Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Arkiv Invasion

InnleggSkrevet: Fre Aug 11, 2017 8:28 am
TrencherInnlegg: 53Bosted: KongsbergRegistrert: Man Jul 30, 2012 6:40 pm
Martin Eide melder seg på

Official Warmachine Gamer!
*Kongsberg Tablewar*
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 11, 2017 8:29 am
Wraith EngineInnlegg: 2290Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Det er nå 101 påmeldte til Invasion så langt :) :D

Hvis du kjenner noen som ikke har meldt seg på ennå men som vurderer å ta turen, så må man melde seg på for å sikre seg en plass. Gleder meg til å se mange nye og gamle fjes :)

40k: 45/46

9th Age: 21/24

Warmahordes: 12/30

FOW:7/12

X-Wing 8/20

Blood Bowl 8/16

Mvh

Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Aug 15, 2017 4:09 pm
GhetorixInnlegg: 1533Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Vi kommer med masse mannskap og butikk og ønsker å gi en knakende godt tilbud på invasion.

Hvis det er noe dere har lyst til å bestille fra Tabletopbattle, så gå til invasion sin side på FB hvor vi har laget en tråd.

Pre orders får en 20% discount , husk at vi trenger litt tid på å bestillle ( ikke pokemon magic)
på invasion selger vi ut med 15% discount ( ikke pokemon og Magic)

InnleggSkrevet: Tir Aug 15, 2017 7:38 pm
Wraith EngineInnlegg: 2290Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei alle sammen. Vi trenger minimum 2 stykker til for at det skal bli en blood bowl turnering. Hvis vi ikke får dette i løpet av 1 ukes tid må desverre blood bowl avlyses på årets invasion. Så hvis du kjenner noen som spiller og som ikke er påmeldt dytt litt ekstra på de og prøv å få de med :-)

Mvh
Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Aug 17, 2017 7:41 am
TrencherInnlegg: 76Registrert: Tir Mai 18, 2010 6:59 pm
Vi er med!

Åge Kristian Henden og Kenneth Trasti-Smedstad

InnleggSkrevet: Tor Aug 17, 2017 12:08 pm
101 deltakere! :-D

Men vi har plass til flere så der er bare å melde seg på :-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Aug 18, 2017 9:27 pm
Greylord OutriderInnlegg: 246Registrert: Lør Des 29, 2012 5:56 pm
Yes! Da er eg mer eller mindre sikker på at eg får vært med
Sign me up. Må få jevnet ut uflaksen fra etc.
Lars Morten Thu er in.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 21, 2017 12:39 pm
40k Endelig regelpakke.

Endelig 40k regelpakke holder nå på å bli lastet opp. Det er gjort 2 endringer i forhold til sist. Den ene er i mission 1 og 5 er avstanden på objective plassering endret til 6 fra kanten og 18 fra hverandre.

Så er det blitt lagt til (for det hadde jeg glemt, men folk har heldigvis spilt det slik så langt jeg har fått med meg) at hvis man velger progresive scoring så scorer du at the start of turn, ikke end of turn som i regelboken.

Hjemmesiden er oppdatert tekstmessig med dette, men jeg har ikke fått lastet opp riktig dokument ennå men jeg håper å ha det på plass i løpet av dagen. Er det noe spørsmål er det bare å spørre :)

mvh
Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Aug 21, 2017 8:50 pm
TrencherInnlegg: 64Registrert: Man Sep 23, 2013 9:48 pm
Hei.

Har sendt mail, men melder meg på her også for å være sikker.

Etter helgas Oslo-turnering fikk jeg blod på tann og tar turen til Invation 15.-17. september. Har bestilt flybilletter allerede, så håper det er mulig å få en plass ;)

Trond Carlsen

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 22, 2017 4:02 pm
GhetorixInnlegg: 1533Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
BEST PAINTED.
Best painted i år også
Kategorier er som følger
Singel model 0-40 mm base
Single large model 41- 60 mm base
Monster /flyer /colossal /gargantuan model
Unit ( consisting of 5 or more models)
Best painted army innenfor hvert spill
Vi gjør som sist år. De som vil delta på best painted miniatyr / unit stiller ut dette på designet rom mellom kamp 1 og 2 på lørdag.
De som blir trukket til best painted setter ut disse mellom kamp 4 og 5 søndag.
Mvh
Arrangørene

InnleggSkrevet: Ons Aug 23, 2017 1:58 pm
GobberInnlegg: 12Registrert: Tor Mar 26, 2015 9:56 pm
ser ut som jeg alt må melde meg av Kristian Storemark
skal på utenlands tur meg jobben..

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 24, 2017 9:08 am
TrencherInnlegg: 73Registrert: Fre Jun 06, 2014 11:00 am
Time schedule
We will play 5 games at 4500 points. Awards for 1st, 2nd and 3rd place and best painted.
Friday:
19.00 Friendly gaming

Saturday: 09.00 The doors open, registration and preparation for play.
09.50 General information.
10.00-12.30 First round.
12.30-13.30 Lunch. Voting for best painted model(s) and unit.
13.30-16.00 Second round.
16.00-16.45 Break.
16.45-19.15 Third round.
19.15 Social time.
20.00 We head out to town to eat and drink

Sunday:
09.45-12.15 Fourth round
12.15-13.00 Break. Voting for best painted armies
13.00-15.30 Fifth round
15.31 Victory ceremony and cleaning up

1. Round - Hold Ground + Frontline Clash
2. Round - Breakthrough + refused Flank
3. Round - Secure Target + Encircle
4. Round – Capture the flags + Counterthrust
5. Round - Hold the ground + Refused Flank

In the interest of saving time, each table will have fixed terrain and players will rotate to a different table each match. There will be no leader table, but the scores of the top 5 players will be displayed before the next match.

Maps used: General map 1 – 10

Maps can be found here: http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... sionID=351
We will be using version 1.3, with the exception if a new version is released before August 28th.

Submitting lists. The deadline for submitting is Friday September 8th. Submit lists to tgor@hotmail.com (Mark with your name).

We will be using tournament pack http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1023/

Slow play/fair play: The time limit for each match is 2.5 hours, which includes deployment, going through your army list etc. Turn 1 should start no more than 20 minutes after the round has started.

Be on time and ready to play when the match is scheduled to start. Continued tardiness will be subject to penalties such as deducting tournament points.

If a player is not able to finish game turn 6 in more than 2 matches, the TO (Thomas Gordeladze) can impose penalties such as deducting tournament points (10 points).
Invasion wants players to be able to play and enjoy themselves and not experience that a player deliberately plays at a slow pace to gain an advantage.

Any grievances can be made to the TO (Thomas Gordeladze) regarding unsportsmanlike conduct.

What you need to bring:
- Fantasy Battles 9th Age Rulebook, your Armybook as well as the appropriate Paths of Magic.
- Dice, tokens and tape measurer/ruler
- Two printed copies of your Army List
- Objective markers for the missions Secure targets and Hold the Ground (max size 50 mm)
-Make sure you bring your painted and fully assembled army. A painted army usually means that at least 3 colours have been applied to the models in a manner that makes sense
-Movement trays must be used for all units with 2 or more models.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 24, 2017 12:16 pm
Til alle 40k spillere

Frist for innsendelse av lister til 40k er Onsdag 6 september kl 23.59. Listene skal skrives i mailen, IKKE som vedlegg. Se www.invasion.no for hvordan hærene skal settes opp når du sender de til meg. Listen sendes til Christopher@invasion.no

Mvh
Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Lør Aug 26, 2017 7:44 pm
TrencherInnlegg: 50Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Marines har fått seg codex og der ble flere av datasheets´a til vanlige units oppdatert. Dette gjelder units som brukes av alle chapters, også SW, BA og DA, som feks en predator tank.

Det jeg lurer på er om marines i alle farger (også SW, BA og DA) bruker de nye point costene for disse units eller om de tre sistnevnte på bruke datasheets fra codex, men poeng fra Index Imperium 1.

Og da kommer oppfølgningspørsmålet; hva med gear upgrades. Noe gear gikk ned i pris og jeg bruker power fist og special issue bolter som eksempler. PF gikk ned fra 20 til 12 poeng i codex marines i forhold til Index Imperium 1.

Skal de tre chaptera som ikke følger codex marines betale de "nye" poeng prisene fra codex marines for felles gear, som i dette tilfellet er 12 poeng for PF eller skal de betale prisen som står i indexen for alt gear, selv om de skal bruke nye datasheets?

Håper dette ble sammenhengende og forståelig.

Jeg kan jo legge ved to spørsmål:
Skal DA/BA/SW betale redusert eller full pris for predator og skal disse hærene betale 12 eller 20 for en power fist?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 27, 2017 10:06 pm
Stannis BrockerInnlegg: 310Registrert: Tor Mar 25, 2010 8:10 am
Melder meg på, Thomas Kastmann

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 106 av 111
1662 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 111  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter: