Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til Armacon igjen 2016 Kamp 1

InnleggSkrevet: Ons Nov 16, 2016 1:26 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei igjen alle godtfolk :)

Nå har jeg ikke deltatt på noe 40k turnering siden NM, men i helgen var jeg på Armacon i Sandnes og med nye kamper kommer nye battle reports :D

Jeg hadde egentlig planer om å komme med MecOrkz til Armacon i år men livet kom i veien så jeg ble rett og slett ikke ferdig med hæren jeg hadde lyst å stille med, så da ble det en annen vri på NM hæren min. Listen jeg stilte med var

Farseer på Jetbike med spirit stones
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
1 Wraithknight

Air Superiorety Detachment
Crimson Death
1 Crimson Hunter Exarch (wing leader)
1 Crimson Hunter
1 Crimson Hunter

Riptide Wing
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Heavy Burst Cannon, twin linked fusion gun, Skyfire

Bilde[/URL][/img]

På Armacon så skulle vi spille NOVA missions, for de som ikke har vært borti disse så er missionsa 3 delt. Du velger et primary mission som enten er å score poeng underveis, eller å score poeng på slutten. Velger du å score underveis så scorer du "at the start of turn", noe som gjør at man må planlegge i forveien. Secondary er 3 oppdrag du velger selv av en liste på 12 stykker, disse velger du når kampen begynner. Og tertier oppdrag er å drepe 1 unit i runden fra runde 2 og utover.

Alle bordene har et spesifikt terrengoppsett slik at det bordene er mer eller mindre like for alle og ingen har noen ekstra fordeler. Alle objectivene ligger in the open så man kan ikke like lett campe på de. Alt i alt gjør dette at de flere lister kan score mye poeng for man spiller på sine egne styrker.

Så når jeg skulle sette sammen min egen liste så måtte jeg ha dette i tankene. Planen min var derfor at Wraithknighten og riptidene skulle score poeng for meg hvis jeg valgte å score poeng underveis i kampene. De tåler mye og kan stå på avstand og skyte. Hvis jeg skulle score på slutten så ville jetbikene bli nyttige med sine ekstreme bevegelighet og store firepower.

Når jeg satte sammen listen så tittet jeg på deltakerlisten til Armacon, og mange av de som var påmeldt har jeg sett ofte har med seg fly og FMC på turneringer, og siden jeg veldig lenge har hatt lyst å prøve formasjonen med Crimson Hunters så puttet jeg den inn som en x-factor for å bedre mine egne matchupps mot nettopp disse unitene. Det var også grunnen for at 1 av riptidene gikk for skyfire og heavy burst cannon og ikke enda en ion accelerator. Jeg skulle gjerne hatt 5 poeng til så den siste riptiden kunne fått intercept men det hadde jeg ikke råd til så det måtte bare stå til

Så på Fredag etter jobb dro Jeg, Emil og Amir mot sandnes for å spille 40k. Jeg med Taudar, Emil med battle company med masse pods og dreadnaughts og Amir med war convocation med 2 knights. Alt i alt var vi veldig optimistiske på egne vegne om hvordan dette skulle gå. Rogalendingene hadde gjort det så veldig bra på Invasion så vi måtte jo nesten gjøre det like bra og helst bedre så vi var veldig spente.

Etter å ha sluppet av Emil og Amir hos Nico så dro jeg til Bjørn Helge (arrangør) og etter pizza på kvelden og litt søvn var jeg klar for Armacon dagen etter :)

Kamp 1
Nova mission 4, Table quarters
Motstander: Tommy Svaasand med Necrons

Hans liste
Necron Decurion
Zandrak (? usikker på staving)
13 Warriors i Nightscyte
13 Warriors i Nightscyte
5 Immortels
5 Deathmarks
3 Tomb Blades

Harvest
5 Wraiths
1 Spyder
3 Scarabs

Flywing
3 Doom Scytes

Bilde[/URL][/img]

Jeg valgte som
Primary: Score på slutten
Secondary: Line breaker, Marked for death (drepe spider) og Drepe 3 uniter i samme tur

Han valgte
Primary: Score på slutten
Secondary, Last laugh (at han er den siste som dreper noe i kampen), linebreaker og marked for death (1 unit med jetbikes)

Jeg vant kastet for å velge side og for hvem som skulle starte, noe jeg gav til han grunnet flyene. Det var nightfight første runde

Motstanderen min:

Bilde[/URL][/img]

Bordet:

Bilde[/URL][/img]

Hans deployment

Bilde[/URL][/img]

Han holdt flyene i reserve med warriors inni, death marks var i deep strike reserve

Min deployment

Bilde[/URL][/img]

Siden han ikke hadde så mye firepower på bordet deployet jeg alt utenom flyene som må starte i reserve.

Tanker før kampen:
I runde 1 møter jeg en liste med masse fly faktisk, så da kan jeg jo bruke crimson hunterne mine :P Planen min var å drepe spideren som første prioritet, hvis den ikke ble tatt ville jeg måtte strekke skikkelig med å drepe wraiths. Ellers måtte jeg bare håpe jeg ikke mistet for mye når flyene hans kommer inn og bare se hvordan ting utviklet seg.

I NOVA så er det spilleren som deployer som også går først, uansett. Man kan ikke gi motstandern første runde etter deployment.

Jeg ville ikke seize så han begynte

Hans runde 1:

Bilde[/URL][/img]

Han flytter alt fremover utenom immortels som gjemmer seg bak en byggning, han spawner også en ny scarab base. I skytefasen turbobooster Tomb Blades fremover og bak byggningen i min deploymentzone.

Bilde[/URL][/img]

Bilde[/URL][/img]

Min turn 1

Bilde[/URL][/img]

Jeg stokker litt om på mine egne linjer og former en gunline. Jeg klarer alle novatestene og velger 3+ inv save på alle sammen grunnet flyene som jeg regner med kommer inn neste runde. I psycikfasen får jeg twin linked wraithknighen

I skytefasen skyter wraithknighten på spideren og gjør 2 wounds etter at tommy feiler både 4+ cover og 4+ reanimation. Andre skudd gjør akkurat det samme og igjen feiler tommy begge 4+ savene og spideren går ned som første casualty :D Jetbikes gjør kort prosess med scarabs. Tomb blades klarer alle saves da de sitter på en 2+ coversave. Wraiths klarer også alle saves grunnet reanimation denne runden.

Hans runde 2

Bilde[/URL][/img]

Han får inn alle reservene sine :? så nå er det full pinne. Begge Nightscytes flytter 36 over bordet og warriors hopper ut. Doom Scytes flytter fremover og sikter seg inn på wraithknighten. Wraiths fremover mens Tomb Blades flytter bakover igjen. Deathmarks lander foran knight og riptides. Immortels står stille.

Så skal jeg intercepte og velger å intercepte large blast s8 ap 2 på warriors. Jeg får hit og dreper 8 av 13. Jeg intercepter på samme unit igjen og dreper 3 til. Dette var dumt av meg da jeg burde siktet på deathmarks med skudd 2. Jeg glemte de hadde rapidfire våpen og ikke bare 1 skudd. I tillegg så måtte warriors snap shoote siden flyet hadde flydd så langt.

Bilde[/URL][/img]

Bilde[/URL][/img]

I skytefasen så begynner han med warriors mot jetbikes og farseer, men med snap shoots og saves fra meg så dør bare 1 jetbike :P 2 jetbikes fra en annen unit dør til en nightscyte (jeg hater ekstra hits fra 6ere på tesla våpen). Så blir wraithknighten skutt på av fly etter fly og mister wounds jevnt og trutt. Han hadde 2 wounds igjen når deathmarks skulle skyte.

Han får inn 7 wounds med deathmarks, men jeg klarer først 5 armor saves og ruller dobbel 5 på feel no pain så knighten står 8)

Tomb Blades turbobooster bak til hans linjer igjen.

Min runde 2

Bilde[/URL][/img]

Payback! :twisted:
Jeg får inn mine crimson hunters, de flyr opp på siden av hans fly i ignore cover formasjon. Jeg klarer 2 av 3 nova tester og velger 3+ inv save og nova versjonen av våpenet på riptiden med skyfire. Jegbikes bak hillen hopper foran hillen for å skyte på wraiths. Jeg velger å ignorere warriors fordi de ikke ville ha move til å gjøre noe neste runde så da ville jeg heller konsentrere all skytingen på wraiths. Hopper ellers rundt for å lage firelines.

I psycik fasen så guider jeg jetbikes, failer å kaste doom på wraiths og han ruller høyere på ld testen når jeg mindwar'er en wraith.

I skytefasen så åpner jeg med mine fly mot hans fly, og uten muligheten for å jinke så skyter mine 3 crimson hunters ned hans 3 doom scytes. Riptiden med skyfire får ned en nightscythe til tross for jink.

De 2 siste necron warriors blir drept, samt 1 deathmark. Så begynner jeg å skyte på wraiths med scatterbikes og wraithlord og etter at jeg har rullet ferdig så er 3 wraiths døde og enda 1 er skadet.

Bilde[/URL][/img]

I assault så angriper jeg deathmarks med en riptide og wraithknight inn i wraiths. I wraithkampen skjer det ingenting, mens 2 deathmarks blir drept av riptiden uten at jeg tar noe skade tilbake, men de står.

Bilde[/URL][/img][img]

Bilde[/URL][/img]

Når han skal til å begynne på sin runde så tilbyr jeg han å avslutte kampen der og da for det er ingen tvil om hvor dette kommer til å ende, og han aksepterer

Seier 19-2 i første runde :)

Tanker om kampen

Det gikk jo over all forventning. Jeg var heldig på wraithknighten mot spideren, men jeg hadde såpass mye firepower igjen at den hadde nok gått ned uansett. Eldar er en veldig hard matchupp for necrons så dette ville uansett bli en kamp i oppoverbakke for Tommy. Men var en hyggelig kamp og vi pratet masse etterpå. Da var det bare å vente på neste kamp :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
1 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet