Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til Armacon, kamp 4

InnleggSkrevet: Ons Mar 12, 2014 10:33 am
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 4 av de jeg hadde på 40k turneringen Armacon i Sandnes 8-9 mars. Har du ikke lest de forrige anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

jaja, hva skal jeg si, 3 av 3 mulige seiere etter dag 1, og det er det bare meg og 1 til som har til nå. Når jeg først hadde vunnet 3 av 3 så må jeg innrømme jeg fikk litt blod på tann. Jeg kunne ikke gå for øvre halvdel lenger, jeg måtte sikte meg inn på pallen.

Min neste motstander var Frank Svaasand. Jeg har aldri spilt mot han før, så hyggelig å bli kjent med flere. Men jeg hadde sett hæren hans før. Han kom på tredje plass på Invasion med jeg anntar samme liste som han spillte nå med Eldar/Tau, listen var veldig lik i hvertfall. Og det var en liste jeg i utgangspunktet ikke var veldig redd for, men man skal jo spille først, så spennende ville det bli :)

Listen hans var Farseer, 3*4 uniter med Eldar Jetbikes, 3 wraithknights, 6 swooping hawks, buff commander til Tau, 10 kroot med 1 hund, Riptide, 3 Broadsides og en Bastion.

Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg ikke er redd for listen. Det er rett og slett mangel på fire power. Jeg kan ikke skade knights i nærkamp utenom med warbossene, men det måtte bare stå til

Min liste:

Warboss, power claw, attack squig, bike, cyborgs body, bosspole
Warboss, power claw, attack squig, bike, cyborgs body, bosspole

9 Lootas
9 Lootas

29 Shoota boyz
29 Shoota boyz
28 Shoota boyz
28 Slugga boyz
28 Slugga boyz
28 Slugga boyz

3 Cannons med 2 ekstra crew

1 Aegis Defence line

1848 poeng

Bordet før deployment:
Bilde

Motstanderen min:
Bilde

Bordet etter fortifications og objectives:
Bilde

Missionet var The Scouring hvor det var 6 objectives med verdien 1-3 poeng, hvor vi plaserte ut 3 hver. Jeg plaserte 1 foran bastionen hans, 1 bak det store LOS terrenget og 1 i skogen midt på bordet ca. Han plaserte 2 helt nede i sin deployment zone og 1 i motsatt hjørne av bastionen på min side.

Deployment var Hammer and Anvil. Mitt warlord trait var at alle mine uniter innenfor 12 av warlord kunne rulle 2 terninger på run og velge den høyeste, sweet :D når det var så langt å gå. Det var night fight første runde.

Jeg vant rullet for å velge side, og jeg vant det viktigste rullet om å begynne, noe jeg gav til han.

Hans deployment:
Bilde

Han holdt bikes i reserve, kroot outflank og 1 knight i deep strike. Swooping hawks står bak riptide. Farseer var sammen med broadsides inni bastion. Mens tau commander var sammen med riptide.

Min deployment:
Bilde

Jeg måtte sette skyteenhetene mine langt bak, for hadde de stått langt fremme hadde det blitt for trangt for de andre enhetene mine å komme frem.

Tanker før kampen:
Jeg tenkte i utgangspunktet at dette var en grei match upp for meg. Men nå skulle vi spille hammer and anvil, og jeg måtte vell løpe i 4 runder føre jeg kom frem. Da ville hele hæren min bli spredd ut over hele bordet, noe jeg ikke likte med tanke på hans mobilitet. Men planen var å bare gå frem, take the pain og gi han for mange valg slik at noe ville komme frem uansett. Så var det bare å få planen til å overleve i møte med fienden.

Han runde 1

Bilde

Han flytter litt rundt og dreper 5 orker.

Min runde 1

Bilde

Jeg flytter alt frem, ingen skyting.

Han runde 2

Bilde

Han får inn alt av reserver utenom deep striking knight. Ting gjemmer seg bak riptide og bastion. I skytefasen dør 7 og 11 orker fra 2 forskjellige units. Swooping haawks hoppet opp i luften

Min runde 2

Bilde

Jeg måtte virkelig tenke her nå. Jeg regnet med haawks kom til å hoppe ned bak mine linjer i neste runde og ta ut lootas, så jeg forsøkte å lage cover for dem. Jeg var også stresset for en knight bak i mine linjer, så warbossene mine kunne ikke gå for langt frem. Hæren min går igjen fremover

I skytefasen klarer lootas å se noen kroot som velger go to ground, men 4 stykker dør likevel. Men han klarer LD testen.

Bilde

Han runde 3

Bilde

Knighten kommer fremdeles ikke. Han flytter litt rundt på sine units, zoomer litt rundt med jetbikes. Hawks hopper ned bak bastionen og lar grenade packen lande over mine fremste orker men templaten scatrer og bommer.

I skytefasen så dør det 11 shootaboyz, 1 slugga og masse flere sluggas (de til venstre i bilde over uten cover. Det står bare 2 igjen og de flykter.

Min runde 3

Bilde

Jeg innser nå at det kommer til å bli for langt å gå. Hvis jeg fortsetter vil han få first blood, linebreaker grunnet hawks og potensielt slay the warlord hvis han er heldig. Han kan bruke knights til å blokke meg fra sine objectives og muligens vinne på det også. Så jeg innstiller meg på en draw og begynner å rygge :o

De 2 orkene flykter videre. Jeg skyter igjen på kroot som igjen hopper i bakken men likevel dør 3 stykker, men igjen klarer de LD testen :(

Han runde 4

Bilde

Knighten kommer inn fra deep strike og lander foran mine linjer. Tydeligvis så ble Taudar hæren innspirert av å se mine orker rygge, for nå kommer alle fremover :o Hawks hopper opp i luften igjen.

Skyting dreper en del orker her og der men husker ikke hvor mange desverre

Min runde 4

Bilde

Jeg hadde ikke forventet at han kom til å kommer fremover. Jeg kom fremdeles til å rygge, men nå måtte jeg posisjonerer meg litt bedre så han ikke skulle klare å conteste objectivene mine.

Jeg rygger igjen og posisjonerer meg. Warbosses frem for å ta knights og lootas for å ta troops. Mine 2 orker løper videre, nærmer seg bordkanten nå. Skyting dreper ingen kroot denne runden da de tydeligvis har fått gravd seg langt nok ned nå. Wraithknighten som deepstriket mister 2 wounds, og riptiden mister 2 wounds. Den hadde nå 3 igjen etter en failet novatest.

Han runde 5

Bilde

Dette kom til å bli hans siste runde. Hawks kommer ned på mitt objective helt bak mine linjer. De dropper template på shootaboyz som er på vei mot samme objective og dreper 9 stykker etter bombe og skyting fra sine las blasters. Hans riptide failer nova testen (hurra, ingen hoppe 4d6 for å conteste :P )

Farseer kommer ut av bastion, han har noen spsesielle vinger slik at han kan løpe 48 tommer. Så han løper frem og contester mitt objective i skogen. Hans jetbike flyr og holder hans objectiver. Wraithsknights og riptide kommer fremover for å conteste og charge. Dette så ikke bra ut, men samtidig, jeg har mulighet til å vinne nå hvis jeg er litt heldig i nærkamp.

Så var det assault da, hvilken assault spør jeg, for han failet alle charge testene sine 8) selv riptiden som trengte 5 eller mer failet, så ingen charges, og plutselig er seieren så godt som i lomma mi.

Min runde 5

Bilde

Planen er grei, ta ut hawks og ta ut farseer, da vinner jeg kampen. Shootaboyz går mot hawks og sluggas mor farseer. Warlorden min kjører frem og i skytefasen turbobooster han for å gi meg linebraker :D I skytefasen erklærer jeg waaagh, 4 hawks blir skutt ned av diverse skudd. Lootas skyter på jetbikes ved kroot men han klarer saves.

Shootaboyz charger og dreper hawks

Bilde

Mens farseer blir til mosh etter litt over 84 angrep fra boyz :mrgreen:

Bilde

(farseer sto der det er liten åpning midt blant orkene.)

Seier til meg og 4 av 4 :D

Tanker om kampen:

Det var ikke slik jeg trodde det kom til å gå for å si det sånn. Jeg følte Frank gjorde noen taktiske blundere på slutten, men han var også uheldig når han ikke fikk noen charges inn med noen knights og failet nova på riptiden. Denne kampen kunne veldig fort gått Franks vei, men terningguden var ikke med han desverre. Kanskje han kan få revansj på Invasion :)

Da var det bare å vente å se hvem jeg skulle spille mot i siste kamp :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
1 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet