Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til NM, kamp 1

InnleggSkrevet: Tir Jan 22, 2013 10:50 am
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Det er alt for lenge siden jeg skrev noen battle reports her inne på forumet, og NM var derfor den perfekte muligheten til å skrive noen igjen :)

Forberedelse til NM

Når det ble bestemt at det skulle avholdes NM så ville jeg jo selvsagt være med på dette. så jeg satte meg ned for å finne ei liste og endte til slutt opp med Daemons. Jeg har spilt mye med de så følte ikke jeg kom til å gjøre mange feil. Det var ikke mye jeg trengte å male eller kjøpe, og hæren er ganske rask å spille, noe som alltid er en fordel i turneringer. Så jeg satte derfor sammen denne listen.

Kairos Fateweaver
2 Heralds på chariot of tzeench med bolt, gaze og litt andre ting
3 flamers
3x6 plaguebearers
3x8 screamers of tzeench

Jeg følte listen var solid, selvsagt skulle jeg hatt flere flamers da de er skikkelig bad ass! men verken penger eller tid hadde jeg til å skaffe meg dem. Jeg var også litt bekymret over å bare ha 3 troop choises men det måtte bare stå til. Men likevel, jeg hadde håp om før turneringen at jeg skulle komme blant top 3, selvsagt avhengig av hva slags lister jeg møtte. Men jeg siktet høyt :)

Alle armylistene ble sendt på mail til alle deltakerne 10 dager før turneringen og det var spesielt 2 lister jeg ikke ønsket å møte. Det var en Dark Eldar Venom spam liste, og enda en Chaos daemon lister proppfull av flamers og screamers.... I tillegg var det 2 flyvende necronlister og en flyvende Imperial Guard liste som så stygge ut, men de 2 første ville jeg ikke møte.

På onsdagen i samme uke som turneringen havnet min lille sønn på sykehuset med epilepsianfall. Det gikk bra, og neste dag ble vi satt opp til at han skulle inn til MR, noe som ville være tredje forsøk på denne undersøkelsen. Kort fortalt så klarte vi å gjennomføre MR en og bildene viste at alt står bra til med han :):) jeg var utrolig sliten etter torsdagen men min kone sendte meg på NM, for hun mente jeg trengte det. Så avgårde dro jeg.

Jeg overnattet hos en kamerat som også deltok på turneringen (han heter Magnus og spilte deathwing, han hadde blant annet en 10 mans terminator unit med azrael og en libby i, kanskje noen så den) så kom endelig dagen for NM og jeg var kjempeklar. Jeg hadde ikke fått sove så mye men pytt pytt, det måtte bare gå.

Jeg føler det er på sin plass å nevene bordene og hvordan 40k på NM var bygget opp. Alle bordene så helt fantastiske ut. Enkelte (2 bord spesielt) var nok litt vanskelige og upraktiske å spille på men utover det gikk det veldig greit. Alle bordene hadde et medfølge kart med beskrivele av hva alt på bordet var, hva som var area, difficult, hva områdene gav i covesave osv. Alle objectives var satt opp på forhånd og alle missions var fastsatt per bord.

Jeg var litt skeptisk til det siste med fastsatte missions men jeg ente opp med å spille 5 forskjellige missions så kan ikke si noe på det. Men er likevel noe jeg kanskje ville endret, men på denne måten så ble missionet tilpasset bordet så alt i alt veldig bra.

I tillegg fikk alle spillere utdelt 10 secondary missions hvor vi før hver kamp (etter å ha sett motstanderens liste) skulle velge et at dem og forsøke å fullføre det i løpet av kampen. De ville bli brukt som tiebreakers ved like poengsummer. Hvert mission kunne kun brukes 1 gang og måtte kunne gjennomføres. Jeg kunne f.eks ikke ta det hvor jeg ikke skulle faile en eneste moral eller pinning test da jeg ikke tar slike tester siden jeg er fearless.

Dag 1, kamp 1 mot Christer Sverre og CSM

Jeg vet ikke om Christer husker meg men vi har spilt mot hverandre før. Første gang var på Arcon for 6-7 år siden hvor han spilte med CSM mot mine TAU og han vant. Andre gangen var på en Strategicon hvor han igjen spilte med CSM og jeg med Eldar og da vant jeg. Så dette ville bli bra

Listen til Christer var:

Khorne Lord på jugger med full pakke (på chargen kunne denne fyren få opptil 13 angrep med styrke 7 og ap 2....)
7 khorne berserkers i rhino
8 csm i rhino med mark of nurgel
7 csm i rhino med mark of nurgel
10 cultists
5 warp talons med mark og slanesh
1 mauler fiend
1 predator med lascannons og autocannon
1 helldrake
1 hellbrute

Vi skulle spille The relic på dette bordet:

Bilde

Bildet av Christer

Bilde

Tanker før kampen:

Min liste er designet for å ta marines og lister som denne. Den har ikke nok firepower til å skyte ned alt mitt når jeg får rerolle savene mine. Bekymringen min lå i at det kun er 1 objective, og hvis han klarer å skjerme det nok så kommer kanskje ikke troopsa mine til. Jeg valgte som secondary å drepe alle heavy support enhetene til christer, da han bare hadde 2 av disse.

Deployment:

Bilde

Jeg vant kastet for å velge side og hvem som skulle begynne. Og jeg gav Christer 1 runde. Han deployet fra venstre mot høyre maulerfiend, predator, csm, cultists med lord, csm, khorne berserkers og hellbrute. Helldraken i reserve naturlig nok og det samme er warp talons, de er i deep strike

Den chaos hounden midt på bordet i bunnen av bildet er relicen.

Christer runde 1

Bilde

Han flytter frem alt og tar relicen

Bilde

og siden det ikke er noe å skyte på blir det raskt min tur.

Meg 1

Jeg hadde før turneringen bestemt meg for at min first wave stort sett skulle være fateweaver, 3 uniter med screamers og 1 unit med plague bearers for å sette press på fienden. Jeg valgte dette som first wave og fikk den :)

Bilde

Alle mine units landet uten misshaps utenom 1 unit med screamers som tok 1 wound. Fateweaver kom inn i zoom mode slik at han kun blir truffet på 6 ere i skyting og ikke kan assaultes. I skytefasen drepte fateweaver 2 marines i uniten som holder relicen og maulerfienden klarte sin inv save på bolten fateweaver avfyrte hans vei. Unitene mine med screamers turboboostet for å samles rundt fateweaver og få reroll save

Bilde

Christer runde 2

Bilde

Christer får inn begge sine reserver som flyr inn og lander unten misshapp. Warp talonsa landet utenfor rekkevidden til å blinde den ene uniten min med screamers. Maulerfienden rygger for Christer finner ut at scramers har armorbane.

Resten av hæren finner posisjoner for å skyte og angripe screamer boblen min.

Bilde
Bilde

I skytefasen mister den ene screamer uniten 1 wound, mens 1 plaguebearer dør til helldraken (det kom til å bli et gjennomgående tema). Mye skyting går fateweavers vei, han forblir flyvende men mister 1 wound.

I assault så angriper begge unitene med CSM den ene uniten min med screamers

Bilde

I combat så dør 2 screamers (jeg savet veldig bra) mens 5 marines blir drept og den ene uniten løper etter failed moraltest.

Bilde

Min runde 2

Jeg rullet for reserver og fikk inn 2 heralds og 2 uniter med plaguebearers som alle landet uten misshap

Bilde

Jeg flytter rundt for å gjøre meg klar til å assaulte, screamers på warptalons og khorne berserkers, mens fateweaver flyr lenger inn i bordet.

Bilde

I skytefasen skjer det ikke stort, helldraken klarer saven fra fateweavers bolt og ellers dreper jeg bare en warp talon med en herald.

i Assault så angriper scramers

Bilde

og for å gjøre mange terningkast kort så dør alle uniten til Christers. First blood til meg.

Bilde

Jeg mistet 3 screamers, 1 i hver unit.

Christer runde 3

Bilde

Christer har mistet stort sett hele slagkraften sin men han leder ennå siden han har relicen. Så kjøretøyene hans flytter opp og danner en mur for å beskytte cultistene som har relicen. Maulerfienden og hellbruten har sett seg ut heralden min i hjørnet som et lettere mål å ta livet av og går for han.

I skytefasen blir mesteparten rettet mot fateweaver og heralden min uten hell, men helldraken dreper 3 plaguebearers med flameren sin.

Bilde

Jeg finner ut hvor raske maulerfienden er (den kan flytte 12, ignorerer terreng og har fleet...) og den charger heralden min og gjør 3 wounds. Jeg kan ikke skade den eller stikke siden jeg er fearless så vi står der.

Meg runde 3

Jeg får ikke inn flamers, så resten av hæren flytter for å skaffe seg firelanes og for å angripe veggen med kjøretøy. Mens troopsa mine går mot relicen

Bilde

I skytefasen dreper fateweaver hellbruten med en bolt. 2 cultister dør også.

I assault så charger screamers veggen med kjøretøy og alle kjøretøyene sprenger. I påfølge eksplosjoner så dør 5 screamers.... Christer gikk faktisk tom for medbrakte kratere

Bilde

I nærkampen mellom maulerfienden og heralden så klarer jeg begge savene jeg må ta.

Christer runde 4

Det ser mørkt ut for christer, men han leder ennå siden han har relicen, og så lenge han klarer å beskytte den vinner han.

Bilde

Lorden på jugger går derfor fremover for å charge den nærmeste plaguebearer uniten mens cultister rygger.

I skytefasen blir enda en plaguebearer drept av helldraken mens lorden på jugger dreper alle plaguebearerne utenom 1. Heralden mister 1 wound til maulerfienden.

Meg runde 4

Flamerne kommer inn denne runden og lander rett foran cultistene klare til å bruke sine flamers til maks effekt. :) Ellers flytter jeg rundt for å angripe og drepe det siste han har.

Bilde

I skytefasen forsøker jeg å ta ned helldraken men klarer det ikke. Jeg prøver også å gjøre lorden om til en spawn men han klarer tougnes testen.

I assault så angriper jeg lorden og maulerfienden

Bilde

og etter nærkampen er maulerfienden og lorden døde. Men den siste plaguebeareren dør og screamers mister 1 wound. Jeg begynner å få veldig lite troops akkurat nå....

Christer runde 5

Christer har bare helldraken igjen som flyr over bordet og flamer plaguebearers og 1 dør. Bare 1 igjen!

Bilde

Meg runde 5

Jeg flytter rundt for å forsøke å skyte ned helldraken og den siste plaguebeareren går bort og tar relicen.

Bilde

I skytefasen klarer jeg ikke å ta ned draken. Vi ruller for å se om det blir en runde til og det gjør det ikke.

6-0 i victory points til meg og full seier, 5 poeng (jeg klarte alle ekstramissionsa, slay the warlord, first blood og å ha en enhet i motstanderens deployment) Og jeg klarte secondary missionet mitt med å drepe alle hans heavy support.

Tanker om kampen

Listen min fungerte utmerket mot marines (screamers med ap 2, styrke 5 og 3 angrep på profilen rev alt i nærkamp i stykker. Men det var likevel bare på hengene håret at jeg klarte å nå relicen, men jeg klarte alle de andre ekstramissionsa så jeg hadde litt å gå på uansett. Men det var nervepirrende helt til slutten, slik det burde være. Takk til Christer for en flott kamp :)

Flere kamper kommer i andre tråder ;)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Jan 22, 2013 7:07 pm
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Har screamers AP2 nå? Lenge siden jeg har vimset borti 40k men det var røfft. Dakar christer, og vel utført av deg :)

Godt å høre at alt er vel med guttungen etter annfallet

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 22, 2013 10:31 pm
Battle BoarInnlegg: 642Registrert: Tor Okt 22, 2009 11:59 am
SevenSins skrev:
Har screamers AP2 nå? Lenge siden jeg har vimset borti 40k men det var røfft. Dakar christer, og vel utført av deg :)

Godt å høre at alt er vel med guttungen etter annfallet

Og ikke bare det, de har også 2 wounds! Og Armourbane, etc.

Verdt å sjekke Daemon oppdateringen :)

Good job, Christopher. Vise hvor Eye of Terror ligger, osv ;)

InnleggSkrevet: Fre Jan 25, 2013 12:44 pm
Battle BoarInnlegg: 741Registrert: Man Des 07, 2009 5:06 pm
Bra rapport, kommer det mer?

2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jan 25, 2013 2:17 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Rolig skrev:
Bra rapport, kommer det mer?

Takker :)

Ask and your prayers shall be answered, kamp 2 er nå oppe ;)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
5 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet