[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
2D6 • Se emne - Unicorn drar til NM, kamp 3

Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til NM, kamp 3

InnleggSkrevet: Lør Jan 26, 2013 8:36 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 3 av 5 jeg hadde på NM, har du ikke lest rapportene før bør du lese de først ;)

Kamp 1 og 2 unnagjort med maks uttelling. Nå håpte jeg bare å unngå demonlisten. Jeg ville unngå den så lenge som mulig og håpte på den gikk på en smell.

I kamp tre så ble jeg satt opp mot Thomas Fordal som også spilte med Necrons. Bedre å møte necrons igjen enn demoner. Jeg viste jeg enten nå skulle spille mot enda en flying necron liste eller en foot slogging liste med 15 wraiths.... Det viste seg at jeg skulle spille mot enda en flying necron liste :? det gikk jo veldig bra i forrige kamp, så satset på hell igjen.

Listen hans besto av:
Necron lord på barge (samme som i forrige kamp)
Obyron (en special lord som kan velge å trekke seg selv om uniten han er i ut av nærkamp og deep strike på hele bordet)
2 lords men med bare 1 wound, lord champions om du vil
1 cryptek
10 warriors
10 warriors
10 immortels
2 nightschytes
2 doom schytes (heavy skytefly)

Dette var den necron flying listen jeg ikke ville møte. Listen har mer staying og firepower enn den forrige listen og etter min mening er den mer fleksibel. Så dette ville bli spennende.

Missionet vi skulle spille var Emperors Will med 2 objectiver, ett i hver spillers deploymentzone. Bah, dette er ett typisk draw mission, og motstanderen har masse flyers. Jaja, det måtte bare stå til.

bordet vi skulle spille på

motstanderen min

mitt secondary objective denne kampen valgte jeg å skulle senke alle motstanderens scoring units til under 50% styrke.

Han vant kastet og valgte side, mens jeg vant andre kastet og gav han første runde. Det følte jeg var veldig viktig, for nå kunne han ikke droppe modellene sine ned på objectivene i siste runde uten at jeg kunne gjøre noe

Han deployet bare immortels sammen med obyron og lorden på barge.

Tanker før kampen
Jeg ville igjen forsøke meg på min standard first wave, lande mitt på bordet og true han fra starten. Så måtte jeg bare beskytte midt eget objective og nekte han sitt, evt kanskje klare å ta det. Jeg rullet og fikk min first wave :)

Han runde 1

Han fløy frem med bargen. Det var det eneste han gjorde i runde 1

Min runde 1

Alt landet uten skader. Jeg fikk vell noen mindre scatter men hadde ikke noe å si. Fateweaver kommer inn i zoom mode og i skytefasen turbobooster jeg.

Mens jeg turbobooster så spurte jeg Thomas når han kunne bruke obyrons power og hvor langt han kunne deep strike. Han kunne gjøre det når han ville i movement fasen og deep strike hvor som helst på bordet. Det gjorde at jeg måtte spre meg litt langt ut for å kunne true store deler av bordet. Så måtte jeg bare se hva han gjorde med immortlene.

Han runde 2

av de fire flyene han hadde i reserve så fikk han kun inn 1 fly med troops, resten forble i reserve :) Immortels valgte å deep strike og landet på motsatt side av bordet klare til å skyte ned mine plague bearers på mitt objective. Han håpte virkelig at mine flamers ikke kom inn i neste runde. Bargen gikk mot en unit med screameres

I skytefasen så kom fateweaver under ild fra flyet og jeg måtte ta 7 saves (jeg hater virkelig det at de legger til 2 hits når de ruller en 6'er to hit.) men jeg klarte alle sammen 8) Immortels avfyrte sine skudd på plague bearers men han var veldig uheldig med skuddene og jeg måtte bare ta 3 saves, og for å putte salt i sårene så klarte jeg alle sammen. Bargen var den eneste som fikk til noe med skytingen, og 1 screamer mistet 1 wound.

Min runde 2

Jeg fikk inn flamers :twisted: 1 herald og 1 unit mer plague bearers. Flamerne scatret litt men innenfor flamerrange av immortels muahahaha. Resten landet uten problem. Jeg flyttet rundt for å ta ut immortels og ellers for å kunne true mest mulig

I skytefasen gjorde flamers 20 hits som gav 15 wounds! og obyron og alle immortlene utenom 2 gikk ned for telling. De 2 siste ble drept av slashing attacks fra en unit med screamers og heralden. Fate avfyrte bolt på flyet men han jinkset unna. I assault så ble bargen og lorden oppå drept av screamers big time :P I tillegg hoppet den siste uniten med screamers inn der immortlene hadde stått slik at lordene ikke skulle kunne komme tilbake igjen ;)

First blood og warlorden hans drept i runde 2, woho. Dette så bra ut.

Han runde 3

Av reserver så fikk han inn ett skytefly. det var det.... Jeg syntes litt synd på han nå, for han skulle hatt alle flyene sine på bordet nå. Men men, chaos gudene var på min side ;)
Flyet fløy inn og det andre flyet kjørte lenger inn på bordet. I skytefasen så mister fateweaver 1 wound, men han klarte ld testen. 1 screamer mistet også 1 wound. Og det var det. Spillet gikk veldig fort nå.

Min runde 3

Jeg får inn mine 2 siste uniter (litt forskjell her) og lander uten problem. Jeg sprer meg ut over bordet for true mest mulig. Fateweaver får ett penetrating hit på et fly men han jinkser igjen. Ellers skjer det ingenting

Han runde 4

Han får inn de to andre flyene han hadde i reserve, og begge flyr inn for å skyte på fateweaver (han hadde en enorm skyteskive malt på ryggen sin denne kampen) De 2 andre flyene som allerede var på bordet fløy av.

I skytefasen så måtte fateweaver ta 12 saves og mistet 1 wound til, men jeg klarte ld testen. Han hadde bare 1 wound igjen nå...

Min runde 4

Vi har ikke spilt så lenge men det nærmer seg raskt slutten likevel. Jeg holder 2 troops og 2 uniter med screamers rundt midt eget objective. Resten dyttet jeg frem for å ta/konteste hans objective. Plaguebearene går inn i bygningen med hans objective. Det var bestemt på forhånd at man skulle måle fra byggningen, men jeg ville inn og opp, det virket kulere :P

Fateweaver med bare 1 wound igjen hopper bak flyene hans i et forsøk på å komme unna. Du ser han gjemmer seg til venstre i bildet over.

I skytefasten så får jeg et glansing hit på troop flyet men igjen så klarer han jinks saven. Begynte virkelig å bli et tema dette her.

Han runde 5

flyene som hadde flydd av i forrige runde kom inn igjen og fløy for å ta fateweaver. Han hadde virkelig ett vendetta mot han. Det ene flyet fløy av, mens det andre fløy inn mot hans objective og slapp ut 10 warriors på hans objective.

I skytefasen så må igjen fateweaver ta masse saves men han klarer alle sammen :lol: warriorne som hadde blitt teleportelt ned på hans objective drepte 1 screamer.

Min runde 5

Fateweaver hopper tilbake igjen for å unngå fly og for å kunne skyte på warriors. Ellers sirkler resten av den offansive delen av hæren min inn rundt hans objective.

I skytefasen så blir 5 warriors drept av fateweaver og heralds. I assault så charger plague bearers og dreper 2 til, men han holder.

Vi rullet for en runde til og han rullet 6 så vi skulle spille minst 1 runde til.

Han runde 6

3 av hans fly flyr av bordet og det siste som hadde flydd av forrige runde kom inn for å ta ut fateweaver igjen! Fateweaver måtte ta 7 saves men klarte igjen alle sammen :P

Jeg stusset veldig på hvorfor han ikke hadde gått for mitt objective ennå men jeg kom frem til at han gikk for draw, for han hadde bare 10 warriors han kunne conteste med og det var litt tynt når jeg hadde så mye igjen på objective mitt.

I nærkamp så blir en necron warrior drept men han holder.

Min runde 6

Fateweaver hopper unna igjen for å unngå det nåværende flyet på bordet (flyet på bordet er troop flyet med 10 warriors inni seg)

I skytefasen klarer jeg ikke å gjøre noe som helst. Jeg rullet veldig lavt når jeg skulle komme gjennom med boltene når jeg først hadde truffet. I nærkamp så klarer vi begge savene vi må ta.

Vi ruller for å se om det blir en runde 7 og det blir det.

Han runde 7

Inn igjen kommer flyene og alle går for fateweaver (du kan se 2 flying bases og det tredje flyet i det øverste bildet) mens det siste flyet som var på bordet satte fart over bordet og slapp ut warriorne (jeg stusset veldig på hvorfor, og jeg spurte etter kampen, og han innså han hadde tapt så han gjorde bare et siste angrep og det var et forsøk på å klare linebreaker) men det gjorde ikke meg noe, for nå kunne jeg klare mitt secondary objective :)

I skytefasen så går endelig fateweaver ned (han hadde å drepe mine HQs som secondary, men han var ikke klar over at heraldene mine også var HQ så da klarte han ikke). Fate klarte 9 saves men så gikk han ned. Den ene heralden min mistet 4 wounds, og warriorne som hadde hoppet ut drepte 4 screamers.

Min runde 7

Jeg flytter med tanke på å ta warriors og for å kanskje skyte ned 1 fly med heraldene mine.

Jeg klarte ikke å skyte ned noen fly men screamerne spiste warriors

Major win til meg :) og jeg klarte secondary missionet igjen :P

Mine casualties etter denne kampen.....

Tanker om kampen

Dette gikk jo over all forventning. Jeg oppdaget raskt at han ikke hadde nok units eller staying power til å stå i mot alle demonene mine. Min store fordel mot en slik liste er at jeg nesten er like raskt og mobil som den, selv om han har flyers. Og når jeg først kom i nærkamp så døde troppene hans uten at han fikk slå eller gjort noe som helst. Det at han også hele tiden skulle skyte ned fateweaver tror jeg var en feil, men man lærer så lenge man lever.

Som en ekstra bonus så klarte den andre demonlisten ikke å vinne maks, så nå ledet jeg med 1 poeng! :D forhåpentligvis var det noen andre som hadde vunnet 3 maks seiere slik at jeg skulle møte dem og ikke demonlisten.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Søn Jan 27, 2013 12:28 am
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Det ble kjapt one-sided skal sies, ser frem til resten

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
2 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester