Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar på NM kamp 1

InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2014 4:35 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Da var det endelig tid for NM igjen :D bare 1 år og 8 mnd siden sist. Jeg dro inn sammen med en gjeng andre fra Sørlandet, jeg måtte jo nesten forsøke å forsvare tittelen min :)

Dette var den første turneringen hvor Lords of War (LoW) ville være tillat. Jeg ville derfor i utgangspunktet komme med en Shard C'tan, for jeg mener den modellen er helt broken. Men etter at Codex Space wolves, eller codex drop pods som mange også kaller den, kom ut byttet jeg ut c'tanen med Centurions i drop pods. For det beste våpen jeg kan tenke meg mot en c'tan, og forsåvidt de fleste super heavies er en grav cannon med grav amp :)

Drop pods ville også gjøre at jeg fikk et garantert alpha strike, og jeg trengte ikke å bekymre meg for første runde. Planen var derfor 7 drop pods, men dette nedjusterte jeg til 5 i bytte mot bikes på bakken, enda mer grav og melta 8) kombinert med scout move fra Khan.

For å sikre meg mot psycik death stars så tok jeg også med en culexus assasin (i en drop pod :D ). Den ville ikke være veldig god mot normale armeer, men fikk jeg rett match up så kunne den vinne meg kampen.

Så NM listen min så derfor slik ut:

Space Wolf Rune priest med rune axe, melta bomb og litt annet

5 Grey hunters med en melta og sjant med combi melta i en drop pod
5 Grey hunters med en melta og sjant med combi melta i en drop pod

1 Drop pod
1 Drop pod
1 Drop pod

Khan på bike

5 bikes med 2 grav guns og sjant med combi grav
5 bikes med 2 melta guns

3 devestator centurions med grav cannons, grav amp og hurricane bolters
3 devestator centurions med grav cannons, grav amp og hurricane bolters

1 Culexus assasin

Listen var designet til å ta super heavies og elite armies. jeg ville nok stresse litt hvis jeg møtte en horde men man kan ikke dekke alt.

Jeg ble ferdig med å male og basere hæren klokken 1 natt til lørdag, så etter noen timer med søvn bar det opp til Ekeberghallen. Jeg sjekket inn klokken 9 og ventet på første runde

Når pairingen kom opp så skulle jeg spille mot Morten Gran. Jeg kjenner morten gangske godt fra turneringer rundt forbi, han er på Norges ETC lag og en knakende hyggelig fyr, så dette ville bli en bra kamp. Så får jeg vite at han har tatt med seg en c'tan :D nå kunne jeg teste listen min.

Listen hans (fra minne)

c'tan
Necron lord
5 necron warriors
5 necron warriors
1 transport fly
1 knight

Vi skulle spille Crusade med 5 objektiver og Vanguard strike som deployment. Jeg valgte side og gav han siden med lite cover. Jeg vant også rulle for å gå først og tok first turn. Hans warlord trait ble nightfight, mens warlorden min og uniten hans kunne rerolle all skyting mot super heavies :twisted: jeg deployet og scouted frem. Mine spells var basic fra divination og en unit kunne få 4+ inv save. Han klarte ikke å seice

Min motstander:
Bilde

Tanker før kampen:
Planen var enkel, podde ned, bruke centurions til å ta ut c'tan og moppe opp resten. Jeg måtte bare ikke scatre ut av range eller få misshapp så burde dette gå veien.

Deployment
Bilde
Bilde

Scout move
Bilde

Min tur 1
Bilde

Jeg podder ned med centurions x2 og assasin. Jeg scatrer litt men ikke noe farlig. Assasin bak på brettet for å sikre objektiv. Regnet ikke med han kunne gjøre stort denne kampen. Centurions rundt c'tan. Warlorden og hans centurions får 4+ inv save, den andre uniten får reroll failed rolls to hit.

I skytefasen skyter jeg på c'tan med warlord unit og får inn 13 wounds på c'tanen, men den står igjen med 1 wound. Hadde den gått ned til første unit kunne den andre skutt på knighten, men men. C'tan døde til den andre centurion enheten, og påfølgende eksplosjon ble såpass kort at den ikke nådde noe som helst. 3 warriors ble også skutt ned men 1 av de reiste seg opp igjen.

Før hans tur
Bilde

Han runde 1
Bilde

Med c'tanen død i første runde tenkte jeg kampen i realtitet var over. Nå måtte jeg bare få has på knighten. Knighten gikk mot centurions uten warlord. Skyting tar 1 bike. Knighten assaulter og fluffer både på slag og stomp og dreper bare 1 centurion. Jeg kan ikke skade og velger derfor å autofaile LD testen, men jeg ruller 1 på iniativ testen og blir holdt igjen :(

Bilde

Min runde 2
Bilde

Jeg får ned 1 pod med grey hunters, men uten noe mål å bruke melta på så dropper jeg de bare midt ned på bordet på et objectiv. Ting rygger litt unna knighten men Khan joiner centurion uniten. Jeg klarer ikke å kaste noen psycik powers. I skytefasen dør hans warriors mens i nærkamp dør mine centurions til knighten

Før mine centurions dør
Bilde

Han runde 2
Bilde

Flyet hans kommer ikke inn. Knighten dreper 1 bike med battle cannon, jeg savet veldig bra :) Knighten charger så cent uniten og dreper 2 centurions med slag og den siste centurionen og warlorden min med stomp. Men warlorden tar 1 hull point av knighten med en melta bomb. Khan klarer Ld testen og så ruller jeg for hit and run og får 6 :( :( jaja, sånn kan det gå.

Min runde 3
Bilde
Bilde

Jeg får ikke inn siste pod. Jeg flytter bare rundt for å komme bort fra knighten slik at jeg kan konsentrere skytingen kanskje neste runde og slik at han ikke kan hoppe inn i neste unit. I nærkamp blir khan drept.

Han runde 3
Bilde

Flyet hans kommer inn, knight går også fremover men er ikke innenfor charge range av noe. Flyet tar 1 hull point av en pod med skytingen. Battle cannonen tar 1 hull point av en pod sjanten fra grey hunter uniten.

Min runde 4
Bilde

Greit, nå kan jeg endelig skyte på knighten. Jeg får ned den siste podden og lander bak knighten med melta. Grav går inn på flanken og den enslige meltaen går inn foran. Flytter ellers litt rundt.

Han plaserer shieldet bak. Jeg treffer med begge melta bak, begge får pen og han saver ingen. Men jeg ruller bare 2 og 3 så 2 hullpoints til. Melta foran treffer, får pen men får 1 på skade. Grav tar også 1 hull point. Så nå har den bare 1 hull point igjen :(

Han runde 4

Ikke noe bilde

Knighten posisjonerer seg for å skyte og charge grey hunters. Flyet hans dreper troop podden min midt på bordet. Knighten drepte grey hunter uniten med dobbel melta med battle cannon og så charget han den andre grey hunter uniten og drepte den også.

Min runde 5
Bilde

Jeg begynner å få faretruende få modeller på bordet nå. Jeg leder klart på objectiver men har snart ingen modeller igjen. Jeg flytter både grav bikes og melta bikes for å ta knighten. Den har bare 1 hull point igjen. Men jeg kommer ikke gjennom armoren med grav og melta bommet :(

Han runde 5
Bilde

Lorden kommer ned fra flyet på det midterste objectivet. Knight mot melta bikes. Skyting så dør 2 grav bikes til battle cannon men ingen grav guns, klarer moral. knight charger så melta bikes, jeg treffer ikke overwatch og de blir drept.

Vi ruller og det blir runde 6

Min runde 6
Bilde

Hele 2 modeller igjen på bordet pluss pods. Det var ikke dette jeg så for meg etter å ha drept c'tanen i runde 1. Jeg flytter og turbobooster bikes bort for å få linebreaker. jeg innser rett etterpå at jeg har en pod i hans zone som gir meg linebreaker *facepalm*.

Han runde 6
Bilde

hans fly mot min assasin. Knight flytter mot en pod og for å få linebreaker. Flyet bommer på assasin når siden han kun treffer på 6 erer mot han. Knighten treffer assasinen med battle cannon men får 1 når han ruller for å wounde. knighten dreper podden i nærkamp

Vi ruller for runde 7 og det får vi

Min runde 7
Bilde

Jeg leder klart på mission points og kjører og turbobooster derfor bikes inn på midterste objectiv der han har lorden. Da får jeg objectivet siden jeg er troop. Lorden vær så nærme at han ikke kunne skyte med battle cannon nå, og lorden hadde ingen oppgraderinger så burde ikke kunne ta meg. Da måtte knighten trø til og da ville han miste linebreaker hvis han gikk for å ta de.

Bilde

Han runde 7
Bilde

Som sagt så gjort, knight går og dreper bikes. Flyet hans har nå snudd og skyter på den skadde podden på et objectiv men selv med reroll på 4 skudd hvor han må ha 3ere for å treffe bommer han på alt.

Bilde

Da vinner jeg kampen 12-4 totalt :)

Tanker om kampen

Jeg tenkte dette skulle bli plankekjøring, men det ble mye jevnere enn jeg hadde trodd. Hadde centurions kommet seg unna i runde 1, eller khan hadde klart hit and run i runde 2, eller når 3 meltas gikk gjennom og jeg bare gjorde 3 hullpoints med skade så hadde knighten gått ned tidligere. Men jeg vant uansett, og det ble en morsom kamp ut av det i hvertfall. Så bå var det bare å vente til neste runde

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2014 10:49 pm
Enigma FoundryInnlegg: 413Registrert: Lør Mai 21, 2011 7:58 pm
Takk for morsom kamp ! Og grattis med nm-tittelen ! Vel fortjent. :D

Supre kamprapporter med bilder og kommentarer.

Morten

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 15, 2014 6:26 am
Wraith EngineInnlegg: 2196Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Bra rapport. Ble mye jevnere en jeg trodde når du skjøt ned ctan på en runde.

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 15, 2014 10:41 am
Holy ZealotInnlegg: 44Registrert: Fre Mai 31, 2013 11:03 am
Nydelig rapport. Skulle ønske flere la like mye flid i å dokumentere eskapadene sine :)

Men noen ting jeg stusset på ang. listen din, som jeg lurte på om du kunne forklare:

- Du spillte Space Wolves med White Scars allies; men White Scars fikk bruke full Combined Arms Detacthment istedenfor Allied Det? (Edit: du bruker 2 Heavy Choice, allies har bare 1)

- Hvem er Warlord'en din? Siden arméen er listet some Space Wolves går jeg ut i fra det er din Primary Detachment og det er Rune Priest'en som er WL, men du bruker Khan sin Scout Move som han bare har når han er Warlord.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 15, 2014 11:23 am
Enigma FoundryInnlegg: 413Registrert: Lør Mai 21, 2011 7:58 pm
Engangsgrill skrev:
Nydelig rapport. Skulle ønske flere la like mye flid i å dokumentere eskapadene sine :)

Men noen ting jeg stusset på ang. listen din, som jeg lurte på om du kunne forklare:

- Du spillte Space Wolves med White Scars allies; men White Scars fikk bruke full Combined Arms Detacthment istedenfor Allied Det? (Edit: du bruker 2 Heavy Choice, allies har bare 1)

- Hvem er Warlord'en din? Siden arméen er listet some Space Wolves går jeg ut i fra det er din Primary Detachment og det er Rune Priest'en som er WL, men du bruker Khan sin Scout Move som han bare har når han er Warlord.

Han brukte 2 x CAD, ikke CAD + allies. Så alt var på stell :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 15, 2014 12:04 pm
Holy ZealotInnlegg: 44Registrert: Fre Mai 31, 2013 11:03 am
Jepp, ser det nå. Er bare vant til at de fleste turneringer man leser om comp'er til å kun tillate en CAD pluss en AD eller formasjon, og derfor virket det suspekt med første øyekast. Jeg kan ikke si annet enn at arméen i så måte var et meget godt meta-game call. :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 15, 2014 12:40 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Engangsgrill skrev:
Jepp, ser det nå. Er bare vant til at de fleste turneringer man leser om comp'er til å kun tillate en CAD pluss en AD eller formasjon, og derfor virket det suspekt med første øyekast. Jeg kan ikke si annet enn at arméen i så måte var et meget godt meta-game call. :)

Takk :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Lør Okt 18, 2014 5:37 pm
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Flott rapport, alltid en glede å se malte greier som plaffer ned hverandre. Trodde også det var game første runde men slik gikk det jo heldigvis ikke :)

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
8 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet