Forfatter Melding

<  Andre spill  ~  Historisk minatyrspill

InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2015 8:19 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
DBA/DBM var kjempepopulært på 90-tallet, med turneringer på Arcon hvor noen fra Gothcon satte opp et stort Alesia-slag. Men så virket det som alle fikk unger samtidig og sluttet å spille miniatyrer, lenge før FoG og DBMM kom på markedet og fikk liv i ancients igjen. Ligger nok mange hærer rundt omkring og samler støv, så om ikke man får reaktivert spillerne er det kanskje noen som vil selge figurene sine.

Personlig er jeg ikke så interessert i ting før 1400-tallet, men FoG:R virker interessant og har en del figurer som passer til Tredveårskrigen der. Ellers virker Tercios som greit sett hvis man ønsker noe mindre komplisert.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 17, 2015 10:06 am
ThornInnlegg: 944Bosted: OsloRegistrert: Ons Feb 16, 2005 3:18 pm
Hei,

Er som Geir sier, de fleste fikk unger og miljøet ble veldig fragmentert.

Jeg er forsåvidt interessert i å spille historisk, har en mengde Napoleonics, dessverre bare Østerrikere, forholdsvis mye 15mm og 6mm Ancients og 15mm WW2. Jeg kunne forsåvidt vært interessert i en ny periode/skala hvis vi ble en gjeng som holdt på.

Selv har jeg sett på 28mm senmiddelalder, Rosekrigene, Burgund og diverse kriger i Italia og Venezia mot Osmanere. Perry brødrene har nå stort sett gitt ut alt som trengs, med 5 plastsett og masse metall.

mvh

Andreas

Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance - HL Mencken
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Aug 18, 2015 10:05 am
28mm middelalder er jo blitt veldig i vinden nå med Lion Rampant, hvor man kan spille på skirmish-nivå uten å måtte male særlig mange figurer.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 18, 2015 1:15 pm
ThornInnlegg: 944Bosted: OsloRegistrert: Ons Feb 16, 2005 3:18 pm
Er det noe interesse for Lion Rampant?

Har ikke lest regelene selv, men ser det er veldig populært.

A.

Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance - HL Mencken
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2016 2:13 am
LazyPapa skrev:
Er det da dba og Fields of Glory det går i i Norge/Oslo? Jeg er keen på en vikinghær i 15mm (med en motstander), og heller litt mot å prøve (basic) Impetus, men å se på dba-baser da det virker å gå opp med mange regelsett (tester nok Kings of War også).

Ta en kikk på L'art de la Guerre. På nivå som en mellomting mellom DBA og DBM, med samme basering (unntatt kommandanter) og har fjernet mye av de irriterende tingene ved DBx. Ser ut til på sikt å erstatte både FoG og DBx på turneringer, faktisk har designeren av førstnevnte begynt å spille LAdlG i turneringer.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Aug 06, 2016 10:25 am
TrencherInnlegg: 67Bosted: KolbotnRegistrert: Tir Mai 01, 2012 11:00 am
Fikk ikke med meg dette svaret før jeg nå ha bestilt baser til to hærer til Basic Impetus. Det kommer nå i versjon 2 om ikke lenge som jeg har tenkt å kjøpe (skal visst koste 5$).

Har noen vikinger og har bestilt noen samuraier (må ha noen hærer som fenger avkommet om jeg skal få spilt litt tenker jeg).

Så da er jeg i gang. På en måte.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Aug 06, 2016 6:30 pm
GhetorixInnlegg: 1523Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Nå har vi spillt vårt første black powder slag i Moss på Tabletopbattle sine lokaler, det kommer til bli mer :) jeg synes det var gøy og veldig bra variert spill.

Så da blir det Bolt action , black powder og Saga her nede av de historiske, de som vil leke er velkommen ned.. eventuellt finn Tabletopbattle Historical eller Tabletopbattle Sci-fi & fantasy på facebook og ta kontakt der :)

InnleggSkrevet: Lør Aug 06, 2016 10:13 pm
TrencherInnlegg: 67Bosted: KolbotnRegistrert: Tir Mai 01, 2012 11:00 am
Black Powder er vel i utgangspunktet også 28mm? Tror at det blir 15mm av plasshensyn hjemme.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Apr 13, 2017 2:30 pm
Black Powder funker fint i 15mm med cm og enheter på ca 4 tommer i bredde. Spilte det på Mini-Arcon for noen uker siden.
Vedlegg:
2017-02-25 15.48.21.jpg
2017-02-25 15.48.21.jpg [ 161.38 KiB | Vist 843 ganger ]

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 23, 2017 8:45 am
GremlinInnlegg: 1Registrert: Man Okt 23, 2017 8:30 am
:D hi
I am interested in playing, 6 mm, 15 mm 28 mm. Napoleonic, crimean, or ww1.

Let me know how to get in touch.
[quote="TurboTT"]Har lyst til å begynne med [b]pike and shott[/b] eller [b]Napolic Wars[/b] minatyrspillet, men er usikker på om det er mange som spiller dette her i Oslo?

http://store.warlordgames.com/collectio ... ng-country[/quote]

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Okt 27, 2017 8:02 am
FennbladeInnlegg: 107Registrert: Tir Mai 12, 2015 1:48 pm
hvis
WarLordAboveAll skrev:
:D hi
I am interested in playing, 6 mm, 15 mm 28 mm. Napoleonic, crimean, or ww1.

Let me know how to get in touch.
TurboTT skrev:
Har lyst til å begynne med pike and shott eller Napolic Wars minatyrspillet, men er usikker på om det er mange som spiller dette her i Oslo?

http://store.warlordgames.com/collectio ... ng-country

Give me a message if you are interessted in playing historical. I have currently only 6mm and 28mm Warlord models. If there are a community I will consider buy models for that system.

Currently I have models for Pike & Shoot and Napoleonic wars, 7 years wars.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 2
26 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet