Forfatter Melding

<  Battle reports  ~  Unicorn drar til Armacon igjen 2016 kamp 4

InnleggSkrevet: Fre Nov 18, 2016 3:22 pm
Wraith EngineInnlegg: 2315Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Dette er kamp 4 av de jeg hadde på Armacon, har du ikke lest de forrige anbefaller jeg deg å lese disse først før du leser denne.

Dag 2 og vi er 2 spillere som har vunnet alle 3 kampene. Det er meg og Emil som jeg reise sammen med til Armacon, så vi skulle møtes i første kamp på søndag. Kampen vi skulle spille var relic med vanguard deployment.

Listen min var som de forrige kampene:

Farseer på Jetbike med spirit stones
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
3 Scatterbikes
1 Wraithknight

Air Superiorety Detachment
Crimson Death
1 Crimson Hunter Exarch (wing leader)
1 Crimson Hunter
1 Crimson Hunter

Riptide Wing
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Ion Accelerator, twin linked fusion gun, early warning override
1 Riptide, Heavy Burst Cannon, twin linked fusion gun, Skyfire

Bilde[/URL][/img]

Kamp 4
Nova mission 3, The Relic
Motstander: Emil Espegren med Dark Angel demi company og Blood angels Allies

Hans liste
Captein med artificer armor, power axe og auspex
Chaplain
5 Tacticals i Razorback med Las/plas
5 Tacticals i Razorback med heavy bolter
5 Tacticals i pod med meltagun og combi melta
5 Tacticals i pod med meltagun og combi melta
5 Devestators i rhino med 1 grav cannon
5 Devestators i pod med 2 grav cannons
1 Dreadnaught med MM og Heavy flamer i pod
5 Assault marines i pod med 2 flamere
5 Assault marines i pod med 2 flamere
5 Scouts

Blood Angel Dreadnaugh formation
1 Furiso Dread med meltagun og heavy flamer i en Lucius Pod
1 Frag Cannon dread med heavy flamer i en lucius pod
1 Frag cannon dread med meltagun i en lucius pod

Bilde[/URL][/img]

Jeg valgte som
Primary: Score på slutten
Secondary: Drepe 3 uniter i en runde, Marked for death (Furiso dread) og kill points

Han valgte
Primary: Score underveis
Secondary, Linebreaker, slay the warlord og drepe wraithknighten min

Jeg vant kastet for å velge side og valgte side slik at han fikk hjørnet med minst cover. Det viktgste rullet ville være hvem som startet. Hvis jeg vant kunne jeg spille mye mer offansivt, mens hvis jeg tapte måtte jeg spille defansivt og han kunne erobre bordet med en gang. Desverre for meg så vant han rullet og valgte å starte.

Det var ikke nightfigt første runde.

Mitt warlord trait var minus 1 på hans reserve rolls, mens han fikk +1 på seize og reroll reserves.

Mine psycik powers var: Guide, executioner, eltritch storm og will of asyrian

Motstanderen min:

Bilde[/URL][/img]

Bordet:

Bilde[/URL][/img]

Hans deployment

Bilde[/URL][/img]

Håper jeg seizer :P

Min deployment

Bilde[/URL][/img]

Jeg castlet opp slik at jetbikene mine skulle være mer eller mindre trygge for pods i runde 1. Nå måtte han podde foran mine heavy hitters, så måtte jeg bare håpe de kunne ta i mot skaden de ville få i runde 1 slik at jeg kunne slå tilbake.

Tanker før kampen:
Hvis jeg skulle klare å seize så ville dette bli ganske grei skuring. Hvis ikke måtte jeg spille defansivt, forsøke å stabilisere og jobbe meg utover på brettet slik at jeg kunne ta objectiver mot slutten.

Jeg klarte ikke å seize, så det skulle bli en kamp i hardcore mode :o

Hans runde 1

Bilde[/URL][/img]

Han velger å komme ned med captein, chaplain sammen med devs i pod, 1 unit på 5 med melta og combi melta samt 3 dreads, MM dread fremdeles i reserve.

Han podder ned, devs scatrer 12 bakover :P men siden armacon fulgte GW faqen slavisk så kunne han hoppe ut etter dørene og gå 6 og da var han fremdeles innenfor range :cry:
Furiso scatrer også langt bakover, tacticals litt mens de 2 siste dreadsa landet med hit. Alle dreadsa ventet inni podsa sine

Han kjører ellers full throttle med razorbacks for å komme seg til objectivene slik at han kan begynne å score poeng med en gang.

Så kan jeg intercepte. Jeg hadde veldig lyst å intercepte grav devs, men de satt på en 2+ coversave grunnet lucius pod og ruin. Så jeg siktet først på lucius pod foran wraithknight. hvis jeg kunne ta den ut (ap2 og open topped) så ville jeg ha klar bane til devs. Desverre så scatret skuddet og drepte 1 tacital og 1 HP fra podden til tacticals. Jeg valgte å likevel intercepte på devs. Satset på å være heldig men skuddet scatret bort.

Bilde[/URL][/img]

Så var det ouch time :!: han startet med devs på wraithknight, men 6 skudd resulterer bare i 2 wounds etter cover og feel no pain. Dreaden flamet jetbikes og drepte 2. Midterste riptide mistet 1 wound og riptiden til venstre mistet 2 wounds inbiller jeg meg. Ellers klarte jeg å save alt som kom mot meg. Han turbobostet med razorbacks for å ta objectiver og ville nå score 3 poeng i sin neste tur hvis jeg ikke fikk gjort noe. Men alt i alt var jeg i god form uten alt for store skader.

Bilde[/URL][/img]

Min runde 1

Bilde[/URL][/img]

Den single jetbiken som overlevde dreaden skulle suicide på et objective som ville sørge for at Emil bare fikk 1 poeng i stedenfor 3. Riptides klarer 2 av 3 novas og velger å skyte dobbelt med fusion gun. Jetbikes hopper opp på hillen for å få line of sight ting ting foran meg. Jeg flyttet også riptides for å få bedre line of sight. Jeg måtte få fjernet dreadsa ASAP. Hvis jeg ikke fikk de ned denne runden så ville de kunne rampnere gjennom linjene mine.

I psycik fasen fikk jeg guided wraithknighten. jeg forsøkte å kaste executioner på devestators men ble denied. Fikk av eltritch storm og tok 1 HP av drop podden med frag cannon dread i.

I skytefasen åpnet jeg opp med jetbikes på lucius podden foran wraithknighten men tok bare 1 HP. Jeg klarte å skyte ned lucius podden på min høyre side med riptides slik at dreaden sto åpen. Jeg forsøkte å skyte og skyte for å åpne flere pods men jeg klarte det ikke med jetbikene. Så var det wraithknighten. Jeg valgte å skyte på dreaden inn the open samt podden med frak cannon dread i seg. Hvis jeg tok ut podden kunne jeg charge dreaden inni. Jeg var heldig med skuddet mot den åpne dreaden og tok den ned. Jeg klarte også å åpne podden slik at jeg kunne charge dreaden inni. Eksplosjonen drepte 1 marine med meltagun som hadde podded ned 8)

Bilde[/URL][/img]

I assault hoppet jeg tilbake med jetbikes og forsøkte å opprettholde castlet mitt. Riptide charget inn i marines, kunne likegreit forsøkte å få de vekk. Wraithknight inn i dread.

Riptiden tok ingen skade i overwatch eller i kampen og drepte 2 marines som stakk av og kom unna. Wraithknighten tok 1 wound i overwatch. 3 d3 hits fra flamere med rending er ganske farlig. Jeg gjorde 1 HP på dreaden med hammer of wrath, slo med 5 angrep, traff med 2, men fikk 3 og 1 og dermed bare 1 HP til. Så slo dreadden tilbake med 4 angrep. Traff på alle, 2+ for å wounde, wounder med alle, og jeg failer alle 5+ feel no pain savene mine :( død wraithknight i runde 1.... :| jada, dette så lovende ut.

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 2

Bilde[/URL][/img]

Emil scorer 1 poeng på primary

Siden jeg hadde air superiorety og minus 1 på reserve så kom på bare 1 pod inn, desverre for meg var det podden med dreadnaughten.

I assaultfasen hadde jeg klart å overse at det nå var plass til en podd mellom riptides og jetbikes, så der landet podden med dreadnaughten, crap :?

Ellers flytter han litt rundt og befester sin posisjon på objectivene. Furiso kommer ut av podden og går mot riptidene mine. Den andre dreaden med 1 HP igjen gjør det samme.

jeg forsøkte å intercepte på dreaden som hadde kommet ned, men skuddet scatret og traff riptiden i tillegg så både riptiden og dreaden mistet 1 HP/wound hver.

I skytefasen blir den single biken min på objectivet hans skutt bort. 2 nye bikes blir skutt bort av devestators. Så begynte han å skyte på riptides, men klarte bare å få tatt 4 wounds på den nærmeste, jeg rullet gode saves og han bommet med mange melta og lascannon skudd :D

I assault så assaulter han med dread og marine inn i riptiden med bare 1 wound, jeg gjør 0 skade på overwatch. Furiso charget midterste riptide. Jeg avfyrte igjen overwatch, og på siste skudd med en fusion gun så klarte jeg å få explode og ta ut dreaden :P woho :mrgreen:

I assault så blir den første riptiden drept av dreaden da jeg har brukt opp mine 5+ saves i skytefasen.

Jeg er fremdeles med men må helst få brutt ut av castlet mitt snart

Min runde 2

Bilde[/URL][/img]

Jeg velger å rulle 3 separate rulls for flyene mine. Jeg ville helst holde 1 av de i reserve slik at jeg fremdeles hadde air superiorety men jeg klarte alle reserverollsa så alle flyene kom inn. Jeg klarte også begge nova testene og valgte dobbel skudd med fusion på begge ritpitdene igjen.

Jeg flytter igjen den single jetbiken etter skuddene fra devestators frem og i skytefasen opp på samme objective som i stad slik at hvis jeg tar ut podden og dreaden på mitt objective så ville Emil igjen bare score 1 poeng. Med det i tanke flytter jeg også flyene inn slik at jeg kan skyte på podden og dreaden. Så måtte jeg også begynne å ta ut razorbackene for å beskytte riptidene bedre. Riptidene står stille for å aktivere "hailstorm" slik at de kan skyte med alle våpen 2 ganger (4 ganger da med fusion gun siden jeg valgte dobbel skudd med den). Jetbikes flytter rundt på sidene og opp på hillen

I psycik fasen får jeg guided en unit med jetbikes, resten failer å kaste

I skytefasen startet jeg med flyene, og de 2 første gjør kort prosess med både pod og MM dread som hadde kommet fra reserve. Fusion guns får drept den siste dreaden. Ion accelerator i large blast modus skyter på devestators og jeg tar ut capteinen og 1 grav cannon og 1 marine. Skudd 2 scatrer. Jetbikes skyter også på devestators og tar ut chaplain og 1 marine så bare 3 marines igjen og 1 grav cannon ( de failer LD testen når de må ta den). Jeg får skutt ned razorbacken på hans home objective med siste fly. Den single marinen blir også tatt og razorbacken på relicen mister 2 HP og blir stunned.

Bilde[/URL][/img]

I assault så hopper jeg rundt og forsøker å danne slottet mitt igjen men jeg begynner å gå tom for jetbikes til å danne det med.

En veldig god runde for min del. Jeg hadde skaffet meg litt pusterom. Hvis jeg kunne stå i mot neste runde burde jeg kunne begynne å pushe tilbake

Hans runde 3

Emil scorer igjen 1 poeng.

Til tross for at jeg ikke har air superiorety så kommer det bare ned 1 unit med assault marines fra reserve. Desverre for meg lander de på objectivet mitt igjen og hopper ut klare til å flame jetbikes og farseeren min.

Ikke så mye move igjen for han. Dreads er døde og resten holder seg på obejctiver. Jeg velger å gamble med intercepten og skyter large blast på assaultmarines. Heldigvis får jeg hit :) og dreper 4 av 5 etter at Emil tar go to ground og ruller 1 6'er på save.

Bilde[/URL][/img]
Bare 1 marine igjen

I skytefasen så skyter han på riptiden med ION og den mister 3 wounds og har bare 1 igjen nå. Klarer en del 5+ saves så veldig fornøyd med at den lever. Han skyter også ned den siste jetbiken som har ofret seg.

Bilde[/URL][/img]

Min runde 3

Bilde[/URL][/img]

Bilde[/URL][/img]

Jeg har fremdeles det store problemet at jeg må helst komme meg til relicen for å kunne få en del poeng og vinne, så jeg begynner å jobbe meg mot senter av bordet. Jeg velger å ikke ofre noen jetbikes denne runden for å hindre Emil i å få poeng, da jeg trenger det jeg har igjen for å kunne score på slutten selv. Så jeg holder de defansivt for å ta ut podd og det som står i min deploymentzone. Flyene flyr rundt for å ta ut transporter og pod. Riptide med burstcannon velger å skyte nova versjonen av våpnet sitt. Den andre med bare 1 wound ruller jeg ikke nova for.

I psycik fasen får jeg av will of asyrian og guide på jetbikes.

I skytefasen tar jeg ut razorback i baklinjen med fly, den single assaultmarinen og podden blir tatt ut. Razorbacken på relicen blir tatt ut sam razorbacken med heavy bolter på mitt andre home objective blir tatt ut av riptide med heavy burst.

Jeg hopper bak hillen med jetbikes

Bilde[/URL][/img]

Hans runde 4

Han scorer 3 poeng denne runden

Dette kom til å bli siste runde. Vi hadde ikke spilt sakte noen av oss men bare så mye som skjedde og taktisk ting vi måtte hensynta at vi kom ikke lenger. Hadde vi hatt 15 min til så hadde vi kommet til runde 5 og 6 tipper jeg da det gikk så fort nå på slutten men sånn var det nå

Hans 2 siste pods med marines kommer inn. De forsøker å lande rett foran jetbikene mine for å ta de ut og skaffe seg linebreaker

Bilde[/URL][/img]

Heldigvis for meg så scatret begge podsa ut av bordet :P 8)

ut over det så skjer det ingenting. Han flytter litt for å holde på objectivene han har

Bilde[/URL][/img]

Min runde 4

Bilde[/URL][/img]

Vi begynner å telle opp poeng og det er uavgjort akkurat nå 9-9. For at jeg skal vinne så må jeg fjerne den single marinen og drop podden som står på mitt obejctiv.

Executioner tar ned marinen, og flyet mitt tar 2 HP av podden. Jetbikes dreper den med scatterlaserfire og i assaultfasen hopper bikes opp på objectivet og scorer 1 poeng for meg og jeg vinner dermed 10-9 :) :mrgreen:

Bilde[/URL][/img]

Tanker om kampen

Det var en intens kamp! :shock: vi syntes begge 2 at vi gjorde lite skade på den andre i sin egen første tur. Han ble hindret av hillen slik at han ikke kom til jetbikene mine, mens jeg kom meg aldri ut av hjørnet mitt for da ville hæren min gå i oppløsning.

Hadde vi hatt 1 tur til så ville nok Emil vunnet kampen. Da hadde han scoret ytterligere 3 poeng og fått ned pods og dermed skaffet seg linebreaker. Jeg ville da måtte ta relicen men han hadde 5 marines gjemt bak byggningen men innenfor 3 av relicen slik at han hadde contested den hvis jeg ikke hadde fått flyttet den langt nok, så det hadde vært risky om gikk eller ikke.

Dette var en utrolig spennende kamp og skikkelig nervepinnende, jeg og Emil spiller mye og det var like hyggelig som alltid :)

Som den eneste spilleren med 4 av 4 seiere trengte jeg bare å ikke tape siste kamp så ville jeg vinne hele turneringen. Hvem jeg kunne møte var fremdeles uvist men det var Flyrant listen, Tau gun line eller necrons som det kunne bli virket det som.

Stay tuned

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
1 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum: