Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  ESC i gang

InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 8:34 am
JuggernautInnlegg: 1366Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Hei,

Singleturneringen på ETC, som heter ESC, er nå i gang i Athen. Tre norske spillere duellerer mot 50 andre fra hele verden, og vi håper jo en av dem skal snuse på pallen, selv om nivået er høyt.

Lars Morten spiller sine vante riddere og har trukket warriors i første kamp.

Sigbjørn spillere sine vante dverger og har trukket KoE i første kamp.

Jarle spiller en aggro vermin variant, altså en annen liste enn han skal spille på ETC i helgen, og har trukket EoS i første kamp, en fransk spiller jeg kjenner godt og som i år spiller for team Luxembourg.

Håper de involverte poster kjappe rapporter her, hvis ikke skal jeg prøve å oppdatere med resultater så godt jeg kan i dag (i morgen reiser jeg til Athen, så litt mer usikkert da).

Let the games begin!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 12:48 pm
Dessverre gikk det dritt i første for våre gutter.

Lars M gikk ned 0-20, møter demoner neste runde.

Sigbjørn gikk ned 5-15, møter skogalver neste runde.

Jarle gikk ned 7-13, møter knekter neste runde.

Håper på 60 poeng nå :-)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 3:52 pm
Lars M vant 11-9, møter Mirror match KoE neste runde.

Sigbjørn tapte 0-20, møter Beast Herd i neste runde.

Jarle vant 17-3, møter Ogrer neste runde.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 7:10 pm
Lars m spilte 10-10. Sigbjørn tapte 7-13. Jarle tapte 6-14....

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 7:49 pm
ThornInnlegg: 811Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Jeg spilte mot VC i R3, ikke BH. Hele denne dagen har vært noe av det meste bisarre jeg har vært borti når det kommer til terninger og warhammer.

Første match er resultatet nesten greit nok, men de to andre skulle gått helt fint hvis ikke motstanderene min hadde rulle noe helt sinsykt til tider.

Blade dancers som greier 6/6 6+ ward saves for å nevne noe... og i de to første kampene mine fikk mine to kalatpulter skutt 3 ganger til sammen og det var ikke fordi noe drepte dem...

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Aug 03, 2016 11:06 pm
TrencherInnlegg: 93Registrert: Tor Nov 22, 2012 12:23 pm
Frenzyskaven ftw, eller eventuelt draw... Spiller cirkalisten som jeg la ut på forumet for noen dager siden.

Cirka 550 victorypoints har vel vært snittet til begge spillere i alle mine matcher. Meget jevnt på poeng altså, men har tapt to kamper hovedsakelig på scenario.

I førstekampen mot Empire med relativt standardliste med to flaggelanter, war alter, kanoner, steam tank riktignok og demigryphs. Jeg pusher forsiktig oppover, men blir mye manøvrering. Kanonene hans går ikke helt bananas heldigvis. Ender opp med en liten stalemate der kometer blir avgjørende på det ene av de objektivene. Jeg har fortsatt et banner innenfor, men han så vidt får inn to. På det andre objektivet har jeg kontroll etter å ha fått tatt ut hans små knightunit med furnace og faktisk løpt av brettet, men i runde 5 failer jeg stupidity, noe som gjør at jeg ikke når frem til objektivet i runde 6. VP var vel cirka 620-601. Avsluttet med at 26 flagellanter charget mine censer bearer, han wiper meg riktignok, men jeg drepte 19 på en runde noe som gjorde at jeg fikk halve uniten i det minste.

Andre slaget mot spansk bretonniaspiller. Veldig mye utslag på terninger begge veier. Vipper min vei da vi må avslutte etter runde fire. Han er giret på å spille videre selv om dommer har påpekt at det er over riktignok. Rolig deployment, men han får førstetur. Etter en elendig movementfase av meg får han noen åpninger, men klarer bare nesten å ta vare på dem. Blir en liten grindefest med furnace mot grail knights og begge sider vinner kamper inntil han endelig failer en del armoursaves. Jeg får en åpning på et 10 charge mot flanken på en landse med censer bearers, motstander trodde han blokket men måtte overbevises om at skirmishers kontrakteres ved deklarering av charge. Trillet to enere, og når da den andre uniten kom i fronten på flanken og bare gjorde ett wound svinget en del viktorypoints. (De skulle gjort cirka 5 wounds i snitt.) Jeg får riktignok tatt hans største blokk, selv om karakterer hadde kommet unna. Han får veldig lite poeng av meg til slutt og jeg har akkurat rukket å få plague monks med banner over til hans depløyment og vinner også scenario. Høydepunkt: 60 slaver flankecharges av pegasus knights, kamprunde to gjør de to wounds med beast within på seg og løper ned nevnte knights.

Tredjeslag mot ogres: Bannere
15 tribesmen, 8 maneaters med mye poisonskyting og BS5, 7 leadbelchers og litt småplukk. Nok en kamp der mange enkeltmodeller dør og lite poeng tas. Han får riktignok et overtak da jeg failer et 11-charge (trengte altså 6) inn i tribesmen med censers. Problemet er litt at han får impact noe som stjeler verdifulle angrep fra meg. Han kommer inn i en monsterkamp mot rat ogres med BSB, og jeg får også inn en hell pit i flanken hans (riktignok som kun har ett wound igjen etter at leadbelchers gjorde 5 wounds på en skytefase...) Når alt er sagt gjorde vi cirka 17 wounds begge to... Nevnte leadbelchers får inn en flanke på hellpit, en liten combatreform fra meg hadde gjort at han bommet da han trilte 3 på charge og hellpit før på impact hits dessverre. Viss ikke hadde fort tribesmen med karakter gått ned. Rat ogre med bsb står i kamp fortsatt på slutten av kampen og jeg har halvert uniten hans og vel så det. Ellers får han plukket litt småpoeng og maneaters spiser 15 plague censer bearers på slutten, selv om halve uniten selv også ble frept i kampen. Jeg går ned cirka 600-350 eller noe i den gaten og taper også scenario da jeg bare har to bannere i listen min :P

Merker at man må være påpasselig med enkelte spillere og fudging av regler. Bretonniaspilleren jeg spilte mot (og hadde fått litt grinete) møtte Lars etterpå og dyttet en enhet bak en haug da Lars påpekte med laser at han kunne se og charge dem :P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2016 12:02 pm
God start på dag 2 for de norske!

Jarle vant 15-5 over spanjol og er på vei oppover listene.

Sigbjørn vant 14-6. Lars Morten tapte knepent 9-11.

To kamper igjen!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2016 6:16 pm
ThornInnlegg: 811Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Slag 6 er avlyst. Slag 5 ender stygt for oss.

Jeg går ned fra 14-6 i mitt favør til 6-14 på at Hold Guardians ruller 4 enere to wound og jeg failer en ld 8 Breaktest som også drawer scenario for han.

Lars Morten har en lignende opplevelse. Lå ann til 18-19p men svinger til 4-16 etter en feilet ld10 med re-roll test, mister alle 3 lansene og scenario.

Jarle går ned 0-20 mot Sylvain, mister scenario på slutten av gamet grunnet en feilet frenzy test som koster han scenario også.

Jeg har 32p, Lars Morten får 34p og Jarle har 45p når turneringen er over.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 16, 2016 11:53 am
GobberInnlegg: 20Registrert: Tor Jul 16, 2015 1:06 pm
Takk for oppsummeringen av battreps, håper kampene var underholdene og folk hadde godt humør i det minste. Virker som en minoritet tar spillet for seriøst og det er mest de negative folkene en husker på som regel, i alle fall i min egen jobb er det min erfaring :P

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
9 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet