Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Si Hei!

InnleggSkrevet: Tir Apr 21, 2015 8:05 pm
ElectromancerInnlegg: 184Bosted: Out in the badland of OsloRegistrert: Man Sep 02, 2013 10:09 pm
Halloy,

Hör med Trondheim klubben om någon där bor inärheten av Kristiansund.

InnleggSkrevet: Lør Apr 25, 2015 9:36 pm
GremlinInnlegg: 3Registrert: Lør Apr 25, 2015 9:29 pm
Hei.

Jeg heter Marius, er 27 år og har tenkt å begynne med Warhammer Fantasy.
Har aldri spilt Warhammer eller malt figurer tidligere, men fant ut at dette kan være en kjekk hobby, og registrer meg her for å få litt tips og inspirasjon.

Har ikke bestemt meg helt for hvilken hær jeg kommer til å gå for til å begynne med, men har sansen for Warriors of Chaos. Vurderer derimot å avvente til 9th før jeg bestemmer meg da jeg har skjønt det kan komme en del endringer.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 26, 2015 8:57 am
JuggernautInnlegg: 1313Registrert: Tir Aug 07, 2012 11:56 pm
Hei hei

Det er ikke så lenge til 9th kommer, så det kan være lurt. Imidlertid - hvis du liker Warriors og tenker noe i retning av det (uansett hvordan reglene blir i 9th) så er det noen ting som ganske sikkert er aktuelt også i 9th.

Uten at jeg følger all verdens med på alle rykter, så tipper jeg at for eks Skullcrushers ikke blir helt uaktuelle i 9th. Hvis du har lyst til å komme i gang er det sikkert et alternativ :) Det finnes nok andre også!

Lykke til!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 26, 2015 12:35 pm
GremlinInnlegg: 3Registrert: Lør Apr 25, 2015 9:29 pm
Geir V skrev:
Hei hei

Det er ikke så lenge til 9th kommer, så det kan være lurt. Imidlertid - hvis du liker Warriors og tenker noe i retning av det (uansett hvordan reglene blir i 9th) så er det noen ting som ganske sikkert er aktuelt også i 9th.

Uten at jeg følger all verdens med på alle rykter, så tipper jeg at for eks Skullcrushers ikke blir helt uaktuelle i 9th. Hvis du har lyst til å komme i gang er det sikkert et alternativ :) Det finnes nok andre også!

Lykke til!

Takk for tipset! Har bestilt et par Chaos Warriors og noen andre rimlige modeller for å få litt øving på å male, men ellers tenker jeg å vente til 9th :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mai 12, 2015 2:02 pm
FennbladeInnlegg: 140Registrert: Tir Mai 12, 2015 1:48 pm
Hei jeg heter Tim og er 27 år gammel fra Ålesund, har nettopp started å samle på warhammer og er intressert å spille med andre. Har alltid vært fasinert over warhammer universet, så det var naturlig å starte etter hvert.

Har started å samle på Empire arme og vil gjerne spille med andre i området rundt Oslo. Har akkurat no nok 1000 point arme og tenker å utvide mer etter hvert. Send gjerne melding hvis noen er intressert å spille med meg så møter jeg gjerne opp, så lenge det er rundt oslo området.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mai 12, 2015 9:25 pm
GhetorixInnlegg: 1975Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 09, 2005 6:13 pm
Hei Tim

Velkommen til forumet. Der er mange muligheter for spilling i oslo og omegn vil jeg tro. Først og fremst vil jeg anbefale omsk (se eget underforum lenger ned på siden) Der spilles det nå på lørdager og av og til endagsturneringer. Det lønner seg å avtale spilling på forhånd. Om du vil hilse på miljøet er det gratis å stikke innom turneringer og ta en titt. Neste turnering er alliance (også eget underforum lenger ned)

Jeg tar gjerne en kamp en dag, men har ikke mulighet før i juni. Uansett er det helt sikkert andre som kan spille.

Bruk gjerne forumet for å legge ut bilder og hærlister. Det er mange gode malere og listebyggere som kan gi verdifulle tips. Selv anbefaler jeg å spille med det du synes er kult, men det kan være greit å ha øynene opp for spesielt dårlig (flaggelanter) og spesielt gode (demigriffer) valg :)

Facebook:Kings of War Norway
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mai 12, 2015 9:53 pm
severus skrev:
Hei Tim

Velkommen til forumet. Der er mange muligheter for spilling i oslo og omegn vil jeg tro. Først og fremst vil jeg anbefale omsk (se eget underforum lenger ned på siden) Der spilles det nå på lørdager og av og til endagsturneringer. Det lønner seg å avtale spilling på forhånd. Om du vil hilse på miljøet er det gratis å stikke innom turneringer og ta en titt. Neste turnering er alliance (også eget underforum lenger ned)

Jeg tar gjerne en kamp en dag, men har ikke mulighet før i juni. Uansett er det helt sikkert andre som kan spille.

Bruk gjerne forumet for å legge ut bilder og hærlister. Det er mange gode malere og listebyggere som kan gi verdifulle tips. Selv anbefaler jeg å spille med det du synes er kult, men det kan være greit å ha øynene opp for spesielt dårlig (flaggelanter) og spesielt gode (demigriffer) valg :)

Takker for tips, skal se om jeg har mulighet på lørdag og i så fall skal jeg ta turen innom og se om jeg får til å spille en kamp. Er det noe vits for meg å kjøpe rulebok til oppmøte, tenker å kjøpe den til neste måned.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mai 13, 2015 2:53 pm
@TurboTT
Jeg ville ikke kjøpt rulebook nå. Ny bok og regler er ventet til sommeren (!). Hvis du avtaler spilling med noen så kan sikkert de sørge for å ha en regelbok tilgjengelig.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mai 13, 2015 3:04 pm
severus skrev:
@TurboTT
Jeg ville ikke kjøpt rulebook nå. Ny bok og regler er ventet til sommeren (!). Hvis du avtaler spilling med noen så kan sikkert de sørge for å ha en regelbok tilgjengelig.

Takk for tips, skal vente til ny 9th version av warhammer fantasy til jeg kjøper regelbok.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jun 19, 2015 7:35 pm
Holy ZealotInnlegg: 42Bosted: ÅsRegistrert: Tir Jun 28, 2005 9:10 pm
Hallois

Halvor her. Spilte enormt mye warhammer i oppveksten, på en klubb som het Imaginaria i Ås. Vi var en fin gjeng på 6-10 pers, og kjørte mye turneringer. Etter videregående ebba det ut.

Fast arbeid, nødvendigheten for hobbier og det at gjengen vår har samlet seg i Oslo har gjort at vi har tatt opp krigshammeren igjen. For min del er høyalvene er bytta ut med vampyrer og nærmere 3000 poeng er blitt ferdigmalt i løpet av 2 måneder. Kunne ikke huske sist jeg tapte med høyalvene, men nå biter jeg gresset støtt og stadig.

Vi er nå en gjeng på 4 karer i slutten av tjueåra lokalisert på Torshov som kjører et slag i uka. Spiller 2400 poeng, med ferdig malte hærer, men har ikke begynt med ETC enda. Det begynner dog å bli litt kjedelig å møte de samme listene, og derfor tenkte jeg det var på tide at vi meldte vår ankost her på 2d6.

Hvordan er det med spilling? Er det stort sett turneringer og slag på privaten, eller kjøres det noen casual kveldsrunder med litt rolig pilsing? Vi er hvertfall klare for noen nye motstandere.

PS. De to podcastene som ble laget til henholdsvis Odden og Alliance er [sensur] prima saker.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jun 19, 2015 10:18 pm
Hei Halvor

Velkommen til forumet.

Hvis dere ønsker å spille mot nye folk så anbefaler jeg å teste ut spilledager på OMSK hver lørdag (se eget underforum). Det lønner seg å avtale spilling på forhånd i tråden "neste spilledag". Det er ingen pilsing i spillelokalet, men fulgt mulig å ta en relativt billig øl på puben ved siden av.

Omsk arrangerer også små endagsturneringer fra tid til annen med 3 kamper på en dag.

Om dere kunne tenke dere rolig kveldsspilling så anbefaler jeg å spørre direkte her på forumet. Det finnes helt sikkert folk som både har tid og tilgang til plass (Det har kanskje dere også?)

Selv er jeg i Hellas fram til lørdag, men resten av sommeren må dere gjerne sende meg en pm om du/dere vil spille mot skogalver eller empire.

Mvh
Vidar (fra odden-podcast)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2015 7:50 pm
Holy ZealotInnlegg: 42Bosted: ÅsRegistrert: Tir Jun 28, 2005 9:10 pm
severus skrev:
Hei Halvor

Velkommen til forumet.

Hvis dere ønsker å spille mot nye folk så anbefaler jeg å teste ut spilledager på OMSK hver lørdag (se eget underforum). Det lønner seg å avtale spilling på forhånd i tråden "neste spilledag". Det er ingen pilsing i spillelokalet, men fulgt mulig å ta en relativt billig øl på puben ved siden av.

Omsk arrangerer også små endagsturneringer fra tid til annen med 3 kamper på en dag.

Om dere kunne tenke dere rolig kveldsspilling så anbefaler jeg å spørre direkte her på forumet. Det finnes helt sikkert folk som både har tid og tilgang til plass (Det har kanskje dere også?)

Selv er jeg i Hellas fram til lørdag, men resten av sommeren må dere gjerne sende meg en pm om du/dere vil spille mot skogalver eller empire.

Mvh
Vidar (fra odden-podcast)

Takk skal du ha. Du skal ikke se bortifra at det kommer en PM i postkassa.

Neste lørdag tenker vi for øvrig å dra i gang en runde Triumph and Treachery, og da er det 2-3 ledige plasser hvis noen er skulle være interessert.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jul 04, 2015 8:57 pm
The DudeInnlegg: 4822Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 02, 2005 1:28 pm
Hei,

og velkommen tilbake!

Jeg var en del av de som spilte i Ås, en av de som startet Imaginaria. Fra den tiden, er det Øystein og jeg som har holdt koken hele veien. Kyrre (Bergen) kom også tilbake for et par år siden.

Har ikke all verdens tid til spilling omdagen, pga små kids, men send meg gjerne en PM!

InnleggSkrevet: Tir Nov 03, 2015 3:17 pm
GremlinInnlegg: 2Registrert: Tir Nov 03, 2015 3:12 pm
Hallo.
Jeg heter Thomas og er 21 år gammel fra kristiansand.

Jeg tenkte å begynne med WFB igjen, ettersom jeg drev med det når jeg var en drittunge.
Samla for det meste på de og spillte lett.

Tenkte å starte med Chaos Dwarfs siden de ser kule ut.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 05, 2015 11:48 am
GhetorixInnlegg: 1969Registrert: Man Feb 27, 2012 8:13 pm
Knallplan! Sjekk dette!
http://www.the-ninth-age.com/

Her finner du gratis regelbok - magi - og alle hærbøkene.
Chaos Dwarfs heter nå Infernal Dwarfs og har masse gøy å velge i :)

-VF-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 19 av 21
307 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet