von Karnstein gjør.

At han søler bort Horroren pga misplacement er jo også bare sloppy av han...

InnleggSkrevet: Ons Okt 04, 2017 7:13 am
Enigma FoundryInnlegg: 443Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Gir Karnstein først og fremst 18" boble og Blade of Red Thirst, eller er det noe mer jeg har gått glipp av?

Jeg har spilt mye med Courtier som gir 18" siden Count virker dyrt, men da blir det ikke anledning til å snekre de store komboene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 04, 2017 8:01 am
Det er jo et hav av fordeler med Von Karnstein, bare se på hva du får av bloodline. Stormcaller er knallbra i enkelte matchups og er vel den mest bruke, hvis man tar noen specific bloodline power i det hele tatt. Combinert med Tullius Teeth plassert i Barrrow Guards, så begynner dette å bli slitsomt å ha med å gjøre.

Kalle kan sikkert gi deg eksakte builds hvis du ønsker.

InnleggSkrevet: Ons Okt 04, 2017 6:50 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 268Registrert: Fre Nov 09, 2007 1:58 am
Von carstein er old school, greit nok det.
Men de kule spiller strigoi og lahmia.

Jeg savner ghoul kongen min i blant. Når ghouls blir kult så blir det VC igjen.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
10 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet