Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Tankespinn

InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 3:27 pm
ThornInnlegg: 784Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Jeg er 1/2 med ansvaret for AB filene til 3.X versjonen og kan informere om at filene er ferdig og ute, men vi sliter med å få de som styrer butikken til å legge ut en link for oss på beta siden.

Her er filene forresten:
http://dl.dropbox.com/s/wra83ib43rnb71t ... _EN2-13.ab

InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 4:11 pm
Holy ZealotInnlegg: 25Registrert: Man Sep 21, 2015 11:23 pm
Får man savagehammers navn på en slik open play regler, så tror jeg vi er igang med noe virkelig kult.
men tror vi trenger unit restrictions 4 i core på en slik greie, hovedsakelig for å unngå msu spam i storslag ;-P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 4:23 pm
Kan sette meg ned i kveld å lage et utkast, så hadde det vært kult med en tilbakemelding. For dette har jeg tro på, så håper det er stemning for slikt blant dere i ETC også.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 9:57 pm
leolohne skrev:
Får man savagehammers navn på en slik open play regler, så tror jeg vi er igang med noe virkelig kult.
men tror vi trenger unit restrictions 4 i core på en slik greie, hovedsakelig for å unngå msu spam i storslag ;-P

Det har du nok helt rett i, en forenkling med 4 core, 3 special og 2 rare (les: army specifics) samt fjerning av dobbelt kategorier fra enheter så tror jeg mye er gjort.

PS: Jeg har tenkt å ha et slag i størrelsen 10-15.000p ståender under NM på Outland for at folk skal kunne komme innom å se på og få prøve litt sjøl.

InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 10:32 pm
Siden Hermund nå er informert, uten å ha svart på mitt forslag til regler, men jeg velger å poste her for innspill

The base rules of army building is simple.
Use your army book from t9a with the value of being balanced on 5000pt. With a few restrictions.

-Core units, get a restriction on 0-4 units (unless it is stated less)
-Special units get restriction on 0-3 (unless it is stated less)
-Elite units and other categories get restrictions on 0-2
-Unique or limited monsters/buff wagons and some warmachines on 0-1

Your army must still include the amount of core as your army book says 20- or 25%

-For each 2500pt you add +1 unit restriction to your Core and Special units.
-For each 5000pt you add +1 unit restriction to your Elite and Unique units
-For each 5000pt you can add 6" to your Army General and Battlestandard bearers inspiring presence/reroll (?)
-For each 5000pt you add 50% to your maximum units max size as stated in AB

If you play less than 2500pt you get -1 on unit restrictions, to the minimum of 0-1

Remember that you still use your Core % in your given Armybook.

WE ALSO RECOMEND YOU TO ADD 1' TO YOUR GAMING TABLE FOR EACH 2500pt

ALLIED BATTLES
-Use the same rules given to unit restrictions.
-Your allied General have the purpose as your second Battlestandard bearer, but you still use your own units leadership

(trenger inspill på magi. jeg kan for lite om veil tokens til å komme med forslag i forhold til noe så det ikke blir helt jævli.
Av erfaring fra masse storslag både i WHFB og tidlig t9a fant vi ofte ut at wizards ikke burde kunne buff allierte units eller characters, men kan kaste debuff på motstander selv om alliert var i nærkamp. )

Forslag og innspill mottas med takk.
jeg dropper alle andre prosent kategorier, hovedsaklig fordi de stort sett er flytende hele tida. Dette er regler for morrospill, ikke ekkel metagaming :-P Her har folk mulighet til å bringe sine store monstre, men man må da prioritere å passe litt ekstra godt på sine scoring core units. Slik tror jeg spillet balanserer seg relativt" bra. uansett er det enkelt, og alikevel langt mer balansert enn fleste andre fantasy-spill.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 11:13 pm
Jeg liker det jeg ser :)

Jeg har faktisk ikke spilt 2.0 sjøl ennå, så har ikke noe feeling på magi fronten ennå. Når jeg har et par slag under huden, så kan jeg kommer med input.

InnleggSkrevet: Fre Jan 05, 2018 11:32 pm
FennbladeInnlegg: 133Registrert: Tir Mai 12, 2015 1:48 pm
Jeg følger med på denne tråden er er veldig glad vi tar opp et viktig tema i denne hobbien :)
Skal spille min første kamnp imorgen i 2.0 så venter i spenning.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jan 06, 2018 3:51 am
JuggernautInnlegg: 1346Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Du er inne på noe ift til regler Leo.
Da man hadde det gamle systemet i 7th med 0-x selections så følte jeg at det funket bra der. 9th føles for min del ofte mer som 7th enn som 8th nå til dags iforhold til hvordan spilllet flyter også.
Jeg kan fint sette meg ned å skrive regler for både ditt og datt hvis det er et ønske om det uten at jeg har noe videre mandat for det.
Men de så greie ut de reglene du har foreslått.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jan 06, 2018 10:14 am
Hyggelig at flere liker "regelpakka" :)

Det er ihvertfall latterlig enkelt. Men det viktigste her er å droppe de forskjellige prosentene i friendly games som gjør det komplisert å bygge lister, så man faktisk kan konsentrere seg mest om å rulle bra terninger og flytte minis, (og aller helst er det vel flyttingen av minis som avgjør om man vinner eller taper slaget) .. Det gjør meg ikke noe at dere har prosenter i alle mulige turneringer og spilling til vanlig. Men jeg tror dette er regler som ferske spillere og også hobbyspillerne kan kose seg langt mer med (jeg kan ihvertfall). Og jeg tror bestemt at om dere tar med dere andre prosenter og møter en hobbyspiller som spiller med "savage regler", så er det fullt mulig også. Det kalles vel å spille med handicap ;-)

Og tilbake til TS etter lang men viktig avsporing. En president, som kan ta denne type friendly game/storslag (med kun %I core) regler til det offisielle t9a, eller gjør dette til en anbefalt regelpakke i Norge, vil jeg ønske velkommen, og jeg tror han vil få en langt enklere jobb med rekruttering og bredde.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Jan 07, 2018 5:19 pm
Enigma FoundryInnlegg: 422Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
Uten etc gutta ville vi nok ikke hatt 9th. Mye mye jobb med reglene. Aktiviteten på forumet er ekstrem. En demokratisk prosess for utviklingen ville vært ett mareritt å holde styr på. Så fint med lokal (norsk) diskusjon og. Likte regel forslaget ditt. Enkelt og greit!

Enklere regler, ikke bare hva det gjelder army building, men over heels lista- ville vært fint opp mot nye spillere. Bare unngå alt det splittes til to spill. Må være mulig å enkelt utvide reglene spillerene bruker når de ønsker prøve turnerings spill. ... Eller total overhøvling mot enklere regler, men det er en enorm jobb.

Personlig hva jeg savner mest fra GW tiden, og ble mest skuffet over ved nye beta, var: Hvor er nye units, karakterer, og hvor er nye modeller?

InnleggSkrevet: Ons Jan 10, 2018 3:07 pm
TrencherInnlegg: 67Bosted: OsloRegistrert: Man Mai 15, 2017 10:48 am
Løsere listerestriksjoner for uformelle slag kan støttes.

For å gå litt tilbake til trådstart så kan en koordinator av noe slag være bra, selv om det viktigste er ildsjeler som kan være primus motor for å dra i gang ting. Tenker også at det er viktig med hyggespilling i tillegg til turneringer. En helg eller enkeltdag der man bare kan møte opp å spille er vel vel så bra for rekruteringa, tenker jeg. Vi som har mer enn en her kan jo ta med en gjeng på typ 3.000 poeng slik at folk kan prøve, en slags åpen dag? Kanskje med et malebord for dem som heller vil det? Vi spiller jo i utgangspunktet fordi det er artig :mrgreen:

Fikk en ide om tematurnering der kravet er å stille med fluffy/tematisk liste og isteden/i tillegg til å stemme frem best malte så kåres "kuleste liste". ..om ideen er god et et annet spørsmål

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 10, 2018 6:30 pm
GhetorixInnlegg: 1968Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Jeg synes du greit kan gjøre det enda friere @leo - om hensikten er å nå hobbyspillere osv.

20% core for alle og ellers ingen begrensninger?

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jan 11, 2018 2:52 pm
De tror jeg allerede spiller AOS... ;÷P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jan 11, 2018 3:57 pm
leolohne skrev:

lol

InnleggSkrevet: Lør Jan 13, 2018 10:50 am
Enigma FoundryInnlegg: 422Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
Ugrush skrev:
leolohne skrev:

lol

... AoS frister meg faktisk litt på grunn av de fluffy reglene, enorme forskjeller på hvordan hårene spilles...

Kom i samtale med en 40k spiller på Outland igår. Han har en fantasy hær og savnet at gamle Warhammer forsvant, og hadde ikke hørt om 9th age. En poster på lokal spillbutikk kunne ha hjulpet. Poster med kult bilde fra ett slag og link til hvor gratis regler kan lastes ned. Skulle og gjerne hatt ett 9th visitt kort å gitt ham.

For å gjøre spillbutikkene mer ivrige på å promotere 9th, ville det vært kult om 9th begynte inkludere nye units- modeller, sånn at de faktisk kan selge modeller til spillet. Mye begynner havne i GWs out of production lager. Jeg skulle gjerne spilt feks mot de nye jet pack dvergene- de er kule.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 4
49 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet