Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Ris og ros til Invasion

InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 8:27 am
Wraith EngineInnlegg: 2267Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei

Fyr løs folkens. Vi ønsker alltid å forbedre oss og fortsette med det vi gjør bra, så kom med ris og ros :)

Mvh
Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 11:52 am
Holy ZealotInnlegg: 39Bosted: Revetal/TønsbergRegistrert: Søn Jul 01, 2012 10:33 am
Veldig skuffet over at X-wing ikke fikk plass på skolen og ble stuet vekk i en kjeller på biblioteket. Halvparten av grunnen for å dra på Invasion er jo og kunne gå litt rundt og kikke på alle de andre spillene i pausene og slå av en prat.
Ellers all ære og skryt til Elliot for gjennomføringen av X-wing delen, meget fornøyd.

Mer kan jeg ikke si da jeg ikke fikk sett resten av Invasion eller ha noe med det å gjøre.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 12:06 pm
Wraith EngineInnlegg: 2267Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
BlåReven skrev:
Veldig skuffet over at X-wing ikke fikk plass på skolen og ble stuet vekk i en kjeller på biblioteket. Halvparten av grunnen for å dra på Invasion er jo og kunne gå litt rundt og kikke på alle de andre spillene i pausene og slå av en prat.
Ellers all ære og skryt til Elliot for gjennomføringen av X-wing delen, meget fornøyd.

Mer kan jeg ikke si da jeg ikke fikk sett resten av Invasion eller ha noe med det å gjøre.

Det skjer ikke til neste år, da er alle samlet igjen. Håper du tar turen igjen da :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 12:16 pm
JuggernautInnlegg: 1287Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Positivt inntrykk overall for min del.

Ros:
- Oppgradering av bordene overall. Å inkludere Leo i terrengbiten er et sjakktrekk som jeg tror kan gjøre at Invasion bare blir bedre over tid. Når man har en sånn ressurs tilgjengelig mener jeg at man bør kjøre på :)
- Kiosken var som alltid bra, skulle gjerne ønsket litt mer Pepsi maks, er ikke så glad i å drikke brus med sukker (måtte skifte på dag 2) men dette er flisespikkeri og jeg forstår prioriteringene som vi diskuterte kjapt i forhold til å sitte igjen med overskudd.
-Den organsatoriske biten var bra for fantasy, Gordeladze fikk desverre ikke blitt med pga scraplingen (hvis det noen gang var en godkjent grunn for å ikke joine Invasion så er dette innafor), men Jørund leverte varene bra syntes jeg.
- Jeg var litt redusert i formen, men synes som alltid det sosiale var bra. Vi dro å spiste et annet sted, men maten så iallefall bra ut på Midnight, og lokalet er jo koselig. Pluss det at det i det hele tatt blir gjort en effort for å samle flest mulig på det som er et stort event synes jeg er veldig bra.

Ris
- Tenker at det å ha best painted oppe der folk er kan være en fordel. Jeg glemte å stemme (det er min egen feil), men skulle heller gjerne ha sett best painted foregå oppe på scenen istedenfor et leaderboard der. Eventuelt nede i hjørnet mellom bits basar og kiosken.
- Synes det var jævli kaldt å sove i det klasserommet. Kanskje det bare er jeg som er blitt soft etter ETC i Spania som forrige turnering, men damn.
- Tidsskjemaet.
Jeg synes det var i overkant stramt, det at halvparten av rogalandsbanden skipper premieutdelinga for å dra tidlig for å nå toget er jo kjedelig i seg selv, så tenker det å starte litt tidligere hadde kanskje vært ideelt. Folk våkner jo på skolen rundt 8 tiden så å starte 0830-0900 å få litt bedre tid hadde kanskje vært ideelt?
I tillegg så var det ganske rushed på lørdagen også. Jeg spiller ganske kjapt, og havner omtrent aldri i tidsklemma, men presterte det synes jeg var kjedelig.
Fantasy kamper tar ca 2,5 timer å spille. Dette er effektiv spilletid. Det å randomisere terreng (som er ideelt for rent kompetetive grunner) tar tid, deployment tar tid, rulle magi tar tid. Pre og End game tar fort 15 minutter selv for rutinerte spillere, så 15 ekstra minutter pr kamp hadde utgjort en ganske merkbar forskjell for de aller fleste tror jeg.
Dog deilig å kunne dra med 16.15 toget.

Overall så var Invasion i år 9/10 for min del. Hadde dratt igjen og kommmer garantert tilbake neste år.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 27, 2017 1:29 pm
GremlinInnlegg: 6Registrert: Søn Sep 11, 2016 6:44 pm
Nå var jeg en av X-Wing deltagerne som hadde blitt "forvist" til de flotte (seriøst ment) lokalene i bibloteket. Så har ikke så mye intrykk fra selve spillingen og dagtiden av invasion.

Pro:
-Bra kiosk (men fikk kun kjøpt en kaffe der da vi ellers ikke var på skolen.)
-Shoppen så veldig bra ut. (men fikk ikke handlet der siden vi ikke var på skolen.)

Cons
-Ingen spillområdet på skolen for X-wing på kveldsitd. (Vi endte med å okkupere plass på et av sove-rommene.
-Skilting på skolen kunne vært et hakk bedre. Feks med en info korktavle i første etasje, istedenfor små A4 ark klistert på søylene.

Som allerede nevnt, ble jeg også veldig skuffet over at X-wing ikke skulle være på skolen. Heile poenget med slike arrangement er jo å samle miljøet, se andre spill og reklamere for sitt eget. Det at vi måtte opp tidligere for å kunne forflytte oss ned til byen, gjorde at vi ikke rakk å dusje, og medførte ekstra kostnader på parking for bilene etc.

Vedrørende selve X-Wing kokunransen, så all ære og skryt til Elliot som ansvarlig for turneringen. Han gjorde og gjør en super jobb/innsatts for X-Wing miljøet. (klapp klapp)

Planlegger å komme neste år, men håper da vi kan få være sammen med restn av miljøet. Samt håper flere folk kan ta seg tiden til å dukke opp fredag for friendly gaming og sosial prat, samt ikke stresse hjem så tidlig søndagen :P

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
5 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet