Forfatter Melding

<  Invasion  ~  Arkiv Invasion

InnleggSkrevet: Tor Sep 14, 2017 5:25 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Are Verlo skrev:
Er pairinga klar eller er den hemmelig?

Den kommer i morgen :-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 9:16 am
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
40k 1 runde pairings

1) Andreas Liene – Nicolai Jørgensen
2) Mads Kappstad – Sergei Kylypenko
3) Amir Hayek – Nicolai Rosengren Tønnessen
4) Magnus Liene – Daniel Sverre Hagen
5) Kenneth Thorbjørnsen – Torstein Selven
6) Henrik Søyland Waage - Emil Carbon Johansen
7) Brigt Nesheim – Espen Roligheten
8 ) Emil Espegren - Gunnar Block Watne
9) Frank Svaasand - Bjørn-Erik Hytt
10) Tore Grødeland - Steve O'Neil
11) Per-Kenneth Lundberg - Marius Ruud
12) Ole T. Lillejordet – Edward Larsen
13) Alf Olav Kalvik - Thomas Orskaug
14 ) Eirik Runestad – Inge Marcussen
15) Bjørn Helge Stokkeland - Bernhardt Moen
16) Tommy Svaasand - Dawid Komorowski
17) Stian Brurås-Leine - Kjetil Liknes
18) Are Verlo – Jon Bjarne Moe Gumøy
19 ) Michael Sæther – Knut Arne Hjelmeseth

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 9:47 am
9th age 1 runde pairings

1) Lars Morten Thu – Jarl Tollefsen
2) Jørund Haugland – Andreas Hermundsson Furu
3) Eivind Johansen - Hermund Vigerust Endreson Furu
4) Erling Nakkestad - Solveig Hermundsdottir Furu
5) Tim Aasen - Kristian Nilsen
6) Karl-Erik Hansen – Sondre Torvund
7) Marius Jakobsen - Trond Carlsen
8 ) Kenneth Trasti-Smedstad – Hans Blom
9) Sebastian Mebius - Leo Lohne
10) Ivan Johansson - Åge Kristian Henden

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 9:54 am
GhetorixInnlegg: 1589Bosted: StavangerRegistrert: Ons Feb 09, 2005 8:07 pm
Dersom vi kjører 2 turneringer, så kan man bytte lister mellom turneringene.

Jeg tenker også at dersom vi kjører 2, så finner vi et system (poengbasert?) som gir oss 1 vinner for helgen.

Dette finner vi ut av slik at det blir gøy og utfordrende for alle :-)

InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 10:15 am
FennbladeInnlegg: 111Bosted: KristiansandRegistrert: Tir Apr 10, 2012 2:19 pm
Regner med det skal være Sebastian vs Leo siden Johs ikke skal delta?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 10:18 am
jimjim skrev:
Regner med det skal være Sebastian vs Leo siden Johs ikke skal delta?

Jeg viste ikke at han ikke skulle delta, men da blir det leo ja

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 11:28 am
TrencherInnlegg: 54Bosted: KongsbergRegistrert: Man Jul 30, 2012 6:40 pm
Martin Eide melder seg av grunnet sykdom

Lykke til folkens! Have fun

Official Warmachine Gamer!
*Kongsberg Tablewar*
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 12:18 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 257Registrert: Lør Des 29, 2012 5:56 pm
Er det forresten kommet noen oppdateringer om Ivan Johansson? Har han levert liste? Skal han delta?

Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 7:07 pm
TrencherInnlegg: 64Registrert: Man Sep 23, 2013 9:48 pm
Finner ingen Marius Jakobsen blant listene, men er en Marius Brunborg som spiller HE. Er det han jeg spiller mot?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 15, 2017 9:16 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 257Registrert: Lør Des 29, 2012 5:56 pm
Det stemmer ja

Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 8:27 am
Hei

Fyr løs folkens. Vi ønsker alltid å forbedre oss og fortsette med det vi gjør bra, så kom med ris og ros :)

Mvh
Arrangørene

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 8:29 am
1) Karl-Erik Hansen 78
2) Jørund Haugland 73
3) Hans Blom 63
4) Kenneth Trasti-Smedstad 61
5) Solveig Hermundsdottir Furu 60
6) Kristian Nilsen 56
7) Erling Nakkestad 56
8 ) Trond Carlsen 53
9) Lars Morten Thu 52
10) Andreas Hermundsson Furu 50
11) Åge Kristian Henden 44
12) Marius Jakobsen 44
13) Tim Aasen 41
14) Eivind Johansen 41
15) Sondre Torvund 40
16) Sebastian Mebius 31
17) Jarl Tollefsen 27
18 ) Hermund Vigerust Endreson Furu 21

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 8:32 am
Navn - Battle points - Tournament points
1) Dawid Komorowski 85 15
2) Emil Espegren 95 12
3) Henrik Søyland Waage 94 12
4) Kjetil Liknes 87 12
5) Frank Svaasand 80 12
6) Steve O'Neil 79 12
7) Tore Grødeland 81 10
8 ) Magnus Liene 62 10
9) Andreas Liene 86 9
10) Eirik Runestad 83 9
11) Ole T. Lillejordet 81 9
12) Bjørn Helge Stokkeland 74 9
13) Are Verlo 66 9
14) Daniel Sverre Hagen 66 9
15) Jon Bjarne Moe Gumøy 55 9
16) Brigt Nesheim 47 9
17) Espen Roligheten 91 6
18 ) Amir Hayek 70 6
19) Nicolai Rosengren Tønnessen 67 6
20) Tommy Svaasand 61 6
21) Bjørn-Erik Hytt 60 6
22) Nicolai Jørgensen 58 6
23) Per-Kenneth Lundberg 57 6
24) Alf Olav Kalvik 56 6
25) Torstein Selven 52 6
26) Mads Kappstad 52 6
27) Kenneth Thorbjørnsen 51 6
28) Stian Brurås-Leine 50 6
29) Marius Ruud 44 6
30) Inge Marcussen 41 6
31) Gunnar Block Watne 47 3
32) Emil Carbon Johansen 46 3
33) Thomas Orskaug 40 3
34) Edward Larsen 37 3
35) Sergei Kylypenko 35 3
36) Bernhardt Moen 26 0

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 8:34 am
Hei alle sammen og takk for en fantastisk helg med 40k i kr sand

Jeg vil gjerne ha ris og ros til 40k arrangemanget da jeg alltid ønsker å forbedre meg.

Ting som allerede er notert til neste år er:

- Lenger tid til kampene
- Klarere regler for poeng ved tabling

Fyr løs

Mvh
Christopher

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 9:50 am
Holy ZealotInnlegg: 31Registrert: Søn Jan 18, 2015 4:20 pm
Heisann og takk for sist.
Regardless of Ris og Ros. Takker så meget for at du og dine medarrangører gidder/orker/vil arrangere dette. Det står det stor respekt av og jeg er veldig takknemlig for det. Min tredje Invasion og jeg skal tilbake neste år så jeg er åpenbart fornøyd:)

Ris:
- Varme og luftkvalitet i lokalet er en plage. Er dette virkelig det klimaet skolen normalt driftes i? Det må være mange sovende elever der oppe:) Joda, vi er mange i lokalet men det virker ikke som det er noe aircondition som jobber for å få ned temp.

- Selvstendige bord med bedre plass til modeller på siden. En ting er plass til modellene sine før kampen og slikt men det er (i min verden) et problem å spille Hammer and Anvil når man ikke kan gå fritt rundt bordene, let alone faktisk stå på kortsiden. Nå vet ikke jeg om dette er mulig å gjøre noe med plassmessig men det er for trangt slik det er nå. Heller færre spillere og bedre plass synes jeg da...
Hvis ikke man kan ha bedre plass, drop Hammer and Anvil fra rotasjonen.
Nå er det også sinnsykt mye ekstra med butikken og bitz barn. Må alt det være i det samme lokalet? Det hadde gitt bedre plass til spillingen (som er hvorfor de fleste er der in the first place i imagine)

- Objective plassering. Oki, sikkert brannfakkel men here is what I think. Jeg liker litt random i 40k så lenge det er på de riktige tingene. Jeg kunne tenkt meg litt tilbake til 7th (HERESY!) på den måten at man setter ut objektivene uten å vite hvilken deployeringsmetode (jada, vet at det aldri var random i turneringer) eller hvilken "side" du ender opp med. Det gir et mye mer spennende og åpent spill mener jeg. Slik det ble nå så vet man både deployeringstypen og hvilken side nan har før man skal plassere ut. Gee... wonder where I will put my objectives... Bak line of sight blokkere med noe chaff eller firebase som holder dem. Motstander kan bli deepstrike denied med god margin og kan dermed nesten aldri få tak i objektivet uten å dedikere enorme ressurser for et lusent malstroem poeng. Bare 2, cents. Det var jo likt for alle.

- Tid. Du nevner det selv men for å være kreativ... 1500 poeng? Det fungerer meget fint det. 3 timers kamper.... Starte registering 0800 og 1. kamp 0830 på lørdag og søndag. Jada, fint å starte "litt" sent for oss som vil ta seg et glass men om det starter 0830 eller 0930 har ikke så mye å si hvis man allikevel er litt "påvirket" fra dagen før. Evt. kan man spille 4 kamper med 2500 poeng? Masse muligheter men vi kan ikke fortsette slik som nå i alle fall. Jeg spiller ikke tregt og jeg kan hæren min. Jeg kom aldri til turn 5. Valgte progressive ene kampen som endte på turn 3. På grunn av at jeg ikke hadde mer enn 2 turns å score på så endte jeg på 2 poeng primary. Motstander valgte end game og fikk 3 poeng på primary. Hadde jeg valgt end game hadde jeg hatt 9 poeng (!) bare fordi jeg sto bra etter turn 3. 40k er minimum 5 turns og alt er gearet opp mot det...

- Random game length. I narrative spill, kjør på. I turnering? Jeg mener nei. 5 turns og that`s it tenker jeg. Mindre komplisert.

- Tror jeg har nevnt det før også men best painted... Liker slik det er satt opp nå men hvis det er mulig å få på plass resultatlister der også? Skal ærlig innrømme at det er kun ut av mitt eget "feed the ego" men hvis jeg stiller en modell i best painted så er det gått med kanskje 30+ timer med hobby på det som jeg deltar med. Det er verdt noe for meg å se om modellen kom på 2. plass eller siste plass selv om den ikke vinner. For ikke å snakke om man får nominasjon til best painted. Det burde jo vært premie i seg selv (altså en diplom eller noe) bare for å bli nominert. De som blir nominert har kanskje lagt inn tresifret+ antall timer i dette. De fortjener å se hva folk synes om hæren sin. Anyways, litt hjertesukk fra meg i forhold til annerkjennelse på hobby. Det er jo et paradoks at vi ofte maler og hobbyerer prosentvis mye mer enn vi faktisk "trener" mot turneringen (gjelder naturligvis ikke alle:))

Ros:
- Kiosk! Awesome både priser og service.
- TO; tilgjengelig med humør og kjempegod og stor kapasitet.
- Toalett: God hygene og god standard til tross for mange besøkende. Godt jobbet til oss brukere!
- Terreng, stor fremgang! + for masse LOS blokkere! Det virker veldig bra. Kunne selvsagt ønsket meg musematte kvalitet men det gikk helt fint:)
- Turneringspakke. Tidlig ute og veldig lett oppsett som var meget lett å følge.
- Missions var lette å forstå.
- Flott at misson pack var tilgjengelig i lokalet!
- Utdeling av scoresheet pr match:)
- Tid mellom kampene var akkurat passe.
- Sted for sosial samling:) Gode priser.
- Bitz barn. Flott å ha muligheten men som sagt, må ikke være i hoved spillelokalet hvis det kan gi bedre plass.
- Gutta fra Midtgard. Kjempehyggelige karer og sinnsykt bra at de kommer. At de orker å bære opp alle varene er jo vilt! Jeg kjøpte litt men for min del burde de hatt eget lokale for butikken sin. Heller hatt butikk/bitz barn og pause lokale i på samme plass kanskje. Anyways, tipp topp at de er der og strålende priser.

Folk! Satan så mye hyggelige og positive mennesker. 100% derfor jeg kommer tilbake og egentlig driter en lang marsj i om noe av det jeg riser for blir tatt til etterretning:)

Takk for en flott helg folkens.
- Brigt

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 110 av 111
1662 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum: