[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
2D6 • Se emne - Unicorn drar til NM, kamp 4

Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til NM, kamp 4

InnleggSkrevet: Lør Jan 26, 2013 9:54 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 4 av 5 jeg hadde på NM, har du ikke lest rapportene før denne burde du lese de først.

Dag 1 og 3 kamper unnagjort. Tre maksa seiere og jeg er i tet i turneringen. Den andre demonlisten, som jeg så på som min argeste konkurrent, hadde mistet 1 poeng i forrige kamp så jeg lå foran med ett poeng.

På kvelden etter de tre første kampene fant jeg ut at det var en annen spiller som hadde 3 maks seiere og han kom jeg til å møte. Så vi satt en gjeng i baren og drakk og koste oss og snakket om kampene. Det hadde ikke gått så bra med de andre fra Kristiansand, men vi håpte alle det skulle gå bedre neste dag.

I kamp fire så ble jeg satt opp mot Andrey Kovalenko med Space Wolves. Jeg ante ikke hva han hadde i listen sin men den var solid fikk jeg høre. Jeg viste dette kunne bli jevnt. Jeg sier kunne for listen min er designet for å ta marines, men jeg vet Andrey er en god spiller. Vi møttes siste på Winter Wars i fjor. Da spilte jeg med demoner og han med blood angels og jeg fikk grisebank. Så jeg var veldig revansjelysten. Listen hans besto av

1 Rune priests
8 Wolf Guards med diverse våpen. 3 av disse ble spredd rundt mens 5 var igjen med combi meltas i en drop pod
1 Lone wolf med 2 hunder.
5 grey hunters med melte, razorback med Heavy Bolter
5 grey hunters med melte, razorback med Heavy Bolter
5 Grey hunters med melta i en drop pod
10 Grey hunters med 2 flamers i en pod og wolf standard.
3*5 long fangs med missile launchers
Aegis Defence Line (men ikke quad gun)

En meget solid liste, men igjen, det er en slik liste jeg ønsker å møte, få modeller og masse heavy weapons for å ta tanks, noe jeg naturlig nok ikke har.

Missionet vi skulle spille var Crusade. Bordet vi skulle spille på

Krystallene i kraterne var objectivene, hvis det var flere krystaller i samme krater var den største krystallen objectivet.

Bildet av Andrey

Jeg anså det som veldig viktig her å ikke være først. Rett og slett for å minske effekten av hans drop pods.

Vi rullet og jeg tapte kastet for å velge side, men vant kastet for å velge hvem som gikk først, phu, og jeg gav den til han. Som mitt secondary objective valgte jeg at jeg skulle ødelegge eller imobilisere alle hans kjøretøy. Drop poddene kommer jo ned imobilisert, og da var det bare 2 razorbacks igjen.

Deployment

Fra venstre mot høyre. Razorback med grey hunters. Long fangs, 2 uniter med long fangs og en priest. Lone wolf og enda en razorback.

Tanker før kampen
Det var veldig viktig følte jeg å gi han første runde. Han hadde stilt opp long fangsa for å gå inn midt på bordet og gå inn i ruinen. Dette så jeg egentlig på som perfekt hvis han klarte, for da ville han stå midt på bordet, og hvis jeg fikk min prefered wave burde jeg enkelt kunne slash attacke 1 av de unitene. Ellers var det bare å sette press på han og plukke ned det som kom, så måtte det bare stå til.

Han runde 1

Han får ned 2 pods (den ene med wolf guard og den andre med 5 grey hunters pluss 1 wolf guard i terminator armor med cyklone). Den siste podden med 10 grey hunters var da i reserve. Long fangsa går mot huset, men bare den ene uniten rullet høyt nok til å komme seg opp til 2 etasje. Ellers flyttet han litt rundt. Så ble det raskt min tur.

Min runde 1

Enda en gang valgte jeg alle screamers, fateweaver og 6 plague bearers som min first wave og chaos gudene smilte på meg og gav den til meg :)

Jeg var litt agresiv med deep strikingen min. 1 unit landet bak de 2 unitene med long fangs, klare til å slash attacket. De andre unitene mine landet litt rundt forbi. Den ene uniten med screamers scatret 12, men landet ikke med misshap. Fateweaver kom igjen inn i zoom mode.

I skytefasen så skyter jeg og turbobooster og etter at snøen har lagt seg er 4 long fangs døde, og den siste long fangen og rune priesten failet moral og løp :P En meget god start.

Min vanlige klump av modeller

Han runde 2

Han får inn den siste podden sin som lander bak screamers, klare til å bolte. Den siste long fangen og priesten regroupet. Han flyttet frem meget agresivt, noe jeg var veldig overrasket over, men war favours the bold!

I skytefasen så får priesten peril og mister 1 wound, ikke en god start akkurat. Alt som kan skyte targeter fateweaver (alle i alle kampene mine har skutt det de kan på fateweaver...) etter at røyken har lagt seg er fateweaver grounded og han har mistet 1 wound, men han klarte ld testen. Alt i alt var jeg veldig fornøyd :P

I assault så charget lone wolfen screamers :o dette forsto jeg veldig lite av, for han ble raskt og brutalt drept og first blood til meg. Jeg spurte etter kampen hvorfor han gjorde dette, og det var et forsøk på å binde opp uniten i 1 runde.

Min runde 2

Jeg får inn 2 heralds og 1 unit med plague bearers. Den første heralden misshapper og han plaserer den. Den havnet helt oppe i det ene hjørnet. De andre enehetene mine landet uten problem.

Ellers så flytter jeg rundt på ting for å charge og skyte. Screamers hopper opp bak long fangs på hillen i byggningen. Og jeg gjør meg klar til å ta ned 10 mans grey hunters og 5 mans wolf guard.

Skytingen gjør ikke mye, fateweaver dreper 2 grey hunters i 10 manns uniten. Assaultfasen er desto mer vellykket og blodig. Alt av hans dør. 10 grey hunters, 5 wolf guards, og alle longfangene utenom 1 og priesten. Jeg mister til overwatch og nærkamp 6 screamers rundt forbi.... Det må sies å være vellykket. Selv etter counter attack og overwatch :D

Det var ikke like lett å få modellene til å stå der de var så brukte bare basene.

Han runde 3

Det ble litt lite bilder inni midten her, men han flytter rundt for å skape firelines og for å nå assault. Han skyter en del igjen på fateweaver. Som denne runden ikke flyr i zoom mode, og mister derfor 1 wound til, men han klarer ld testen sin. Drop poddene hans dreper 1 plague bearer, han måtte jo forsøke å ta ned troopsa mine.

I assault så charger 5 grey hunters og wolf guarden i terminator armor mine screamers i kamp med long fangsa. I assault så dreper jeg alle de chargene modellene utenom 1, men jeg står også selv igjen med bare 1 screamer.

Min runde 3

Jeg føler jeg har full kontroll på dette, men jeg må fremdeles komme meg til objectivene.

Jeg får ned flamers og siste enheten med plague bearers. Flamers dropper agresivt for å flame razorbacken. Mens plague dropper også agresivt for å ta et objective. Resten av hæren flytter ellers for å skyte og assaulte.

I skytefasen så slashattacker jeg den siste long fang uniten og dreper 2. Fate dreper 2 til med skyting. Herald gir den ene razorbacken et glansing hit. Den andre heralden gjør ingenting. Flamerne gir 2 glansing hits på den andre razorbacken med sine flamers. Den ene uniten min med screamers charger en pod og dreper den. Men jeg mister 1 i eksplosjonen.

I nærkamp dreper screameren min priesten og en long fang, mens den mister 1 wound selv, go screamer :D

Han runde 4

Ikke så mye han kan gjøre. Razorbacken i nærheten av flamers flytter bakover, mens resten står stille. I skytefasen skyter han på fateweaver, som har tatt til skyene igjen, men uten effekt.

I nærkamp dreper den siste screameren den siste grey hunteren. Denne screameren ville jeg nå bruke til å assaulte og drepe en pod :P jeg ville ikke miste masse screamers i eksplosjoner som i kamp 1

Min runde 4

Nå er det bare å moppe opp det siste

jeg flytter rundt for å drepe det siste han har og for å sikre meg objectiver. I skytefasen blir den siste long fangen drept av fateweaver. Razorbacken blir drept av flamers. Heraldene forsøker å skyte ned pods men uten effekt.

I assault så dreper screamers den siste razorbacken, 4 screamers charger inn i grey hunters som nettopp hadde mistet sin razorback mens den ensomme screameren charget podden.

Screameren drepte podden men døde selv i eksplosjonen. Ingen screamers dør av eksplosjonen til den siste razorbacken grunnet reroll save fra fateweaver,

mens i den andre nærkampen dør 2 screamers og 3 hunters.

Han runde 5

Han flytter og forsøker å charge heralden min med 5 grey hunters som nettopp hadde kommet ut av den ødelagte razorbacken, men de rullet dobbel 1.

han spurte da om vi skulle gi oss, noe jeg sa var greit.

Major win til meg, og jeg klarte secondary objectivet mitt igjen :)

Tanker om kampen
Andrey spurte meg etter kampen hva han gjorde feil, og hva han kunne gjort annerledes. Jeg ville selv ikke spilt så aggresivt slik som han gjorde. Men listen min er designet for å ta marines. Så jeg tror jeg måtte rullet veldig dårlig og ikke fått min prefeered wave for at andrey skulle kunne ta meg. Da kunne han ha skutt ned plague bearene mine uten at jeg hadde kunne svare veldig effektivt, men slik gikk det ikke.

Kampen gikk veldig bra for meg naturlig nok. Alt gikk liksom min vei. Ting landet der de skulle og jeg var heldig med terningene hvor andrey var uheldig. Så nå hadde jeg 4 av 4 mulige seiere, bare 1 kamp igjen.

Vi ble tidlig ferdig, men den andre demonspilleren vant også sin kamp, og vi var de eneste som hadde vunnet alle våre kamper så vi skulle møtes i en finale i kamp 5. Det var dette jeg håpte ikke skulle skje, men nå måtte jeg bare forberede meg og håpe på det beste.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Søn Jan 27, 2013 12:42 am
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Så demon matchup i finalen altså, tror ikke så mange så den komme før nm. Demons har jo fått en del pepper (jeg minns nå å ha fått juling av deg med masse prinser og crushers på strategikon ett år, og du vant vel hele sjmæla da og ;) )

Antar at screamers har solgt litt lite, derav oppgraderingen.... GW, artig gjeng :P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Jan 27, 2013 10:40 pm
ThornInnlegg: 802Bosted: OsloRegistrert: Lør Apr 29, 2006 9:40 pm

- En miniatyrblogg
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Man Jan 28, 2013 1:08 pm
JuggernautInnlegg: 1095Registrert: Tir Okt 20, 2009 10:45 am
"DAMN YOU TZEENTCH" er ganske gammelt nytt nå ja.

Liker bat repsa, er fet å kunne lese noe med skikkelig kvalitet, noe jeg sjelden ser! Da venter vi bare på den siste :)

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
4 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet