Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Arkiv Invasion

InnleggSkrevet: Man Aug 28, 2017 6:14 am
Wraith EngineInnlegg: 2294Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Are Verlo skrev:
Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Marines har fått seg codex og der ble flere av datasheets´a til vanlige units oppdatert. Dette gjelder units som brukes av alle chapters, også SW, BA og DA, som feks en predator tank.

Det jeg lurer på er om marines i alle farger (også SW, BA og DA) bruker de nye point costene for disse units eller om de tre sistnevnte på bruke datasheets fra codex, men poeng fra Index Imperium 1.

Og da kommer oppfølgningspørsmålet; hva med gear upgrades. Noe gear gikk ned i pris og jeg bruker power fist og special issue bolter som eksempler. PF gikk ned fra 20 til 12 poeng i codex marines i forhold til Index Imperium 1.

Skal de tre chaptera som ikke følger codex marines betale de "nye" poeng prisene fra codex marines for felles gear, som i dette tilfellet er 12 poeng for PF eller skal de betale prisen som står i indexen for alt gear, selv om de skal bruke nye datasheets?

Håper dette ble sammenhengende og forståelig.

Jeg kan jo legge ved to spørsmål:
Skal DA/BA/SW betale redusert eller full pris for predator og skal disse hærene betale 12 eller 20 for en power fist?

Jeg skal undersøke og komme med et svar i løpet av kort tid :-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Aug 30, 2017 9:42 pm
Battle BoarInnlegg: 740Registrert: Man Des 07, 2009 5:06 pm
Sign me up

Espen Roligheten - TAU

2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 31, 2017 9:46 am
TrencherInnlegg: 73Registrert: Fre Jun 06, 2014 11:00 am
Siden det ikke er kommet en oppdatering av ny versjon så bruker vi versjon 1.3 på Invasion.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 31, 2017 12:31 pm
Wraith EngineInnlegg: 2294Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Are Verlo skrev:
Jeg har et spørsmål knyttet til codex: space marines og de "andre chapters" som space wolves, dark anngels og blood angels. Det kan være greit å sjekke hvordan dette praktiseres på invasion.

Marines har fått seg codex og der ble flere av datasheets´a til vanlige units oppdatert. Dette gjelder units som brukes av alle chapters, også SW, BA og DA, som feks en predator tank.

Det jeg lurer på er om marines i alle farger (også SW, BA og DA) bruker de nye point costene for disse units eller om de tre sistnevnte på bruke datasheets fra codex, men poeng fra Index Imperium 1.

Og da kommer oppfølgningspørsmålet; hva med gear upgrades. Noe gear gikk ned i pris og jeg bruker power fist og special issue bolter som eksempler. PF gikk ned fra 20 til 12 poeng i codex marines i forhold til Index Imperium 1.

Skal de tre chaptera som ikke følger codex marines betale de "nye" poeng prisene fra codex marines for felles gear, som i dette tilfellet er 12 poeng for PF eller skal de betale prisen som står i indexen for alt gear, selv om de skal bruke nye datasheets?

Håper dette ble sammenhengende og forståelig.

Jeg kan jo legge ved to spørsmål:
Skal DA/BA/SW betale redusert eller full pris for predator og skal disse hærene betale 12 eller 20 for en power fist?

Hei igjen

Beklager at det har tatt så lang tid men jeg hadde glemt dette litt, men jeg fant svaret

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/

Så SW, BA og DA fortsetter å bruke indexen og poengsummene som er i den.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Aug 31, 2017 4:20 pm
TrencherInnlegg: 50Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Litt skuffende at der blir et så klart skille mellom chaptersa,
men det er ryddig og logisk at de forholder seg til index I1 frem til alle datasheets og poengsummer erstattes av en codex.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 01, 2017 2:08 pm
GhetorixInnlegg: 1535Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Til dere som skal spille BB. Ha to rosters klare. en til meg og en dere har med dere rundt.

InnleggSkrevet: Søn Sep 03, 2017 1:33 pm
Enigma FoundryInnlegg: 412Registrert: Lør Mai 21, 2011 7:58 pm
Melder meg av.
Morten

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 04, 2017 8:43 am
Bump

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 9:11 am
Jeg mangler fremdeles noen lister, men så fort jeg har de vil jeg poste de :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 9:12 am
Amir vs Nico
Espen roligheten vs Brigt Nesheim
Nicolai Jørgensen vs Andreas Liene

Hvis du ønsker å grudge noen før listene blir publisert så kan det gjøres i denne tråden :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 9:14 am
Karl Erik Hansen - Sondre Torvund

Hvis du ønsker å grudge noen i 9th age så gjøres det i denne tråden her :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 9:50 am
Battle BoarInnlegg: 740Registrert: Man Des 07, 2009 5:06 pm
Brigt noen sjanse for en klassisk ork Vs tau?

2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 1:40 pm
Holy ZealotInnlegg: 33Registrert: Ons Jun 02, 2010 11:36 pm
Andreas Liene klar for revansje? Jeg tar med kaffe :)

/Nicolai Jørgensen

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 07, 2017 4:44 pm
GhetorixInnlegg: 1968Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Meg og Brannmann Sam

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 08, 2017 4:28 pm
Jeg mangler bare 1 liste så hvis jeg får fatt i den siste i helga blir listene postet på mandag

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 107 av 111
1662 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum: