Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Si Hei!

InnleggSkrevet: Ons Mar 30, 2016 9:15 am
GremlinInnlegg: 8Registrert: Ons Mar 30, 2016 9:00 am
Hei!

Jeg hedder Samir og jeg er 26 år og dansk! Dun dun DUUN. Jeg er rett flyttet til Oslo og søker venner og mennesker som vil spille litt :) Jeg vil rigtig gerne lære sproget ordenligt, så et bra community ville være perfekt!

I Danmark var vi en lille gruppe på fire venner som spillede hver uke, mest 8th og lidt Age of Sigmar. Jeg er ikke så imponeret over AoS, men kan da godt overtales til et spil. Jeg vil mye gerne prøve 9th!

Mine armies er Elves (mest dark) og Dwarfs, som jeg er begyndt at laste op på nettet. Tag et kig ^^ https://sabiousblog.wordpress.com/

Ny i Norge, ny i 9th. Lad os mødes :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mar 30, 2016 9:51 am
JuggernautInnlegg: 1317Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Hei Samir!

9th i Oslo ligger dessverre litt brakk såvidt jeg vet.... Men her i Bergen har vi et bra miljø for 9th, hvis du har lyst til å komme på turnering så er det i april sjekk her:

https://www.facebook.com/events/792388557560002/

Hvis du vil spille AoS så tror jeg det er en gjeng i Oslo som gjør det.

Mvh Kyrre

Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mar 30, 2016 2:34 pm
Enigma FoundryInnlegg: 442Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Hei, figurene du har lagt ut ser veldig bra ut!

Det det finnes folk som spiller Warhammer 9th i Oslo.
Vi er en gjeng som spiller ganske ofte. Jeg spiller mer nå enn jeg gjorde i 8th.

Det er mulig å spille på en klubb i Oslo hver lørdag: viewtopic.php?f=35&t=2996

En del av oss har muligheter hjemme. Du er velkommen til å spille hos meg.

Lørdag 16. april er det turnering på Omsk: viewtopic.php?f=35&t=17720

Hilsen Håkon

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Apr 02, 2016 10:01 am
GremlinInnlegg: 8Registrert: Ons Mar 30, 2016 9:00 am
Spændende! Tak for meldinger Kyrre og Håkon.

Jeg er vel dig frisk på turneringer og spil i privaten som i klubb. Jeg vil meget gerne komme forbi en dag :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Apr 11, 2016 5:24 am
Stannis BrockerInnlegg: 381Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
Hei Sabius. Fine figurer du har lagd. Spiller gjerne mot deg.. Som nonshallpass skrev er vi en liten gjeng som spiller hjemme hos hverandre. Og så er der en 9th turnering på Omsk nå til lørdag i Oslo: viewtopic.php?f=35&t=17720

InnleggSkrevet: Tor Sep 22, 2016 8:35 pm
Battle BoarInnlegg: 503Registrert: Lør Feb 27, 2010 6:51 pm
Heisan, heter Erling og kjenner noen av dere litt fra før. Hadde gitt litt opp etter at game workshop sprengte sandkassa mi men setter meg in i 9th og håper på å få spilt litt snart! (med 2 små og en som ikke sover om natta kan det være vanskelig å få løyve) Har en liten plan og spille på NM om det lar seg gjøre men da må jeg få kommet meg til Gjøvik og øvd meg litt!

InnleggSkrevet: Tor Sep 22, 2016 10:12 pm
JuggernautInnlegg: 1317Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Flott Erling! Kontakt Torger, han er også i gang på Gjøvik :-)

mvh Kyrre

Pålogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 23, 2016 7:39 am
Battle BoarInnlegg: 665Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Hvis du får et par games under beltet og basis konseptene på plass så er vel turneringshelg den meste effektive måte å lære/komme seg inn i systemet på!

Hvis du holder hus på nord siden av Gjøvik så er det nærmeste lokasjon ja!

InnleggSkrevet: Fre Sep 23, 2016 8:15 am
Enigma FoundryInnlegg: 401Registrert: Ons Okt 14, 2015 3:55 pm
Ugrush skrev:
Hvis du får et par games under beltet og basis konseptene på plass så er vel turneringshelg den meste effektive måte å lære/komme seg inn i systemet på!

Hvis du holder hus på nord siden av Gjøvik så er det nærmeste lokasjon ja!

Oslo Miniatyrspillklubb vil også avholde en 9th Age-turnering i sine lokaler på Grønland i Oslo forhåpentligvis en gang i løpet av november for de som ikke har muligheten til å dra til Stavanger dersom dere er gira på en liten road trip :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Sep 24, 2016 8:35 am
En gang ila oktober/november så vil det avholdes en "nybegynner" vennlig mini/en-dags turnering i Kongsberg.

Jeg kommer til å stå som arrangør, kommer ikke til spille men å ha til hensikt å være en coach/hjelper som alle deltagerene kan spørre om tips/råd/hjelp en eller to ganger per game. Forventer størrelses orden 10-ish deltagere.

Det vil ikke være noe male krav for å kunne delta, litt proxying skal gå greit og jeg vil være meget behjelpelig med å skaffe modeller hvis det gir flere deltagere.

InnleggSkrevet: Man Mai 15, 2017 11:05 am
Holy ZealotInnlegg: 36Bosted: OsloRegistrert: Man Mai 15, 2017 10:48 am
Heisann, jeg heter Åsmund og samlet på warhammer fantasy da jeg var yngre.

Total War: Warhammer inspirerte meg til å finne frem de gamle eskene og male alt som fortsatt bare er grå plastikk. Ble en smule skuffet da jeg fant ut at GW hadde torpedert hele fantasy-konseptet.

Spilte littegrann da jeg var liten, men husker ikke så mye av det. Hadde vært gøy å prøve igjen. Bor i Oslo så regner med at det burde være muligheter til å finne noen å spille med? Kunne trenge en liten intro i reglene om noen kunne forbarme seg over en noob.

Har en dugelig gjeng med High Elves og en voksende samling Orcs & Goblins :mrgreen:

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 15, 2017 11:38 am
Hei og velkommen!

Det er gode muligheter for å få kastet noe terninger i Oslo ja. OMSK har spilling hver torsdag og det er sikkert flere som er gira på å ta et opplærings slag med deg en torsdag.

Det finnes events på Face for hver spillkveld på OMSK, så bare å etterspørre om noen vil spille T9A så kan jeg tagge noen aktuelle kandidater hvis ingen svarer av egen maskin.

PS: Det vil være en rekrutterings/opplæringsturnering på Arcon i Oslo 25. juni, 3000p 3 slag. Få et par games under beltet, så kan du helt fint bli med på detta!

Det holdes slike rekrutterings turneringer en 3-4 ganger i året for å bygge opp miljøet i Oslo. I tillegg til dette er det selvsagt en håndfull med full skala turneringer i det ganske land ila året. (4500p, 5 slag ila en helg, neste er Gjøvik 16-18 juni.)

Se http://www.spillfestival.no for påmelding til Arcon.

InnleggSkrevet: Man Mai 15, 2017 4:08 pm
Holy ZealotInnlegg: 36Bosted: OsloRegistrert: Man Mai 15, 2017 10:48 am
Supert! Takk for kjapt og informativt svar Ugrush :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mai 22, 2017 1:37 pm
Stannis BrockerInnlegg: 381Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
Ja GW sitt fantasyspill er nedlagt. De som fortsetter denne tradisjonen spiller i hovedsak 9th age.

Regler klare til gratis nedlasting finner du her:
http://www.the-ninth-age.com/?simple-page/

Jeg spiller gjerne mot deg, tror det gjelder samtlige 9th agere i Oslo området, bare send PM.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 20 av 20
299 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet