Forfatter Melding

<  Battle report  ~  Karl-Eriks tur i Krotia på vikingskipet. (ETC)

InnleggSkrevet: Man Aug 06, 2018 12:03 pm
JuggernautInnlegg: 1353Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Går kjapt gjennom mine kamper og hvordan jeg gjorde det og skriver litt om inntrykk og erfaringer.

Først min liste:
Karl-Erik "Kalerith" Hansen - Vampire Covenant

960 - Vampire Count, General, The Dead Arise, Spectral Steed, Paired Weapons, Great Weapons, Shield, Legend of the Black King, Eternity Gem, Wizard Adept, Blood Dragon, Crimson Rage, Path of Occultism
280 - Necromancer, Necromantic Staff, Wizard Adept, Path of Evocation
315 - 2x 9 Bat Swarms
135 - 2x 20 Zombies, M
245 - 21 Skeletons, M, C, S, Legion Standard
90 - 2x 2 Great Bats
355 - 10 Wraiths
318 - 9 Wraiths
630 - 2x 8 Vampire Spawn, C
4498

Hallvard har egentlig hatt hovedsnavaret for VC, men vi bestemte oss for å gjøre en switcharoo i slutt innspurten hvor jeg tok VC og han tok UD siden jeg hadde vært delaktig i å videreutvikle konseptet til Hallvard.
Listen er dritrask og er ekstremt bra til å flytte ting sidelengs, siden VSpawns kan flytte 18 sidelengs, men man må også være obs på at dette kan gjøre dem sårbare til å bli frenzy baitet siden de har så lang frenzy sone. Så topper man det med en blenderlord som skal jobbe i tospann med dem og vårt hemmelige våpen 18 Bat swarms. Disse fikk jeg egentlig ikke nok utenom

Første runde skulle vi spille mot Irland. Irland besto av ca 50/50 dyktige spillere og mindre dyktige spillere. (Aka easy meat).
Jeg fikk spille mot en av disse easy meat gutta.
Han hadde med seg dette:

Malcolm 'Prince Fabulas' Cooney - Dread Elves
515 - Oracle, General, Wizard Master, Light Armour, Magical Heirloom, Destiny’s Call,Cosmology
710 - Cult Priest: Battle Standard Bearer, Cult of Yema, Divine Altar, Shield, Moraec’s Reaping, Basalt Infusion, Lucky Charm,
160 - 2 × 5 Dark Raiders
430 - 24 Dread Legionnaires,M,S, Spears,Academy Banner
415 - 23 Dread Legionnaires, M, S,Spears, Academy Banner
665 - 25 Dancers of Yema, FC, Banner of Gar Decos
528 - 24 Dancers of Yema, M
375 - 5 Dark Acolytes, C, Cult of Yema
180 - 3 x Dread Reaper
4498

Jeg lærte 2 ting om Malcolm kjapt:

1. Fyren var veldig trivelig å spille med.
2. Han kan ikke spille for shit.

Jeg tar 3 og 4 fra occultisme på VClorden og -1LD og -2WS på necro og hereditary x 2 (1 fra necromancer staff).

Han misforstår map layouten og deployer 2 av sine bolt throwere i amøbe posisjoner bak et hus (som han trodde var ruin).
I sin tur 1 bestemmer han seg for å labbe magikeren ut av uniten for å kaste magi på mine vampire spawns. Okei tenker jeg. Han plukker noen wounds her og der, men får ikke all verdens ut av det.
I min tur flytter jeg min VClord 16 sidelengs og joiner vampire spawns og får først av d6 S4 hits på kjerringa, ruller 2 hits og gjør 1 wound som han tar på ward, og så får jeg av breath attack som han failer og dispelle. Drumroll: 4 hits. 2 wounds, han tar 1 på ward. Søren.

Runden etterpå flytter han kjerringa i sikkerhet inn i uniten med dansere.
Jeg starter deretter å dytte mine elementer opp i banen.
Dreper 13 dansere med slash attacks fra wraiths blant annet, demolisher også både warlocks, en spyd unit og nesten enda en spyd unit som får begge spawns i hver sin flanke. Dessverre dreper jeg 3 for lite og han er steadfast og står i sin siste runde. Jeg vinner 12-8 på poeng, men vinner secondariet (Secure target) fordi jeg holdt mitt punkt, men han hadde ikke kommet seg i posisjon for sitt.
Jeg ga ham tilbudet om å prøve å spille ferdig med 12 minutter på klokka, og han sa han heller ville avslutte. (Vi hadde 1 runde igjen).
Trolig ville han tapt enda mer om vi spilte ferdig. (Tatt omlag ca 1500 mer victory points ved et konservativt anslag og han hadde ingen muligheter for å ta igjen da alt mitt er engaged i cc).

14-6 seier.

2 runde vs New Zealand.

Spilte mot:
Ben Wadsworth - Ogre Khans
645 - Great Khan - General, Headhunter, Heavy Armour, Great Weapon, Brace of Ogre Pistols, Khagadai’s Legacy, Mammoth Hide Cloak, Talisman of Shielding
455 - Khan, BSB, Trolleater, Heavy Armour, Iron Fist, Ogre Crossbow, Yeti Furs, Viper’s Curse
485 - Shaman, Iron Fist, Magical Heirloom, Wizard Master, Path of Thaumaturgy
575 - 8x Tribesmen, Iron Fists, M, S, C
210 - 3x Bruisers, M
175 - 20x Scraplings, Bow, M
175 - 20x Scraplings, Bow, M
80 - 1x Sabertooth Tiger
80 - 1x Sabertooth Tiger
80 - 1x Sabertooth Tiger
765 - 6x Mercenary Veterans, Poisoned Attacks, Accurate, Pistols, M, C
386 - 5x Bombardiers, M
386 - 5x Bombardiers, M
4497

En svær biker fra New Zealand, han var også veldig koselig å spille mot og fikk min best sports stemme :)

Vi skulle spille Hold Ground.
Kort oppsummert:
Jeg drepte scraplingsene, og 2 kattepuser og begge bombardiers (lorden gjorde ca alt selv), mens jeg presset med Vamp Spawns. Han fokuserte dem ned en pr runde og da jeg ikke kunne charge med dem stakk de inn dekning.
Jeg vinner scenario, men pga bra magi rolls og at jeg ikke fikk evakuert den siste vampyr spawn uniten så klarer han å plukke dem.
Ender 12-8 på poeng så jeg tar 15 siden jeg hadde scenariet (Hold Ground) siden han satte seg i hjørnet og hadde ingen intensjon om å forlate det.

New Zealand som lag var trivelige og hadde vel egentlig ikke de beste spillerne, men de hadde truffet godt med listene inn i ETC metaen , så var veldig imponert over det de presterte.

Runde 3 vs Finnland

Spilte mot:
Juha "Juha" Tuominen - Highborn Elves
680 - High Prince, General, Master of Canreig Tower, Shield, Spear, Dragonforged Armour, Sliver of the Blazing Dawn, Protection of Dorac, Willow's Ward
330 - Commander, BSB, Queen's Companion, Longbow, Moonlight Arrows, Banner of Becalming
465 - Mage, Wizard Master, Divination, Asfad Scholar
280 - 2x20 Citizen Spears, M, S
566 - 27x Citizen Archers, M, S, Banner of Speed
724 - 23x Lion Guard, M, S, C, Navigator’s Banner
265 - 2x1 Sky Sloop
215 - 3x1 Lion Chariot
4500

Denne runden var det duket for nordisk oppgjør og vi skulle spille skattejakt (3 markører som kan plukkes opp).

Spilte mott Juha som var en trivelig kar :)
Han dpeloyet ok, og jeg bestemte meg for at her må jeg divide og conquere for at jeg skal ha en sjanse. Vil ikke inn i White Lions tenker jeg siden det er dicey med navigatorsbanner og shit, og han kan ta challengen med champ og daske med i flanken med noe for å vinne på static. (Ulempen med lorden er at når han charger ut så vil jeg ikke alltid ha sjans til å følge opp med bats).

jeg plukker raskt opp en token med skellies og tar enda en med zombier motstatt etter lorden og wraiths har jaget både spydmenn og en sloop og en lion chariot. Han får tak i en med lions i midten. Hadde jeg klart å chaffe ham med bat swarms så hadde han stått der med skjegget i postkassen, men han får av ravens wing som gjør at han klarer å plukke det opp en runde før. (Ruller typ 20 på 4 dice).

Han decimerer itillegg vampire spawns som må gjemmes siden han dreper 4-5 i hver unit pr magi+ skytefase de to første rundene. (Han har ok terninger på casts, men mine gir meg ikke mye hjelp. I tillegg snitter han ca 14 på 3d6 missilen hver gang og ca 70% wounds).
Jeg mister en unit med spawns i siste runde også siden jeg har plassert dem som en amøbe slik at han kan reforme og se med med magikeren som selvsagt klarer å smelte dem med en unerring strike og gjør type 11 wounds på 15 hits (han 5 dicet det i hver fase uten miscast i 4/6 game turns).

Han setter fart på den andre flanken min med skeletons, men jeg jobber og forsvarer men mister min token i min T6, da jeg får spydmenn i front og archers+mage+bsb i flanken.
Han klarer en 8-charge på 2d6 fulgt opp av en 5 overrun i flanken min, men jeg failet en 9 swift med min general i rear på samme unit runden før. Kommer jeg inn der så ryker det mer poeng, samt at mine sjanser for å vinne seconadariet går opp på ca 80-90. Jeg vinner combat, han må refuse challenge (eller bli maltraktert av mine lord) og teste på LD9 uten reroll.

Men ting svinger litt hans vei når det koker ned til terninger så scenariet er draw siden jeg har blødd litt mer poeng enn ham så det ender med en close fought finsk seier.
Irriterende siden om jeg får T1 kan jeg bare steamrolle ham og han får flere målskiver mot seg enn han har vektøyer for å håndtere. Så det var litt kjedelig, men sånn er det noen ganger.

Tap 9-11

Runde 4 vs Tyrkia

Can "Theoden" Ozede - Saurian Ancients
950 - Cuatl Lord, General, Battle Standard Bearer, 5 Spells, Master of Reality, Trained from Birth, Essence of a Free Mind, Jade Staff, Flaming Standard, Rending Banner, Wizard Master, Alchemy/Pyromancy
330 - 15x Saurian Warrior, M, S, Flaming Standard
330 - 15x Saurian Warrior, M, S, Flaming Standard
295 - 15x Saurian Warrior, M, S
975 - 30x Temple Guard, M, C, S, Totem of Mixoatl
135 - 2x Snake Swarms
470 - 1x Taurosaur, Great Bow
470 - 1x Taurosaur, Great Bow
540 - 1x Taurosaur, Engine of the Ancients
TOTAL: 4495

Vi skulle spilt King of the Hill.
Vi avtalte 10-10 etter å ha deployet siden ingen av oss var villige til å strekke seg for å pushe eller være den som må ta risken ved å være aggresor i dette oppdraget. Han kan lett forsvare seg og sitt med sine 3 stegadons, mens å dytte på mitt er også sucide siden jeg har en hill å forsvare så kan rerolle potensielle countercharges.

Spilte i tillegg mot ham året før, så vet han er en fin kar :)

Runde 5 vs Luxembourg.
Luxo har jeg et personlig godt forhold til så gledet meg til denne kampen.
Jeg ble pairet mot Wally med følgende:

Sébastien "Wally" Woillard - ID
495 - Prophet, Alchemy, Army General, Master, Shield, Wizard, Alchemist's Alloy, Magical Heirloom
280 - Vizier, Battle Standard Bearer, Shield, Icon of the Inferno, Willow's Ward
300 - 2 X 10 Citadel Guard with Flintlock Axe , Musician, Shield
532 - 24 Infernal Warrior, Great Weapon,Champion,Musician, Shields, Standard Bearer, Banner of Shamut,
135 - 5 Hobgoblin Wolf Rider, Shield
928 - 6 Taurukh Anointed, Banner of Shamut, Champion, Infernal Weapon, Musician, Shields, Standard Bearer,
130 - 2 X Gunnery Team, Flamethrower
695 - 6 Kadim Incarnate
575 - 5 Kadim Incarnate
Total: 4500

Vanskelig å angripe her, men fant en åpning etter han flyttet magikeren og bsb.en.
Ga hans Kadims en 7-er charge på mine batswarms og posisjonerte meg til å gi payback. Han står dessverre på sin 7-maximised frenzy og lukter trusselen og flytter magiker og bsb innafor. Vi spilte flagg, så 10-10.

Runde 6 mot Wales.
Ble satt mot:
Jack Chapman - The Vermin Swarm
800 - Vermin Daemon, General
230 - chief, BSB, Sceptre of vermin Valour, Flaming Standard
705 - Plague Patriarch, Plague pendulum, adept, path of occultism, paired weapons, light armour, hero's heart, potion of swiftness
464 - 34 Plaue brotherhood,FCG, stalkers standard.
390 - 20 vermin guard, musician, standard bearer, lightning rod
280 - 2 x 10 footpads, musician
90 - 2 Rat Swarms
476 - 2 x 12 plague disciples
580 - 2 x dreadmill
300 - 2 x Weapon teams, Globe launcher
170 - 1 x verminous artillery, plague catapult
4495 points

Avtalt- 11-9 tap.
Jeg var ikke god i magen og har trolig fått en matforgiftelse av et eller annet slag fra maten i venuen (fikk noen burgere som så veldig uferdige ut).
Jeg tok også en kjapp oppsummering og vi fant ut av vi hadde nok gode match ups igjen til at vi burde klare å ta igjen det ene poenget jeg gav opp. Det var også innenfor det jeg hadde meldt. Så jeg pratet litt med Jack og kjøpte ham en øl så fant ut at han var en trivelig kar.

Totalt fullfører jeg på 67/120 poeng som er en oppgang på 12 poeng fra ifjor, så overall så har jeg litt mixed emotions om hele opplegget. Føler litt jeg mistet en del av ETC pga at formen ikke var sånn kjempe. Laget klarte 14/36 som jeg er greit fornøyd med, men er fortsatt ikke fornøyd. Hadde målsetning om å klare 80+ poeng, men fikk en del lærdom ut av det og fikk spille/henge med 6 veldig hyggelige motstandere.

Alt i alt så var det en bra tur for gjengen som helhet. Så da siktes det mot Invasion og treningen tiltar inn mot det og å få kvalifisert seg til Norge ETC anno 2019.

Takk for lesningen og ha en fortsatt fin dag.

Karl-Erik/Kalle/Kalerith

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2018 3:34 pm
JuggernautInnlegg: 1361Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Flott med rapport, Kalle! Virker som du spilte klokt.

Dette var jo en liste som ble litt til i siste liten. Hva ville du endret på, innenfor samme konsept, hvis du skulle sat opp lista igjen?

Etter å ha sett metaen og resultatene til de andre VC spillerne, hvordan mener du den beste VC lista ser ut atm?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 09, 2018 4:12 pm
JuggernautInnlegg: 1353Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Har vel til en viss grad svart på beste VC liste på T9A forumet i Allstar oppsumeringen min.
Tror at både courtier builden med 7 i staticv ress er veldig fdin og trolig lettere å spille egentlig, men lista til australia med dobbel lord hadde definitivt vunnet flere av slagene mine.
Synes wraiths egentlig gjorde alt for lite for meg og at en lord kan egentlig bare filleriste en flanke alene.
Men om jeg skulle gjort en liten forandring så ville jeg at necroen skulle vært general. Vampyren ville ofte ut og jobbe, menn ofte måtte han sitte tyight for boble, så retrospekt kunne jeg spilt veldig annerledes med samme liste dersom jeg haddew hatt necromanceren som general. Tror jeg kunne telt alle march og frenzy tester jeg gjorde på 1 hånd, så var lite tilfeller hvor jeg ville blitt straffet for LD7 klontra 9.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
3 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester