Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Arkiv Invasion

InnleggSkrevet: Man Sep 11, 2017 8:53 pm
TrencherInnlegg: 50Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Da får jeg føre opp at min warlord blir Malakim Phoros

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 8:28 am
TrencherInnlegg: 64Registrert: Man Sep 23, 2013 9:48 pm
@ Åge Kristian Henden

Følgende build er lov slik jeg leser reglene, men Spout of Rebirth er bortkastet 80 pts da du aldri vil kunne benytte deg av regen så lenge du har Fireborn:

Lord of Chaos, General, Mark of True Chaos, Shield, Ogre Sword, Dragonscale Helmet, Sprout of rebirth, Wasteland steed, 620

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 9:28 am
JuggernautInnlegg: 1353Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Hei, poster linken her når alt er klart. Vi skal ha et kommite møte for ETC laget Onsdag 13.09.2017 og i den anledning vil jeg Sigbjørn (Ugrush) og Lars (zuhlmatul) gå gjennom Invasion listene. Jeg kommer til å ta opp vår samtale og legges ut på youtube.
Vi kommer også kort til å bruke anledningen til å snakke og reklamere litt for ETC laget 2018 da vi alle sitter i komiteen som tar ut laget.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=U_M0bmX ... e=youtu.be

Men først har jeg et par spørsmål til dere.

1. Hvordan ønskes det at listene skal vurderes?
- Fra værst til best, personlige favoritter eller terningkast eller 1-10?

2. Har dere andre spørsmål som dere ønsker skal bli tatt opp?

Sist endret av Kalerith den Ons Sep 13, 2017 9:43 pm, endret 1 gang

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 9:30 am
GhetorixInnlegg: 1585Bosted: StavangerRegistrert: Ons Feb 09, 2005 8:07 pm
Jeg tenker at vi justerer oppsettet og tilpasser det antall spillere.

Et alternativ er kanskje å spille en turnering lørdag og en søndag.

Innspill mottas med takk :)

InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 2:16 pm
Stannis BrockerInnlegg: 301Registrert: Fre Nov 09, 2007 1:58 am
Blir spennende å se vurderingene deres.
Og kanskje mer spennende å se om dere treffer sånn omtrentlig på standings.

Men det jeg egentlig lurer på er hvem som har den sexye "nattradio" stemmen.

Kan jeg lytte på dette mens jeg sovner?
Eller vil det medføre rare drømmer?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 2:36 pm
Wraith EngineInnlegg: 2298Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Presisering om Objective secured

Jeg ønsker å komme med en presisering av objective secured før Invasion slik at det ikke skal være noen missforståelser under Invasion.

Først link til objective secured fra GW
https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-1/

Som dere kan se så får troops I et detachment objective secured hvis alle I samme detachment tilhører samme faction. Ganske greit I grunn. Men det er viktig å huske på at Imperium og Chaos ikke er en faction I seg selv. Det er et keyword som gjør at hæren din er battleforged selv om du tar demoner og chaos marines I samme detachment. En faction er f.eks ultramarines, cadia, goff, alpha legion osv.

Det er en veldig viktig detalj, fordi f.eks kroot til tau kan ikke ha faction <sept> som firewarriors, de har faction kroot. Så hvis kroot er I en detachment med fire warriors så får ikke firewarriorsa obsec fordi alle I detachmenten ikke har samme faction. En commisar kan ikke ha faction cadia f.eks og vil hinder evt troops I samme detachment som seg selv å få obsec. En malific lord har renegade and heretic faction, så evt alpha legion cultist i samme detachment vil miste obsec

Dette er samme standpunkt som ITC har
https://www.frontlinegaming.org/2017/08 ... word-list/

Jeg ville bare presisere dette før Invasion så det ikke blir noen missforståelser.

Jeg gleder meg til å se alle til Invasion :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 3:51 pm
GremlinInnlegg: 3Registrert: Ons Jun 01, 2011 5:09 pm
Helt latterlig og meget uprofesjonelt å komme med dette nå.

Du refererte til Objective secured regelen i warhammer-community tidligere, og at den skulle brukes på Invasion. Det har ikke kommet noen oppdateringen fra GW som sier at den blir annerledes. At du derfor velger å endre til noe ITC folkene sier, etter at folk har bygget og sendt inn lister, er alt annet en profesjonelt. Fristen 1.september burde også gjelde for endringer som dette.

Factions forklarers enkelt i regelboken og kan ikke tolkes feil.

Hilsen
Tommy

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 5:55 pm
Wraith EngineInnlegg: 2298Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Jeg beklager at dette kommer sent men jeg ble selv klar over at jeg hadde tolket regelen feil denne uka, og da syntes jeg det var bedre å ta det nå før invasion enn under invasion

Nå vil jeg si at dette ikke er en skifting mot itc eller nova men en presisering og tolkning. På gw community siden så står det at man blir belønnet med obsec hvis man grupper detachmentene sine inn i faction spesific detachment. Chaos som faction er ikke faction spesific, ei heller imperium etter min mening. De er factions med tanke på å være battleforged, men ikke faction spesific. Det er etter min mening chapters, clans osv.

Jeg tar absolutt selvkritikk for at dette kommer så sent som det gjør og det beklager jeg, men som jeg nevnte så ble jeg først klar over dette denne uka og da følte jeg uansett det var bedre å ta det før invasion enn under selve turneringen

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Sep 12, 2017 9:24 pm
Jeg ønsker ikke at folk skal gå inn i turneringen med en vond følelse før den i det hele tatt har startet så jeg går tilbake til mitt opprinnelige utsagn om at alle troops har obsec siden jeg fant ut av dette selv så seint og etter listene var sendt inn. Beklager til alle

Om ikke annet så tror jeg alle her inne nå vet hva som kreves for å få obsec i en liste :-P

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Sep 13, 2017 7:52 am
ElectromancerInnlegg: 159Registrert: Tir Jan 06, 2009 4:06 pm
Revidert liste:

Marius Brunborg
Highborn Elves
High prince, lion chariot, general, royal huntsman, great weapon, heavy armor, bluffers helm, shard of Cenyrn, Talisman of supreme shielding,longbow 752

Commander, Eagle, Seed of rebirth, flaminglance, heavy armour, shield, great weapon 360

Comander, elven steed, daemonhunter helm, dragonforged armour, great weapon, shield 324

Comander, BSB,elven steed, War banner of Ryma, Crown of scorn, enchanted shield, heavy armour, shield 364

10 Highborn lances, FC, flaming banner 585
10 Highborn Lances, FC 540

13 Lion Guard, skirmish, champion, standard bearer, aether icon 432

10 Queens guard 280
10 Queens guard 280

8 Grey watchers 288
8 Grey Watchers 288

Total 4493 pts

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 13, 2017 8:24 am
TrencherInnlegg: 64Registrert: Man Sep 23, 2013 9:48 pm
@ Brunborg

- Commander, Eagle, Seed of rebirth, flaminglance, heavy armour, shield, great weapon 360
* Dette er en lovlig build, med du vil aldri få brukt great weapon da flaming lance er Magic item og du må alltid bruke Magic item.

- Comander, BSB,elven steed, War banner of Ryma, Crown of scorn, enchanted shield, heavy armour, shield 364
* Du har to Shields. Når du har et Magic Shield blir det andre skjoldet borte. Dermed har du bortkastede poeng i ditt mundane Shield.
* Ikke noe som heter enchanted Shield i T9A, mulig det er Hardened Shield du mener?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 13, 2017 7:55 pm
Stannis BrockerInnlegg: 310Registrert: Tor Mar 25, 2010 8:10 am
Spiller gjerne en turnering på lørdag og en på søndagen

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 14, 2017 7:30 am
GobberInnlegg: 13Bosted: MjøndalenRegistrert: Tor Aug 04, 2016 6:43 pm
Blir det premier i begge turneringene da? :P
Jeg vil heller sloss om en stor premie, enn to mindre :P hehe.
men er med på alt! :D

«Legion of Everblight»
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 14, 2017 8:14 am
GobberInnlegg: 13Bosted: MjøndalenRegistrert: Tor Aug 04, 2016 6:43 pm
Blir det da ulike lister for de forskjellige dagene hvis det er to forskjellige turneringer?

«Legion of Everblight»
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 14, 2017 3:50 pm
TrencherInnlegg: 50Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Er pairinga klar eller er den hemmelig?

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 109 av 111
1662 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest