Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Arkiv Invasion

InnleggSkrevet: Ons Mai 07, 2008 7:38 pm
Wraith EngineInnlegg: 2266Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei

All generell info finner du her http://www.Invasion.no

Og alle generelle spørsmål kan også spørres her eller sendes på mail til oss

For enkelthetsskyld så nevner jeg allerede nå at det går ann å overnatte på skolen fra fredagen til søndag ;)

Og i år har vi full kontroll over nettbanken til turneringen, så det er mulig å betale over nettet før man registrerer seg i døre på turneringen. For mer betalingsinfo sjekk hjemmesiden vår

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Aug 12, 2009 11:12 am
Wraith EngineInnlegg: 2266Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Odieman skrev:
Hei har ett spørsmål angående spillestedet. I fjor ble det spilt i kantina pga oppussing. Vil det bli spilt i gymsalen i år? Eller hva blir det til? Følte kanskje at det ble litt trangt der vi spilte i fjor. Nå var det første året på invasion for meg i fjor men tror det var flere som ikke helt likte spill lokalet i fjor. Så bare lurte på hvor vi kommer til å spille i år.

Vi kommer til å spille i de samme lokalene som i fjor. Men vi har innsett at det var trangt, og kommer derfor til å benytte et klasserom i tillegg, det største de har. Dette gjør vi av flere grunner

- Turneringen blir billigere for alle (å leie gymsalene kombinert med overnatting hele helgen koster 6000 kr, rommene vi brukte i fjor kostet 4500)
- De 2 første årene brukte vi gymsalene, og etter turneringen var ferdig brukte vi som arrangerte 4-5 timer på å rydde ferdig, med de andre lokalene bruker vi 1-2 timer
- Den viktigste grunnen er egentlig lufting, i lokalene vi brukte i fjor er det mye bedre mulighet for å lufte enn i gymsalene. Fantasyspillerne som husker første Invasion kan nok skrive under på dette.

Håper det svarte på dine spørsmål :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 6:18 pm
Hei alle sammen

Tusen takk for en fantastik helg i kr sand på Invasion i år :)
Helgen for min del hadde alt. Seier, tap, masse latter og mye morro Peppes var knall! :) Vil takke alle som kom og håper på å se dere tilbake igjen neste år.

Jeg kommer til å legge ut bilder i løpet av noen få dager, må bare få lastet de opp ;) hehe, oppfordrer alle andre til å gjøre det samme

Som ved alle andre turneringer vil vi gjerne høre innspill på organisering, endringer som kunne vært gjort osv. Ros tar vi selvsagt også gledelig i mot :wink: :D

Håper alle koste seg like mye som meg, og vil igjen takke alle som tok seg turen til sørlandet for å spille. Ses til neste år :)

Mvh
Arrangørene :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 7:56 pm
Stannis BrockerInnlegg: 361Bosted: OsloRegistrert: Man Okt 22, 2007 12:18 am
Jeg koste meg iallefall veldig. Og turneringsmessig gjorde jeg min beste turnering hittil med 8 plass med Beastmen av 24, såvidt jeg forstod :D !

Møtte nye spillere og hadde 7 gøye kamper over helga (2 friendly), hvorav 6 var veldig gøye, og en ikke var fullt så gøy :P.

Tilbakemeldingsmessig syntes jeg pairings gikk svært bra, det eneste var den feilen som delvis var min, og delvis var Kristian sin skyld. Grunnen til det var at jeg og Jørgen (hvis jeg ikke husker feil navn) spilte helt ut i quizen og dermed skulle Kristian taste dette inn på morgenen dagen etter, siden han måtte stikke en tur. Det ble litt stress på morgenen og jeg glemte å minna han på det så det var altså grunnen til at det skjedde. Så hadde vi blitt ferdig når vi skulle så hadde jo det ikke skjedd, men når man har en kamp hvor sinnsvakt mange ting skjer fra og med runde 2-6 hele tida, så tar ting tid.

Forøvrig var Peppes knall, med så mange så ble det jo litt rot. men det er jo peppes skyld da, og jeg betalte for en medium pizza, og fikk en stor så jeg skal ikke klage hehe.

Så konklusjon, en svært morsom, og fornøyelig helg :wink: og jeg vil gjerne takke alle mine motstander for rettferdige og morsomme kamper.

Sees forhpentligvis neste år om ikke før.

EDIT: Forresten jeg klarte å ta en del bilder for en gangs skyld, så en personlig turneringsrapport fra Jørn med bilder, er å ventes stegvis neste uke ;).

InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 10:36 pm
GobberInnlegg: 17Bosted: Vestenfor Oslo, men østenfor AskerRegistrert: Man Sep 17, 2007 8:24 am
Takk for en flott arrangert turnering. Mye latter og humor, takket være hyggelige folk og arrangører.

Synes 40k-missione var fine, men føler kanskje at nummer 2 var i overkant komplisert og litt snodig hvordan man kunne "bunkre opp" og sanke poeng.

Det var bra med terreng på bordene og skal slett ikke klage på at ikke alt var malt ;). Det er vel nærmest en umlighet. Hadde en fin kamp selv på det helt hvite med noen få helt hvite cardfoambygninger.

Så pust ut arrangører. Dette var meget bra! Oss fra Team Stormbolter kommer (nesten) garantert tilbake neste år også, kanskje et par til hiver seg på turen sørover.

Linus, som er kjempefornøyd med fire seire og bare noen skarve poeng fra pallen. Det var mye bedre enn ventet. Takker også alle som stemte på min Death Guard-arme i malekonkurransen!

Sees neste år!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 7:42 am
Holy ZealotInnlegg: 31Bosted: OsloRegistrert: Tir Sep 23, 2008 8:39 am
Jeg må bare henge meg på: Tusen takk for et bra arrangement! Jeg spilte 5 morsomme og spennende kamper og fikk hilst på svigers i Mandal på samme helg så full uttelling :)
Neste gang skal jeg huske 3+ ward savet på Vamp lorden min :oops:

-Jørgen

--Terry Pratchett
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 9:09 am
GhetorixInnlegg: 1519Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Super helg, Peppes var total VIN!

Hadde 4 Kjempe morsome kamper, til tross for at jeg fikk den udøde rumpa mi gitt til meg av ogrer :oops:

Hva har man lært.
-blood knight er kjempe bra
-lord sammen med blood knight er ikke fullt så smart
-Tyranter er fæle
-Wraiths+ banshee = ekte kjerlighet
-Spille mot folk som er riktig gode i sportsmanship er flott og morsomt.

Cudos

InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 9:45 am
ElectromancerInnlegg: 173Registrert: Fre Aug 21, 2009 12:02 am
Var min første turnering og jeg hadde det kjempemorro og har bare positive ting å si om både motstandere og arrangører. En liten ting som kanskje kunne vært bedre er at det kunne vært greit om alle kunne følge resultatetene underveis ved at en liten liste hadde blitt hengt opp eller lagt ut, og spesielt få hele resultatlista etter at turneringa er over og ikke bare topp 3. Angående comp så syntes jeg det fungerte ganske bra med ABC systemet, men vil stille spørsmålstegn ved om VC faktisk fortjener en plass i A gruppen når de er cappa på 9PD. Dette hemmer VC mye mer enn de andre powerhærene og kanskje Lizardmen likesågjerne kunne hørt hjemme der helt på topp? Ellers fungerte det godt til å gi de svakeste hærene en sjangs til å hevde seg uten å gi dem mer poeng å rutte med som jeg synes er en dårligere løsning. Strålende fornøyd med egne resultater også, lå på 5. plass sist jeg sjekka men mulig jeg blir dytta ned til 7. og uansett er ikke det galt med ogres synes jeg. Ekstra fornøyd også med å lære Seraph en lekse om at VC-lord i bloodknights er "litt" farlig ;) Og ja angående Tyranten, her er litt av merittlista hans i løpet av helga:
- Bloodthirster med reroll og obsidian armor
- VC Lord med blood knights
- TK prince i en unit med vogner.

:)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 9:53 am
ElectromancerInnlegg: 157Bosted: ArendalRegistrert: Ons Jan 21, 2009 2:37 pm
Jepp, hiver meg på her jeg og!

Koste meg på turneringa, masse hyggelige spillere og morsomme kamper.
Håper folk tok mange bilder, da kameraet på mobilen min er ganske crappy!
Er faktisk enig med Erik ang VC. En PD-cappet VC hær er endel enklere å møte enn en Lizard-armé med 3 stegs :P.

Uansett, knallbra turnering med utrolig mange pent malte hærer. Regn med meg til neste år! :mrgreen:

HE: http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3488
Skaven: http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=4295
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 10:00 am
Enigma FoundryInnlegg: 456Bosted: PorsgrunnRegistrert: Tir Mar 01, 2005 4:02 pm
Jeg vil få takke mine tre hyggelige motstandere - Stian, Ole Gunnar og Ronny - for veldig gode kamper og arrangørene for en turnering som gikk riktig så bra (men hvis dere har lyst til å ha med poeng for sportsmanship neste gang så har dere min fulle støtte ;)).

Vi måtte dessverre stikke før premieutdelingen, så vi fikk ikke med oss hvem som vant, men resultatene kommer vel opp på nettet etter hvert.

Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 10:51 am
JuggernautInnlegg: 1180Registrert: Tir Des 05, 2006 12:25 am
Takker for strålende turnering! Sjelden har jeg fått så mye juling og samtidig hatt det så moro :?

Pluss for brød, istedet for lompe til pølsene.

Vradchuck skrev:
så derfor spør je deg som er ogre guru :)

Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 11:08 am
Wraith EngineInnlegg: 2168Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Jeg hadde en kjempe fin helg, jeg stakk jo tilogmed av med seieren :shock:

Så tusen takk til alle motstanderene mine, jeg møtte bare hyggelige folk og håper jeg ser dere alle her nede igjen neste år.

Jeg tok noen bilder som jeg sikkert kommer til og legge ut snart, og kjansje lage en liten turnerings rapport.

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 3:26 pm
Stannis BrockerInnlegg: 361Bosted: OsloRegistrert: Man Okt 22, 2007 12:18 am
Vel jeg har allerede posta, men det var vel ikke så veldig tilbakemelding bortsett fra at jeg storkoste meg under hele turneringa.

Ett par ting: I siste kamp hvor jeg (Beastmen), spilte mot Stian Madshus (Orcs and gobbos), så var det noe sånt som 250-300 Victory points forskjell eller noe i den duren. Jeg likte VP chartet svært godt da dette gjorde veldig godt opp for de svakere hærene. Men som jeg halveis foreslo før turneringa burde kanskje kategori B chartet brukes når C hærer spiller mot hverandre, ettersom disse da allerede er balansert mot hverandre. Hvet ikke åssen det er med A hærer mot hverandre, men i den kampen mot Orcs and goblins hvor jeg vant, ser jeg at det kanskje burde blitt brukt kategori B chartet, ettersom det blir mer rettferdig, jeg ser at det hadde blitt minor victory uansettmed de pointsa jeg fikk, men ja.

Kan også se det argumenetet med VC som A hær, men jeg syntest fortsatt de burde være det. Jeg med Khorne Beastmen klarte å stenge magi fasen ganske ned ettersom jeg hadde 7 dispel dice, men det er ikke alle hærer som har dette, og de kan slite veldig mot VC

EDIT: Og tusen takk til Sveinung som lot meg sitte på til Arendal.

Også inspirert av en post lenger oppe så vil jeg komme med en meritliste over Khorngorsa mine med bsb og Beastlord :P.

Kamp 1: Dark elves: 1 Hydra og 7/10 crossbowmen.
Kamp 2: Dwarfs: 14 Miners
Kamp 3: VC: 5 Black knights med Vampire, 20 Skeletons, og sammen med Shaggoth tok de 10 Grave Guard med Vight king samt Corpse cart.
Kamp 4: Dwarfs: 20+ Long Beards med BSB, 2 x 20 Dwarf warriors, Grudge Thrower, og Bolt Thrower.
Kamp 5: Orc Boyz med Warlord

InnleggSkrevet: Tir Sep 15, 2009 6:21 pm
TimoteiInnlegg: 507Bosted: OsloRegistrert: Man Aug 29, 2005 10:47 am
Vil gratulere arrangørene med en vel gjennomført turnering. Takk til mine motstandere for fem spennende og hyggelige slag.

Jeg syns poengsystemet fungerte veldig bra.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 15, 2009 9:50 pm
GhetorixInnlegg: 1664Bosted: OsloRegistrert: Tir Mar 01, 2005 9:35 pm
Takk for en god turnering. Er tilbake neste år.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 101
1502 innlegg
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet