[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
2D6 • Se emne - Unicorn drar til NM, kamp 5

Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til NM, kamp 5

InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2013 1:47 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er den siste kampen jeg hadde på NM, har du ikke lest rapportene før denne burde du lese de først ;)

Dag 2 og 4 av 5 kamper unnagjort. Fire maksa seiere og jeg leder hele turneringen 1 poeng foran den andre demonspilleren som også vant sin siste kamp med maks resultat. Så at vi skulle spille mot hverandre i finalen var klart. Jeg har ikke spilt mot Rafal Wierzbicki selv, ikke som jeg kan huske i hvertfall, men han har vært på ETC og Invasion så vi har pratet sammen og han er en veldig hyggelig kar. Når vi gikk til bordet så ble jeg også kalt Mr Fateweaver, hehe, var vist kallenavnet jeg hadde fått i løpet av turneringen :P

Før turneringen begynte så mente jeg at den listen jeg nå skulle spille mot ville være en av de beste på hele turneringen. Hadde jeg eid en hel haug med flamere (jeg eier bare 6 selv) så hadde jeg også stilt med flere. Listen hans besto av

Herald of nurgle med icon, og noen andre uppgrades
5 horrors med bolt og changeling
5 Horrors med bolt
5 plaguebearers
9 flamers
9 flamers
9 flamers
9 screamers
9 screamers
3 screamers

Tanker før kampen

svakheten til lista ligger i troopsa. 2 av unitene tåler veldig lite og han har bare 3 troops totalt. En smart motstiller vil ta ut de og satse på draw. Det ville være min plan. Jeg bare virkelig håpte vi kom til å spille et objective mission slik at det å drepe troopsa ville kunne være en del av planen min. Hvis jeg ente opp med å spille kill points trodde jeg ikke at jeg hadde mye mulighet til å vinne. Så ville jeg helst gå som nummer 2. da kunne jeg forhåpentligvis se hvor hans troops kom ned, lande med screamers i nærheten og slashattacke de til døde. Dette ville sette meg på bakfoten og jeg regnet med store skader på hæren min. Men hvis jeg tok ut troopsa og overlevde ville resultatet gå til draw og jeg ville vinne turneringen. Det var planen i hvertfall.

Bordet vi skulle spille på

motstanderen min Rafal

I siste kamp skulle vi spille Big Guns never tire. Det var omtrent optimalt for meg. Ingen av oss har heavy support så hvis jeg kunne ta ut troopsa hans ville en draw og turneringsseier være innenfor rekkevidde. Nå måtte jeg bare vinne kaste og gi han første runde.

Som mitt secret mission valgte jeg at jeg skulle drepe motstanderens HQ. Vi ruller og jeg vinner kastet for å velge side, noe som ikke hadde så veldig mye å si akkurat, vi er jo begge demoner. Og det viktigste kastet om å begynne. Han rullet 4, og jeg ruller 5 :D og jeg gir han raskt første runde. Noe Rafal er veldig fornøyd med, for det var det han selv ville. Han hadde tatt første runde selv hvis han hadde vunnet.

Han runde 1

På bildet over så har jeg også kommet ned, så bildet er egentlig fra begynnelsen av runde 2, men men. Som first wave valgte han 2 uniter med screamers, 2 uniter med flamers, herald og plague bearers, han fikk den waven og alt landet fint utenom 1 screamers som dør til dangerous terrain

Min runde 1

Jeg ville endre litt på min first wave denne kampen og valgte å bytte ut 1 unit med screamers med flamers. Dette likte tydeligvis ikke chaos gudene for jeg fikk ikke min preferred wave.... shit, jeg måtte bare jobbe med det jeg hadde.

Når jeg deep striker så får jeg 2 misshaps. Den ene heralden min kan Rafal plasere, og han putter den helt oppe i venstre hjørnet (hvis du ser nøye på bildet over så ser du han gjemmer seg helt oppe i venstre hjørnet på bilde) en unit med plague bearers ble satt i reserve igjen, noe som egentlig ikke gjorde meg noe. Den andre plague bearer uniten landet også helt på kanten av bordet, men Rafal var en sportsman og sa de kunne holde seg inne. Resten landet fint.

Siden jeg ikke fikk min preferred wave, og jeg ville holde meg unna de flamerne så lenge som jeg kunne måtte jeg ta noen sjanser når jeg deep striket, så jeg forsøkte å lande rundt hans troops i det ene hjørnet, noe som gikk sånn tålig.

Screamerne mine slashattacket hans screamers og drepte 1, den ene heralden drepte en plague bearer, heralden fikk også 2 wounds etter precision skudd men han klarte savene. Den andre heralden tok 1 wound av den andre screamers uniten. Ikke en god første runde med andre ord.

Det var nå jeg innså en enorm feil jeg hadde gjort. Jeg hadde lander mesteparten av hæren min rundt hans HQ med et Icon..... og med flamers og masse annet i reserve så kunne dette bli en veldig kort kamp.

Han runde 2

Han får inn resten av hæren sin etter noen fantastiske reserve rolls. At troopsa nå var på bordet gjorde meg ingenting. Nå var det bare å jakte de ned. 1 horror dør til dangerous terraing og 1 flamer tar 1 wound. Han brukte ikke Iconet, noe jeg stusset over, men som jeg var sjeleglad for.

Ellers flytter han rundt for å skyte og charge mine screamers og for å slashattacket den ene heralden min. Han sprer seg også ut for å nekte meg plass å deep strike på

I skytefasen så skyter flamers på screamers og selv om han ruller helt vanvittig mange hits, så får han ikke mange wounds på meg, og når jeg saver veldig bra så mister jeg kun 3 wounds og 1 screamer dør.... 8)

Rafal har spilt mer med de nye demonene enn det jeg har, så det var i denne kampen jeg fant ut at når en turbobooster så trenger man ikke å kjøre i en rett linje, så selv om heralden min var helt i det ene hjørnet fløy han over modellen min og tilbake og jeg ble slashattacket (greit å vite til resten av kampen og senere kamper) men også her var han uheldig heralden miste 1 wound :)

Så sa han din tur christopher...

Jeg måtte blunke litt, skulle han ikke charge? så jeg begynte å rulle for reserver og skulle til å begynne når han oppdaget at, og han skulle jo charge. Det at han ikke hadde gjort det kunne være game breaking, men han hadde latt mine plague bearers bli på bordet, så jeg kunne jo ikke la han ikke få charge følte jeg, selv om jeg var i gang med min runde. Jeg håpte bare på at jeg kunne rulle gode saves.

Så inn charget screamers på mine screamers, og da fikk jeg enda en overraskelse som jeg hadde glemt screamers hadde, hammer of wrath attack, you live and learn I guess. Men til tross for flere angrep, flere modeller og alt til sin fordel, så dreper han 5 screamers, og jeg dreper 5 screamers. Jeg måtte måpe på hvor dårlig han ruller og hvor heldig jeg var. Men kampen var langt i fra ferdig, så jeg måtte bare håpe på det beste

Min runde 2

Jeg hadde allerde rullet for reserver og jeg fikk inn alt midt også :)

og denne gangen i motsettning til første runde så landet ting der jeg ønsket. Fateweaver kom inn i zoom mode. Jeg tok 1 wound på en screamer. Nå måtte jeg bare ikke glemme meg bort, gå for troopsa og ta i mot juling, selv om det var veldig fristende å heller slash attacket flamers.

I flyttefasen så flytter heraldene seg og den ene uniten med plague bearers mot hans plague bearers.

I skytefasen så slash attacker jeg horrors og begge unitene hans dør :) jeg fikk maks utteling og burde muligens tatt flamers i stendefor (fikk over 20 hits på begge unitene hans) men jeg ville holde meg til planen og ri av stormen. First blood til meg

hans plaguebeares kom også under ill men de klarte alle saves.

I assault så charget heralden min inn i plaguebeares. Jeg tenkte jeg burde gjøre det for å holde de på plass til jeg kunne få noe mer inn der å få drept de. Jeg utroper en challenge, som han aksepterer, woho!. Om ikke annet så kunne det hende vi kom til å stå hele kampen, og da hadde jeg uansett kontestet objectivet hans :P Vi gjør ingen wounds på hverandre

I kampen mellom screamers tar jeg 1 wound av han og han tar 2 av meg og dreper en screamer.

Han runde 3

Dette var runden som kom til å gjøre vondt. Alle flamerne hoppet inn i posisjon. Screamers ville igjen forsøke å slashattaket/assaulte heralden min.

Skytefase og ouch ouch time. Den første uniten med flamers fikk 27 hits med flamers, men etter utrolig dårlig rulling får han bare 10 wounds og jeg failer 5 saves så 2 screamers dør. Men fremdeles 2 uniter til med flamers. Den andre uniten får 28 hits, men igjen fantastisk dårlige terningkast og 10 wounds må jeg save og jeg klarer halvparten, 2 nye screamers dør. Den siste enheten med flamers avfyrte sine skudd på fateweaver. Om de 2 første enhetene med flamers hadde gjort det dårlig så resulterte 4 hits på fateweaver i 1 wound og at han ble grounded. Et bra resultat med tanke på at han måtte ha 6'ere for å treffe. Fateweaver klarte LD testen 8) :mrgreen: :shock:

Etter den skyterunden så satt jeg å måpte, mens Rafal banna og sto i. Noen drev virkelig å passet på meg. Kanskje noen mente det ikke var riktig at en polakk skulle vinne NM :P

den store Screamer uniten drepte heralden min med slashing attack, og den lille uniten med screamers (3 modeller) drepte 3 plague bearers med slashing attack.

I assault i kampen mellom screamers så dør min siste mens jeg ikke gjør noe skade på han

I challengen så klarer ingen å gjøre skade på hverandre.

Min runde 3

ok, jeg trengte en plan. Min største prioritet var å få nøytralisert de flamerne. Å charge de ville være selvmord (overwatch med flamers som hitter automatisk :( ) så jeg måtte slashattacket de og håpe på noen gode resultat. Jeg regnet med at fateweaver burde kunne oppholde 1 enhet i nærkamp. Han kom ikke til å klare å vinne nærkampen, men kanskje overleve resten av kampen slik at jeg kunne sikre meg drawen min om ikke annet

Oppe rundt objectivet hoppet flamerne mine frem for å skyte, mens enhetene mine med plaguebeares gikk alle frem for å assaulte hans plaguebearers.

I skytefasen så skyter fateweaver på flameruniten han vil charge og dreper 2 :) mens en kombinert slashattack fra mine 2 gjenlevnde enheter med screamers drepte 4 flamers :) Mine flamers gjorde 1 wound på hans 3 mann scremer unit

I assault så charget jeg flamerne inn i screamers og 2 unier med plague bearers nådde frem til kampen mellom heraldene, og fateweaver assaulter flamers. I assault så gjør jeg 1 wound på hans herald. Noe jeg ikke ønsket, jeg ønsket at han skulle overleve slik at vi kunne stå locked i nærkamp hele spillet. Mens jeg dreper 1 plaguebearer og han dreper 1 tilbake.

Så var det fateweaver. Jeg tenkte på overwatch med screamers, men ikke når det gjaldt fateweaver :| så etter veldig god rulling fra han (vi hadde begge frem til nå rullet terninger ved siden av bordet, men etter han hadde rullet dårlig så mente Rafal område var cursed og han hadde nå begynnt å rulle på spillbordet, og resultatene hadde begynt å bli bedre) måtte fateweaver ta 10 saves. Men som den fantastiske terningrulleren jeg er så klarte jeg alle sammen :mrgreen: jeg klarte før reroll bare fire 3+ saves, men etter reoll klarte jeg resten :P

I nærkamp gjorde fateweaver 1 wound på en flamer og vi var låst i kamp. Mens i kampen mellom mine flamers og screamers gjør jeg 1 wound på han og han 2 på meg. Så begge mister 1 modell.

Han runde 4

Siden dette var finale så var vi begge naturlig nok litt stresset og ting tok litt ekstra tid, så når vi skulle begynne på runde 4 var det bare 23 minutter igjen. Men siden det var finale måtte vi jo i hvertfall spille runde 5. For min del kunne vi gjerne slutte runde 4, men hallo, det var jo finale.

Jeg henger i det ennå men bare akkurat. Han flytter screamers frem for å hjelpe sine plaguebeares og HQ, mens de 2 enhetene med flamers som ikke er i kamp hopper frem for å skyte.

Så var det skytefase igjen, og flamerne fyrte løs igjen. Men igjen så må noen chaos guder, jeg mistenker sterkt tzeentch, ha passet på meg for etter flamerne var ferdige hadde jeg mistet 3 screamers 8) men begge unitene hadde også en skadet screamer.

I assault så charget de 3 gjenlevende screamerne etter screamer mot screamer kampen mine plague bearers, mens den store enheten med screamers mulitcharget mine 2 uniter med plaguebearers i nærkamp. Den store enheten med flamers charget en av enhetene mine med screamers.

Mye nærkamp nå. I kampen mellom mine flamers og screamers gjør vi begge 2 wounds hver. Jeg har 1 flamer igjen og han har 1 screamer med 1 wound. I kampen mellom den lille uniten med screamer og mine plague bearers gjør jeg 1 wound og dreper 1 mens han dreper 2 av mine. Fateweaver dreper 1 flamer og klarer alle saves i retur. Mine screamers i kamp hans flamers slår først og dreper 2 av hans, men jeg mister 2 modeller selv og har bare 2 igjen. I kampen mellom den store uniten med hans screamers og mine plaguebearers og begge HQene så dør 4 av mine plaguebeares til screamers og heralden min mister 1 wound fra hans herald. Men nå er de låst i kamp, woho!

Alt i alt så går det ikke så veldig bra modelmessig, men jeg leder og ting er låst i kamper, så dette kan gå.

Min runde 4

Jeg sender den siste enheten min med screamers som ikke er i kamp for å hjelpe den andre enheten med screamers som er i kamp. Ellers er det ikke noe mer jeg kan flytte på.

Ingen skyting så rett på nærkamp. I kampen mellom min flamer og screamer gjør ingen skade på hverandre. I kampen mellom mine plaguebearers og hans lille enghet med scremamers skjer det heller ingenting. I challengen så klarer hans herald å gjøre 1 wound på min herald. Og jeg gjør 1 wound på han, nei nei tenker jeg, klar den saven, men neida, han failer begge og dør, og nå kan hans screamers drepe min herald. Screamerne hans drepte resten av plague bearerne mine, så nå måtte bare heralden min holde ut. Jeg fikk kill the warlord og klarte secondary objective mitt, men det var ikke bra, jeg ville heller vært i challenge.

I kampen mellom flamers og fateweaver så mister flamers 1 wound og fateweaver mistet også 1 wound men han klarte LD testen. Bare 1 wound igjen :| i den andre kampen i samme ruin så rullet begge dårlig og ingen skade ble gjort på noen sider.

Jeg har fremdeles seieren i lomma men begynner å se veldig stygt ut.

Han runde 5

Vi var vell omtrent 40 minutter på overtid nå, så dommeren begynte å spørre om vi snart var ferdig, for han måtte ha resultatet vårt.

Hans 4 siste flamers flytter frem for å assaulte fateweaver noe de gjør, over til nærkamp. I kampen mellom mine screamers og hans flamers gjør jeg 6 wounds og han 4 wound tilbake. Så han mister 3 flamers og jeg 2 screamers. Fateweaver failer 2 saves og dør etter å ha rullet fantastisk men det holdt ikke. Nå hadde han også slay the warlord. I consoloderingen så flytter han den ene uniten med screamers slik at han også får linebreaker...... shit

I kampen mellom min enslige flamer og hans screamer så dreper flameren min hans screamer, mens i kampen mellom hans 2 screamers og mine plaguebearers så skjer det ingenting. Jeg klarer saves, men gjør ingen skade tilbake. Så det viktige, heralden min må holde ut. Han blir angrepet av alt, og etter noen fantastiske saves har han 1 wound igjen. Jeg er så stresset på dette tidspunktet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Min runde 5

Dette ville bli siste runde, for vi hadde ikke mer tid, og vi var langt på overtid. Jeg forsøker å se etter en løsning, for heralden min kan ikke holde ut i 1 runde til med nærkamp, selv jeg er ikke så heldig. Og jeg så en løsning, den single flameren min sto ute i det blå, så den hoppet bort og innenfor 3 av objectivtet som hans plaguebearers skal consolidere opp til etter heralden min var drept.

Og med han på plass ville en uavgjort være sikret :mrgreen: for med ingen flere runder igjen å spille ville ingen få noen objectives og jeg hadde klart alle secondary objectivene så jeg skulle lede med 1 :) :D

I nærkamp så blir heralden min spist, men ikke før han får med seg en screamer. Plague bearerne mine står låst i kamp uten å få eller gi skade. Mine 2 siste screamers i kamp med hans flamers tar 1 wounds og dreper alle hans flamers utenom 1.

Kampresultat minor victory til meg :D og jeg klarte secret missionet mitt. Vi gav også hverandre most sporting opponent.

Tanker om kampen
phu, for en kamp. Etter kampen var jeg helt fysisk og mentalt utslitt. Kampen hadde vært så stressende. Kenneth (KaldCB) sa til meg etter kampen at han kom bort å tittet på kampen innimellom men at han ikke ville forstyrre med spørsmål for jeg så så stresset ut, men sånn blir det når man spiller en finale.

Kampen var utrolig gøy og krevende. Jeg kunne nok heller ha gått mer for flamers med slash attackene mine som drepte hans horrors, men jeg bestemte meg for å holde meg til planen og ri av stormen, og for en storm. Å spille mot 27 flamers er noe herk, men heldigvis for meg så var Rafal veldig uheldig med terningkastene sine i runde 2 og 3 når flamerne sto klare til å gjøre mest mulig skade. Det gjorde ikke saken bedre at jeg savet som at jeg ikke hadde gjort noe annet.

Jeg tenkte etterpå om det var noe jeg kunne gjort annerledes og lurte litt på om jeg burde spredd meg ut litt mer. Landet en av mine troops i motsatt hjørne i forhold til hvor jeg deep striket alle for å tvinge Rafal til å spre seg ut han også. Da hadde kanskje aldri den store enheten med screamers kommet i kampen med heralden min for de måtte ta min scoring unit, men det gikk jo bra for meg til slutt :)

Så 5 seiere av 5 mulige og seier i første NM, woho!

Det var knall gøy å spille, masse nye folk jeg ikke hadde hilst på og spilt mot, fantastiske bord og god stemning. Nå må jeg bare finne en liste til neste år :P

Takk for at du leste, og kom gjerne med innspill på hva jeg evt kunne gjort annerledes :)

Sist endret av Unicorn den Tor Jan 31, 2013 8:34 am, endret 1 gang

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2013 6:12 pm
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Bra jobba, og første norgesmester! Grattis!

Ikke noe vondt om hverken deg eller andre demon spillere, men jeg håper de justerer screamer stats en tanke i den kommende (?) demonboka

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2013 7:42 pm
JuggernautInnlegg: 1095Registrert: Tir Okt 20, 2009 10:45 am

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2013 8:24 pm
Battle BoarInnlegg: 741Registrert: Man Des 07, 2009 5:06 pm
Du spilte mor Rafeal ikke Mariusz, begge er polakker, så der et lett å ta feil... :)

2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2013 10:23 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Jan 31, 2013 9:11 am
ThornInnlegg: 962Bosted: HØnefossRegistrert: Tor Jul 02, 2009 11:21 pm
Grattis med seier:)

Virkelig flotte battlereports!

A carnival creation with masks undone
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1