Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til NM for tredje gang. Kamp 3

InnleggSkrevet: Ons Jan 20, 2016 7:39 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 3 av de jeg hadde på NM i 2016. Har du ikke lest de forrige så vil jeg anbefale deg å lese de først før du leser denne.

To kamper ferdig og 2 seiere :) jeg var strålende fornøyd. Jeg hadde i tillegg spilt mot en av de listen jeg fryktet mest, så nå måtte jeg bare håpe på en god fortsettelse.

Etter en matpause så viste pairingen at jeg spille mot Andrey Kovalenko. Andrey var en av mange (5?) ETC gutter på NM, og vi har hatt mange intense kamper på både NM og andre turneringer. Han har alltid med seg gode lister og spiller bra. Til dette NM hadde han tatt med seg Space Marine Battle Company.

Battle Company er det jeg har øvd mest mot opp mot dette NM da en av de jeg reise inn sammen med spilte det. Jeg hadde før kampen fremdeles tilgode å tape til Battle Company, til tross for at jeg ikke har noen objective secured units. Mengden skudd listen min kan skyte har vært nok i testkampene til å gi meg seieren. Men jeg hadde fremdeles tilgode å teste mot et White Scar battle company, og Andray hadde i tillegg masse melta og grav. Jeg tippet det ville bli en jevn kamp, og forhåpentligvis ville jeg dra det lengste strået.

Min liste var som følger:

Bilde

Eldar Craftworld Host
Farseer, jetbike
Warlock, jetbike
Vyper
3 Scatter laser bikes
3 Scatter laser bikes
3 Scatter laser bikes

Aspect Host
5 Warp Spiders, exach
5 Warp Spiders, exach
5 Warp Spiders, exach

Aspect Host
5 Warp Spiders, exach
5 Warp Spiders, exach
6 Swooping Hawks, exarch

Riptide Wing
1 Riptide, Twin linked Smart Missile System, early warning override, ion accelarator
1 Riptide, Twin linked Smart Missile System, early warning override, ion accelarator

Kamp 3:
Andrey hadde følgende liste

Battle Demi-company
• 5 Tactical Marines: meltagun; combi-melta; melta bombs; Razorback (Heavy Bolter)
• 5 Tactical Marines: meltagun; combi-melta; melta bombs; Razorback (Heavy Bolter)
• 5 Tactical Marines: grav-cannon and grav-amp; Rhino
• 5 Devastator Marines: 2× grav-cannon and grav-amp; Rhino
• Kor'sarro Khan (warlord)
• 1 Attack Bike
Battle Demi-company
• 5 Tactical Marines: grav-cannon and grav-amp; Rhino
• 5 Devastator Marines: 2× grav-cannon and grav-amp; armorium cherub; Rhino
• Chaplain: Hunter’s Eye
• 4 Space Marine Bikers: 2× meltagun

Suppression Force
• 2 Whirlwinds
• 1 Land Speeder

Detachment 2: Space Marines, Speartip Strike, White Scars Chapter tactics

1 Land Speeder
1 Attack Bike: multi-melta
1 Attack Bike: multi-melta
1 Land Speeder

Detachment 3: Inquisition
Ordo Xenos Inquisitor: 2× servo-skull

Mitt Warlord trait ble det som gav meg lov til å discarde opp til 2 kort i runden mens han fikk hadde Khan som warlord for å gi hæren sin scout.

Han hadde ingen psyckers. Min warlock fikk quicken/restrain og conseal. Ikke spells som er veldig gode i denne kampen. Farseere fikk 0,1,4 og 6. Guide, executioner, fortune og eltrich storm. Helt ok men jeg hadde håpet på will of azurian og mind war. Fortune kunne bli gull å ha men måtte se hvordan kampen utviklet seg.

Vi skulle spille mission 3 av maelstrom missionsa. Man startet med 1 kort og trekker kort opp til runden man er i. Jeg var glad at det ble battle company i dette missionet :)

Ingen night fight

Jeg vant kastet for å velge side og for å starte. Spesielt det siste var veldig viktig.

Bordet før Deployment:

Hans Deployment:

Bilde

Min Deployment:

Bilde

Tanker før kampen:

Jeg var litt overrasket over at han ikke valgte å deploye mer på bordet. På den ene siden så kan jeg omtrent ikke gjøre noe skade før evt tur 2 hvis jeg er heldig på moven min med spiders. Han får alphastrike med hæren sin siden han outflanker og han kommer inn på langsidene. Men han må rulle reserverolls, noe som kan ødelegge.

Planen min var å ta ut det som var på bordet i løpet av tur 1 og 2. Castle opp i midten og ta i mot skaden jeg får i hans runde 2 og så ta det fra der. Jeg vet listen min er god til å drepe battle company, jeg må bare håpe jeg har en hær igjen etter han har kommet inn og skutt på meg.

Det ble ikke nightfigt og han klarte ikke å seize.

Min tur 1

Bilde

Jeg ble som sagt overrasket over hvor lite han deployet. Så Det var ikke så mye å gjøre annet enn å bevege seg så fort fremover som man kunne. Hawks hoppet opp i reserve. Jeg droppet nova. Jeg får av conseal og guide.

I skytefasen får jeg begge speederne til å jinke men de tar ingen skade. Den ene whirlwinden mister 1 HP og får shaken. I assault så hopper hæren min fremover og inn i cover.

Jeg får 0 maelstrom poeng

Hans runde 1

Bilde

Han flytter litt for å skyte på spiders. Han targetter spiders med whirlwind og jeg hopper for kort og han får skutt på meg og dreper 1. Resten av skytingen hopper spiderne ut av LOS slik at ingen skudd blir avfyrt.

0 poeng til han

Min runde 2

Bilde

Bilde

Hawks kommer ned mellom whirlwinds for å skyte på inqusitor, kaster ikke grenade pack. Jeg klarer alle nova testene og velger 3+ inv save på alle. Resten av hæren hopper fremover for å drepe det som er på bordet og for å hoppe inn i ruinene i påvente av neste runde.

I psycik fasen får jeg av guide og fortune. I skytefasen gjør jeg kort prosess med det han har på bordet. Speeders går ned til spiders. Inquistor til hawks og SMS fra broadsides. Whirlwind dør til jetbikes. Når jeg har skutt ferdig har han 1 whirlwind igjen med 1 HP remaining.

Jeg scorer 2 poeng for kort denne runden samt first blood.

Hans runde 2

Bilde

Andrey skal nå rulle for reserver og har 13 reserverolls på 3+. Men terningene er ikke med han og etter å ha rullet for reserver så kommer det 6 enheter inn på bordet. Og det e 3 attack bikes, 1 land speeder, 1 tac unit med melta og devestator enheten med chaplain :shock:

Han kommer inn og flytter rundt for å gå for kortene han har. Whirlwinden forsøker å tankshocke swooping hawks men han har glemt at de har haywire og whirlwinden dør til Death or glory.

Ingen psyckik.

I skytefasen targetter han vyperen min (han hadde drep et veachle) men vyperen jinker og etter god rulling fra min side mister den bare 1 HP og er stunned. Devestators er utenfor rekkevidde siden de har salvo våpen og popper derfor smoke, og det var det... Jeg kan ikke annet enn å prise meg lykkelig :)

Han scorer 1 poeng for å holde ett objective.

Min runde 3

Bilde

Jeg tenker at det som har kommet inn på bordet burde jeg klare å fjerne i denne runden. I det minste skade alvorlig. Hawks hopper inn i reserve igjen. Jeg klarer 2 av 3 nova tester og går for 3+ inv save på de som klarte testen.

I movement fasen ser jeg at de fleste spider enhetene mine er for langt over i hans deploymentzone. De vil ikke klare å skyte denne runden selv meg run og jeg vil helst ikke sette de midt i ødemarken for å bli skutt så de hopper litt fremover men ikke så langt at de egentlig får gjort noe. Resten av hæren skaper firelines.

jeg får av conseal, fortune og guide.

I skytefasen så har terningene til Andrey kommet til seg selv igjen og han saver alt som kommer sin vei. Jeg får drept en heavy bolter attackbike, tatt 1 HP på på rhinoen til devestaors. De to gjenværende attackbikene og speederen har jinket men det er det :?

Jeg står å klør meg i hodet og forstår ikke helt hva som skjedde. Jeg måtte bare håpe Andrey var uheldig med reserverolls igjen og at jeg ikke tok for stor skade.

Hæren hoppet inn i cover igjen.

Bilde

Bilde

Jeg scorer 1 poeng denne runden.

Hans runde 3

Bilde

Bilde

Denne gangen går det bedre med reserver. Khan med unit kommer inn, siste devestator, 1 tac unit med grav og 1 tac unit med melta kommer inn. Han har fremdeles bikes og 2 tac uniter (1 med melta og 1 med grav) i reserve.

Han kommer inn med enhetene sine for å ta objectives og plaserer seg for å maksimere skytingen sin.

I skytefasen dør 1 spider i enheten som mistet 1 modell til whirlwinden i første runde til khan sin enhet. Vyperen blir skutt ned og 2 jetbikes dør til tactical marines. 1 riptide mister 4 wounds til grav selv med 3+ inv save, men en annen riptide blir pinned etter at Andrey burker harras special rulen til Speartipp formasjonen, men den tar ingen skade. Ellers så saver jeg bra og spiders hopper ut av LOS eller range.

Bilde

Han scorer 2 poeng, 1 for å drepe vyperen og 1 for å holde ett objective.

Min runde 4

Bilde

Med så mange fientlige modeller på bordet kan jeg få brukt spiders denne runden. Jeg er også heldig å trekker kortet hvor man får 3+d3 hvis man dreper 6 enemy units, noe jeg håper å oppnå. Jeg klarer alle nova og går for 3+ inv save på 1 og skyte dobbelt med SMS på de 2 andre.

I movement flytter jeg for å ta objectives og for å skade firelines. I psycik får jeg av fortune og guide.

I skytefasen velger jeg å skyte 2 ganger med riptidene og åpner ill. Etter at jeg har skutt ferdig har jeg klart å drepe 6 enheter :D speeder, begge attackbikene, tac enheten på obj 5 sammen med razorbacken og razorbacken til devestators med chaplain. Spiders og riptides får virkelig vist hvor mye forepower de har denne skytefasen. Jeg har også fjernet en del marines fra khan sin enhet og fra den første tac enheten som kom inn i runde 2.

Bilde

Jeg hopper rundt i assaultfasen

Bilde

Bilde

Denne runden scorer jeg 9 poeng og har et godt overtak nå :D

Hans runde 4

Bilde

Resten av reservene kommer inn og han går for objetives og warlorden min.

I skytefasen dreper han den siste jetbiken fra enheten som hadde mistet 2. To riptides går ned til grav. Den med 3+ inv save står uskadet. Og 2 hawks blir skutt ned etter saves. Enheten med Jetbikes og farseer tar ingen skade grunnet reroll fra fortune og jink.

Bilde

Ingen assault da ting er for langt unna.

Han scorer 6 poeng denne runden.

Min runde 5

Bilde

Dette kom til å bli siste runde og jeg trekker assault kort og challenge kort samt å drepe warlorden hans. Så hæren min hopper nærme for å skyte og så assaulte. Siden det er siste tur så kjører jeg bare på uten å tenke på konsekvensene. Riptiden går ut av cover mot bikes for å assaulte de. Nova går av og jeg velger å skyte dobbelt med SMS.

Jeg får av 3 psycik powers, guide, executioner og fortune, noe som gir meg d3 poeng på slutten.

I skytefasen dreper riptide 1 bike, khans unit blir drept og khan mister 2, har bare 1 wound igjen før assault. Jeg dreper 3 devestators slik at chaplain og 2 grav devestators står igjen. I den andre grav enheten dør 4 devestators og 1 grav cannon står igjen. 1 marine drepes av hawks.

Bilde

I assault blir khan charget av 2 spider units, siste devestator charges av spiders, 2 spiders forsøker å charge chappy og devestators men 1 dør til overwatch og da kommer jeg ikke frem, selv med fleet. Riptide mister 1 wound til overwatch fra bikes. Farseer inn i rhino dev tacs. Hawks charger marines.

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg utroper challenges der jeg kan men det er desverre bare 2 når den siste spider enheten min ikke kom frem. Hawks gjør ingenting og tar ingen skade. Khan må ta 4 saves men klarer alle sammen og dreper 3 spiders. Han tar hit and run ut. Den enslige devestatoren bli drept. Farseeren tar 2 HP av rhinoen den charget. Riptiden dreper 2 bikes i nærkamp, men den siste tar Hit and run ut.

Jeg glemmer å hoppe spiders i assaultfasen som ville gitt meg linebreaker, men jeg får 6 poeng denne runden.

Bilde

Hans runde 5

Bilde

Bilde

Bilde

Han flytter rundt for å ta warlorden min og for å charge og skyte samt objectives. Han klarer å drepe 2 bikes fra warlordens enhet, passer moral. 1 enhet med spiders blir drept av khan og chappy som har dannet unit. Chappy mister 1 wound i nærkampen.

Bilde

Han får 4 poeng etter runden.

Jeg vinner kampen 19 - 14

Tanker om kampen

Det gikk jo overraskende greit. Jeg fikk en tidlig ledelse som jeg aldri gav slipp på, og når Andrey var så uheldig med reserve rollsa i runde 2 så ble det vanskelig for han. Hadde hele hæren vært på bordet og han hadde fått brukt alle enhetene så kunne dette fort gått hans vei, men da hadde jeg fått brukt større deler av min hær også men likevel. Det er alltid hyggelig å spille mot Andrey og jeg ser frem til neste gang vi møtes :)

Etter dag 1 hadde jeg 3 av 3 seiere. Det var 5 spillere som hadde vunnet alle sine kamper til nå. Meg, Espen (gladius), Rafael (Screamer Deamons) Amir Hayek (admec/Marines) og Henrik Waage (Heretics/CSM/Deamons). Neste dag var det klart for den tradisjonelle NM kampen mot Rafael :P Det skulle bli veldig spennende.

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
1 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet