Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Kyrres Battle(b)log 9th age

InnleggSkrevet: Fre Feb 05, 2016 4:05 pm
GhetorixInnlegg: 1969Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Veldig mye fungerer mot Fiends. Som eksemplifisert i EoS slaget mot Thomas liker fiends volum av angrep og lysmagi veldig dårlig. Ellers er det dyrt kjøtt og alt fra s3 skyting til fireballs får dem ned i håndterlige størrelser. De har også bare 3 angrep hver, så får faktisk juling av en del!

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Feb 05, 2016 8:39 pm
JuggernautInnlegg: 1362Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Mye funker mot fiends, men fiends funker mot mye også, må vi vel kunne si :)

De kommer så fort og så hardt at de fleste sliter med å håndtere dem, i alle fall 3 units

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Feb 06, 2016 11:06 am
ElectromancerInnlegg: 184Bosted: Out in the badland of OsloRegistrert: Man Sep 02, 2013 10:09 pm
Vestlandsfanden skrev:
Veldig mye fungerer mot Fiends. Som eksemplifisert i EoS slaget mot Thomas liker fiends volum av angrep og lysmagi veldig dårlig. Ellers er det dyrt kjøtt og alt fra s3 skyting til fireballs får dem ned i håndterlige størrelser. De har også bare 3 angrep hver, så får faktisk juling av en del!

Jo men som jag skrev de komme ju snabbt i close combat. Så skjuting og magi får du bara gjort 1 turn. Har de ikke full support attack 3? Isåfall er har del vel veldigt mye attacker. Om de ikke har support attack så er de ikke så bra som jag trodde. Dessutom stomp mot de flesta så egentligen 4A.

InnleggSkrevet: Lør Feb 06, 2016 8:05 pm
3 support attacks ja, så 6 stk rammer hardt. Kan også ta ADHD (ekstra håndvåpen) så de får 4 angrep i front rank og +1 Initiativ - veldig bra mot alver

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2016 3:04 pm
Ny kamp mot Lars Mortens knekter, denne gangen ville jeg prøve en poly god liste. Jeg spilte dette:

Harbinger of pestilence, general, level 2, path of death, bloated putrefication, seventh seal 235
28 tallymen, distracting, full command, Icon of relentless company 465
10 horrors, champion, standard bearer 160
6 pestilent beasts 420
6 pestilent beasts 420
6 clawed fiends, Add. Wpns 330
6 clawed fiends, additional hand weapons 330
5 furies 70
5 furies 70
Total: 2500

Mens Lars Morten stilte:

Duke, general, Quest, Virtue of Valour, Barded horse, Mace of tristan, crusader helm, potion of swift 300pts
Duke, Quest, Virtue of Audacity, Barded horse, Giant sword, Harden Shield, Dusk Stone 290ptspts
Paladin bsb, Virtue of Piety, Barded horse, lance, gw, shield, Dragon helm, Obsidian rock. 232pts
Damsel lvl2, barded horse, +spell talisman of Roland 155pts (light)
Damsel lvl2, Barded horse, scroll wilderness 150pts

14 aspiranter banner musiker gleaming icon. 273pts
13 aspiranter banner musiker 251pts
5 aspiranter banner 105pts

Outriders 5x3 55/55/55 pts

Catapult x2 80/80 pts

10 grail knights, banner musiker flame banner 415 pts

2496pts

Vi får classic deployment og breakthrough scenario. Kjipt for meg, fordi det er omtrent umulig å hindre ham i å få et banner i min sone. Det er ikke noe noe stort problem for meg å få banner i hans sone heller, men jeg må bruke 6 fiends som "levende skjold" på flanken for å ekskortere horrors trygt over.

Dette blir en kort rapport. Vi sprer oss ganske jevnt utover, har like mange drops, jeg setter tallymen off center med kurs for bygning om grail knights skal prøve å pushe mot dem. Hvis grail knights går andre veien har jeg gode mulighet for å renske den flanken sammen med 6 fiends.

Grail knights går for tallymen. I min runde 2 gjør jeg en fatal feil som koster meg hele spillet. Grails truer flanken til tallymen, jeg skal bruke furies som divertes. Men jeg har satt furies litt for langt bak, er så vidt de rekker fram/ikke rekker fram. Må sette de litt på skrå for å få det til. Tror jeg har klart det, men det viser seg i Lars Mortens runde at jeg har feilvurdert en centimeter. Grails klarer akkurat å wheele forbi, klarer akkurat å treffe kanten av tallymen, klarer akkurat på millimeteren å close the door. Etter nærkamp og crumbling står kun Herald igjen. Deretter kollapser det meste. Lars Morten kan enkelt plukke unitene mine fra hverandre en etter en. Jeg har deployet for bredt og får svi for det. Eneste oppturen er når 6 fiends klarer å ta i mot og stå på charge fra 13 aspiranter med en av lordene, får så å få S5 breath wpn fra pink fire , drepe alle knektene og breake Lorden hans.

Lars Morten vinner 15-5 i poeng, men det økes etter scenario. Jeg trodde horrors skulle rekke over, men de blir forsinket av et vann, og er noen cm unna i siste runde....

Resultat tap 3-17 (virker som 20-0-systemet vinner fram på ETC nå)

Lista var fryktelig uvant å spille, og selv om det på papiret ser sterkt ut med 6+6 beist og 6+6 fiends, får man i realiteten trøbbel med at man står for bredt. Hadde vært bedre med færre store units og flere små chaff, kanskje også ambushing dogs. I tillegg til kardinaltabben med blockingen av grails... Lars Morten played the better game og vant fortjent.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mar 14, 2016 7:46 pm
Ny kamp med poly god, mot Jarle Kvåle og warriors.

Daemon prince change , lvl 4 path of change, plate armour, hardened shield obsidian pebble soul feeder, third eye of change, wildling blood 570pts
harbinger of chaos på manticore, lust, lance, shield 4++, bsb 355pts
sorcerer shadow dispell scroll 125pts
sorcerer shadow 90pts
Barbarer 17stk, banner 78pts
5 warhounds vanguard 45pts
5 warhounds 35pts
5 warhounds 35pts
core trolls ahw 9 stk 432 pts
5 waste knights banner lust lance 190pts
elder dragon centaur ahw 225pts
2 crusher knights banner 160pts
2 crusher knights banner 160 pts
2500 pts

Jeg hadde:

Harbinger of change, general, level 2, path of alchemy, black orb, skull of cacophrax 175
Harbinger of pestilence, BSB, level 1, path of death, bloated putrefication, seventh seal, icon of relentless company 250
28 tallymen, distracting, full command, banner of swiftness 475
10 horrors, champion, standard bearer 150
6 pestilent beasts 420
2 pestilent beasts 140
6 clawed fiends, barbed claws 348
6 clawed fiends, additional hand weapons 330
5 furies 70
5 furies 70
5 furies 70
Total: 2498

Det er noen uker siden denne kampen, så gjør det kort, husker ikke detaljer. Men vi ruller skrå deploy og breakthrough scenario.

En meget hard og kompakt warriors liste for meg å møte. Jeg ser på muligheten for å spille safe, og ta eller drawe scenario for liten seier, da jeg ikke tror jeg kan rulle over ham og vinne stort på noen måte.

Deployer PB, chaff og beist i midten, fiends på hver sin flanke, og horrors bak ene fiends. Det blir et problem at horrors er så langt ute på flanke mtp spells, er sjelden i range med mer enn 1 viktig som, som gir Jarle få problemer med Dispel. Det var en dårlig deploy, skulle bok også samlet fiends på 1 flanke, med prøver altså å unngå at warriors får flyttet banner inn i min sone. Vi blør begge litt poeng, men jeg blør mest. Ser allikevel ut til at jeg skal klare å vinne scenario med horrors, dermed 11-9 eller 10-10 der omkring. Men det hele lommer ned til 2 crushers vs 3 gjenlevende fiends (3 døde i kamp mot 5 knights tidligere). Dessverre tipper det crushernes vei, og dermed drawer Jarle scenario og vinner 14-6 på poeng.

Uvant liste å spille, deployer ikke optimalt. Og tør ikke pushe i midten der troll, DP, og manti venter. Meget solid warriors setup

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mar 15, 2016 12:38 pm
Justerte litt på multi god lista og prøvde dette:

Harbinger of change, general, level 2, path of alchemy, seventh seal, weaver's eye 170
Harbinger of change, level 2, path of alchemy, black orb, skull of cacophrax 175
28 tallymen, distracting, full command, war standard 465
10 horrors, full command 160
6 pestilent beasts 420
6 pestilent beasts 420
2 clawed fiends 100
2 clawed fiends 100
5 furies 70
5 furies 70
3 crusher cavalry, standard bearer, banner of flame 200
5 hellhounds, ambush 150
Total: 2500

Lars Morten motstander med sine trofaste Bretonnia daemon slayers. Visste at dette ble unholy battle mot grail star med flaming og holy attacks (før siste regelupdate). Lists morten trente til Stavanger-turnering, så måtte gi ham litt selvtillit :) Vi rullet skrå deploy og king of the hill.

Føler at den eneste måten jeg kan knekke ridderne på, er å bruke chaff så grails ikke før charget PB, charge selv med PB og sette opp beasts for flanke charge neste runde igjen. Det eller en lucky final trans.

Dessverre har også Bretonnia en del chaff... Vi nærmer hverandre rundt midten, og det blir en vanvittig thinking game med plasseringer av chaff, tenke mange trekk frem osv. Tror jeg har funnet løsningen på hvordan skal skal få det som jeg vil, men oppdager etterpå at jeg har plassert beist en centimeter feil... Det åpner for at en lanse med helt kommer inn i flanken. Derfra og ut bare kollapser det, brets får slåss mot enhetene mine en mot en, og demonene smuldrer sakte med sikkert opp.

Tap 0-20. De "gamle" reglene favoriserer helt klart brets i denne match upen. Med de nye, derimot... Spennende å teste.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Mar 27, 2016 1:01 am
Fortsatt på etterskudd med battle reports. De får blir litt korte og konsise.

Jeg spilte min mono lust liste mot Thomas Småge. Han hadde ca:

General på War altar
Level 4 light
Level 2 light scroll
Stor spearman blokk
Medium spear support unit
Archer skirmish bunker
3x10 pistoliers
2x10 scouting huntsmen
Hurricanum
Stank

Thomas spiller nok litt for aggressivt med pistoliers, og når han i tillegg treffer under snitt, får demonene lillefingeren tidlig og omringer sakte men sikkert imperiet. Fiends når til slutt bunkeren med magikere og dreper i siste runde også alteret godt hjulpet av mindrazor. Han har igjen stor spearblokk og stank, mens demonene har kun mistet småtterier.

Har litt stang inn, men spiller også meget bra, tilnærmet perfekt.

Resultat: Seier 19-1.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2016 10:25 pm
Lenge siden forrige rapport, men har spilt en del for det. Først ca 5 slag med pestilence demoner, men uten særlig hell. Spillestilen passer meg bare ikke helt, så gikk jeg over på highborn Elves. Har følt meg langt mer "hjemme" med de, har spilt rundt 7 slag med ok+ resultater, noen smeller, men er en læringskurve her også. Konseptet har vært ancient drage og dobbel phoenix, mens har byttet om på resten av lista en del. Versjonen jeg har nå, og som forhåpentligvis ikke er langt unna det jeg skal spille på ETC er dette:

High prince, general, giant sword, lucky shield, gemstone amulet, divine icon, prince of ryma, dragon, ancient upgrade 655
Commander, BSB, master of canreig tower (nature, wilderness), halberd, bronze breastplate, icon of relentless company 218
Mage, level 1, path of nature, Dispel scroll 105
45 citizen spearmen, full command 405
15 citizen spearmen, musician, banner 125
5 Elain reavers, champion 95
29 lion guards, full command, flaming standard 436
Great eagle 50
Great eagle 50
Fire phoenix 160
Frost phoenix 200
Total: 2499

Skal prøve å bli flinkere til poste rapporter, om enn bare korte, heretter.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 3 av 3
39 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet