Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til Armacon igjen 2016 kamp 5

InnleggSkrevet: Ons Nov 23, 2016 3:29 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 5 av de jeg hadde på Armacon, har du ikke lest de forrige anbefaller jeg deg å lese disse først før du leser denne.

Med seier i 4 av 5 kamper er jeg den eneste som er ubeseiret. Så med uavgjort eller seier ville jeg vinne hele turneringen.

Listen min var som de forrige kampene:

Farseer på Jetbike med spirit stones
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
1 Wraithknight

Air Superiorety Detachment
Crimson Death
1 Crimson Hunter Exarch (wing leader)
1 Crimson Hunter
1 Crimson Hunter

Riptide Wing
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Heavy Burst Cannon, twin linked fusion gun, Skyfire

Bilde[/URL][/img]

Kamp 5
Nova mission 4, Table Quarters
Motstander: Daniel Sverre Hagen med Nids, aka flyrants

Hans liste (fra minne)
Flyrant med dobbel devourer, lv2 psycker, wings, template m haywire

Mucolid Spore
Mucolid Spore

Venomthrope

Mucolid Spore
Mucolid Spore

Mucolid Spore
Mucolid Spore

Jeg valgte som
Primary: Score underveis
Secondary: Marked for death (1 spore), Drep ett detachment (single flyrant og 2 spores) og linebreaker

Han valgte
Primary: Score på slutten
Secondary, Slay the warlord, Marked for death (1 unit med jetbikes) og linebreaker

Han vant kastet for å velge side og valgte siden med mest cover på. Han vant også rullet for hvem som skulle begynne, noe han gav til meg siden han hadde cover, det var også nightfight og han skulle score på slutten.

Det var nightfigt første runde.

Mitt warlord trait husker jeg ikke men hadde ikke noe innspill på kampen. Hans warlord trait var feel no pain på lorden når han mister 1 wound.

Mine psycik powers var: Guide, will of asyrian, doom og executioner

Hans psucik powers var en blaning av lanser, feel no pain (det var det han kastet) men ingen shrieks.

Motstanderen min:

Bilde[/URL][/img]

Hans deployment

Bilde[/URL][/img]

Alle spores i reserve

Min deployment

Bilde[/URL][/img]

Jeg deployer jetbikes totalt i motsatt hjørne av han for å holde de utenfor skuddhold den første runden. Planen var bare å kjøre de opp i hans hjørne og plukke poeng med de og evt pottshotte hvis jeg fikk muligheten. Om de ikke gjorde noe annet enn å plukke poeng så ville jeg være helt fornøyd med det.

Wraithknight og riptide i front for å kunne skyte. Men jeg innser jeg burde deployet riptiden med heavy burst og skyfire utenfor rekkevidden hans og heller skutt med den i runde 2 når han ikke hadde så heavy med cover, men men, måtte bare spille som det var stilt opp

Jeg hadde 2 uniter med jetbikes i reserve, innkludert den uniten som var marked.

Tanker før kampen:

Denne kampen ville komme ned til om jeg klarte å drepe flyrants. Det høres innlysende ut men jeg må drepe 1 flyrant i runden fra runde 2 og utover for å kunne vinne denne kampen grunnet tertiær poengene. Vi burde begge 2 kunne score maks på primary. Vi burde begge klare våre secondary objectives, og da er det tertiær igjen. Hvis han vil kan han ganske enkelt drepe 1 unit med jetbikes i runden, mens jeg vil ha større problemer med å drepe 1 flyrant i runden (mucolid spores teller ikke på dette).

Heldigvis har jeg våpnene til å gjøre det i form av fly og skyfire heavy burst og en del twin linked våpen. Dette ville uansett bli veldig nervepirrende så måtte jeg bare håpe jeg trakk det lengst strået.

Min tur 1

Bilde[/URL][/img]

Jeg flytter jetbikes opp langs siden av bordet med tanke på å turbobooste i skytefasen. Flytter burst riptide og wraithknight innenfor rekkevidde. Jeg klarer alle nova testene og velger 3+ inv save med tanke på lanser.

Guide blir denied, får inn will of asyrian.

I skytefasen turbobooster jeg. Jeg skyter large blast med riptides i håp om å snipe venomthropen som står bak der men det klarer jeg ikke. Jeg får inn 1 wounds på 1 hive og 1 wound på warlorden, og da blir feel no pain aktivert. Ellers ikke noe mer jeg får til

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 1

Bilde[/URL][/img]

Incomming! Han flyr opp og mot meg. Venomthrope hugger terrenget som alle hivene sto bak. I psycik får han feel no pain på alle hivene og 1 lanse blir kastet men jeg saver.

I skytefasen så angrer jeg må plasseringen av burst riptiden og den blir skutt ned av 6 hives. Han mister 1 og 1 wound jevnt og trutt og dør etter 6 hives har skutt. Siste hive skyter på enda 1 riptide men tar ingen skade

Min runde 2

Jeg scorer 3 poeng

Bilde[/URL][/img]

Jeg får inn flyene mine som stiller seg opp i ignore cover formasjon, men jeg holder de 2 unitene med jetbikes i reserve. Jeg flytter wraithknighten frem i tilfelle 1 hive skulle falle ned fra himmelen. Tar ingen novatester, sprer meg litt mer rundt. Jetbike med warlord hopper innenfor psycik range.

I spycik fasen får jeg av guide, og will, men executioner blir denied.

I skytefasen starter jeg med 1 fly og skyter ned warlorden hans :) så begynner jeg å skyte med riptides og wraithknight men får ikke inn noen treff. Skyter så med 1 nytt fly og gjør 3 wounds på en ny flyrant og det tredje flyet skyter den ned.

Jetbike uniten med farseeren turbobooster tilbake og jeg hopper litt rundt i assault

Bilde[/URL][/img]

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 2

Han får inn den marked sporen, samt de sporene fra det marked detachmenten, men ikke de andre :P

Bilde[/URL][/img]

Bilde[/URL][/img]

Han flytter flyrantsa mot flyene mine for å ta de ut. Spores lander ned midt på bordet i terreng men scatrer en del.

I spycik får han igjen av feel no pain på de 4 av 5 av de som er igjen. Han får også av 1 lance på et fly som mister 1 HP.

I skytefasen så begynner han å skyte på flyene. Jeg velger å jinke og har tenkt å fly av bordet hvis flyet overlever. Han får skytt ned exarchen og 1 vanlig fly, det siste mister 1 HP men lever. 4+ cover med reroll er fint å ha 8)

Bilde[/URL][/img]

Min runde 3

Jeg scorer igjen 3 poeng

Bilde[/URL][/img]

Det siste flyet flyr av bordet. Jeg får inn begge unitene med jetbikes. Jeg klarer begge nova testene mine og velger å skyte dobbelt med fusion gun. Jeg har tenkt å stå stille denne runden og skyte dobbelt med alle våpen og dermed 4 ganger med fusion gun per modell :twisted:

Jetbikes må nå i aksjon og de stiller seg opp for å skyte på sporemines og flyrants. Den marked uniten holder seg langs kanten av bordet.

I spycik fasen får jeg inn 1 wound med executioner på en flyrant, men han holder seg oppe. Får også av guide, resten failer eller blir stoppet.

I skytefasen så konsentrerer jeg meg om den ene flyranten som er skadet og etter en del fusion og ion skudd så får jeg skutt den ned. Jeg får også inn 1 wound til å flyranten som hadde mistet 1 wound til executioner, men den holder seg oppe. Jeg får også drept de 3 spore minesa med skyting assault. God bruk av wraithknight :P

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 3

Bilde[/URL][/img]

Han splitter opp flyrantene sine for å gå etter jetbikene mine i det ene hjørnet og jetbikes og warlord i det andre hjørnet. 1 sporemine kommer inn og lander uten problem

I spycik så er jeg heldig med denie og han ruller dårlig og ingen flyrants får feel no pain.

I skytefasen så dreper han fort 3 jetbikes i det ene hjørnet, men den andre uniten saver bra og kun 1 dør slik at det er 2 igjen der. De 2 siste får skutt ned både jetbikes og warlorden min.

Min runde 4

jeg scorer igjen 3 poeng og er nå på maks primary

[img]http://i666.photobucket.com/albums/vv21/Christopher_Jacobsen/Armacon%202016/20161113_144022_zpswp0wgmaq.jpg[/img][/URL][/img]

Flyet mitt kommer inn igjen denne runden. Jeg klarer 1 av 2 nova og velger å skyte dobbelt med fusion gun. Jetbikene jeg har igjen sikter seg inn på flyrants.

Flyet mitt skyter ned den flyranten som er skadet og bare har 2 wounds igjen. Jeg ville heller bli kvitt 1 og få tertiery poeng enn å gå for dobbelt med kills. Resten av skytingen min får av 3 wounds til på 1 flyrant men den holder seg oppe

Jeg får også skutt ned venomthropen som sto og gjemte seg i hans deploymenthjørne med jetbikes.

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 4

Bilde[/URL][/img]

De siste sporeminesa kommer inn men begge 2 av de går tilbake i ongoing reserve grunnet scatter. Den skadde flyranten flyr av bordet, mens de andre 2 som hadde drept jetbikes flyr nedover mot min table edge for å skyte flyet.

Begge flyrantsa får feel no pain.

Bilde[/URL][/img]

I skytefasen så overlever flyet mitt grunnet dårlig rulling fra hans side og manger på range fra den 1 flyranten.

Min runde 5

Bilde[/URL][/img]

Uniten på 2 jetbikes og den marked jetbike uniten flyr mot hans hjørne for linebreaker. Jeg klarer begge nova testene og går for dobbelt fusion.

Flytet mitt skyter ned en flyrant :D mens den siste tar 2 wounds. Jeg fjernet også sporemines her og der.

Hans runde 5

Jeg leder akkurat nå 19-4 og kan ikke tape kampen, det ville bare være et spørsmål om jeg klarer å table han eller ikke

Bilde[/URL][/img]

Siden dette potensielt er siste runde så kommer flyranten med 1 wound inn fra reserve på bakken og gjør seg klar til å skyte marked jetbikes og for å holde quarter. Den siste flyranten på bordet flyr ned for å skaffe seg linebreaker og for holde det quarteret.

Jeg forsøker å intercepte flyranten med 1 wound som skal skyte på jetbikes, men jeg får bare inn 2 wounds og Daniel saver begge 2 :?

I psycik fasen får han av feel no pain på flyranten som holder linebreaker.

I skytefasen dreper han 2 jetbikes fra den marked uniten. Den andre flyranten gjør ingen skade grunnet jinking forrige runde.

Den marked jetbike uniten failer LD testen og flykter.

Vi ruller for å se om det blir 1 runde til, men Daniel ruller 2 så da var kampen over

19-14 til meg.

Daniel fikk enormt med poeng siste runden. 6 poeng for å holde quarters, linebreaker (2) og marked for death (2), men han kunne ikke vinne når han bare hadde 2 flyrants igjen :)

Tanker om kampen

Det gikk jo overraskende greit. Daniel valgte å ignorere wraithknighten, noe jeg også ville gjort. Han drepte burst riptide, som jeg deployet utrolig dårlig, og siktet seg inn på flyene. Ellers gikk han for secondarys og poeng mot slutten. Han kunne ikke gjort så mye annerledes i grunn, men heldigvis for meg hadde jeg våpnene tilgjengelig for å kunne vinne kampen :)

Så fort flyrantsa begynte å dø så mistet han mer og mer firepower, bare det å miste 2 er 24 skudd mindre i runden, og han trenger alle sammen mot T6 2+ save riptides og T8 wraithknight hvis han må begynne å skyte på den.

Det var en nervepirrende kamp hvor jeg rett og slett trakk det lengste strået.

Med 5 av 5 seiere så vant jeg hele turneringen 8)

Tanker om turneringen

Armacon kan virkelig anbefales til alle. Det var egentlig 29 påmeldt, men 11 droppet ut 1-2 dager før, noe som var litt trist, men det var uansett verdt turen. Alle bord hadde matter og terrenget var topp notch, helt klart den beste turneringen i landet når det kommer til kvalitet pr bord etter min mening.

Sandnes gjengen var like hyggelig som alltid. Lokasjonen var lys og høyt under taket slik at det var god luft. Det sosiale på kvelden med pizza og drikke var gøy på kvelden og noen dro videre ut og kom ikke hjem igjen før halv 4 :P

Jeg håper jeg kan komme neste åg også og kan absolutt anbefale andre å ta turen også.

Håper å se alle igjen til NM ig Invasion :)
Me

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Søn Nov 27, 2016 12:25 am
Holy ZealotInnlegg: 32Registrert: Søn Mai 25, 2014 9:46 pm
Spennende å lese bat-reps du legger ut, takk for at du delte :) Tviler på at det blir NM på meg, men satser på at jeg tar deg neste gang vi spiller ;) Gratulerer med vel fortjent seier!

-Henrik

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 5:29 pm
TrencherInnlegg: 51Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Det er nesten uhøflig å lese alle battlereps´a dine uten å skrive en kommentar før nå.

Slaga dine er god lesing og det virker som du og motstander har det gøy med "plastic cack" :D

Dog det er en liten ting jeg lurer på, som jeg tror enten er en feil med lista du bruker her eller en regelfeil?

Du har en air superiority detatchment med 3 flyers?

Disse må være 1 - 3 flyer wings (side 104 Dfts)

Hver wing må bestå av 2- 4 flyers (side 61 Dfts)

Så jeg tolker det til at du har 1 wing med 3 crimsono hunters?

MEN i battle nummer 2 får du bare inn 2 av fly i runde 2?

Det er et roll for hele wingen så alle 3 eller ingen skulle kommet inn i runde 2 slag 2.

Igjen, super lesing og jeg er veldig glad du tar deg tid til å ta biler og legge ut battle reports.

Are
Edit: skrivefeil

Sist endret av Are Verlo den Ons Des 07, 2016 2:03 pm, endret 1 gang

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 11:16 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Are Verlo skrev:
Det er nesten uhøflig å lese alle battlereps´a dine uten å skrive en kommentar før nå.

Slaga dine er god lesing og det virker som du og motstander har det gøy med "plastic cack" :D

Dog det er en liten ting jeg lurer på som jeg tror enten er en feil med lista du bruker her eller en regel feil?

Du har en air superiority detatchment med 3 flyers?

Disse må være 1 - 3 flyer wings (side 104 Dfts)

Hver wing må bestå av 2- 4 flyers (side 61 Dfts)

Så jeg tolker det til at du har 1 wing med 3 crimsono hunters?

MEN i battle nummer 2 får du bare inn 2 av fly i runde 2?

Det er et roll for hele wingen så alle 3 eller ingen skulle kommet inn i runde 2 slag 2.

Igjen, super lesing og jeg er veldig glad du tar deg tid til å ta biler og legge ut battle reports.

Are

Hei, godt du liker rapportene mine :-)

Jeg fant faktisk ut i dag at jeg hadde lest feil under turneringen når jeg hadde en ny kamp. Jeg hadde lest man kunne rulle for hvert fly separat, men det sto hver Wing separat i et air supereiorety detachment. Kjøpte boka rett før vi dro så hadde bare skumlest.

Men du har helt rett, man må rulle og få inn hele Wingen eller ingen. Jeg hadde desverre lest feil.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Des 16, 2016 12:55 pm
GobberInnlegg: 17Registrert: Fre Okt 10, 2014 9:20 am
Hei
Ser ut som spennende kamper. Når du bruker en slik air superiorety detachment, er det motstander som bestemmer om reglene for air formations hjelper? Kan jeg i NM si at man ikke kan bruke disse reglene?

Mener at om jeg har en flyer, og du har ingen, så får jeg +1 på reenforcements rolls, mens motstander på -1. Dette gjelder selv om man ikke bruker reglene til Air detachments. Stemmer dette?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Des 16, 2016 5:03 pm
HeavyBtakingowa skrev:
Hei
Ser ut som spennende kamper. Når du bruker en slik air superiorety detachment, er det motstander som bestemmer om reglene for air formations hjelper? Kan jeg i NM si at man ikke kan bruke disse reglene?

Mener at om jeg har en flyer, og du har ingen, så får jeg +1 på reenforcements rolls, mens motstander på -1. Dette gjelder selv om man ikke bruker reglene til Air detachments. Stemmer dette?

Det er ikke motstanderen som bestemmer nei. På armacon, og NM så gjelder death from the skies boken så da gjelder reglene i den boken for fly på turneringen.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
6 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet