Forfatter Melding

<  Spillfestivalen Arcon  ~  Warhammerspillerne - ikke "Arcongjengere" ?

InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 8:47 am
ThornInnlegg: 895Registrert: Ons Sep 14, 2011 10:46 am
Doubles turneringer med 500-800 pts. hadde vært morro... Kanskje man trekker hvem man blir partner med og så spiller i vei! :D

For min egen del så ble det bare søndagsturneringen i år, siden jeg skulle bruke bare en av dagene på Arcon og hadde andre planer på lørdagen. Jeg liker godt veldig mange andre spill (og er en veteran i roborally), så jeg gikk mye rundt på søndagen mellom slagene og fikk både sett spill og møtt gamle kjenninger. Fokuset var derimot turneringen, og da jeg var litt småsliten mot slutten så stakk jeg hjem etter siste slag.

InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 12:52 pm
ArchangelInnlegg: 3150Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Jeg har lyst å foreslå at hvis Arcon ønsker å øke fokuset på miniatyrspill så burde de også invistere litt mer penger i det.
Altså hvis man vil ha terrengbygging/malekurs og whatnot så er materialer til dette noe jeg syns Arcon bør kjøpe inn.
Det er også en følelse jeg sitter med at det er litt mye jobb for oss i OMSK med å dra med oss alt terrenget vårt til Arcon uten å få noe særlig igjen for det - er det noen sjangs for at Arcon vil kjøpe inn terreng til Warhammer, og ha en beholdning av dette? Hadde vært SÅ NICE å bare behøve å komme til Arcon med figurene sine, uten å tenke på alt som hører med.

Jeg mener, de sier de vil satse mer på miniayrspill, så put your money where your mouth is sier jeg.

For øyeblikket er de jo helt avhengig av at OMSK trofast tropper opp med alle sine kasser. (som for øvrig tar skade av å deise rundt i en varebil - kanskje vår skyld som ikke stabler det helt tight før vi kjører, men...) :lol:

Evt burde Arcon betale litt per terreng og bord - det er tross alt krav som stilles til MINSK (NM) som er tilknyttet Hyperion på samme måte, så syns det kan være likhet her. Tror Arcon har godt av å gi litt tilbake til OMSK som stiller opp på den måten hver gang.

My two cents da..

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 1:01 pm
chranos skrev:
#3. Til neste år om det blir på sogn kommer jeg å anbefale at Magic og WH/WH40k bytter plass. Det var nesten som en walk of shame å gå bort mellom pokerbordene til miniatyrspillarealet. Dette vil lede til mer tilskuere og mer fokus selv i gymsalen.

Jepp, jeg var skuffet over at noen ikke hadde tenkt på det i år, siden vi ga signal om å være i et sted med litt gjennomtrekk av publikum. Det hadde absolutt vært en forbedring, og så må du være på ballen og sørge for at Drift faktisk utfører det når de rigger opp.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 2:09 pm
Battle BoarInnlegg: 574Bosted: Oppegård(oslo)Registrert: Lør Mai 05, 2012 12:14 am
Er nå litt mer cassual player enn Competive, men var i Sverige den søndagen anyway så hadde ikke tid til Arcon, men håper de som spilte hadde det bra :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 3:49 pm
WarlockInnlegg: 3911Registrert: Søn Aug 31, 2008 11:06 am
vizier87 skrev:
ja det lurer jeg litt på å... hvordan ble det med malekonkurransen? så vel egentlig aldri noen av bidragene... var det noen i det hele tatt?

Til tross for relativt stor respons og lovord både her og på facebook var det 0 (null) bidrag ved tidsfristen kl 12 søndag. Jeg sparket igang Endre og Jørn samt et par andre til å skremme opp bidrag. Iløpet av 1 1/2 time dukket det opp i underkant av 20 bidrag fra 8 individer som ble bedømt av undertegnede og Torgeir Johansen før kl ble 19.

Jeg ble personlig skuffet over det lave antallet bidrag i forkant av fristen men ser jo ekstremt potensiale når 8 stk leverer inn på kort tid med litt "prodding".

Jeg kommer til å starte forberedelsene av neste års arcon (Arcon 30!!!) fra september og ønsker å holde dere (via forum og word of mouth) informert for ønsker om impulser og kontruktiv kritikk gjennom hele året.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 3:53 pm
Site AdminInnlegg: 2015Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
hadde tenkt å levere inn ironthrone warshrine bare for morroskyld, men glemte helt av det når jeg satt igang spillinga på søndag :P

var vel ingen som var innom spillinga i gymsalen for å lete etter bidrag? jeg hadde med meg flere jeg kunne stilt og var sikkert ikke alene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 5:11 pm
JuggernautInnlegg: 1394Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 08, 2005 2:22 pm
Lenge siden jeg var aktiv warhammerspiller, men er fremdeles aktiv miniatyrspiller og arcongjenger, så tenkte jeg skulle ta litt kommentarer likevel.

Jeg tror WM/H viste veien fremover for miniatyrspill på Arcon. Iron Arena (frispilling med turnering) er en genial måte for å få ihuga miniatyrspillere, altetende "arcongjengere" som spiller altfor mye forskjellig og nysgjerrrige nybegynnere møtes. Det er ikke noe poeng i å sette opp et program for hele helga som er tilpasset de som spiller Warhammer og kun det, det vil uansett ikke bli like bra som miniatyrspill-NM eller 2D6 sine turneringer. Prøv heller å finne på noe som fungerer både for de som vil spille hele helga, de som vil spille litt miniatyrspill innimellom alt det andre samtidig som at man viser fram hobbyen for nysgjerrige forbipasserende. WM/H har en god mal her.

Plassering tror jeg er den største utfordringen her. Warmachinefolket sto i kantina og tjente (tror jeg) enormt på det, men det er ikke plass til alle de 3 store der, og hvis man skviset inn alle på den plassen warmachine hadde alene blir ingen fornøyd. Men hvor kan man legge ting så det både blir synlig, nok plass og avskjermet nok for deltagerne? Det er ikke sikkert det er mulig å dytte på kortspillerne. Ganske mange som spiller Magic og poker på Arcon.

(Kantina var ikke for varm. Men på søndag og mandag var det ekstremt dårlig luft der. Jeg merket ingenting på lørdag, ble ventilasjonen skrudd av på noe tidspunkt?)

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 5:48 pm
Når det gjelder luften så luktet det rimelig funky av søppelkassene mellom frispillområdet og outland standen. Det kan nok til fordel tømmes oftere neste år.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 6:31 pm
ulrik skrev:
Plassering tror jeg er den største utfordringen her. Warmachinefolket sto i kantina og tjente (tror jeg) enormt på det, men det er ikke plass til alle de 3 store der, og hvis man skviset inn alle på den plassen warmachine hadde alene blir ingen fornøyd. Men hvor kan man legge ting så det både blir synlig, nok plass og avskjermet nok for deltagerne? Det er ikke sikkert det er mulig å dytte på kortspillerne. Ganske mange som spiller Magic og poker på Arcon.

Kanskje vi heller burde håpe at det IKKE blir Sogn neste år - kanskje et evt nytt sted har bedre egnede lokaler, enten til å få plass til alle mer samlet, eller til å dele opp på en mer hensiktsmessig måte.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 7:21 pm
Frederique skrev:
Kanskje vi heller burde håpe at det IKKE blir Sogn neste år - kanskje et evt nytt sted har bedre egnede lokaler, enten til å få plass til alle mer samlet, eller til å dele opp på en mer hensiktsmessig måte.

Bortsett fra evt ventilasjon kan jeg vanskelig forestille meg noe bedre enn Sogn, egentlig. Det har et stort fellesareal (kantina), store rom for store turneringer (gymsalen) og klasserom for rollespill og brettspill.

Det måtte evt. være et sted med både en hall (a la NM) og masse mindre rom. Kan ikke helt se hva slags sted det skal være?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 9:54 pm
Sogn er helt klart det beste lokalet jeg vet om for Arcon.

Svømmehall, Dusjer, tonnevis av rom, en stor kantine, avlukkede utearealer, enkel layout, gigantisk gymsal. Store rom for å huse sovende langveisfarne og slitne 'con deltagere.

Nei sogn er nok det beste vi har å få tak i, nevnte jeg at arcon må gjøre rimelig mye med inngangspengene sine om de flytter til et annet sted?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 10:01 pm
Site AdminInnlegg: 2015Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
dårlig svett luft med funky lukt får du vel overalt, det tror jeg ikke du kan unngå :P

ingen kritikk til lokalet, fungerte veldig bra. eneste var at warhammer fantasy/40k var plasser så veldig for seg selv... walk of shame nesten fra magic delen av gymsalen over til warhammer :P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 10:20 pm
Nerdelukten er overalt der det finnes nerder. Jeg dusjet derimot 3 ganger på arcon og ble tilogmed belønnet for det i Munchkin NM :D

Mener jeg nevnte dette i en av mine første poster. Det vil trekke mer trafikk og ikke virke så sidestilt om magic og miniatyrspill bytter plass. De er 150 spillere som garantert går forbi iløpet av 'con og deres tilskuere nyskjerrigperer.

Med mindre formatet til 40k og fantasy endrer seg drastisk så ser jeg ingen praktisk mulighet for å sette det i kantinen til neste år.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jun 25, 2013 10:56 pm
chranos skrev:
Nerdelukten er overalt der det finnes nerder. Jeg dusjet derimot 3 ganger på arcon og ble tilogmed belønnet for det i Munchkin NM :D

Veeeeeldig viktig å dusje nok på 'cons. Mange folk, små rom, ikke verdens beste ventilasjon gjør sitt til at det stinker uansett. Ikke gjør det verre ved å slumse med hygienen :(

Sitat:
Mener jeg nevnte dette i en av mine første poster. Det vil trekke mer trafikk og ikke virke så sidestilt om magic og miniatyrspill bytter plass. De er 150 spillere som garantert går forbi iløpet av 'con og deres tilskuere nyskjerrigperer.

Har du noen tanker om om kortspillerne vil gå med på byttet?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jun 26, 2013 7:55 am
De går nok dit de blir plassert håper jeg!

Er ikke som om det er de som bestemmer. Jeg skal ta en prat med Rune i forhold til neste års arcon etter hvert. Rom plassering o.l er ikke det første man tar tak i.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 3
41 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet