Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Da har 9th Age fått en dedikert produsent

InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2016 8:22 am
GobberInnlegg: 20Registrert: Tor Jul 16, 2015 1:06 pm
Da har 9th Age fått en dedikert produsent :twisted:

Avatars of War supports The 9Th Age project (T9A), with the creation of compatible miniatures and printed promotional material, as well as the future printing of rulebooks and army books for the wargame Fantasy Battles: The 9Th Age™!

We believe that The 9Th Age™ has arrived to change the fantasy miniatures industry as we've known it, where creating miniatures & printed material to support the mainstream fantasy wargame will not be anymore exclusive to one company, but open to independent miniatures companies.

http://www.avatars-of-war.com/eng/web/i ... Itemid=233

Er glad for at de byttet ut sitt eget spill, spilte det aldri men basert på det lille jeg har lest fungerte det litt mer som 9th Age Empire of Sonnstahl med commands bare mer komplisert. Har kjøpt en del units fra de tidligere og jeg anbefaler de på det sterkeste, de har kvaliteten til GW og forhåpentligvis betyr dette at vi vil se flere regiment pakker fra Avatars of war fremover :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2016 8:35 am
GhetorixInnlegg: 1970Bosted: GjøvikRegistrert: Søn Mai 08, 2005 4:06 pm
Hei.
Ja, det stemmer at AoW offisielt støtter T9A nå. Det er også flere andre firmaer som gjør det.
Først og fremst Shieldwolf Miniatures, som jeg personlig liker best, og Tabletop Miniature Solutions (eller no sånt) som jeg tror i disse dager slipper Undying Dynasties hæren sin, og planlegger Knights of Equiataine som neste.

Komplett oversikt over firmaer som støtter T9A finner man her:
http://www.the-ninth-age.com/index.php?board/259-company-showcase/

Det er veldig bra at firmaene ønsker å støtte prosjektet, og jeg ser det utelukkende som en fordel at man de som lager regler ikke har noe med miniatyrsalg å gjøre, for da blir det ikke økonomiske interesser som spiller inn og firmaene kan lage de modellene de ønsker.

Om et par års tid så kommer det nok også starterbokser med 2 hærer og vedlagt et utdrag fra reglene fra forskjellige produsenter :)

InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2016 9:30 am
ArchangelInnlegg: 3154Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Ser ikke hva som forandrer seg I praksis. Man har vel alltid kunne handle figurer fra flere produsenter og bruke som man vil. Hva endres over at noen kaller seg "supporter" eller ei? Litt tåkeprat syns jeg.

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2016 10:36 am
The Avenger skrev:
Komplett oversikt over firmaer som støtter T9A finner man her:
http://www.the-ninth-age.com/index.php?board/259-company-showcase/

Det er veldig bra at firmaene ønsker å støtte prosjektet, og jeg ser det utelukkende som en fordel at man de som lager regler ikke har noe med miniatyrsalg å gjøre, for da blir det ikke økonomiske interesser som spiller inn og firmaene kan lage de modellene de ønsker.

Om et par års tid så kommer det nok også starterbokser med 2 hærer og vedlagt et utdrag fra reglene fra forskjellige produsenter :)

Splendid, takk for linken skal følge med de. Gamezone har også en del miniatyrer som passer.

Frederique skrev:
Ser ikke hva som forandrer seg I praksis. Man har vel alltid kunne handle figurer fra flere produsenter og bruke som man vil. Hva endres over at noen kaller seg "supporter" eller ei? Litt tåkeprat syns jeg.

Et av problemet var at de mer nisje rasene som for eksempel egyptiske undeads kom til å gradvis forsvinne hvis ikke 9th har fått dedikerte produsenter. Men største problemet med Third party produsenter er at Warhammer eller 9th er et "Fantasy Battle" simulator spill og ikke et "skirmish" spill. Du kan kjøpe masse modeller fra en tredjeprodusent som ofte kan ha bra kvalitet men da får du raskt "clone army" og prisen blir massivt dyrere enn GW hvis en ser bort ifra Mantic KoW regiment pakker.

Det er veldig få produsenter som selger fantasi miniatyrer basert på et spill hvor du trenger over 100+ modeller. Synes det skal bli greit å se på en fremtid i denne hobbien som ikke er avhengig av ebay for å få kvantiteten og de rasene en trenger.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 08, 2016 6:36 pm
GhetorixInnlegg: 1971Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Frederique skrev:

Hæ? Hører du ikke hva han sier? Det er produsenter som vil lage hele hærer. Basert på 9th age. Flinke produsenter. Så slepper jeg å kjøpe Mantic igjen (de kentaurene der må det stå greske ingeniører bak).

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 12:53 pm
ArchangelInnlegg: 3154Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Hvis det viser seg å stemme så er det flott.
Frem til nå har jeg inntrykket at produsenter erklærer seg "fan" av 9th age og så går folk bonkers over det, selv om det ikke har betydd noe endring i praksis. :wink:

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 1:42 pm
GhetorixInnlegg: 1978Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 09, 2005 6:13 pm
Det er nok veldig god reklame, selv om det ikke er banebrytende. Generelt er det lurt å støtte de man vil selge til... Og jeg ser ikke noe galt i det. Internettet er fullt av små firmaer som ønsker å bidra med ulike enheter som kan brukes i ulike spillsystemer.

Tror at det at man kan spille med hvilke modeller man vil (i 9th og Kings of War f.eks) er framtiden.

Det er jo veldig fint at vi forbrukere får enda flere modeller å velge i. Legg til konverteringer og det går an å argumentere for at vi nå ser en golden age når det gjelder miniatyrspill.

Facebook:Kings of War Norway
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 2:03 pm
[quote="severus"]Tror at det at man kan spille med hvilke modeller man vil (i 9th og Kings of War f.eks) er framtiden.

Det er jo veldig fint at vi forbrukere får enda flere modeller å velge i. Legg til konverteringer og det går an å argumentere for at vi nå ser en golden age når det gjelder miniatyrspill.[/
Nesten som tatt ut fra AoWs egen melding
http://www.the-ninth-age.com/news/index.php?news/339-avatars-of-war-now-supports-the-9th-age/ :)
Shielwolf har jo og et eget spill i bakgrunnen, men etter T9A kom har de flyttet 90% eller no sånt av ressursene over til T9A support 8) De passer dog på å lage modeller som kan benyttes i begge systemene (navngitte enheter).
Nå ila nærmeste ukene kommer en kickstarter for Forest Goblins i plastikk. Blir stas.

InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 8:48 pm
https://m.youtube.com/watch?v=g4Fa3Pb8VIQ
Lost Kinngdoms Miniatures holder på med kickstarter for Infernal Dwarfs. Disse var ekstremt kule :shock:

InnleggSkrevet: Fre Aug 12, 2016 9:08 pm
FennbladeInnlegg: 111Bosted: KristiansandRegistrert: Tir Apr 10, 2012 2:19 pm
Her er Lost Kingdoms crowdfunding side:
https://www.indiegogo.com/projects/lost ... in-realm#/

Støttet dem med en slant, skal definitivt ha meg noen av dem.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 07, 2016 2:10 pm
Enigma FoundryInnlegg: 426Registrert: Ons Okt 14, 2015 3:55 pm
Er det noen som har erfaring med AoW-modeller? Har kun sett dvergeberserkerne in person, og må si de er helt rå.. Er resten av porteføljen like bra?

Jeg lurer fordi jeg har vært i kontakt med AoW da jeg vurderer å utvide nettbutikken min fra bare Kings of War (Mantic) til flere alternativer. Er det slik blant dere 9th'ere at dere stort sett benytter GW eller tenker man at man skal backe en dedikert produsent?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 07, 2016 4:58 pm
FennbladeInnlegg: 111Bosted: KristiansandRegistrert: Tir Apr 10, 2012 2:19 pm
Tipper GW blir benyttet frem til de slutter å selge "gamle" fantasy sortementet (alt FØR Aos). Er nok mange som føler de har en høne å plukke med GW, som heller vil benytte alternative produsenter (meg selv inkludert.. alt mitt er fra GW/FW, men det nye jeg har skaffet meg er fra andre produsenter).
Så lenge kvaliteten er god og prisene er overkommelige er nok andre produsenter (Mantic, AoW, Indie-selskaper osv.) veien fremover..

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 07, 2016 8:38 pm
ThornInnlegg: 808Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Jeg har en del modeller fra AoW fra siden de startet opp og til i dag. Figurene de leverer i dag er i meget god kvalitet syntes jeg. De er ikke helt på GW nivå, men når mye av det er halv pris eller billigere enn GW så er det en meget levelig tradeoff.

Jeg har selvsagt meste GW figurer. Som jimjim nevner så kommer det nok til å fortsatt være slik til GW har faset ut alt av det "gamle" de selger fra warhammer fortsatt.

Både chaos og dverge modellene til AoS er knall fine vet jeg av erfaring.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 12, 2016 10:36 am
Ugrush skrev:
Jeg har en del modeller fra AoW fra siden de startet opp og til i dag. Figurene de leverer i dag er i meget god kvalitet syntes jeg. De er ikke helt på GW nivå, men når mye av det er halv pris eller billigere enn GW så er det en meget levelig tradeoff.

Jeg har selvsagt meste GW figurer. Som jimjim nevner så kommer det nok til å fortsatt være slik til GW har faset ut alt av det "gamle" de selger fra warhammer fortsatt.

Både chaos og dverge modellene til AoS er knall fine vet jeg av erfaring.

Frister noe [sensur] å starte en dwarf army med AoW i alle fall.

AoS Sigmarines ut ifra det jeg leste sist kan brukes som representere Ogre Khans :) Kan jo kalle det hva en vil og lage hvilken som helst bakgrunn Fluff en ønsker, med armybuilder så blir det jo for eksempel "Sigmar Paladin [Ogre Warlord]" eller noe.

Som jeg forstår det så vil fremtidige potensielle nye enheter til 9th bare bli lansert hvis minst to produsenter er i stand til å produsere representative modeller. Slipper 9th age å stagnere etter hvert som reglene har balansert seg :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 13, 2016 9:55 am
Stannis BrockerInnlegg: 322Bosted: SandefjordRegistrert: Fre Aug 19, 2011 11:33 am
William skrev:
Er det noen som har erfaring med AoW-modeller? Har kun sett dvergeberserkerne in person, og må si de er helt rå.. Er resten av porteføljen like bra?

Jeg hater å jobbe i metall men har likevel samtlige O&G modeller fra AoW simpelthen fordi de er så kule.

Har flere bokse av deres dwarf berzerkers og et command set fra en av deres "chaos" bokse og såvidt jeg kan se er deres plastik av aldeles nydelig kvalitet.

Jeg håper inderlig de kommer med noe greenskin i plastik etterhvert :)

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
15 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet