[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
2D6 • Se emne - Unicorn drar til Armacon, kamp 3

Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til Armacon, kamp 3

InnleggSkrevet: Tir Mar 11, 2014 2:14 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 3 av de jeg hadde på 40k turneringen Armacon i Sandnes 8-9 mars. Har du ikke lest de forrige anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

woho, dette gikk jo over all forventling, 2 seiere av 2 mulige. Mitt mål om å plaserer meg på øvre halvdel av tabellen var absolutt innen rekkevidde. Espen med sine cheesy tau hadde spilt uavgjort mot Kristoffer Draugsvolls sine necrons i forrige runde. Rafal Wierzbicki med 27 screamers hadde tapt 2 kamper på rad mot hard motstand. Så hvis jeg fortsatte å vinne kunne jeg unngå disse, tapte jeg ville det nok gå fort nedover

Neste motstander var Andrey Kovalenko. Andrey spiller på Norges ETC lag og er veldig dyktig. Vi har spilt mot hver andre 2 ganger og har 1 seier hver. Til Armacon hadde Andrey tatt med seg Space marines med DA og Inq allies.

Listen hans var Khan, 4*5 bikes, 2 med 2 melta og 2 med 2 grav guns. Cotez sammen med 2*3 henchmenn i en razorback hver armert med psybolt amunnition. 3 centurions med grav cannons og hurricane bolters. Land Raider. DA libby sammen med en elite bike unit som hadde 1 rad grenade launcher, apothecary og 4 plasma guns. 5 scouts med camo cloaks

En liste med mye fart og mye farlige våpen. Ikke nødvendigvis alle de rette våpnene mot meg, slik som grav weapons. Men enormt mye twin linked boltere, hammer of wrath i nærkamp og T 5, dette ville bli hard. Andrey hadde i tillegg most sine 2 forrige motstandere, så dette ville bli den vanskeligste kampen hittil.

Min liste:

Warboss, power claw, attack squig, bike, cyborgs body, bosspole
Warboss, power claw, attack squig, bike, cyborgs body, bosspole

9 Lootas
9 Lootas

29 Shoota boyz
29 Shoota boyz
28 Shoota boyz
28 Slugga boyz
28 Slugga boyz
28 Slugga boyz

3 Cannons med 2 ekstra crew

1 Aegis Defence line

1848 poeng

Bordet etter vi hadde plassert objectives og fortifications. Andrey hadde begynt å deploye. Jeg hadde mitt objectiv i min sone, han hadde 1 i sin sone bak den store LOS terrenget, og det var ett midt på bordet.

Missionet var denne gangen The Emperors Will og Crusade. Deployment var Dawn of War, warlord traiten min var Target Priorety, ingen effekt i kampen. Det ble ikke Night Fight før i runde 5. Jeg rant rullet for å velge side og jeg vant rullet for hvem som skulle begynne, noe jeg gav til han.

Hans Deployment

Scouts infiltrerte seg inn på hans objective og henchmen var i reserve

Min Deployment

Etter Scout move:

Tanker før kampen:
Jeg merker nå jeg har jobbet meg oppover på tabellen, for dette kom til å bli hardt. Han kan hele tiden holde seg unna uten at jeg kan nå han og chippe bort troppene mine. Hvis jeg bare kunne komme innenfor rekkevidde med troppene mine så burde antall terninger jeg rullet kunne føre meg til seier.

Han runde 1

Han flytter skikkelig agresivt frem. Noe jeg var litt overrasket over men han splitter hæren min i 2 med å bruke terrenget og Land raideren. I skytefasen åpner han med en rad grenade launcher på mine cannons, men de scatrer tilbake på de fremste orkene, så minus 1 i toughnes på de. De får også missfortune på seg, så må rerolle eventuelle saves de klarer. 2 grots dør til plasma. Orkene helt fremst får bank av hæren hans og alle dør utenom 1, som klarer testen.

Min runde 1

Jeg var egentlig ganske fornøyd akkurat nå. Planen var å charge land raider med warlorden min, skyte vekk de 5 bikene foran hans centurions som så skulle bli charget av min andre worboss for å instant kille de og alle andre kills var en bonus.

Jeg flyttet derfor frem og mot hans hær. Den single boyen skulle spise overwatch.

I skytefasen så fyrer jeg løs med alt jeg har av cannons, lootas og shootas og etter å ha rullet rundt 100+ terninger er hans 2 fremste uniter med bikes borte og warbossen har klar linje til centurions. De klarte også noen saves men husker ikke hvor mye.

I assault så klarer warlorden å charge Land Raidern og få den til å eksplodere :mrgreen: men den andre warbossen trengte 5 eller mer i difficult men fikk bare 3.... Den enslige boyen som skulle spise overwatch lever ennå, fordi centurions kan vist ikke skyte overwatch, så han står og ser seg rundt.

Ikke en god plass å stå :|

Før hans runde 2

Han runde 2

1 unit med henchmen kommer inn, de hopper inn i en razorback. Andrey gikk igjen fremover. Han siktet seg inn på cannons, og begge warbossene mine.

Warlorden min og hans unit får missfortune og rad grenade på seg. Bike uniten får også reroll to hit. I skytefasen mister warlorden min 1 wound og 10 orker stryker med etter å ha ofret seg for warbossen. 1 cannon blir skutt i stykker og 6 shootaboyz med den andre warbossen også drept samt warbossen tar 1 wound.

I assault blir warlord og choppa unit charget av hans command bike unit, bikes som drepte en cannon charger de, mens centurions og 5 bikes charger shootaboyz og boss. 1 bike dør til overwatch fra shootaboyz.

I assault dør warlorden min til hammer of wrath, 4 orker fra warlordens unit blir også drept av bikene. Jeg klarer å drepe aphotocarien hans. Står grunnet fearless. Cannons blir raskt og effektivt drept. I kampen med shootaboyz blir 4 shootaboyz drept av bikes. Centurions får inn 2 wounds på warbossen min og jeg feiler begge mine 4+ saves og han dør :x :cry: f.... tenkte jeg, hvordan skal jeg ta den uniten nå. Shootaboyz taper kampen og blir løpt ned av bikes.

Før min runde 2

legg merke til den enslige boyen :)

Min runde 2:

ok, jeg gjør stor skade på han, men han gjør stor skade på meg også. På tide å sende inn reservene.

Den store orkeuniten til høyre på bildet løp nå inn mot midten for å hjelpe til med command uniten. Hvis jeg var heldig med chargen gjennom skogen så kunne jeg nå kampen. Shootas nede til venstre gikk mot venstre for å ta bikene som hadde tatt cannons utenofor bildet. Blå shootaboyz som hadde stått på mitt objective gikk fremover for å charge centruions for å holde de opp. Den enslige slugga boyen gjemmer seg bak LOS terreng, klar til å løpe ned på objectivet som nå står tomt ;)

Jeg kaller waaaagh. I skytefasen så får lootas igjen 27 skudd :D de tar ned hans 4 bikes bak centurions. Den andre loota uniten og shoota uniten på vei mot dem, tvinger frem 15 saves på centurions, men de klarer alle sammen. (seriøst, hvor mange 2+ saves skal folk klare mot meg :? ) Shootas mot hans siste bike unit så dør 1 bike, 4 igjen før assault.

I assault så er den den viktige chargen til sluggas. Jeg ruller 6,3,1 or reroller og etter terningene har lagt seg står det 6,5,5 og chargen er et faktum :P hurra. Shootas inn i bikes og shootas inn i centurions.

Shootas dreper de siste bikene. Shootas gjør en del wounds på centuison men de klarer alle saves igjen. Jeg mister noen men fearless. I kampen med command uniten. Han er først med alt sitt og tar ut 9 orker. Jeg angriper tilbake med over 100 angrep og dreper 1 bike og 1 wound på khan.... jaja, godt jeg er fearless. Men han failet hit and run :D

Han runde 3

Ble desverre lite bilder mot slutten da det var så jevnt. Dette ville bli andreys siste runde. Han flytter frem razorback og scouts, scouts gjør seg klare til å charge inn i kampen med command uniten.

I skytefasen blir 2 lootas drept av razorback. Scouts charger inn. Centurions dreper 2 orker, jeg gjør ingen wounds. I kampen mellom command blir 5 orker drept, den ene av mine uniter, den minste som warlorden min hadde vært en del av måtte nå ta test, de failet of stakk uten å bli sett igjen. Jeg drepte 4 scouts.

Så kom det avgjørende øyeblikket. Andrey velger å ta hit and run. Han ruller og klarer det. Han velger retning, ned mot mitt objectiv. Han får 10 tommer, og flytter modellene sine. Så innser han at jeg skal ha 1 runde til, og da ønsker han å gjøre om hele hit and runnen naturlig nok. For nå står 1 enslig scout i kamp med 17 orker på et objectiv og jeg har siste runde. Er jeg da en drittsekk når jeg sier det kan du ikke gjøre? for var det jeg gjorde, og dommeren var enig med meg.

Hadde han rullet hit and run og så funnet det ut, så hadde det vært greit, men han hadde gjort hele moven, og dette var en turnering tross alt. Jeg ville jo vinne. Så han flyttet uniten og de sto nå og contestet mitt objective, men de sto også foran hele gun linen min.

Min runde 3

Dette ville bli min siste runde. Denne kampen, i motsettning til de andre 2 tidligere var bare på 2,5 time og ikke 3, hadde vi hatt 3 timer hadde vi nok kommet til runde 5 da vi hadde så lite igjen. Jeg flytter min enslige boy (alle husker han ikke sant 8) ) ned mot objectivet mitt, men jeg må drepe 1 bike før jeg kan løpe inn på objectivet da det er for trangt. Resten flytter inn for å skyte.

I skytefasen blir razorbacken skutt i stykker. Lootas får igjen 27 skudd og dreper noen bikes. Da løper den enslige boyen inn på objectivet. Så avfyrte resten av hæren min på command uniten og khan var den siste til å gå ned, men ned gikk de.

Centurions drepte noen orker, mens mine sluggas drepte siste scout

Seier til meg og nye 3 poeng.

Tanker om kampen:
Wow, det må ha vært en av de mest neglebitene kampene jeg har hatt noen sinne. Jeg spurte Andrey etter kampen hvorfor han var så agresiv med hele hæren og ikke holdt litt mer avstand, og han mente det ville være den beste måten å angripe ting på. Og det fungerte jo. Hadde han ikke glemt at jeg hadde 1 runde til etterpå så hadde han vunnet. Jeg hadde first blood, men han hadde linebreaker med centurions og slay the warlord. Han kunne kanskje til og med tatt det midterste objectivet, men lite trolig, for jeg hadde rettet alle mine angrep mot den siste scouten for å ta den ut. Men for en kamp, akkurat så nervepirrende og spennende det skal være.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
1 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet