Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar på NM kamp 3

InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2014 4:55 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 3 jeg hadde på NM i 2014. Hvis du ikke har lest de forrige så anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

To kamper unnagjort og 2 seiere, blant annet mot fjorårets andre plass og 1 c'tan. Jeg hadde en god følelse, for nå tenkte jeg at jeg hadde møtt min verste match up. Neste kamp var mot Pål Nilsgård. Han spilte Tau farsight enclave og hadde i kamp 1 slått en venns C'tan liste så dette ville bli hardt, og jeg fikk møte en ny person :)

Min liste var

Space Wolf Rune priest med rune axe, melta bomb og litt annet

5 Grey hunters med en melta og sjant med combi melta i en drop pod
5 Grey hunters med en melta og sjant med combi melta i en drop pod

1 Drop pod
1 Drop pod
1 Drop pod

Khan på bike

5 bikes med 2 grav guns og sjant med combi grav
5 bikes med 2 melta guns

3 devestator centurions med grav cannons, grav amp og hurricane bolters
3 devestator centurions med grav cannons, grav amp og hurricane bolters

1 Culexus assasin

Hans liste fra minne: (jeg har sikkert glemt noen uppgrades osv)

Commander (jeg vet ikke hva han hadde)
3 suits med twin missile pods og 8 marker drones
3 suits med 2 fusion hver og 3 shield drones
1 Riptide med stor blast våpen, intercept, fusion blaster
1 Riptide med heavy burstcannon, fusion og interceptor
2 Broadsides med masse missiles, intercept og 4 missile drones.
1 Buffcommander
10 Kroot

Vi skulle spille The Scouring med Dawn of War deployment. Vi plaserte objektivene jevnt fordelt på bordet. Jeg vant rullet for å velge side og gav han siden med lite cover. Jeg vant rullet om first turn og tok den selv. Hans Warlord trait var nightfight første runde, noe han aktiverte, mens jeg fikk stealt ruins traitet.

Min mostander
Bilde

Min deployment
Bilde
Bilde

Hans Deployment
Bilde
Bilde
Bilde
Fire warriors er kroot

Jeg deployet først, det vanlige med bikes, han hadde fusion i reserve, Riptide med stor blast alene på den ene siden, mens han klumpet resten av suitsa i det ene hjørnet. Kroot infiltrerte for å nekte meg noe særlig med scout move. Jeg scouted og han klarte ikke å seize.

Tanker før kampen
Intercept er noe dritt, hadde det i det minste vært en range på det, men neida, det er våpnets range. Så jeg måtte forsøke å posisjonere meg slik at jeg ikke kunne bli skutt på av alt før jeg fikk skyte tilbake.

Taktiske planen var bare å podde ned og la grav guns, melta og boltere gjøre det de gjør best. Før jeg flyttet scout move oppdaget jeg at mine grav bikes kunne akkurat nå hans lone riptide etter scoutmove og vanlig move. Jeg måtte bare boltre vekk noen kroot for å ikke gi ekstra cover til riptiden. Så jeg satset på å være heldig og at det skulle bli first blood.

Min runde 1
Bilde
(dette er også innkludert scoutmove)

Bilde

Jeg podder ned med 2 centurions og 1 grey hunter unit. Igjen regnet jeg ikke med at assasinen ville ha den store påvirkningen denne kampen. jeg forsøkte å skjerme meg selv så han ikke kunne konsentrerer intercept skytingen sin. jeg flyttet Khan frem slik at han joinet centurions uten warlord, mens bikes flyttet mot enslig riptide og kroot.

Etter intercept så hadde jeg mistet 1 drop pod og han hadde fått first blood. Warlorden min tok 1 wound fra eksplosjonen og 1 centurion fra warlordens unit ble drept. Ikke for ille syntes jeg, men kjedelig med first blood.

Bilde

Psycik phase så får enheten med 3 centurions reroll.

Jeg åpnet opp med meltabikes på kroot, som tar go to ground, men likevel blir 7 kroot drept. Så skyter grav bikes sine skudd på riptiden og etter fantastik rulling av meg og dårlig saves av han så dør riptiden. Nesten first blood men utrolig deilig å bli kvitt han.

Resten av skytingen min er desverre ikke veldig effektiv. Jeg velger å ikke skyte på death uniten hans, for jeg vil få save mot alle hans skudd. Så jeg skyter på riptide og broadsides. Riptiden mister 3 wounds, men jeg bare klarer å drepe 3 droner fra broadside uniten. Han rullet veldig godt på saves.

Bilde

Han runde 1
Bilde

Han flytter litt fremover, bytter plass på droner og suits osv. 3 manns centurion uniten blir markerlighted. Etter skyting så er 3 centurions og warlorden min død, nå er det bare 1 centurion igjen i hver unit og centurionen som er sammen med khan har bare 1 wound.

Bilde

Min runde 2
Bilde

Jeg får inn 1 unit til med grey hunters, men ikke assasin. Jeg flytter fremover og rundt hans tropper for å få inn skudd fra mangle vinkler. Etter skytefasen så har jeg klart å drepe hans siste riptide, broadsides og de siste krootene. 3 Marker drones døde også.

Bilde
Bilde

Han runde 2
Ingen bilder

Han får inn den siste enheten med fusion suits fra reserve. De deepstriker for å ta mine grav bikes og han får hit på scatter.

Markerdrones markerer grav bikes som så fjerner cover og gir fusion suits bs5 :( Buff commander skyter på centurionen og Khan, missile pod unit på grey hunters. Fusion suits treffer på 5 av 6 skudd, men får så 2 enere to wound og jeg har dermed fremdeles 2 igjen, begge med grav guns :D Khan tar skuddene på kassa, mens 2 grey hunters dør etter god save fra min side. Jeg klarer all moral

Han assualter så Khan med deathstar uniten sin, Khan challenger og Buff commander tar i mot. Jeg treffer på alt med Khan, og får 3 seksere som gir instant death, men jeg har bare ap3 på sverdet og han saver alt. Centurion klarer alle saves han må ta. Begge ønsker å ta hit and run, men han får den.

Min runde 3
Bilde

Jeg får inn assasin, han hopper ned ved siden av fusion suits, når han kun treffer han på 6ere så tar jeg sjansen. jeg flytter igjen rundt forbi for å få inn skudd fra mangle vinkler.

Bilde

I psycik phasen gjør assasin 1 wound på en suit med våpnet sitt. I skytefasen så dreper jeg alle marker drones, og 2 vanlige suits, men heltene hans er skadet. Han har 2 modeller igjen, buff med 3 wounds, warlord med 3 wounds og 1 suit me 1 wound.

Han runde 3
Bilde

Jeg har kontroll på dette nå. Hans fusion unit hoppe mot et objectiv. Hans reduserte deathstar unit mot mine 2 grav bikes.

Bilde

Han skyter på mine bikes med death unit men jeg klarer 8 3+ saves og de står. Assasin blir også truffet men jeg saver og dermed ingen instant death.

Han assualter og jeg må igjen ta 7 3+ saves men klarer alle de også :D 8) OG jeg får inn hit and run før han :P

Min runde 4
Bilde

Jeg flytter assasin slik at han kan charge. Resten gjør seg klare for å ta death unit. I psycik fasen dør 1 suit til assasin. I skytefasen dør death uniten hans.

I assualt så angriper assasin men han saver alt med shield drones. Han hit and run ut.
Bilde

Han runde 4
Bilde

Kun fusion unit igjen, de posisjonerer seg på et objectiv. Skyter på assasin, treffer og jeg failer save, så han dør til instant death.

Min runde 5
Bilde
Bilde

Jeg flytter rundt og tar objectiver. Khan sammen med melta bikes turbobooster mot et objectiv i nærheten av fusion suits, blir det 1 runde til kan jeg ta de.

Hans runde 5
Ingen bilder

Han skyter på Khan og bikes men jeg jinker og ingen dør

Vi ruller og vi skal spille runde 6

Min runde 6
Bilde

Jeg flytter mine 2 grav bikes inn for å ta objectivet som Khan og hans unit nå forlater. Så går Khan og melta unit inn. Jeg skyter, charger og dreper enheten hans.

Seier til meg 16-2

Tanker om kampen:
Dette kunne gått veldig galt, men når jeg fikk slå først og var litt heldig med noen kast og han ikke så hadde jeg rett og slett flere enheter enn han som avfyrte skudd fra alle vinkler. Jeg hadde farten til å ta han og skytingen for å ta armor og monstre. Det var intenst men ble fort ensidig. Men jeg hadde 3 av 3 seiere, så nå var det bare å vente til dag 2 :)

Sist endret av Unicorn den Fre Okt 17, 2014 7:58 am, endret 1 gang

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2014 7:45 am
GobberInnlegg: 22Registrert: Fre Okt 17, 2014 7:39 am
Hei, Pål her.

I Farsight Enclaves: A codex Tau Empire Supplement står følgende regel:

'In addition to following the Allies Matrix for Codex: Tau Empire, Farsight Enclaves detachments and Codex: Tau Empire detachments may ally together as Battle Brothers.'

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2014 7:58 am
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Armada skrev:
Hei, Pål her.

I Farsight Enclaves: A codex Tau Empire Supplement står følgende regel:

'In addition to following the Allies Matrix for Codex: Tau Empire, Farsight Enclaves detachments and Codex: Tau Empire detachments may ally together as Battle Brothers.'

Så bra :) dette viste ikke jeg.

Har slettet det fra battle reporten :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2014 1:54 pm
Wraith EngineInnlegg: 2194Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Jey. Føler allies er litt lettere en dobbel detachment.

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
4 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet