Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Ris og ros

InnleggSkrevet: Man Sep 17, 2018 11:00 am
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Vi ønsker stadig å bli bedre så ris og ros for arrangement og turneringen du deltok i er veldig velkommen :-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 17, 2018 11:13 am
TrencherInnlegg: 68Registrert: Tir Sep 25, 2012 2:51 pm
Fantastisk arrangement i år!

+ Kiosken leverte knallbra som alltid.
+ Likte veldig godt butikksonen, selv om jeg ikke fikk brukt så voldsomt med tid der.
+ Ryddig T9A-arrangering
+ Herlig med lagturnering. Ga mersmak!
+ Bordoppsett med tilhørende material var enkelt å følge

- Manglet såpe/dopapir/lys/tørkepapir på toalettene. Generelt sett jækla uggen følelse på dassene.
- Litt rotete mtp single model/unit/monster best painted. Det var ikke veldig klart når man kunne stille ut/stemme. Spesielt i forhold til 40k og T9A-spillere

Gleder meg til neste år! Stor takk til arrangøren(e)!

Mvh
Kristian Nilsen
Vinner av beste kostyme Invasion 2018

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 17, 2018 12:58 pm
Holy ZealotInnlegg: 32Registrert: Søn Mai 25, 2014 9:46 pm
Flott arrangement (som forventet ;))

+Beste mission pack Invasion har hatt til 40k så lenge jeg har deltatt. Følte at alle kampenes utfall var basert på hvordan spillet ble spilt og ikke til hvem som trakk/rullet best Maelstrom-objectives.
+Fastsatt 6 runder er og en fin ting, unngår situasjoner der folk føler seg snytt for 7 turer siden tiden går ut osv. Lettere å ta 1-2 raske "oppsummeringsrunder" på 10 min hvis man ser at det nærmer seg avslutting.
+Terrenget var bra (på alle bordene jeg spilte på ihvertfall)
+Lørdagsopplegget på Midnight, veldig fint å få billig øl :)
+Kiosken var som alltids super

Jeg likte forsåvidt butikkområdet, men jeg personlig gidder ikke å handle basic troops o.l. der for bare å spare 5% mer enn på lokalbutikken. Tidligere år føler jeg det har vært flere som har solgt gamle blisters og ymse kuriositeter. Dette er ikke en klage, bare en rent subjektiv refleksjon. Kan ikke drive med tvangssalg av vintagefigurene til folk heller liksom :D

Det evige tidsproblemet... Jeg hadde kamper som inkluderte 15 minutter på butikken, en runde øl og alikevel spilte 6 runder naturlig, mens jeg hadde kamper som slet med å komme til turn 4. For å ikke strekke budsjettet så kan det kanskje bli tillatt å medbringe egen sjakklokke? Men kan man da tvinge motstander til å bruke den? Jeg har ikke noe fasitsvar egentlig, men er kanskje noe verdt å tenke på.

-Enig med Kristian over om at det ble litt rotete med utstilling av modell. Vi fikk beskjed under kampen om at det ble utstilling etter kampen, men så fort vi hadde oppsummert resultatet virket det som om folk var i gang med å stemme så min motstander måtte skyndte seg ut for å stille ut figs. Kanskje ha en 5 min fra Dice-down til stemming begynner.
-Virket som det var litt andre uklarheter rundt maling generelt. Er det fastsatte kriterier for hva som kreves for å nomineres, og hvor finner man så dette? Malekonkurranser ender ofte opp med at folk går kjapt forbi og stemmer på noe som ser flashy ut (verste eksempelet var vel det året når 4 Knights som ble airbrushet kvelden før vant Best Army når alt av detaljer var gjemt under "OSL"...). Er nominasjonsopplegget ment som et tilltak for å unngå dette? I så tilfelle bør ikke de som nominerer også bare gå kjapt forbi. Jeg forstår jo at det kan bli plassmangel om alle som vil stille ut får lov til dette, men hvis det skal nomineres bør det være mer solide rammer rundt hvordan dette skjer. Uten at jeg vil henge ut spesifikke eksempler så var det ting jeg stusset over at ble nominert.

Personlig maler jeg jo med fingrene, så dette er mer feedback via andre som maler mer alvorlig :)

Alt i alt en super helg. Takk til alle mine motstandere for 5 veldig hyggelige kamper. Jeg følte ikke det var noen kjipe øyeblikk, ingen regeldiskusjoner osv., og det er veldig fint. Håper de jeg spilte mot og hadde det like moro :) Vi sees til neste år!

mvh
Henrik S. Waage, fannypack connossieur

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 17, 2018 2:05 pm
ElectromancerInnlegg: 197Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 18, 2009 12:13 pm
+ servering
+ lokaler
+ butikk. Jeg er usikker på om butikkrommet var godt plassert. Men, jeg spilte bare i øverste etasje, så for meg var det perfekt.
WH40K:
Jeg er nøytral mhp. missions. Jeg er veldig glad vi ikke spilte Maelstrom, for da blir det veldig tilfeldig hvordan ting går. Det jeg ikke er så fornøyd med er at primary missions belønnet i for stor grad en match der objektiver skiftet hender hele tiden. Det å holde mange objektiver var farlig, du fikk ett poeng for å holde flest objektiver i slutten av Game turn, men motstanderen scoret to poeng hvis han tok et objektiv du holdt (ett fordi du mistet det og ett til fordi du tok et objektiv han holdt i sitt trekk). Jeg satte med vilje ut objektiver slik at de "favoriserte" den siden av bordet jeg ikke ville starte på, og følte ikke at jeg tapte noe på det. Jeg ville heller hatt følgende 4 primærobjektiver:
(uendret) 1: Holde flest objektiver i slutten av Game Turn (favoriserer spilleren med siste trekk)
(uendret) 2: Utslette en enhet (favoriserer hærer med få, men sterke enheter, de har ulempe på alt annet enn dette og første trekk)
(endret) 3: Ta et eller flere objektiver fra motstanderen eller holde alle 6 objektiver. (favoriserer aggresivt spill)
(ny) 4: Holde minst 3 objektiver i slutten av sitt eget trekk.
Det kom tydelig frem under seremoinien at selv noen få battlepoints ville skille i toppen. Hvis man er en som kniver om 2. og 3. plassen så ville det med reglene vi hadde i år vært bittert om man spilte mot en som nektet å ta objektiver, for da ville man ikke kunne score mer enn 2 poeng per battleround kontra 4 mot en normal motstander. Med mitt forslag til primærobjektiver kan ikke motstanderen ved å nekte å ta objektiver hindre deg i å score maksimalt på primærobjektiver.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 18, 2018 8:03 am
GhetorixInnlegg: 1553Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
opplegget runt best painted ble litt tullete mye fordi det ble kjørt ulike tidsrammer på 9`th og 40k, det ble litt rotete med det desverre og vil bli sett på til neste gang.

Ang kriterier til best painted.
Jeg går rundt og ser på ALLE hærer som er på invasion, kan hende det ikke virker som jeg har vært innom nettopp den eller den, men jeg har faktiskt vært innom alle minst 2 ganger før jeg velger ut noen i det hele tatt, noen sees ganske raskt da lyset er bra og alt står bra plassert for meg å se, mens andre ikke og da er det best å vente til senere.

I år valgte vi ut 4 hærer, hvor den siste ble valgt ut på søndag i kamp 4.

Når det gjelder kriterier så kan jeg jo liste hva jeg ser etter siden det er store rom for hva en person liker og en annen liker ( jeg feks synes airbrush er djevelns verktøy og ville aldri rørt det for å male en modell, men jeg holder ikke det imot en en hær som er veldig bra malt med airbrush)

Hoved kriterier som jeg setter på hærene som velges ut til BP:
-Malt ALT selv
-mould lines fjernet
-unison look ( eller ikke unison hvis det er meningen med hæren)
-Blending, layering, shade og highlights og annet teknisk krevende maling
-conversions
-øyer, linser, gems etc
-baser

utover det blir det Oomph faktor som kan variere veldig da en ting er awesome for en hær ikke passer så bra til noe annet.

Sist endret av seraph den Fre Sep 21, 2018 9:28 pm, endret 1 gang

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 21, 2018 8:32 am
Stannis BrockerInnlegg: 375Registrert: Tor Okt 22, 2009 9:35 pm
Det er fornuftige kriterier til malekonkurranse.

Til neste års Blood Bowl (om det er meg som arrangerer eller noen andre) vil jeg si: informer deltakere om å ta med flere ting! Alle hadde med lag, terninger og lister, men jeg tenkte ikke på å be folk ta med scatter template, baller, throw-in template og range ruler (pass/throw). Om mulig kan vi gjerne få litt bedre plass også, i år satt vi 8 spillere rundt ett langbord.

InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2018 10:57 am
Holy ZealotInnlegg: 32Registrert: Søn Jan 18, 2015 4:20 pm
Ros:
Egentlig vil jeg bare gi utrolig honnør til alle dere som sørger for at dette går av stabelen hvert år! Utrolig flott gjort og det er stor innsats som legges ned slik at vi andre kan betale en pengesum og få opplevelsen. TUSEN TAKK skal dere ha!

Likte oppdragene meget godt. Det var utrolig greit at vi ikke trengte å gå igjennom 5 forskjellige Missions. Sparte tid i forkant av spillene samt under spillene med tanke på scoring.
Veldig fan av at man plasserer ut objektiver før man vet hvilken side som er sin.

Ris:
Sted for best painted var litt crowded. Også jobbe videre med annonsering av når det skal stemmes osv. Kanskje en storskjerm med info?
Selvfølgelig synd at resultatene gikk i vaskemaskinen men ros for å ta tilbakemelding fra i fjor.

Jeg er vel av den oppfatning at jeg er uenig i at man må bli valgt ut til å få lov til å stille ut best painted army. La de som vil få stille ut. Hva er egentlig det praktiske problemet med det? De beste vinner men alle som vil har en mulighet. Det finnes absolutt folk som kommer til Invasion nettopp for å konkurrere i denne disiplinen og jeg skal vel være så freidig å påstå at antall timer som går med på å forberede seg til best painted langt overgår det som brukes på forberedelser til tabletop spillene. De timene bør minimum belønnes med en mulighet til å få vise frem det man har gjort til alle!

Depolyering på kortsiden bør unngås så lenge det ikke er frittstående bord mener jeg. Hjørnedeployering går til nød og vi kan selvsagt ikke bare ha langside deployering.

Til debatt:
Er det på tide med å gi en mulighet for en 40k competativ og 40k «friendly»?
Alle spiller på samme sted og til samme tid slik som i dag så alt det sosiale og alt det utenom spillet er som i dag men at man har en gjeng som kjører optimaliserte lister med full pakke og en gjeng spiller i et friendly format med fokus på tematiske hærer med painting rubric osv?

For å si det sånn, jeg kommer tilbake neste år uansett så dette er bare forslag fra min side. I usually vote by showing up or not:)

Brigt

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2018 2:23 pm
Holy ZealotInnlegg: 27Registrert: Man Aug 27, 2012 11:12 am
Ros:
Stor takk til arrangører for nok ett fantastisk år med terningkast og det sosiale på kvelden. Likte missions veldig godt, spesielt at det var samme mission alle 5 runder.

Ris:
Syns de som ønsker kan få stille ut sine modeller til best painted. Så noen utrolige fine hærer
som ikke engang ble nominert. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det blir det subjektivt hva som bør nomineres.

Jeg har selv aldri hatt noe ønske om å stille ut noe på Invasion, men når jeg ser utrolige kule hærer med mye arbeid i som ikke får delta er det utrolig synd!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2018 4:53 pm
GhetorixInnlegg: 1553Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Remtek skrev:
Ros:
Stor takk til arrangører for nok ett fantastisk år med terningkast og det sosiale på kvelden. Likte missions veldig godt, spesielt at det var samme mission alle 5 runder.

Ris:
Syns de som ønsker kan få stille ut sine modeller til best painted. Så noen utrolige fine hærer
som ikke engang ble nominert. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det blir det subjektivt hva som bør nomineres.

Jeg har selv aldri hatt noe ønske om å stille ut noe på Invasion, men når jeg ser utrolige kule hærer med mye arbeid i som ikke får delta er det utrolig synd!

Alle er frie til å stille ut enkelt modeller, den har alltid vært på plass.

Grunnen til at antall hærer som blir bedt om å sette opp til best painted er så få er pga plassmangel rett og slett.. som nevnt tidligere. det var trangt der inne,

Neste år skal vi sansynlighvis ett annet sted, og jeg har en plan for hvordan vi skal ordne hele opplegget til fordel for at flere kan delta med fullt malte hærer

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
9 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet