Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Nytt forslag til NM (på side 2)

InnleggSkrevet: Tir Apr 18, 2017 11:54 am
Wraith EngineInnlegg: 2267Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei alle sammen

Helt siden NM i 40k i januar (som nå skal hete Oslo GT) ble arrangert har jeg sammen med T.O.ene for de største 40k turneringene her til lands sammarbeidet for å organisere en ny NM turnering innenfor 40k, for vi ønsker alle å ha en NM tittel å skryte av 8)

Vi har kommet frem til at vi ønsker at NM skal være en invitasjonsturnering, og måten å kvalifisere seg, og dermed bli invitert til NM, er å gjøre det bra på en av de mange kvalifiseringsturneringene som arrangeres over hele landet gjennom hele året. Dette vil ligne en ITC sesong slik som de arrangerer i USA.

Årets 40k sesong

Årets 40k sesong med kvalifiseringsturneringer vil derfor se slik ut:

I sommer, 8 Ed slippes

1 kvalik turnering: Invasion (Kristiansand) 15-17 September
2 kvalik turnering: Turnering i Barbu (Barbu) (okt/nov)
3 kvalik turnering: Armacon (Sandnes) (November)
4 kvalik turnering: Oslo GT (Oslo) (Januar)
5 kvalik turnering: Armageddon (Trondheim) (April)
6 kvalik turnering: Winter Wars (Bergen) (april/mai)
NM avholdes i Juni

Ny sesong starter neste høst

T.O.ene som er enige om dette er

Meg selv, Christopher Jacobsen (Invasion)
Ole Lillejordet (Oslo GT)
Bjørn Helge Stokkeland (Armacon)
Pål Nilsgård (Armageddon)
Tommy Kristiansen (Barbu)
Kristoffer Draugsvoll, Alexander Nygård (Winter Wars)
samt Adam Solumsmo (ETC kaptein)

Vi som T.O. har også kommet frem til at vi ønsker å samkjøre en del ting gjennom hele sesongen, dette innkluderer

- Felles poengsum på alle turneringer
- Felles FAQ på alle turneringer
- Felles scoringssystem på alle turneringer (vi har i skrivende stund tenkt å bruke Best Coast Pairing appen)

Dette burde skape en god og forutsigbar ramme for alle som ønsker å delta på en kvalifiseringsturnering. De forskjellige turneringene kan kjøre forskjellige turneringsoppsett, men punktene over ønsker vi at skal være felles.

Hvem og hvor mange kvalifiseries til NM

Antall deltakere som blir kvalifisert til NM vil være 1 per 5 deltakere som deltar på kvalifiseringsturneringen, rundet opp. Så hvis det deltar 32 stykker på Invasion så vil topp 6 bli kvalifisert til NM.

Hvis man skulle gjøre det bra på flere turneringer gjennom året og allerede være kvalifisert for NM så vil noen lenger ned på listen bli kvalifisert.

F.eks hvis vinneren av Invasion også skulle bli kvalifisert for NM ved en senere turnering så vil hans/hennes navn hoppes over og noen lenger ned på deltakerlisten vil bli kvalifisert.

Dette tror vi gjør at folk gjerne stiller med litt mer wacky lister på turneringer hvis man allerede er kvalifisert. Dette har vi også troa på vil få folk til å delta på flere turneringer hvis NM er målet og de ikke skulle klare å kvalifisere seg ved en tidlig turnering.

Hvor arrangeres NM

Ved en slik ordning som beskrevet over er det lett for NM som turnering å gå på rundgang til de forskjellige klubbene i landet. Jeg har selv aldri vært i Barbu f.eks, så hvis NM arrangeres der er det en ypperlig annledning for å se mer av vårt lange land. Kvalifiserer man seg tidlig så burde det også være mulig å booke inn billige fly/tog billetter til NM

Første NM (da til juni i neste år) vil bli arrangert i Stavanger/Sandnes

NM og ETC

Siden vi har tenkt å bruke Best Coast Pairing appen så vil det være enkelt å lage scoringssytemer og rankinglister (hvis ønskelig). Disse vil så igjen kunne bli brukt som kvalifiseringsgrunnlag for å komme med på norges ETC (European Team Championship) lag.

NM og pokal

Vi ønsker at NM skal ha en vandrepokal. Denne skal være litt forseggjort og vi ønsker at den skal lages på commission, så hvis noen kjenner noen skulptører, så send dem vår vei.

Hvis man skulle vinne NM 3 ganger på rad får man beholde pokalen, vinner man NM 5 ganger totalt så får man også beholde pokalen.

Vi er veldig åpne for innspill og spørsmål, derfor tar vi nå kontakt med 40k miljøet for å høre deres tanker og evt innspill/spm rundt dette. Vi håper dette er noe hele miljøet kan samle seg rundt :)

Mvh
Norske T.O.er

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Apr 18, 2017 4:45 pm
ElectromancerInnlegg: 167Registrert: Tir Jul 02, 2013 11:58 pm
Dette ser veldig bra ut, godt gjennomtenkt.

Tror dette skal funke om "8th edition" av 40k blir lansert til høsten også.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Apr 18, 2017 4:50 pm
Wraith EngineInnlegg: 2267Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
amir90 skrev:
Dette ser veldig bra ut, godt gjennomtenkt.

Tror dette skal funke om "8th edition" av 40k blir lansert til høsten også.

Det er meningen ;-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Apr 19, 2017 9:24 am
Holy ZealotInnlegg: 41Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Detta virker jo go´knall.

Og det er fint at de postes her på forumet også, - noen av oss stritter jo mot strømmen og deltar ikke i sosiale medier (Facebook er verdens verste tidstyv) :P

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Apr 19, 2017 5:59 pm
Battle BoarInnlegg: 738Registrert: Man Des 07, 2009 5:06 pm
Unicorn skrev:
Hei alle sammen

Helt siden NM i 40k i januar (som nå skal hete Oslo GT) ble arrangert har jeg sammen med T.O.ene for de største 40k turneringene her til lands sammarbeidet for å organisere en ny NM turnering innenfor 40k, for vi ønsker alle å ha en NM tittel å skryte av 8)

Er det mulig å få vite hvem disse To'ene er?

Unicorn skrev:
Vi har kommet frem til at vi ønsker at NM skal være en invitasjonsturnering, og måten å kvalifisere seg, og dermed bli invitert til NM, er å gjøre det bra på en av de mange kvalifiseringsturneringene som arrangeres over hele landet gjennom hele året. Dette vil ligne en ITC sesong slik som de arrangerer i USA.

Årets 40k sesong

Årets 40k sesong med kvalifiseringsturneringer vil derfor se slik ut:

1 kvalik turnering: Invasion 15-17 September
2 kvalik turnering: Turnering i Barbu (okt/nov)
3 kvalik turnering: Armacon (November)
4 kvalik turnering: Oslo GT (Januar)
5 kvalik turnering: Armageddon (April)
6 kvalik turnering: Winter Wars (april/mai)

NM avholdes i Juni

Det hadde vært nyttig å få vite hvor disse turneringen holder til. Stiller meg også tvilende til at TO'er fra alle disse turneringene er med i denne gruppen.

Hva er poenget med en invitasjons turnering når alle som drar på turneringer kan kvalifisere seg. 20% beste ved hver turnering får lov å komme på NM og det arrangeres 6 turneringer. Hvordan skal dere motivere folk som allerede er kvalifisert til å delta på andre turneringer. Viss måle er NM trenger man kun å delta på en, og deltar man på den siste er det mye enklere å bli kvalifisert en på den første da all motstand fra de andre 5 turneringen ikke teller. Og hva gjør dere med kvalifiserte spillere som ikke ønsker å delta på nm.

Vil denne NM turneringen være gratis eller blir den som de 6 andre betalings turnering med NM tittel

Unicorn skrev:
Vi som T.O. har også kommet frem til at vi ønsker å samkjøre en del ting gjennom hele sesongen, dette innkluderer

- Felles scoringssystem på alle turneringer (vi har i skrivende stund tenkt å bruke Best Coast Pairing appen)

Viss dere får alle til å bli enige om dette så blir jeg imponert.

Unicorn skrev:
Dette tror vi gjør at folk gjerne stiller med litt mer wacky lister på turneringer hvis man allerede er kvalifisert. Dette har vi også troa på vil få folk til å delta på flere turneringer hvis NM er målet og de ikke skulle klare å kvalifisere seg ved en tidlig turnering.

Folk som spiller wacky lister gjør det fordi de liker det eller fordi de liker å vinne, å komme på NM har ingenting med saken å gjøre.

Unicorn skrev:
NM og ETC

Siden vi har tenkt å bruke Best Coast Pairing appen så vil det være enkelt å lage scoringssytemer og rankinglister (hvis ønskelig). Disse vil så igjen kunne bli brukt som kvalifiseringsgrunnlag for å komme med på norges ETC (European Team Championship) lag.

Hvem bestemmer om dette er ønskelig?

2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Apr 19, 2017 9:23 pm
Sitat:
Er det mulig å få vite hvem disse To'ene er?

Selvsagt, det er meg selv (Invasion), Ole Lillejordet (Oslo GT), Bjørn Helge Stokkeland (Armacon), Pål Nilsgård (Armageddon), Tommy Kristiansen (Barbu), Kristoffer Draugsvoll, Alexander Nygård (Winter Wars) samt Adam Solumsmo (ETC kaptein)

Sitat:
Det hadde vært nyttig å få vite hvor disse turneringen holder til. Stiller meg også tvilende til at TO'er fra alle disse turneringene er med i denne gruppen.

Det glemte jeg å legge til, her er oversikten

1 kvalik turnering: Invasion (Kristiansand) 15-17 September
2 kvalik turnering: Turnering i Barbu (Barbu) (okt/nov)
3 kvalik turnering: Armacon (Sandnes) (November)
4 kvalik turnering: Oslo GT (Oslo) (Januar)
5 kvalik turnering: Armageddon (Trondheim) (April)
6 kvalik turnering: Winter Wars (Bergen) (april/mai)

Hvis du søker opp gruppen Norske 40k T.O.'er på facebook så vil du få opp gruppen som vi alle sammen er medlem i :)

Sitat:
Hva er poenget med en invitasjons turnering når alle som drar på turneringer kan kvalifisere seg. 20% beste ved hver turnering får lov å komme på NM og det arrangeres 6 turneringer. Hvordan skal dere motivere folk som allerede er kvalifisert til å delta på andre turneringer. Viss måle er NM trenger man kun å delta på en, og deltar man på den siste er det mye enklere å bli kvalifisert en på den første da all motstand fra de andre 5 turneringen ikke teller. Og hva gjør dere med kvalifiserte spillere som ikke ønsker å delta på nm.

Hvis man allerede er kvalifisert så er vårt håp at man gjerne vil delta på andre turneringer (mest fordi det er gøy med turneringer) men da stiller man kanskje også med andre lister og prøver ut noe nytt. Men vi har ikke noe insentiv direkte hvis man allerede er kvalifisert. Være sosial og delta på flere turneringer og treffe nye og gamle spillere burde jo være motivasjon i seg selv synes nå jeg.

Hva som gjøres med de som er kvalifisert men ikke ønsker å delta har vi ikke snakket om. Akkurat nå ønsker vi å høre med massene hva de synes om dette forslaget og om det er noe folk er villig til å støtte :)

Sitat:
Vil denne NM turneringen være gratis eller blir den som de 6 andre betalings turnering med NM tittel

Vi ønsker at NM skal være så billig som mulig for alle som skal delta siden vi tenker det skal være en invitasjonsturnering. Hvor billig og hvordan dette skal skje har vi ikke snakket så mye om ennå.

Sitat:
Unicorn skrev:

Viss dere får alle til å bli enige om dette så blir jeg imponert.

Siden ny edition slippes i sommer har vi troa på at det burde være enkelt å bli enige om det meste av dette :)
Sitat:
Unicorn skrev:

Folk som spiller wacky lister gjør det fordi de liker det eller fordi de liker å vinne, å komme på NM har ingenting med saken å gjøre.

Det er mye mulig, men hvis en allerede er kvalifisert til NM og det er den tittelen som henger høyest, så vil jeg tro at enkelte spillere er villig til eksprimentere mer med lister hvis de deltar på flere turneringer, men jeg kan selvsagt ta feil.

Sitat:

Hvem bestemmer om dette er ønskelig?[/quote][/quote]

Det kom inn som et forslag fra Adam, men hvis ingen ønsker dette så er det jo bare å droppe. Det er derfor vi ønsker å høre hva folk synes om forslaget :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Apr 20, 2017 8:12 pm
Jeg synes det er lite gjennomtenkt. Det hadde vært bedre om alle på denne listen hadde gått sammen om å gjøre det NM vi hadde etablert bedre i stede for å prøve og få til noe annet.

Problemet med å strømlinje forme alle disse turneringen blir at mangfoldet i miljøet vil forsvinne og de som ikke liker dette vil bli ekskludert. Det er også tydelig for meg at gamle fordommer som fremdeles sitter igjen i noen miljøer har blitt tilegnet mest vekt når dere har prøvd å sette opp et felles system.

Det virker heller ikke som dere har noen plan for å implementere nye turneringer som kommer til eller hva dere gjør viss turneringene på listen får andre TO'er med andre ønsker.

Jeg ønsker dere lykke til med forsøket men kommer ikke til å samarbeide om å få gjennomført dette slik det fremstår nå.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Apr 20, 2017 8:53 pm
Holy ZealotInnlegg: 31Registrert: Søn Jan 18, 2015 4:20 pm
Veier nå inn jeg også (oppfordrer flere til å gjøre det samme).

Som relativt ny spiller på turneringer ønsker jeg dette velkommen. Jeg synes at miljøet fremstår noe splittet i dag og jeg mener at dette er et flott initiativ til å samle trådene litt. Alle løsninger kan jo ikke være på plass allerede nå så jeg har stor respekt for at mange spørsmål forblir ubesvart en stund til.

Jeg tror vi som spiller dette spillet tjener på å samarbeide samt å gjøre ting noe mindre komplisert. Å tenke felles om det meste men mangfold samt egenart på noe er kanskje veien å gå. Får håpe det er mulig å få til? Kjekt at turneringene har sin egen lokale sjarm dog. De har jo sin egenart i dag også og jeg tror ikke for eksempel en felles FAQ vil endre så mye på akkurat det.

Dette med NM er ikke noe jeg personlig bryr meg særlig mye om men jeg synes det høres spennende ut med en slags invitational løsning. For toppspillerne som bør være i NM allikevel så blir ikke dette vanskelig men for oss som figurerer litt lavere på listene kan dette kanskje gi ekstra motivasjon (jeg kjenner for eksempel på en slik motivasjon) og det blir gjerne litt ekstra stas!

Jeg synes også at dere T.Oer fortjener ros som gidder og orker (Waaagh) å prøve å gjøre noe for at miljøet utvikler seg (forhåpentligvis i positiv retning). Dere fortjener all den støtten dere kan få, dere har i alle fall min!

Vi sees på Winter War (tar med meg 2 førstereisgutter også:)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 7:33 am
Sitat:
Jeg synes det er lite gjennomtenkt. Det hadde vært bedre om alle på denne listen hadde gått sammen om å gjøre det NM vi hadde etablert bedre i stede for å prøve og få til noe annet.

Jeg føler selv det er det vi gjør. T.O.ene fra de største turneringene i landet støtter dette utkastet. NM var fra starten av et arrangemang som i utgangspunktet skulle kunne gå på rundgang hvis andre byer søkte om det. Men når NM vokste seg såpass stort var det vel kun Oslo og Kristiansand som hadde kapasitet til å arrangere NM med tanke på alle turneringene, bord og terreng dette medfulgte.

Ved å arrangere en egen 40k NM turnering blir det enklere at den kan gå på rundgang, og gjennom T.O. gruppen burde det være lettere at alle kommer med sine innspill og forhåpentligvis gjør NM bedre :)

Sitat:
Problemet med å strømlinje forme alle disse turneringen blir at mangfoldet i miljøet vil forsvinne og de som ikke liker dette vil bli ekskludert. Det er også tydelig for meg at gamle fordommer som fremdeles sitter igjen i noen miljøer har blitt tilegnet mest vekt når dere har prøvd å sette opp et felles system.

Turneringene er ikke ment å bli strømlinjeformet. Alle turneringer kan kjøre individuelle turneringspakker, det er kun poengsummen, felles FAQ og felles scoringsapp som vi ønsker at alle skal bruke. De fleste turneringer har kjørt 1850p og gjerne ETC+GW FAQ frem til nå uansett, så den store forskjellen kan jeg ikke se det blir.

Forskjellen blir at poengsummen for sesongen blir annonsert på forhånd slik at det blir enkelt for alle å forholde seg til. Med ny edition så håper vi at felles FAQ også skal være mulig å komme frem til. GW har tross alt blitt flinkere med FAQene sine og høre på fanbasen og klubbene rundt om i verden gjennom sosiale media.

Sitat:
Det virker heller ikke som dere har noen plan for å implementere nye turneringer som kommer til eller hva dere gjør viss turneringene på listen får andre TO'er med andre ønsker.

Det har vi ikke tatt stilling til nei. De overnevnte turneringene ble plukket ut som NM kvalikker fordi de er de største i Norge OG de er spredt over hele landet. Fra Barbu i Nord til Kr sand i Sør. Så godt som alle burde ha mulighet til å delta på en NM kvalik gjennom de overnevnte turneringene basert på geografi i det minste.

Sitat:
Jeg ønsker dere lykke til med forsøket men kommer ikke til å samarbeide om å få gjennomført dette slik det fremstår nå.

Vi er helt åpne for innspill og tar gjerne i mot forslag til forbedringer. Bare det at det blir stilt spørsmål hjelper, for det kan ikke være alt vi har tenkt på.

jeg håper du endrer mening, for vi ønsker at flest mulig skal støtte opp om dette :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 8:07 am
TrencherInnlegg: 79Registrert: Tir Nov 27, 2012 10:56 am
Diskusjonene til nå blant T.Os har vært veldig bra og vi har stortsett vært enige om det meste.

Det er forsatt ting som må diskuteres, og det er noen gode spørsmål over som vi må se på. Det er også en del av intensjonen med innlegget her, att folk kan yttre sine meninger både positivt og negativt slik vi får feedback.

Jeg tror også ting vil bli enklere ved 8th edition når det kommer til FAQ og regelpakker.

Nå som både Frontline gaming, Adepticon & Nova open gutta er med å hjelper GW med 8th edition.

InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 9:17 am
TrencherInnlegg: 50Registrert: Man Okt 28, 2013 10:45 pm
Rolig skrev:

Unicorn skrev:
NM og ETC

Hvem bestemmer om dette er ønskelig?

Jeg er heller ikke 100% fornøyd med hvordan vi har satt opp at Invitational til NM fungerer per nå, men jeg ser ikke noen alternativer heller om NM skal være en Invitational (som den må være om den skal kunne holdes i alle byer). Men grunnen til at Unicorn la ut dette for almenheten er jo nettopp fordi vi vet at dette ikke er 100% optimalt og at vi ønsker innspill. Har du noen forslag til en bedre metode så kom gjerne med innspill. Det er viktig at dette prosjektet blir vellykket, så la oss komme fram til så gode løsninger som mulig. :)

Angående ETC-kvalifiseringsbiten er dette bare et forslag. Hva det blir til vil bli bestemt via en diskusjon blandt nåværende og eks- kapteiner (deg, Sebastian og meg) og de øvrige her på forumet om de i det hele tatt har noen innspill.

Det fullstendige forslaget er ikke lagt fram ennå ettersom vi ikke har hatt en diskusjon på dette ennå, Rolig, men jeg vil anta at det i de fleste tilfeller fortsatt må velges/stemmes om hvem som er med på laget, ettersom det jo er viktig at spillerne ikke spiller samme hær. Kanksje vi endrer på noen ting, kanskje ikke. Kanskje vi velger å få på plass et system slik Unicorn snakker om, det spørs på folks ønsker.

Jeg er veldig for at denne prosessen skal være synlig, åpen for alle, og at de beste spillerne kan uansett kvalifisere seg om de vil (si f.eks top 3 i NM har autopass til ETC-laget om de vil og resten stemmes over sammen med kapteinen, som i tillegg har ansvar for å fylle laget ved frafall). Jeg stresser: dette er et forslag og ikke noe som vil bli bestemt uten en grundig diskusjon om saken. Best-Coast pairings appen kan gi oss spillerdata som vi kan bruke til utvelgelsesprossessen bla. Win-win. Kom gjerne med tilbakemeldinger de som er interessert.

Når det er sagt: Outland vil være villig til å sponse disse "offisielle" turneringene med 1500kr i premier (Nok til 1ste og 2ndre plass) mot at turneringene har et Outland-banner ved Inngangen/Kiosken og Outland-logo på Scorecards (som i NM). Disse vil TO'ene kunne plukke opp i sin lokale butikk.

Dette er bare hvis dette går igjennom. Men det at turneringene organiseres og samles har visse fordeler, og vi ønsker også å hjelpe Miniatyrspill "frem i lyset" for å si det på den måten. Dette hadde blitt Outland's bidrag til det. :wink:

Mvh.
Adam Keith Solumsmo
Butikksjef Outland Porsgrunn
(ETC-Kaptein)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 1:21 pm
Holy ZealotInnlegg: 31Registrert: Søn Mai 25, 2014 9:46 pm
Kult! Bra å se samarbeid mellom turneringene, det tror jeg er noe alle tjener på.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 5:39 pm
Invitasion systemet

Det systemet dere har foreslått kan i teorien lede til disse to utfallene:

1 det deltar 25 personer på alle turneringer. Etter første er 5 kvalifisert etter andre er 10 kvalifiser og etter femte er alle kvalifisert. Da er det ingen vits å dra på WW og man kan spare og reise på NM i stede.
2. 25 personer deltar på alle turneringen men de lokale heltene utkonkurrerer alle tilreisende og tar 1-5 plassen . Siden de ikke er interessert i å dra på NM har man 30 kvalifisert deltagere som ikke møter opp og 0 andre kvalifiserte deltagere til nm

Så dere har skapt et system som ikke skiller ut folk som ikke er interessert i NM fra de som er det.

Mitt forslag er at dere heller sier at folk som har deltatt på f.eks. 2 turneringer automatisk er kvalifisert. Dette vil bidra til 2 ting. Det vil skille mellom de spilleren som vil være med på NM og de som kun vil støtte opp om lokal turnering. Det vil også motivere spillere som ønsker og dra på NM til å treffe folk på andre turneringer andre steder i tillegg til at man må investere noe får å komme med som bidrar til at NM deltagelse får en høyere prioritet.. Man bør bruke NM tittelen aktivt for å få folk til å delta på de andre turneringene.

8th edition

Det å tro at 8th edition kommer til å bli en smertefri overgang er meget historieløst. Hver gang tidligere GW har gjort store forandringer med spillet har diskusjonene vært kraftige mellom de som likte ting som de var mot de som liker det nye. F.eks. kun cad vs formations. Fortification vs no fortifications, Superheavy/gargantual vs ikke dette, Allies vs ikke Allies, og det er mange andre eksempler.

8th kommer til å bli en stor overgang, forhåpentligvis til det bedre, men det kommer til å bli mye diskusjon før en blir vandt med det nye systemet. Det kan jeg garantere.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 6:58 pm
Holy ZealotInnlegg: 31Registrert: Søn Jan 18, 2015 4:20 pm
Synes du legger et litt rart premiss til grunn her Rolig og det er at folk bare vil delta på turnering for å kvale til NM. Tror du det er er riktig å anta? I dag er det ikke et slik kval men folk deltar på turneringer allikevel, hvorfor skal det endre seg?

Nå er ikke dette det store i forhold til forslaget om å bli mer samkjørte så vidt jeg leser det men det virker som dette er veldig viktig for deg og jeg forstår ikke argumentasjonen din? Kanskje du kan hjepe meg med det?

Slik jeg leser dette så handler det mer om å få på plass en del fellestrekk ved turneringene slik at det kanskje blir lettere å delta på flere uten å sette seg inn i den ene faq'en etter den andre. Ja, til og med å spille rett ut av regelboka er en "endring" i disse dager. Hva er lov å ta med, forgeworld eller ikke, 2,5 timers kamper eller 3 timer? Modifisert D tabell, bare CAD eller ikke? Dette er ikke lett å holde i styr på alltid. Jeg prøver å få flere til å bli 40k turneringsspillere, det er ikke lett med all den endringen mellom turneringene. Det er ikke umulig heller, men det hadde vært lettere med mer felles mal.

I tillegge. Mye av retorikken (når den blir opphetet) tyder på masse gruff, misunnelse, jantelov og masse annet drit som vi mennesker er eksperter på. Det går sikkert fint i masse hobbier eller spill med hundrevis av spillere men har vi råd til dette i vårt community?

Alt som taler for at vi kan bli mer samlet og som peker mot samarbeid og raushet mot alle miljøene må da være bra?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Apr 21, 2017 7:22 pm
Nipo_5 skrev:
Synes du legger et litt rart premiss til grunn her Rolig og det er at folk bare vil delta på turnering for å kvale til NM. Tror du det er er riktig å anta? I dag er det ikke et slik kval men folk deltar på turneringer allikevel, hvorfor skal det endre seg?

Dere har foreslått å gjøre NM til en invitasjons turnering, det betyr vel at man må kvalifisere seg for å være med? Den kvalifiserings-prosessen dere har forslått har åpenbare svakheter som jeg prøver å påpeke. Det ble også etterlyst et alternativt system som jeg har prøvd å foreslå ved å si at å delta på 2 turneringer er bedre. (som eksempel)

Jeg mener at ITC FAQ er den verste vi har der ute som regelrett forandre spillet. Dette er jeg stor motstander av. De flest i denne TO gruppen synes ITC vil være en forbedring for miljøet, det vil jeg ikke samarbeide om. Siden jeg da ikke hadde bidratt med noe konstruktivt i denne gruppen har jeg valgt å stå utenfor. Det betyr ikke at jeg ikke kommet til å uttrykke mine meninger. Jeg har også planer om å bygge opp et nytt 40k miljø for de som sette pris på de samme tingene som jeg gjør og det er ikke forenlig med det dere driver med.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 2
30 innlegg
Gå til side 1, 2  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet