Forfatter Melding

<  Spillfestivalen Arcon  ~  Warhammerspillerne - ikke "Arcongjengere" ?

InnleggSkrevet: Ons Jun 26, 2013 9:09 am
JuggernautInnlegg: 1394Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 08, 2005 2:22 pm
chranos skrev:
De går nok dit de blir plassert håper jeg!

Det slår meg at de trenger en Kortspillansvarlig i program for å sloss for sine rettigheter :P

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jun 26, 2013 10:12 am
WarlockInnlegg: 3911Registrert: Søn Aug 31, 2008 11:06 am
Det er derfor vi har Rune!

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jun 26, 2013 3:28 pm
ThornInnlegg: 962Bosted: HØnefossRegistrert: Tor Jul 02, 2009 11:21 pm
Eneste kritikk jeg har er av "kantina".
Prøvde å få meg litt mat på lørdagen i en av pausene i 40k slaget. Etter å ha stått i kø i 15-20 minutter, fikk jeg opplyst at det var tomt for hamburgere.
Dette tok jeg ikke så tungt på, da de hadde toast og annet.

Det at de derimot ikke kunne ta kort,fordi kort terminalen ikke virket var litt kjipt. Særlig med tanke på at det ikke finnes noen minibanker i området heller. Hadde folk rundt meg i køen som sleit med å betale kontant også, da det ikke var vekselpenger å oppdrive.

En stabil bankkort terminal(eventuellt en backup løsning) er et must når man arrangerer et "con" i oslo i 2013.

Ellers så synes jeg ikke plasseringa gjorde noen ting(40k). Hyggelig med folk som kikker, hyggelig uten folk som kikker også :)

Mvh
Robin

A carnival creation with masks undone
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jun 27, 2013 12:03 pm
JuggernautInnlegg: 1186Registrert: Tir Des 05, 2006 12:25 am
Jeg kom ikke i år, siden Arcon nesten alltid ligger helger der jeg jobber eller er opptatt på annet vis. Foreslår at Arcon tar kontakt med meg i forkant av planleggingen for neste års arrangement slik at jeg kan gi dem tilbakemeldinger på datoer som passer.

Ut fra de gangene jeg har vært med, må jeg vel si at det har vært lite jeg har vært interessert i utenom WFB. Jeg er nok i likhet med en del andre av oss en ganske smal nerd og har lite å gjøre med rollespill og slikt. Det er jo mye demoer og sånt, men jeg har for det første ikke stort behov for enda et spill å drive med og føler meg for det andre ikke veldig tilpass med en del av den ganske utagerende nerdinga jeg har møtt på når jeg har forlatt WFB-området.

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg sikkert kommet for frispilling/500 poengs turnering alle dagene i tillegg til turneringen, men bortsett fra Roborally med kjentfolk og øl, er det lite som kunne dratt meg ut i resten av con-området.

Vradchuck skrev:
så derfor spør je deg som er ogre guru :)

Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jun 27, 2013 1:00 pm
Durloth skrev:
Foreslår at Arcon tar kontakt med meg i forkant av planleggingen for neste års arrangement slik at jeg kan gi dem tilbakemeldinger på datoer som passer

Siste eller nest siste helg i juni. Det er bare å holde av med en gang! :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jun 27, 2013 4:34 pm
JuggernautInnlegg: 1186Registrert: Tir Des 05, 2006 12:25 am
:wink:

Vradchuck skrev:
så derfor spør je deg som er ogre guru :)

Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jul 08, 2013 10:10 am
JuggernautInnlegg: 1180Bosted: OsloRegistrert: Søn Jan 27, 2008 4:57 pm
Takk for en super helg! Jeg vil også gi mine 5 øre.

Miniatyrspill spesielt:
  1. For det første: Det er topp at Arcon fikk på plass en egen miniatyrspillansvarlig, og kjempebra at du tok jobben, Andreas. Det viser at de/dere/vi er interessert i å satse på Miniatyrspill framover og lover godt.
  2. Malekonkurransen: En super idé. Du hadde omtrent samme oppmøte som vi har hatt på våre Minimalecon/Pritty Snotling - folk er positive og har lyst til å stille, men når det kommer til stykket er det mange som glemmer det/ikke blir ferdig/ikke er fornøyd. (Mitt eget påbegynte bidrag er ennå umalt... :roll: ) Vi får se hvordan det går med GWs
    Young Fang 17. august og Pritty Nurgling i november og høste erfaringer av hverandre. For vår del kommer vi til å satse sterkere med bredere premiering, flere og bedre bilder og mer masing på folk (så be warned).
  3. Tilbud av spill og demoer: Bra, men en idé kan være å hente inn flere produsenter av spill/terreng, gjerne fra utlandet. Også må vi få inn de som har bygget noe kult og bare vil vise det fram - en Titan bygd fra bånn av, et spillebord, et diorama. Jeg er usikker på Workshops og kurs med faste program, men jeg tror en egen terrengbyggestand og en egen miniatyrmalestand hvor folk kan komme og gå som de føler for vil være supre tiltak - om vi får folk til å stille.
  4. Rekruttering: Arcon ønsker at turneringene i W&H, WHFB og 40K skal virke som rekruttering av langsveisfarende til arrangementet. Derfor har de ønsket turneringer over flere dager.
  5. Plassering: Jeg registrerer at folket fra Gubbspel Galore og Gothcon ba om å bli plassert i klasserom for å få litt fred og ro til sine ting - men de var kanskje mindre interessert i de store horder enn vi. Jeg merket også at det var betydelig bedre luft (også på lørdag) oppe i gymsalen enn nede i kantina - og Gymsalen framstod som det bedre alternativet for turneringsspilling/frispilling. For W&H-konseptet og demoene konstaterer jeg (igjen) at kantina er det beste stedet.
  6. Terreng og logistikk: Kjøring av terreng er en vesentlig ulempe for OMSK - særlig med hensyn til slitasje. Samtidig er det såpass tidkrevende å bygge at jeg ser at Arcon har vanskelig for å overta det. Jeg ønsker derfor at du tar opp muligheten for at det gis en form for kompensasjon for turneringsterrenget som flyttes over, Andreas.
  7. Hva med vårt ansvar? Endelig bør miniatyrspillmiljøet se på hva vi selv kan gjøre for å heve nivået på Arcon. Vi bør bli flinkere til å snakke sammen og fordele arbeidsoppgaver i forkant. Vi kan ikke overlate den jobben til Andreas alene.

Arcon generelt
Jeg håper du kan ta med deg disse momentene til Arcon, Andreas.
  1. Tilstedeværelse på nett: Jeg har kommentert det til PR-ansvarlig tidligere, men hjemmesidene er arkaiske og må bli mer innbydende og ikke minst bedre illustrert. Fjesboksida er bra, men det er nødvendig med noe som kan fange blikket og interessen gjennom året. Da er ikke Fjesbokas konstante samtidighet ideell.
  2. tilstedeværelse ellers: Hva skjedde med heftet og andre flyers? Og hvor er de kule U-tube videoene fra gamle Arcons?

Til slutt: Frivillighet. Miniatyrspill feiret 100 år i år. Det ble foreslått at det skulle arrangeres et spill med H.G.Wells egne regler. Det hadde vært utrolig kult, men vi fant ikke noen som hadde tid til å gjøre den faktiske jobben med å arrangere det. Vi er for få som tar jobben som arrangører, men jeg kunne godt tenke meg å høre om det er noe vi kunne gjøre annerledes for å få dere som sitter med en liten arrangør i magen til å føle at dere har noe å komme med? Sperrer vi på noen måte for det initiativet som finnes der ute?

InnleggSkrevet: Man Jul 08, 2013 10:26 am
Takk for fantastisk og konstruktiv feedback!

Vi har som sagt "oppvask" i arcon etter sommerferien og jeg takker enormt for støtten du gir meg for det ansvaret jeg har tatt på meg.
Jeg har planer og arcon har midler men å gjøre alt på en gang er en uting.

Mye kan bli bedre, mye kan gjøres annerledes.

Jeg kommer til å bruke forumet som idemyldringsplass etter sommeren slik at folk kan være med å forme tilbudet og utvalget på arcon.

Jeg kommer sterkere tilbake etter sommeren.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jul 08, 2013 1:31 pm
ArchangelInnlegg: 3135Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
havard skrev:
[*] Rekruttering: Arcon ønsker at turneringene i W&H, WHFB og 40K skal virke som rekruttering av langsveisfarende til arrangementet. Derfor har de ønsket turneringer over flere dager.

Manglet det noe mer i denne setningen? Forsto ikke hva som var poenget ditt. :D

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jul 11, 2013 5:49 am
JuggernautInnlegg: 1180Bosted: OsloRegistrert: Søn Jan 27, 2008 4:57 pm
Frederique skrev:
havard skrev:
[*] Rekruttering: Arcon ønsker at turneringene i W&H, WHFB og 40K skal virke som rekruttering av langsveisfarende til arrangementet. Derfor har de ønsket turneringer over flere dager.

Manglet det noe mer i denne setningen? Forsto ikke hva som var poenget ditt. :D

Det som virkelig er trist her, er at jeg lever av å skrive. :roll:
Jeg skriver om: Poenget var at for at dedikerte miniatyrspillere skal rettferdiggjøre å komme til Arcon fra f.eks. Bergen, må de ha et tilbud i sitt spill hele helga.

InnleggSkrevet: Tor Jul 11, 2013 6:47 am
havard skrev:
Jeg skriver om: Poenget var at for at dedikerte miniatyrspillere skal rettferdiggjøre å komme til Arcon fra f.eks. Bergen, må de ha et tilbud i sitt spill hele helga.

Til en viss grad var det det Warmachine spillerne hadde, her var det et drop inn tilbud som gjaldt lør-søn. Når det gjaldt 40k/fantasy war det et lite tilbud på lørdag for fantasyspillerne mens 40k kun hadde lørdagen.

Jeg sender ut en ny survey i august tenkter jeg for feedback fra den generelle massen.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 3
41 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet