Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Spillere til ETC 2017 søkes!

InnleggSkrevet: Man Sep 05, 2016 10:39 pm
JuggernautInnlegg: 1362Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Heisann!

Søker med dette etter spillere som skal representere Norges 9th age-lag i Salamanca, Spania August 2017.

Dette blir LITT klipp-og-lim fra i fjor, men det får gå, prinsippet et det samme.

For de som er ukjent med ETC, er dette verdens største årlige miniatyrspillturnering, for 9th age sin del en lagturnering bestående av åtte spillere som i praksis utgjør Norges landslag, som spiller mot andre land som Polen, Danmark, Tyskland osv. ETC har lenge vært regnet som EM i Warhammer, men siden land som USA, Singapore og Argentina har fått innpass de siste årene, kan man godt begynne å kalle det et VM

For de som er ukjent med 9th age, er det altså en community driven oppdatering av fantasyreglene, laget av erfarne turnerningsspillere med bakgrunn fra ETC som synes Games Workshop tok en helt feil retning med Age of Sigmar. Målet til 9th age er å fikse alle reglene som var broken i 8th edition, balansere hærene i forhold til hverandre, og sørge for bedre internbalanse blant rasene, slik at alle units i praksis kan spilles. Derfor har gjengen bak 9th laget: 1. Et nytt hovedregelsett. 2. Nye magic lores. 3. nye army books. De finnes her: the-ninth-age.com/index.php?simple-page/ og er dynamiske dokumenter som oppdateres etterhvert som play testing avslører at noen trenger mer/mindre styrke, høyere poengcost osv.

I tråd med vedtektene sitter følgende tre i uttakskomiteen for det norske laget: Hermund Furu (Vestlandsfanden)' Hallvard Haugen (dfrubs) og Kyrre Øvrebø (Grayfox).

Ingen av oss trenger trolig noen lang presentasjon. Hermund har spilt på det norske ETC-laget i 2014 og 2016. Hallvard spilte for ETC Norge i 2012, 2013, 2014 og 2016. Undertegnede spilte for ETC Norge i 2013 og 2016 (som kaptein) og spilte på ESC (singleturneringen som er side event på ETC) i 2015.

Har du lyst til å være med på moroa: send meg en PM med følgende: litt info om deg selv, hvor bor du, motivasjon for å være med, meritter som warhammer-spiller, ambisjoner som warhammer-spiller, i hvilken grad du kan sette av tid og penger til et prosjekt som ETC vitterlig er.

Vi setter frist til 1. oktober for folk til å melde sin interesse! Ikke umulig å bli med etter dette heller, men vi ønsker å ha best mulig oversikt tidligst mulig :-)

Tradisjonelt har det vært Norges beste turneringsspillere som har ønsket å være med på ETC. Håper det fortsatt holder stikk, samtidig som vi må stikke fingeren i jorda og erkjenne at det turneringsmiljøet som har vært i Norge med hovedbase i Oslo de siste årene nå er splintret opp i flere biter. Jeg vil derfor understreke at det ikke er noe must med topplasseringer på merittlisten for å kunne søke. Det er minst like viktig med passion for 9th age og vilje og ønske om å bli en knallgod spiller det neste året, kombinert med tid og ressurser til spilletrening. Geografi skal ikke stoppe noen fra å søke, selv om det kan bli aktuelt å ta enkelte geografiske hensyn i utvalgsprosessen, siden det å ha noen å trene med blir veldig viktig.

Det er også viktig med spillere som utviser god sportsånd og som spiller ærlig og redelig. Norge vant sportsmanship award i år (hvert land stemte på den av motstanderne de likte best å møte). Vi ønsker å forsvare tittelen i 2017!

Men så klart, gode resultater i nasjonale turneringer gjør at man står sterkt som søker. Turneringene som vil vektlegges mtp laguttak er ETC 2016 (som var i august), Invasion i Kristiansand i september, Winterfall i Stavanger i november, NM i Oslo i januar + vårturneringer i Stavanger/Bergen som ventelig blir i mars og april. Aspiranter til ETC bør delta på flest mulig av disse turneringene.

Sist, men ikke minst: ETC-laget skal tilbringe mye tid sammen, og det skal først og fremst være gøy, noe lystbetont. Sosiale egenskaper er derfor også et viktig kriterium for en ETC-spiller! Vi vil arrangere minst 1 - forhåpentligvis 2 - lagsamlinger i løpet av våren/forsommeren 2017. Weekenden på Askøy i år var nyttig både for spillingen, men ikke minst teambuildingens del!

Litt om prosessen videre: i første omgang ønsker vi å ta ut en stamme av spillere. Vi håper på minst 12 personer som vil være med på å dra lasset fram mot ETC 2017. Selve laget på ETC består av 8 spillere og 1-2 non playing coach(es), men vi trenger også reserver og ikke minst ei større spillegruppe for å teste og å utvikle lister. Alle i spillegruppa vil få ta del i diskusjoner og uttesting av lister, samt andre forberedelser fram mot ETC 2017 som lagsamlinger, etc etc. Et endelig laguttak for hvem som skal dra til Salamanca vil gjøres senere. Vi skal sende 8 spillere og forhåpentligvis 1-2 non-playing coach(es). Savnet av en coach var merkbart i år. Så vi vil trenge en "bruttotropp" på rundt 12 spillere.

Har du spørsmål, still de her, eller send meg en PM! Håper på mange søkere!

Hilsen Kyrre

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 08, 2016 9:44 am
JuggernautInnlegg: 1359Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Vil anbefale folk å søke, reiste for første gang i sommer og synes det var en fantastisk opplevelse. Vi hadde en særdeles flott gjeng som reiste sammen i år, om jeg er heldig nok til å bli tatt ut en gang til så håper jeg at det blir en tilsvarende kjekk gjeng som blir med og gjerne med noen flere karer ombord på turen.

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Sep 08, 2016 2:31 pm
ThornInnlegg: 802Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Jeg var også førstereisgutt i år og koste meg glugg i hæl på turen! Bare atmosfæren på ETC er verdt turen etter min mening. Det var noe spesielt å gå inn i hall og se kanskje verdens største ansamling av miniatyr fantaster samlet på et sted!

For min del så "frykter" jeg at ETC krasjer med mitt eget bryllup neste år, men har uten tvil intensjon om å være med flere år fremover hvis muligheten byr seg!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 09, 2016 8:36 am
Stannis BrockerInnlegg: 309Registrert: Fre Nov 09, 2007 1:58 am
Var kjempegøy å være med på ETC i år. Ble ikke mange poeng på meg, men føler jeg var sterkt delaktig i å skaffe oss likes. I tillegg var jeg ansvarlig for å bestille vin, noe jeg tror jeg kom på 1 plass i.

I år håper jeg også å få være med. Men satser denne gang på å være en del av coaching apparatet. I og med at Sigbjørn også mest sannsynlig faller fra på grunn av feilprioriteringer betyr det at vi må ha en del nye folk inn på laget.

Jeg håper du vurderer å søke og ser fram til å hjelpe og bistå deg så godt jeg kan.

Hans

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 13, 2016 7:13 am
GhetorixInnlegg: 1969Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Eg tykte òg da va kjekt og sytte fyr takhøgde fyr feil og at alle fekk dårlege matchups. Eg tek gjerne turen umatte, tia e fy knapp te å ikkje ETC.

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2016 10:03 pm
JuggernautInnlegg: 1362Registrert: Tir Feb 15, 2011 4:05 pm
Da er fristen ute, og bruttotroppen er tatt ut. Hele laget fra 2016 ønsker å være med videre, og det er :

Hans "Evisor" Blom
Karl-Erik "Kalerith" Hansen
Sigbjørn "ugrush" Eriksrud
Lars Morten "zuhlmatul" Thu
Hermund "Vestlandsfanden" Furu
Jarle "Jalli" Kvåle
Hallvard "dfrubs" Haugen
Kyrre "Grayfox" Øvrebø

I tillegg har vi fire nye:

Jørund "Harakiri" Haugland
Torger "The Avenger" Klætte
Thomas "Gudarian" Gordeladze
Valentino "Nantuko" Giorgini

Det gir oss en bruttotropp på 12 stk der vi senere skal ta ut laget med spillere og 1-2 coacher.

Mvh

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 04, 2016 5:51 pm
GobberInnlegg: 23Registrert: Søn Okt 02, 2016 4:39 pm
Thank you for letting me in!

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
7 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter: